Többen is elfékezgetik a kanyarbejáratokat, lehűlt a levegő, lehűltek a gumik, nem ideálisak már a körülmények. Még negyedóra.
Itt a vége a tesztnapnak, a piros zászló "fogságában" - mindjárt jövünk az összefoglalóval, eredményekkel, körszámokkal, érdekességekkel és természetesen a főszereplők nyilatkozataival! Holnap reggel pedig folytatjuk a második nappal - addig is köszönjük a figyelmet!
Perez lassan ment már a VSC alatt, de így is megforgott. Piros zászló - de még előtte Sainz ment egy második időt, megelőzte Leclerc-t.
Virtuális biztonsági autó, Perez autója a kavicságyban!
Ezt majd jövő héten...
It's not race weekend just yet guys! #F1Testing #F1 pic.twitter.com/67iCI1KSzN
— Formula 1 (@F1) March 10, 2022
A legszorgalmasabb egyébként eddig Sergio Perez, aki ma már 131 teljesített körnél tart.
Az utóbbi percekben gyorsulnak a csapatok, jönnek a jó részidők, lehet még tűzijáték az utolsó fél órában.
Változás az élen: Pierre Gasly átveszi a vezetést, öt tizedet ad Leclerc-nek!
Hopsz, közben Ferrari 1-2, Sainz a második!
Már kevesebb mint egy óra van csak hátra, Gasly felugrott a második helyre, így állunk most:
A frissen bejelentett Kevin Magnussen és az üléspróba:
Gasly a negyedik helyre jött fel, bár Franz Tost kijelentette, hogy nem tekerik fel a motort.
A Pirelli szerint szinte alig kopnak az abroncsok ezen a napon, de azt várják, hogy holnap és szombaton azért jobban megdolgozzák őket a csapatok.
Közben Albon átlépte a 100 körös álomhatárt a Williamsszel - eddig tökéletesen elégedettek lehetnek a napjukka, hiszen továbbra is a második helyen áll a brit-thai versenyző.
Kezd hűlni a levegő, nehéz gumit melegíteni, pedig korábban éppen a túlmelegedés jelentett problémát.
A helyszíni jelentések szerint ugyan mindenki a Mercedes oldaldobozaival van elfoglalva, de annál is érdekesebb a padlólemez, ami szintén új - és meglehetősen egyszerűnek tűnik.
Fittipaldi ugyan mozgásba lendült a Haasszal, de nem túl aktív délután, a csapatnál még nincs minden tökéletes állapotban - egyébként Lando Norris sem teljesített túl sok kört ebéd óta.
Seb felügyelő is megvizsgálta a Mercedest... :D
Inspector Seb is at it again. @AstonMartinF1, come collect your man. pic.twitter.com/zmXbxRhYU7
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 10, 2022
Bottas erősen kezdi az új órát és felugrik a harmadik helyre az Alfával, egy másodpercen belülre kerül Leclerc-hez képest.
Norris végre újra pályán a McLarennel, és fel is jött nyolcadiknak. Íme, az állás két órával a tesztnap zárása előtt:
1. Leclerc, Ferrari, 1m34.531s, C3 - 64 kör
2. Albon, Williams, 1m35.070s, C4 - 81
3. Vettel, Aston Martin, 1m35.706s, C3 - 39
4. Gasly, AlphaTauri, 1m35.819s, C3 - 62
5. Perez, Red Bull, 1m35.977s, C2 - 118
6. Sainz, Ferrari - 1m36.076s, C2 - 20
7. Bottas, Alfa Romeo, 1m36.279s, C3 - 30
8. Norris, McLaren, 1m36.360s, C2 - 33
9. Hamilton, Mercedes, 1m36.365s, C3 - 62
10. Russell, Mercedes, 1m36.553s, C3 - 21
11. Ocon, Alpine, 1m36.768s, C2 - 42
12. Zhou, Alfa Romeo, 1m37.164s, C3 - 54
13. Stroll, Aston Martin, 1m37.861, C2 - 17
14. Alonso, Alpine, 1m39.437s, C2 - 13
15. Fittipaldi, Haas, 1m41.574s, C2 - 17
Russell is feljebb kapaszkodott: a nyolcadik helyen áll, közvetlenül délelőtt köröző csapattársa, Hamilton mögött.
1:35,819: ez az a köridő, amellyel Gasly felhozta a negyedik helyre az AlphaTaurit. Szűk 1,3 másodpercre van ezzel Leclerc-től. Albon és Vettel közöttük.
Egy kis versenyt láthattunk Bottas és Albon között: az alfás előzte meg a williamsest a célegyenes végén. Elképzelhető, hogy éppen azt próbálgatták, mennyire lehet jobban követni egymást az új autókkal.
Bottas javít egy nagyobbat: a finn az ötödik helyen az Alfa Romeóval.
