DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
15:35

A monacói a 21. kör elején állt ki, ezzel a második helyre, Sainz elé tért vissza. A hármas mögött Verstappen, aki nincs messze, csupán 3 másodpercre Sainztól.

Hamilton végül másodikként végzett, a pole-pozíciót harmadik helyre fordító Russell előtt – erre sem fogadtunk volna egy órával ezelőtt. Sainz végül negyedik, Perez ötödik lett – Leclerc végül három tizedre maradt le a mexikóitól, nem volt elég 15 kör utolérni őt.

Leintették a Magyar Nagydíjat – ki hitte volna a verseny első szakaszában, hogy Max Verstappen be fogja húzni ezt a versenyt?

Három körrel a vége előtt megáll Valtteri Bottas alatt az Alfa – a futam első kiesője, mégsem ér célba mindenki.

A 65. körben a második hely is megvan a hétszeres bajnoknak. Minden jel szerint megismétlődik az egy héttel ezelőtti dobogó: Verstappen, Hamilton és Russell az első-második-harmadik helyen.

Egyetlen kör kellett hozzá, hogy Hamilton Russellt is utolérje. Eközben Leclerc a friss lágy gumikon sem tudott számottevően előbbre kerülni, 8 kör alatt meg sem felezte a távolságot Perezhez képest. Úgy néz ki, a monacóinak még az ötödik hely sem lesz meg…

Pont, ahogy jósoltuk: a 63. körben az első kanyarban Hamilton a DRS segítségével könnyen elment mellette. Már nincs Ferrari a dobogón…

Hamilton a vártnál is gyorsabban utolérte Sainzot, egy kört adunk, és megelőzi őt. Mindketten lágyakon, de a Mercedes abroncsai öt körrel frissebbek.

Közben hátrébb is zajlanak az izgalmak: Albon Latifi megelőzésével átvette a 18. helyet. Ritka esemény, hogy a mezőny mind a 20 tagja versenyben van még.

Verstappen előnye már 8,6 másodperc. A negyedik pozícióban Hamilton megfutotta a verseny leggyorsabb körét lágyon, körönként egy másodpercet dolgoz le a harmadik Sainzhoz képest.

A kemény gumi katasztrofálisan működött, ezért Leclerc-t kihozták lágy keverékre az utolsó 15 körre. A monacói a hatodik helyre esett vissza, innen kellene felkapaszkodnia. Perez 7, Hamilton 15 másodperccel van előtte.

Az utolsó kanyarban Leclerc megcsúszott, így a célegyenes végén Russell meg tudta előzni.

Miután Hamilton kiállt az élről, a sorrend az első ötben Verstappen, Leclerc, Russell, Sainz és Hamilton. A holland előnye már 7 másodperc, Leclerc viszont nem csupán róla szakad le rohamosan a kemény abroncson, de Russellt is megkapta maga mögé.

Közben hátrébb egy ütközés, a bokszból visszatérő Ricciardo megforgatta a szintén friss gumin haladó Strollt. A pördület után a kanadai utolérte és megelőzte az ausztrált – a 11. helyért zajlott a csata.

Sainz kiáll az élről, a kerékcsere újra lassú, 4,6 másodpercig tart. A spanyol csak Russell mögé, az ötödik helyre jött vissza.

Verstappen a 45. körben újra utolérte, újra megelőzte Leclerc-t, az 1-es kanyarban helyezkedett jobban a monacóinál.

A sorrend tehát Sainz, Hamilton (ők még nem álltak ki), Leclerc, Verstappen és Russell.

Mi minden történik itt a pályán másodpercek alatt? Verstappen megforgott az utolsó előtti kanyarban, Leclerc így visszaelőzte, Russell és Perez pedig a nyakában.

A bemelegedett közepeseken Verstappené a futam leggyorsabb köre, az 1-es kanyarba menet Leclerc-t is megelőzi, virtuálisan vezeti a futamot!

A 38. kör végén Verstappen elévágással próbálkozik, a második kiállás során közepesre közepest rak. Reagálnak rá az előtte levő versenyzők is, Leclerc (közepesre kemény) és Russell (közepesre közepes). Az elévágás működik, Russell csak a holland mögé ér vissza.

Egy kisebb baleset a pályán, kivezető körén hideg gumikon Tsunoda forgott meg.

Négy körön belül Leclerc 3,4 másodperces előnyt épített ki, Russell üldözője pedig Sainz lett, aki már DRS-távolságon belül van.

Körökön át tartó csata után Leclerc a 31. körben viszi dűlőre a dolgot: a Ferrari a DRS-sel közel került, majd egy tökéletesen kivitelezett mély fékezéssel a Mercedes elé került. Már Leclerc vezeti a Magyar Nagydíjat!

Az első komoly próbálkozás Russell ellen a 28. körben: Leclerc a 2-es kanyar külső ívén került a Mercedes mellé.

