DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
16:27

Mondunk egy jobbat: Hülkenberg az első helyen! Aztán máris átugorja Perez, és láthatunk még javulást a friss lágyakon.

Nézzetek vissza az este folyamán is a pénteki eseményekhez kapcsolódó hírekért és nyilatkozatokért!

Itt a kockás zászló: az első szabadedzésen Red Bullok közé férkőző Alonso ezúttal a konstruktőri világbajnok két autója előtt végzett!

Mindjárt véget ér az edzés, a köridők nem változtak érdemben az utolsó harmadban, mindenki hosszabb etapra koncentrált – Perez lágy abroncsában például már 14 kör van.

Az első rádióüzenet arról, hogy Stroll korlátozza a törött csukló: a csapat arra kérte, vegye szűkebben az egyes kanyart, mire azt válaszolta, a keze miatt erre nem képes.

Figyelemreméltó a köridőkben megfigyelhető szórás: az első 11 helyezett 0,701 másodpercen belül van: ez az Aston Martint, Red Bullt, Ferrarit, Haast, Alpine-t, Mercedest, McLarent és Alfa Romeót takarja, azaz nyolc csapatot!

A fedélzeti kamerás felvételek és a pálya széléről érkező megfigyelések alapján Alonso alatt egészen stabil az Aston Martin, miközben a Red Bull nem tűnik olyan megbízhatónak, mint a teszten volt, a Ferrari pedig túl instabilnak néz ki.

19 autó a pályán, és csak hárman nem lágy abroncson – a gyors körök helyett azonban most a többkörös etapokon van a hangsúly.

A bokszutcai incidenst (ezt itt) a szabadedzés után vizsgálják. Kinéz egy pénzbírság az AlphaTaurinak.

A szabadedzés felénél ez az állás Alonso mögött:

Verstappen is teljesíti saját körét, utolsóról második helyre lép fel, két ezreddel gyorsabb Pereznél.

A tűzijáték után Alonso a leggyorsabb 1:30,907-tel, mögött Perez és Leclerc, az imént vezető Hülkenberg már csak negyedik, Stroll ötödik.

Újabb necces pillanat, ezúttal a bokszutcában: De Vriest engedték rá Norrisra, közel volt az ütközés.

Strollt nem zavarja a törött csukló: három lila szektorral az első helyen! 1:31,450 lágy gumikon a kanadaitól.

Az első negyedóra után elcsendesült a pálya: a mezőny elején két Ferrari, a végén két Haas, a pályán jelenleg csupán két Williams.

Hamilton harmadik helyen, Verstappen viszont elszúrta közepes gumis utolsó körét az utolsó kanyarban, így csak a 10. helyen. A holland az „ugrándozó” autóra panaszkodik, ami azt jelzi, hogy az első edzés problémája nem szűnt meg.

Az emlegetett incidens videón:

Néhány forró pillanattal indult az edzés: Sainz és Perez közt is szoros volt a helyzet, de még rizikósabb volt a célegyenesben zajló jelenet. Piastri előzte Tsunodát, de előttük felbukkant a nagyon lassan haladó Stroll a kanyarban. A McLaren éles irányváltással kerülte ki.

Mindenkinek van már mért köre: a két Ferrari mögött a két Alpine Gasly és Ocon sorrendjében, Hamilton és Russell ötödik-hetedik a lágyon, köztük Perez, de ő az élen állókkal ellentétben közepesen jött ki.

1:31,843 Leclerc-től – a bokszból kihajtva a monacói jelezte, a kuplung továbbra sem működik optimálisan, akárcsak az első edzésen.

A pályahőmérséklet 28 Celsius-fok, miközben napközben 40 is volt: a lehűlés kedves a lágy abroncsoknak, ahogyan a köridőkből is látható.

Stroll, Ocon és Sainz neve is felvillant az első helyen. 1:31,956 a spanyoltól lágyon – ez már most sokkal jobb, mint Perez legjobbja az első tréningről.

Zöldre váltott a bokszutcai lámpa, egy zöld autó gurult ki elsőként: Stroll, akinek kellenek a kilométerek, a teszt kihagyása után az első edzés felét is bukta egy gyújtási probléma miatt.

A két szabadedzés közt lezavarták a Formula-3 időmérőjét: egy újonc, Gabriele Mini indulhat az első rajtkockából a főfutamon.

A harmadik Max Verstappen hat tizedmásodpercet kapott a csapattárstól, a Red Bullnál pedig bevallották, valami nem stimmel az autójával. „Max autójánál beállt egy változás az autó viselkedésében, amit jelenleg nem igazán tudtunk megmagyarázni. A hőmérséklet egy kicsit más. De rá kell jönnünk, hogy mi történik, és hogy az autó miért nem reagál egyáltalán ahhoz képest, mint ami a teszten történt” – mondta Helmut Marko.

Miközben a Ferrari és a Mercedes nem volt meggyőző, az Aston Martin remekül kezdett: Fernando Alonsóé lett a második legjobb köridő, a tesztet kihagyó Lance Stroll pedig úgy lett hatodik, hogy csuklósérülése mellett egy műszaki hiba is hátráltatta az edzés felén.

A szezon első szabadedzésen a teszten mutatott teljesítményét ismételte meg Sergio Perez, aki 1:32,758-as körével leggyorsabb volt lágy gumikon.