Csak hogy ismerkedjük az új Haas-festéssel:
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 10, 2022
That is all. #HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/DnlIvr9seN
Perez eközben elérte a 100 megtett kört, ezzel messze ő és a Red Bull ma a legszorgalmasabb. A spektrum másik végén a Haas mellett a McLaren: Norris mindössze 30 körnél jár, pedig ő is egész napot teljesít.
Közben egy érdekes adalék: felmerült, hogy a későn megérkező felszerelések miatt a Haas extra pályaidőt kaphatna vasárnap délelőtt. Ehhez azonban természetesen teljes egyetértés kell a csapatok között, márpedig úgy fest, ez nem feltétlenül van meg: Mattia Binotto a Ferraritól támogatja az ötletet, Toto Wolff a Mercedestől már kevésbé, Mike Krack Aston-főnök szerint pedig a legfontosabb, hogy akkor innentől mindenkire a mostani döntésnek megfelelő szabályok vonatkozzanak.
Sainz eddig a legjobb a délután körözők közül: a spanyol a hatodik helyen áll összesítésben a Ferrarival - amely kapcsán Russell és Verstappen is utalást tett az ebédszünetben tartott sajtótájékoztatón, hogy a legmeggyőzőbb autónak tűnik számukra.
Közben pedig már Russell is a pályán a Mercedesszel.
Eltelt egy óra a délutáni felvonásból is, így állunk most:
1. Leclerc, Ferrari, 1m34.531s, C3 - 64 kör
2. Albon, Williams, 1m35.070s, C4 - 58
3. Vettel, Aston Martin, 1m35.706s, C3 - 39
4. Perez, Red Bull, 1m36.247s, C2 - 86
5. Hamilton, Mercedes, 1m36.365s, C3 - 62
6. Ocon, Alpine, 1m36.768s, C2 - 42
7. Zhou, Alfa Romeo, 1m38.164s, C3 - 53
8. Norris, McLaren, 1m37.580s, C2 - 30
9. Bottas, Alfa Romeo, 1m37.668s, C3 - 11
10. Gasly, AlphaTauri, 1m37.888s, C2 - 44
11. Sainz, Ferrari - 1m39.692s, C4 - 6
12. Alonso, Alpine, 1m40.449s, C2 - 10
13. Fittipaldi, Haas, 1m41.750s, C2 - 7
14. Stroll, Aston Martin, 1m42.482, C3 - 4
Csak mondanunk kellett: Sainz pályán az F1-75-ös Ferrarival.
Nem tartott sokáig a takarítás, máris újra zöld zászló van. Egyelőre egyébként a Ferrarin kívül a Mercedes sem gurult még pályára az ebédszünet után, és láthattuk nemrég, hogy Russell autóján is dolgoznak.
Megvan a bahreini teszt első piros zászlós megszakítása: Stroll Aston Martinjáról hullott le egy darab aerorács, azt kell eltakarítani a pályáról.
A Haas első méterei Bahreinben a megújult festéssel:
Finally, time for some laps!#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/wAHS43TOXA
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 10, 2022
Alonso is munkába állt: 1:41,506-nál állította meg elsőre a stoppert a C2-es gumin. Egyelőre mindenki csak tapogatózik itt a délutáni menet során.
Bottas is közben autóba ült, 1:44-es idővel iratkozott fel az eredményjelzőre az Alfa Romeo pilótája.
Nagy probléma azért mégsem lehetett, a tudósítások szerint visszakerült a padlólemez a Ferrarira.
A Skynál azt is hozzátették, hogy nem rutinszerű munkának tűnik, amit a Ferrari végez az autón, szóval először ütközhetnek problémába a vörösök a tesztidőszak során. Meglátjuk, mennyi időbe telik mindez nekik.
Norris megkezdte a délutáni munkát, miközben a Ferrarinál szépen elparavánozták a garázst: a Sky közvetítése szerint ugyanis a padlólemezt is leszerelték az F1-75-össel.
De az sem meglepő, hogy végül Fittipaldi lett az első pályára hajtó: a Haas a felszerelések késése miatt kihagyta ugyebár a délelőttöt, így értelemszerűen rájuk vár a legtöbb munka.
Nem meglepő módon senki nem hajtott még pályára - valljuk be: mi sem szoktunk visszasietni a melóba egy jóleső ebéd után...
Vissza is jöttünk, folytatódik az első tesztnap egy újabb négyórás etappal. Néhány csapatnál pilótacsere történt: a Mercedesnél Russell, a Ferrarinál Sainz, az Alpine-nál Alonso, az Aston Martinnál Stroll, a Williamsnél Latifi, az Alfa Romeónál Bottas váltja a csapattársat, a Haas reményei szerint pedig végre Fittipaldi is pályára gurulhat.
