A nyolcadik Magnussen panaszkodott egyet Hamiltonra – a lassú Mercedes feltartotta őt.
Ezzel a sorrenddel ért véget az első szabadedzés:
Volt egy forró helyzet a végén, Norris és Vettel majdnem egymásba mentek. „Bolond ez az ember?” – kérdezte a brit.
A legtöbb kört a szabadedzésen Ocon és Latifi teljesítette, fejenként 31-et.
Egyetlen csapat nem használta a lágy keveréket az edzésen: Stroll és Vettel a kemény után a közepest tették fel, az Astonok a 12. és 15. helyen álltak.
De megjött Lewis Hamilton is a második helyre. A két Mercedes az első két pozícióban!
Míg Hamilton az utolsó helyre csúszott vissza, Russell átvette a vezetést, 1:12,455-tel!
Russell a harmadik helyre ugrott fel lágyon – Hamilton még mindig csak keményet használt, ezért a 18. helyen áll, hátrébb, mint a mindössze tíz percig pályán levő, 15. helyre visszacsúszó Verstappen.
Közben Leclerc-re is felkerült a lágy keverék, a monacói elsőre a negyedik helyre lépett fel, Alonso elé.
Perez megúszott egy balesetet, elfékezés után a fűre kiszaladva éppen be tudott fordulni a fal mellett.
Fél óra eltelt már az edzésből (persze a tízperces szünettel együtt), ez az aktuális sorrend:
Ezen is faragtak közel egy tizedet, 1:12,845-tel Sainz az első. Leclerc és a két Mercedes a mezőny második felében, ők még keményen köröznek.
Norris náluk is gyorsabb, már 1:13 alatt, 1:12,929 az új legjobb köridő.
Rögtön változik is a sorrend, Alonso lágy gumin több mint másfél másodpercet javított, 1:13,635-tel vezet. Mögé Albon ugrott el, szintén lágyon.
10 perc szünet után újra szabad a pálya. A piros zászló előtti körök alapján a sorrend Verstappen, Ricciardo, Norris, Alonso és Stroll – egyelőre.
Az ügy hamar megoldódott, visszanézték a felvételt és nincs következmény: a lámpa éppen váltott, mikor Schumacher átlépte a vonalat.
Mick Schumacher valamit csúnyán benézett, a stewardok értesítése alapján a piros zászló alatt elhagyta a bokszutcát. Ha ez igaz, büntetésre számíthat.
Ahogy várni lehetett, a VSC nem elég, piros zászló a mentés idején. Verstappen csalódottan baktat vissza a paddockba a 3-as kanyarból, bár ez még csak az első edzés, nem ilyen kezdést képzelt el.
Verstappen 1:14,714-gyel átvette a vezetést, ezt követően azonban megállt a pályán! Sebességváltó, jelenti a holland. Egyelőre virtuális biztonsági autó, de a Red Bull nagyon rossz helyen van.
Az első percekben Schumacher máris meglátogatta a sóderágyat. Jelenleg Ricciardo vezet (1:15,263), de Verstappen feljött a második helyre.
Az első körök alapján 1:17,360-nal Alonso vezet Stroll előtt, Verstappen csak egy ráérős kört rakott össze elsőre.
A tavalyi Holland Nagydíjat – az elsőt 1985 óta – Verstappen nyerte. Idén 15-ből 10. győzelmét szerezheti meg hazai pályán, persze ne rohanjunk előre.
Nyitott a bokszutca, kezdődik az első szabadedzés – a hazai kedvenc, Verstappen az elsők között gurult a pályára, őt követi a kamera első körén.
Alonso megcsillogtatta hollandtudását.
“Fernando, do you know any Dutch?”@alo_oficial: #DutchGP pic.twitter.com/0jQchNcQdB
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) September 2, 2022
Zandvoortban betiltották a füstbombákat, a bejáratoknál feliratok kérik arra a nézőket, hogy adják át őket a személyzetnek. Kíváncsiak leszünk…
A csapatok a nyári szünetet követő Belga Nagydíjra összpontosították nagy fejlesztéseiket, ami azt eredményezte, hogy Zandvoortban szinte egyáltalán nem változnak az autók. Mindössze négy csapat, az Alpine, az AlphaTauri, az Alfa Romeo és a Williams hozott minimális számú új alkatrészt.
A szokásosnál korábbi időpontban, 12:30-kor startol a Holland Nagydíj első, 60 perces szabadedzése.