Már csak a zajló köröket lehet befejezni - Sargeant nyilván kiesett a Q1-es hibája miatt, Ocon és Magnussen sem tud már továbbjutni. Piastri és Hülkenberg próbál javítani.
Ezzel megköszönjük a figyelmet, oldalunkon már olvasható az összefoglaló, jövünk a nyilatkozatokkal, délután pedig az idei első F1-es sprintfutammal!
ISMÉT CHARLES LECLERC A POLE-BAN!
De ezúttal Perez a második és Verstappen a harmadik, Russell a negyedik (!), Sainz ötödik, Hamilton hatodik.
De tovább tud menni, csak nincs köre - viszont senki más nem javít tőle függetlenül sem!
LECLERC A FALBAN!
A Red Bullok nem jók az első szektorban, lemaradtak!
Szélárnyékozás következik...
Sainz a negyedik, Hamilton nyolc és fél tizeddel ötödik, Russell pedig már egy másodperc feletti hátránnyal hatodik, de Alonso nem tudott mért kört futni. Most jönnek a második próbálkozások, két percen belül járunk!
Leclerc 1:41,6, elsőre megint ő a leggyorsabb!
Perez 1:41,8, Verstappen lassabb, kikap tőle! Perez a középső szektorban szenzációsat ment, Verstappen pedig több kisebb hibát is elkövetett. Ők mehetnek még egyet, ha sietnek...
Ez egykörös Q3 lesz reálisan nézve...
Most tehát felkerültek a lágy gumik, már zajlik a Q3!
Alonso egyébként hatalmas szélárnyékot adott Strollnak, tökéletesen kivitelezett taktikával jutott be az utolsó szakaszba a kanadai.
Az érdekesség pedig az, hogy Norrisszal megtörtént, amiről írtunk az edzés előtt: ott van a Q3-ban, de nem vehet részt benne, mert nincs bevethető új lágy gumija, hiszen azt tegnap elhasználta. Ő biztosan a tizedik helyről rajtolhat így, a többi kilenc pilóta feszül egymásnak a Q3-ban.
A Q2 vége:
Albon és Piastri is nagyot javít, de utóbbit végül kitolja a szélárnyékot kapó Stroll, aki az utolsó pillanatban izzadta be magát a Q3-ba - sokan javítottak még, akik csak a helyüket módosították, de kiesett Sargeant, Magnussen, Ocon, Hülkenberg és Piastri.
Albon viszont a Q3-ban!
Leclerc javít és szinte egalizál az élen, Sainz viszont hibázik, sárga zászlót okoz, de nem töri össze a Ferrarit.
Russell másodjára javít, bejön hetediknek, 2,5 tizedet kap Hamiltontól. Neki ennyi volt a Q2, a többieken múlik, hogy az idő elég lesz-e a továbbjutáshoz. Magnussen közben kiesik
Alonso a negyedik, bejön Perez és Sainz közé, míg Stroll a nyolcadik Norris mögött. Russell már nincs a tízben.
Sokaknak nincs még érdemi gyors körük, például a két Astonnak sincs.
Leclerc a második, négy tizedet kap Verstappentől, Sainz pedig a negyedik, az ő lemaradása hét tizedmásodperc.
Hülkenberg hibája miatt közben sárga zászló volt érvényben, ezzel ilyen rövid edzésen egyszerűen számolni kell: ha bárki hibázik, több pilóta körét is elrontja vele, és alig van idő javítani.
Hamilton hét tizedet kap, Russell pedig 1,7 másodpercet, az ő lemaradása hatalmas eddig.
Perez 1:42,9-cel kezd, Verstappen pedig 1:42,4-gyel válaszol, fél másodpercet a csapattársának.
A Ferrarik percekkel a többiek után, más ritmusban jönnek a pályára.
Most tehát ismét közepes keverékű gumikat kell használni, méghozzá egy új szettet, semmi mást.
53-kor kezdünk, az autók már oda is álltak a bokszutca kijáratához.
A Q2 kezdete kicsit késik a takarítás miatt.
Tehát a Q1 (illetve SQ1...) végeredménye:
PIROS ZÁSZLÓ! Logan Sargeant a falba vágta a Williamst, így biztos, hogy vége a szakasznak, nem lesz már idő felvezető kört futni - kiesett Zhou, Bottas, Tsunoda (aki tegnap Q3-ban járt), Gasly és De Vries!
