DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
10:31

Ahogy említettük, most mindenkinek kötelezően egy közepes keverékű gumit kell felrakni az autóra. 

Ezzel megköszönjük a figyelmet, oldalunkon már olvasható az összefoglaló, jövünk a nyilatkozatokkal, délután pedig az idei első F1-es sprintfutammal!

ISMÉT CHARLES LECLERC A POLE-BAN!

De ezúttal Perez a második és Verstappen a harmadik, Russell a negyedik (!), Sainz ötödik, Hamilton hatodik. 

De tovább tud menni, csak nincs köre - viszont senki más nem javít tőle függetlenül sem! 

 

LECLERC A FALBAN!

A Red Bullok nem jók az első szektorban, lemaradtak!

Szélárnyékozás következik...

Sainz a negyedik, Hamilton nyolc és fél tizeddel ötödik, Russell pedig már egy másodperc feletti hátránnyal hatodik, de Alonso nem tudott mért kört futni. Most jönnek a második próbálkozások, két percen belül járunk!

Leclerc 1:41,6, elsőre megint ő a leggyorsabb!

Perez 1:41,8, Verstappen lassabb, kikap tőle! Perez a középső szektorban szenzációsat ment, Verstappen pedig több kisebb hibát is elkövetett. Ők mehetnek még egyet, ha sietnek...

Ez egykörös Q3 lesz reálisan nézve...

Most tehát felkerültek a lágy gumik, már zajlik a Q3!

Alonso egyébként hatalmas szélárnyékot adott Strollnak, tökéletesen kivitelezett taktikával jutott be az utolsó szakaszba a kanadai.

Az érdekesség pedig az, hogy Norrisszal megtörtént, amiről írtunk az edzés előtt: ott van a Q3-ban, de nem vehet részt benne, mert nincs bevethető új lágy gumija, hiszen azt tegnap elhasználta. Ő biztosan a tizedik helyről rajtolhat így, a többi kilenc pilóta feszül egymásnak a Q3-ban.

A Q2 vége:

Albon és Piastri is nagyot javít, de utóbbit végül kitolja a szélárnyékot kapó Stroll, aki az utolsó pillanatban izzadta be magát a Q3-ba - sokan javítottak még, akik csak a helyüket módosították, de kiesett Sargeant, Magnussen, Ocon, Hülkenberg és Piastri.

Albon viszont a Q3-ban!

Már csak a zajló köröket lehet befejezni - Sargeant nyilván kiesett a Q1-es hibája miatt, Ocon és Magnussen sem tud már továbbjutni. Piastri és Hülkenberg próbál javítani. 

Leclerc javít és szinte egalizál az élen, Sainz viszont hibázik, sárga zászlót okoz, de nem töri össze a Ferrarit. 

Russell másodjára javít, bejön hetediknek, 2,5 tizedet kap Hamiltontól. Neki ennyi volt a Q2, a többieken múlik, hogy az idő elég lesz-e a továbbjutáshoz. Magnussen közben kiesik

Alonso a negyedik, bejön Perez és Sainz közé, míg Stroll a nyolcadik Norris mögött. Russell már nincs a tízben.

Sokaknak nincs még érdemi gyors körük, például a két Astonnak sincs.

Leclerc a második, négy tizedet kap Verstappentől, Sainz pedig a negyedik, az ő lemaradása hét tizedmásodperc.

Hülkenberg hibája miatt közben sárga zászló volt érvényben, ezzel ilyen rövid edzésen egyszerűen számolni kell: ha bárki hibázik, több pilóta körét is elrontja vele, és alig van idő javítani. 

Hamilton hét tizedet kap, Russell pedig 1,7 másodpercet, az ő lemaradása hatalmas eddig.

Perez 1:42,9-cel kezd, Verstappen pedig 1:42,4-gyel válaszol, fél másodpercet a csapattársának. 

A Ferrarik percekkel a többiek után, más ritmusban jönnek a pályára.

Most tehát ismét közepes keverékű gumikat kell használni, méghozzá egy új szettet, semmi mást.

53-kor kezdünk, az autók már oda is álltak a bokszutca kijáratához. 

A Q2 kezdete kicsit késik a takarítás miatt. 

