Ocon öt másodperces időbüntetést kapott rosszul elfoglalt rajtpozícióért, első szárnyat is cserélni kellett, így utolsó helyre esett vissza – ez nem az Alpine versenye, habár Gasly az utolsó rajtkockából már a 12. pozícióban tart, egy kis szerencsével labdába rúghat a pontszerzésért.
„Csodálatos, amit az Aston Martin csinált a télen, ez egyszerűen valószerűtlen!” – mondja a nap versenyzőjének is megszavazott Alonso. Az élő közvetítés most búcsúzik, a 99. dobogóját szerző spanyol és a többiek nyilatkozatát hamarosan olvashatjátok!
A legvégén Guanyu Zhou megszerezte pályafutása első leggyorsabb körét. Mivel nincs a top 10-ben, ez pontot nem ér, de azért jól mutat!
A Ferrari végül a dobogóra sem ált fel, Stroll sérülten hatodik, a pontszerzők közül Gasly és Albon teljesítménye felér egy győzelemmel – a Bahreini Nagydíj végeredménye:
Sima futam végén Verstappen megnyerte a szezonnyitót, Perez második – fél perccel később pedig érkezik a célba a futam hőse, Fernando Alonso, aki dobogóval mutatkozik be az Aston Martinnál!
Hülkenberg 5 másodperces büntetést is kapott a fent említett okból. Verstappen eközben már utolsó körét teljesíti.
Öt kör maradt hátra, a kedélyek pedig lenyugodtak, úgy néz ki, mégsem lesz csata a negyedik helyért: Sainz két másodpercre leszakította Hamiltont, Stroll és Russell felzárkózása is megtorpant.
Színes hírek a mezőny utolsó két helyén álló versenyzőkről: Hülkenberg fekete-fehér zászlót kapott pályahatárok miatt, a messze utolsó Norris pedig ötödik (!) kiállása után a leggyorsabb a pályán lágyon.
Gyaníthatóan motorhiba miatt esett ki Charles Leclerc – erősítette meg a Ferrari.
„Pápá” – mondta Alonso a rádióban. Sainz a pattogásra panaszkodik, Hamilton a sebességváltójára tapad. A ferraris egy másodperccel lassabb – nem csupán Alonsónál, de Strollnál és Russellnél is, akik még utolérhetik az utolsó tíz körben.
A két autó a 4-es kanyarban össze is ért, Alonso a kanyarokban tolta le a pályáról a Ferrarit, a spanyol mindent megpróbált, zárta az íveket, de a keményeken sokkal jobban működik az Aston Martin.
Alonso akcióban, Sainz hősiesen védekezett, de az Aston Martin nagyon gyors: miután pár kanyarral korábban majdnem összeértek, a hátsó egyenes végén megtörténik az előzés. Dobogón az Aston Martin!
A másik Alpine szörnyű napja azonban „méltóképp” ér véget: Ocon kiáll a bokszba, Piastri és Leclerc után ő a nap harmadik kiesője.
A kiesésnek és Albon megelőzésének köszönhetően Gasly a kilencedik, ami bravúros eredmény az utolsó rajthelyről. A Williams szintén pontszerző pozícióban.
Leclerc alatt megáll a Ferrari! Műszaki hiba miatt elvesztette a harmadik helyet – Sainz örökölte meg a pozíciót, de ő Alonso lökheti le a dobogóról.
Alonso keményen tapad a Mercedesre, és végül nem DRS-sel, hanem a 10-es kanyarban előz a belső íven!
Alonso lila szektorokkal, most pedig az eddigi leggyorsabb, 1:36,156-os körrel közelít Hamiltonra. A spanyol támad, az egyenesben megelőzi, de az Aston Martin megcsúszik, a Mercedes pedig visszaveszi az ötödik pozíciót!
A 36. kör végén Verstappen is túlesik a másodikon. A holland így is 12 másodperccel Perez elé tért vissza.
Perez is letudta második cseréjét, a lágy és lágy után a kemény került fel a Red Bullra, nem tökéletes, de így is viszonylag kiállás volt. Alonso szintén a bokszban – így egyedül Verstappen nem állt ki másodszor, már 21 kör van lágy abroncsaiban.
Kiállt Sainz és Russell is, a brit közvetlenül Stroll elé tért vissza – meleg abroncsokon a kanadai megelőzte őt, törött csuklóval a hetedik pozícióban!
A hátrébb levő versenyzők teljesítették először második kiállásukat, az előrébb levők közül Hamilton és Stroll jött ki először a bokszba a 31. körben – újból keményt kaptak.
Ocon egyelőre 17. helyen, a másodszor kiálló Hülkenberg és Norris is mögötte, de hamarosan újra utolsó lesz – 10 másodpercet kapott az iménti rosszul letöltött büntetésért, valamint még 5-öt, mert még gyorsan is hajtott a bokszutcában.
Helycsere a második pozícióban, Perez a célegyenes végén levadászta Leclerc-t a DRS-sel, akit nagyon gyorsan ráz le – 1-2-ben a Red Bull, akárcsak a rajtrácson.
Piastri elektronikai probléma miatt esett ki a versenyből – közli a McLaren, amit magunk is össze tudtunk rakni.
Az Alpine-nál legalább olyan nagy a zűrzavar, mint a McLarennél: Ocon szabálytalanul töltötte le büntetését a kiállásnál, ezért vélhetően kap még egyet…
Verstappen a futam óta jelenti a hátsó kerekek blokkolását, most úgy fogalmaz a probléma „menedzselhető”. 11 másodperces előnyét tekintve tényleg nem nagyon hátráltathatja.