Ocon kiállása után letisztult az élmezőny: Russell, Leclerc, Sainz, Verstappen, Hamilton, Perez és Norris a sorrend az első hét helyen, mind voltak már kint. Bottas és Zhou a rajt óta a pályán, mögöttük Ricciardo, aki a két Alpine párharcából hasznot húzva került Ocon és Alonso elé.

Leclerc 18 másodperc előnnyel vezet, továbbra is első szett abroncsán, mögötte Russell fél másodpercet dolgoz le minden körben.

Kiállt Perez is, utolsó lágyon startoló versenyzőként, a 20. körben pedig jött Hamilton. A brit messze Verstappen mögött tért vissza, így a holland újabb pozíciót veszített, virtuálisan a negyedik.

Egy körrel később Sainz kiáll, de lassú a kiállás, három másodperccel Russell mögé került vissza. Az élen kiállás nélkül Leclerc, Hamilton és Perez, mögöttük Russell a negyedik.

A 17. körben Russell és Verstappen kiállt a bokszba, közepes keveréket kaptak a lágy helyére. A Mercedest a Ferrari ugraszthatta be, hiszen Sainz kapott egy üzenetet arról, hogy álljon ki.

A visszaesés közben Norris ki is állt, ezzel a 16. helyre esett vissza – ő az ötödik, aki kereket cserélt. Előrébb Verstappen elkezdte utolérni Hamiltont.

Egy körön belül három helyet veszített el Norris, a kör végére Perez is megelőzte. A McLaren lágy abroncsai hamar vesztettek a teljesítményből.

A 12. kör elején előzések az első két kanyarban: ezt Norris bánja, aki két pozíciót is elveszített.

A negyedik helyen vonat alakult ki: Norrist továbbra is Hamilton előzi, a remek tempót diktáló Verstappen pedig utolérte a párost.

A Red Bullok Alpine-okat előznek: Verstappen Ocontól vette át a hatodik, Perez Alonsótól a nyolcadik helyet.

A rajt környékére ígért eső nem érkezett meg, a Mercedes szerint a következő 30 perc tiszta lesz. Igaz, éppen ők ígérték a szóban forgó esőt is…

Magnussennek is muszáj lesz lecserélnie saját sérült szárnyát: fekete-narancssárga zászlót kapott, ami javításra szoruló autóra utal.

Az imént említett Vettel-Albon incidenst nem vizsgálják. A thaiföldi szárnycserére kényszerült az ütközés miatt.

Alonso hibázott a 3-as kanyarból kigyorsítva, így Verstappen az egyenes szakaszon könnyedén kielőzte. Három helyet javítva már a hetedik.

Közben újraindult a futam és a DRS is használható. Ez nem érinti a 2,6 másodperccel vezető Russellt, de Sainz mögött Leclerc, Norris mögött Hamilton nyitási távolságban van.

A virtuális biztonsági autó oka törmelék a 2-es kanyarban, Albon első szárnya sérült Vettellel ütközve, ez lehetett a magyarázat.

A VSC pillanatában Russell jelentős, 3 másodperces előnyben állt már.

Az első kör végén Verstappen már a 8. pozícióban, Alonso mögött. Virtuális biztonsági autót rendeltek el.

A rajt után Sainz Russell mellé került, de a brit megőrizte az első helyet. Norris benézett Leclerc mellé, de köztük sem változott a sorrend, Hamilton átugrotta a két Alpine-t, majd Norrisszal viaskodva a bukótérben tett látogatást.

A felvezető kör végén Russell már fel is állt az első rajtkockába. Láthattuk a hivatalos nézőszámot: 290 000 ember a teljes hétvégét tekintve.

Egyelőre száraz pályás gumik az autókon, teljesen változatos sorrendben: lágy gumin Russell, Norris a Red Bullok, közepesen a Ferrarik és az első nyolc többi tagja.

A Mercedes Russellnek üzeni: éppen a rajt előtt vagy után pár perccel érkezhet meg az eső.

A szombati időmérős eredmény egy ponton változik a rajtsorrendben: Pierre Gasly a 19. rajtkocka helyett a bokszutcából indul motorcsere miatt. Friss erőforrást kapott a két Red Bull is, de esetükben nincs büntetés.

Egy jól elkapott pillanat a futamot megelőző készülődésből.

Az első rajtkockában pályafutása során először George Russell, mögötte a két Ferrari, Max Verstappen csak a 10. helyen. A teljes rajtrács itt érhető el.

15 órakor rajtol a Magyar Nagydíj vasárnapi futama. A fő kérdés az, hogy esni fog-e a versenyen. Egyelőre a szélerősség jelentős, néha pár csepp eső esik. Az előrejelzés szerint a következő két órában 60-70% a valószínűsége, hogy legalább egy kis csapadék lehull.