Tehát a Q1 (illetve SQ1...) végeredménye:

PIROS ZÁSZLÓ! Logan Sargeant a falba vágta a Williamst, így biztos, hogy vége a szakasznak, nem lesz már idő felvezető kört futni - kiesett Zhou, Bottas, Tsunoda (aki tegnap Q3-ban járt), Gasly és De Vries!

Megoldják, Russell ötödik, Norris hetedik - az Astonoknak viszont még javítani kellene...

Verstappen és Leclerc is javít, megint a Ferrari a gyorsabb: 1:42,8-cal közel fél másodpercet ad a világbajnoknak. Hamilton a harmadik, majd jön a javító Sainz és Perez. Russell és Norris továbbjutása veszélyben...

Közben óriási javításokat látunk, másodjára a bemelegített gumikkal sokkal jobbakat jön mindenki - Hamilton a második 1:43,5-tel!

Még bő négy perc az SQ1-ből, egyelőre a két Alfa Romeo, De Vries, Gasly és Hülkenberg áll kiesésre. 

De Vries megint ugyanott hibázik, ahol tegnap, csak most elkerüli a falat, tolat...

Russell hetedik a Mercedesszel, ott nincsenek nagy különbségek, a brutális az, hogy Leclerc és Verstappen egy másodpercet adott a harmadiknak.

Perez 1:44,5, Verstappen 1:43,5 (!), Leclerc pedig 1:43,3 - ismét ők alkotják a top hármat az első próbálkozások után. 

Sainz is jön, bejön harmadiknak, de egy másodpercet kap Leclerc-től...

Hamilton átveszi a vezetést, egy tizeddel fér be Magnussen elé. Itt több kört is teljesítenek a pilóták, nehezen melegednek fel a közepes keverékű gumik.

Magnussen 1:44,8-as köre eddig a legjobb a két Williams és Lando Norris előtt. 

Jönnek az autók, kezdődik!

Még három perc a rajtig, az idő rövidsége miatt pedig alighanem intenzív esemény áll előttünk!

Aki egyébként a teljes hétvége összes fontos hírére, eseményére kíváncsi, ezen a linken találja folyamatos eseménykövetésünket!

 

Ez utóbbihoz pedig tartozik is már egy érdekesség: Lando Norris és Yuki Tsunoda tegnap felhasználta azt a bizonyos plusz lágy szettet, amit a mostani Q3-ban lehetne ellőni, így ha ők bejutnak az időmérő harmadik szakaszába, akkor ott nem teljesíthetnek gyorskört, hiszen nem áll rendelkezésükre a szabályok szerint megkövetelt új lágy szett gumi. https://formula.hu/f1/2023/04/29/kiskaput-talaltak-norris-es-tsunoda-sem-vehet-reszt-a-mai-q3-ban 

Ami a szabályokat illeti: 

A Q1 12 percig, a Q2 10 percig, a Q3 8 percig tart. A  rövid Q3-ban lehet, hogy csak egyetlen gyorskör várható a versenyzőktől. A másik különbség a normál időmérőhöz képest, hogy a Sprint Szétlövésen nem szabad a gumiválasztás: közepes keverék használandó a Q1-ben és Q2-ben, majd lágy a Q3-ban, mindhárom fázisban egy-egy szett.

Mint ismert, a pénteki időmérőn Charles Leclerc volt a leggyorsabb a Red Bullok előtt, Fernando Alonsónak DRS-gondja volt, a Mercedesek viszont pocsék teljesítményt nyújtottak, George Russell csak a 11. helyre kvalifikált. Carlos Sainz is eléggé szenvedett a Ferrarival, így elmondhatjuk, hogy a "nagyok" közül Leclerc-en kívül mindenki más javítani szeretne.

A hőmérsékleti viszonyok nem egyeznek meg a tegnapiakkal, már csak azért sem, mert jó pár órával korábban rendezik az eseményt, kíváncsian várhatjuk, hogy ez mennyiben módosít bármin. 

Az esemény lényege, hogy egy rövidített időmérőt rendeznek, ami a ma délutáni sprintfutam rajtsorrendjét határozza majd meg, a vasárnapi nagydíjra nincs hatással, viszont a pénteki kvalifikációnak sincs semmilyen hatása a mai sprintre.

Új nap, új remények!

Köszöntünk mindenkit a hétvége MÁSODIK F1-es időmérőjén: hamarosan kezdődik a sportág történetének első Sprint Szétlövése!