Megoldják, Russell ötödik, Norris hetedik - az Astonoknak viszont még javítani kellene...
Verstappen és Leclerc is javít, megint a Ferrari a gyorsabb: 1:42,8-cal közel fél másodpercet ad a világbajnoknak. Hamilton a harmadik, majd jön a javító Sainz és Perez. Russell és Norris továbbjutása veszélyben...
Közben óriási javításokat látunk, másodjára a bemelegített gumikkal sokkal jobbakat jön mindenki - Hamilton a második 1:43,5-tel!
Még bő négy perc az SQ1-ből, egyelőre a két Alfa Romeo, De Vries, Gasly és Hülkenberg áll kiesésre.
De Vries megint ugyanott hibázik, ahol tegnap, csak most elkerüli a falat, tolat...
Russell hetedik a Mercedesszel, ott nincsenek nagy különbségek, a brutális az, hogy Leclerc és Verstappen egy másodpercet adott a harmadiknak.
Perez 1:44,5, Verstappen 1:43,5 (!), Leclerc pedig 1:43,3 - ismét ők alkotják a top hármat az első próbálkozások után.
Sainz is jön, bejön harmadiknak, de egy másodpercet kap Leclerc-től...
Hamilton átveszi a vezetést, egy tizeddel fér be Magnussen elé. Itt több kört is teljesítenek a pilóták, nehezen melegednek fel a közepes keverékű gumik.
Magnussen 1:44,8-as köre eddig a legjobb a két Williams és Lando Norris előtt.
Ahogy említettük, most mindenkinek kötelezően egy közepes keverékű gumit kell felrakni az autóra.
Jönnek az autók, kezdődik!
Még három perc a rajtig, az idő rövidsége miatt pedig alighanem intenzív esemény áll előttünk!
Aki egyébként a teljes hétvége összes fontos hírére, eseményére kíváncsi, ezen a linken találja folyamatos eseménykövetésünket!
Ez utóbbihoz pedig tartozik is már egy érdekesség: Lando Norris és Yuki Tsunoda tegnap felhasználta azt a bizonyos plusz lágy szettet, amit a mostani Q3-ban lehetne ellőni, így ha ők bejutnak az időmérő harmadik szakaszába, akkor ott nem teljesíthetnek gyorskört, hiszen nem áll rendelkezésükre a szabályok szerint megkövetelt új lágy szett gumi. https://formula.hu/f1/2023/04/29/kiskaput-talaltak-norris-es-tsunoda-sem-vehet-reszt-a-mai-q3-ban
Ami a szabályokat illeti:
A Q1 12 percig, a Q2 10 percig, a Q3 8 percig tart. A rövid Q3-ban lehet, hogy csak egyetlen gyorskör várható a versenyzőktől. A másik különbség a normál időmérőhöz képest, hogy a Sprint Szétlövésen nem szabad a gumiválasztás: közepes keverék használandó a Q1-ben és Q2-ben, majd lágy a Q3-ban, mindhárom fázisban egy-egy szett.
Mint ismert, a pénteki időmérőn Charles Leclerc volt a leggyorsabb a Red Bullok előtt, Fernando Alonsónak DRS-gondja volt, a Mercedesek viszont pocsék teljesítményt nyújtottak, George Russell csak a 11. helyre kvalifikált. Carlos Sainz is eléggé szenvedett a Ferrarival, így elmondhatjuk, hogy a "nagyok" közül Leclerc-en kívül mindenki más javítani szeretne.
A hőmérsékleti viszonyok nem egyeznek meg a tegnapiakkal, már csak azért sem, mert jó pár órával korábban rendezik az eseményt, kíváncsian várhatjuk, hogy ez mennyiben módosít bármin.
Az esemény lényege, hogy egy rövidített időmérőt rendeznek, ami a ma délutáni sprintfutam rajtsorrendjét határozza majd meg, a vasárnapi nagydíjra nincs hatással, viszont a pénteki kvalifikációnak sincs semmilyen hatása a mai sprintre.
Új nap, új remények!
Köszöntünk mindenkit a hétvége MÁSODIK F1-es időmérőjén: hamarosan kezdődik a sportág történetének első Sprint Szétlövése!