Mivel mindenki túlvan első bokszkiállásán, a táv pedig harmadához ért, mutatjuk a sorrendet.
Most már nem is Ocon, hanem Norris az utolsó: katasztrofális verseny a McLarenél, a brit pneumatikus probléma miatt állt ki, sűrített levegőt kellett tölteni az autóba. Legalább ő még folytatni tudja újonc csapattársával ellentétben.
A 17. kör végén Perez is kiállt, így az élen Verstappen 10 másodperces előnnyel, mögötte Leclerc, Perez, Sainz, Hamilton, Alonso és Russell.
Piastri bemutatkozó versenye nem úgy alakult, ahogy elképzelte: első bokszkiállásába egy kormánycserét is be kellett iktatni, miután a váltó elszállt, de az autó leállt, így a McLarent bokszba hívták. Ő a verseny első kiesője.
A 14. körben kiáll Verstappen is, aki a többiektől ellentétben lágy keveréket kap – ez eltérő stratégia a többiekhez képest. Mögötte Alonso is érkezik keményért, a sorrend így Perez, Verstappen (a kiállással együtt) és Stroll.
Hamilton és a két Ferrari is kiállt, Alonso így most ideiglenesen a harmadik pozícióban – mindenki kemény keveréket kapott.
Alonso egy szépen előkészített előzéssel, DRS segítségével elmegy Russell mellett a hátsó egyenessel – a brit a következő kanyarban az Aston mellett tartotta a Mercedest, de kénytelen volt lemondani a pozícióról.
A szezonnyitó első bokszkiállását az Alpine teljesíti, Gasly kemény keveréket kap a lágy helyére.
Verstappen előnye már 6 másodperc feletti. A Mercedesek küzdenek a gumikkal, Russell el is fékezte a 10-es kanyart – ennek eredményeként megkapta a nyakára Alonsót.
Az Aston Martinok közti esetet végül nem vizsgálják a stewardok.
Eközben megérkezett az első fotó a rajtról: Sainz gyakorlatilag a bokszutcakijáratra húzódott ki, annyira kiterelte Perez.
A hátrébb zajló események miatt nem foglalkoztunk a mezőny elejével. Igaz, nincs is mit nagyon hozzáfűzni: Verstappen vezetése az 5. körben már 4 másodperc. Leclerc-t viszont DRS-távolságon belül üldözi Perez, akit segített a Ferrari elfékezése is az 1-es kanyarban.
Stroll kilométerekről esett rá Alonsóra, nagyon csúnyán elnézte a féktávot, Hülkenberg pedig első szárnyából veszített darabokat.
Amilyen jól kezdett Bottas, olyan rosszul Hülkenberg: a Q3-ba jutó német csak a 14. helyen áll, mindkét Mercedes előtte.
Az incidens következtében lépte át Russell Alonsót, valamint Stroll is Bottas mögé került, a finn már négy helyet javítva a nyolcadik.
A hátulról érkező Stroll nagyon közel volt Alonsóhoz a 4-es kanyar féktávján, gumi ért össze gumival, kész csoda, hogy nem forgatta ki a csapattársat – az lett volna csak a kellemetlen fordulat az Aston Martin erősen induló hétvégéjén.
A rajt után Versappen vezet, Perez lassan rajtolt, így Leclerc vette át a második helyet. Alonso csak a hetedik, Stroll-lal össze is értek.
Egy kis vezetői hiba a felvezető körben: Stroll gumimelegítés közben kiszaladt a pályáról.
Elindult a felvezető kör! Egy kakukktojás van a gumiválasztásban: 19 versenyző lágyon, a 17. helyről induló Magnussen egyedül keményen.
A levegő jelenleg 28, a pálya 32 Celsius-fokos: nemrég ment le a nap, így a hőmérséklet folyamatosan csökkenni fog a verseny során.
Lewis Hamilton jedi mesternek öltözve érkezett meg ma a paddockba.
A versenyző, akinek mai szereplése talán a legtöbbeket érdekel – a fotót Mészáros Sándor kollégánk készítette pár perce.
Mi várható a mai nagydíjon? A szombati eredmények és edzésen látottak alapján írt elemzésünk itt olvasható – annyi kijelenthető, hogy papíron a versenytempó az időmérős teljesítménynél is jobb a Red Bullnál, a Ferrari sikere tényleg bravúr lenne, a Mercedes pedig sötét ló lehet.
Időmérő előtti hír, hogy a Ferrarinál és a Red Bullnál is motoralkatrészeket cseréltek: Charles Leclerc autójába a második energiatároló és vezérlőegység került be (ezekből kettő használható fel a szezon folyamán), míg a Red Bull mindkét autóján olajbeömlő csövet cserélt.
Bár a szabadedzések alapján és az időmérő egyes pontjain úgy nézett ki, legyőzhető a címvédő csapat, végül a világbajnok Max Verstappené lett az új szezon első pole-pozíciója. A két Red Bull mögött a két Ferrari, majd jön a hétvége hőse, Alonso – íme a rajtrács sorrendje.
20 percen belül kezdetét veszi a 2023-as szezon első versenye, a Bahreini Nagydíj. A futam előtt elkészült az ilyenkor megszokott csoportkép a mezőnyről: ez a húsz úriember lesz az évad húsz főszereplője.