Kockás zászló! Itt a vége a délelőtti gyakorlásnak, féltávnál Charles Leclerc áll az élen, mögötte Alexander Albon és Sebastian Vettel következnek az első háromban, a körszámot tekintve pedig Sergio Perez áll a legjobban 69 körrel, míg a Haas a legrosszabbul, ők nem hajtottak ki a pályára. Legtöbben a Mercedes újításaira voltak kíváncsiak, de az amerikai istálló új festése és Sebastian Vettel sisakja is érdekességként szolgált. A folytatás 13 órakkor következik, ahol több csapatnál is pilótacsere lesz, így George Russell, Carlos Sainz, Lance Stroll, Valtteri Bottas és Fernando Alonso is megkezdi majd a munkát. 13:00-kor jövünk!
Az állás a nap első fele után:
1. Leclerc, Ferrari, 1m34.531s, C3 - 63 kör
2. Albon, Williams, 1m35.070s, C4 - 53
3. Vettel, Aston Martin, 1m35.706s, C3 - 37
4. Perez, Red Bull, 1m36.247s, C2 - 69
5. Hamilton, Mercedes, 1m36.365s, C3 - 61
6. Ocon, Alpine, 1m36.768s, C2 - 42
7. Zhou, Alfa Romeo, 1m38.164s, C3 - 53
8. Norris, McLaren, 1m37.580s, C2 - 21
9. Gasly, AlphaTauri, 1m37.888s, C2 - 44
Megjött a zöld is elég gyorsan, bő öt perc maradt még az ebédig.
Életbe lépett a Virtual Safety Car, műszaki mentésre azonban nem lesz szükség, mivel csak a rendszert ellenőrzik. Egy tesztnaphoz ilyenek is hozzátartoznak.
Albon tovább javít, 1:35.070 az új legjobbja, a megtett köröket illetően pedig már 50 felett jár. Rajta kívül erre csak Charles Leclerc és Sergio Perez volt képes a mai délelőttön.
— Williams Racing (@WilliamsRacing) March 10, 2022
A brit-thai versenyző a pálya elején és a végén egészen közel volt a Ferrari idejéhez, a középső szektorban kapott sokat, bő fél másodpercet.
Alexander Albon fut egy nagyszerű kört, amivel megelőzi Vettelt és átveszi tőle a második helyet a listán. A Williams pilótája 1:35.217-at ment a C4-es gumikon.
Sebastian Vettel közben visszatért a pályára és felugrott a második helyre. A négyszeres világbajnok 1:36.166-al jött fel Leclerc mögé a C3-as keveréken.
A jelenlegi legnagyobb végsebességek szektorokra bontva:
1. szektor: Leclerc - 235 km/h
2. szektor: Leclerc - 265 km/h
3. szektor: Ocon - 292 km/h
Vettel és Leclerc már a bokszban Hamilton és Perez viszont újabb fontos kilométereket tesz meg az ebéd előtt. A hétszeres világbajnok sem lassú, de a mexikói már a saját eddig legjobbja közelében járt.
Már egy óránál is kevesebb van az első etapból. Így állunk jelenleg:
1. Leclerc, Ferrari, 1m34.531s, C3 - 41 kör
2. Perez, Red Bull, 1m36.247s, C2 - 44
3. Hamilton, Mercedes, 1m36.365s, C3 - 38
4. Albon, Williams, 1m36.578s, C3 - 39
5. Vettel, Aston Martin, 1m36.637s, C2 - 29
6. Ocon, Alpine, 1m36.768s, C2 - 25
7. Zhou, Alfa Romeo, 1m38.164s, C3 - 33
8. Norris, McLaren, 1m37.580s, C4 - 21
9. Gasly, AlphaTauri, 1m39.720s, C2 prototype - 31
A Sky Sportsnak nyilatkozott nemrégiben Christian Horner: „Kissé meglepődtem, amikor olyan megjegyzéseket olvastam, amelyeket állítólag én tettem. Hogy őszinte legyek, nem fordítottam rá nagy figyelmet, de nyilvánvalóan ez egy eléggé eltérő koncepció. Az aerodinamikval foglalkozó srácok és a tervezők dolga, hogy belemerüljenek” – mondta a Red Bull csapatfőnöke.
Norris, Ocon és Perez visszajöttek, Leclerc viszont ismét pályára hajtott a C3-as keveréken, de Albon is így tett a C4-esen.
Egyelőre elég álmoskás a hangulat a pályán. Kicsit több, mint egy órával az ebédszünet előtt mindössze négy autó köröz a pályán. Perez, Vettel, Ocon és Norris dolgoznak jelenleg, a németek négyszeres világbajnoka pedig bemutatott egy kisebb elfékezést.
Leclerc amúgy még mindig vezet, Perez a második 1,7 másodperces hátránnyal, Hamilton lemaradása pedig 1,8 szekundum.
Közben készítettünk egy remek kis képválogatást a bahreini teszt első óráiból - kattintsatok ide, ha nézegetnétek képeket!
Naszóval: Horner mégis nyilatkozott, de az nem tekinthető a Red Bull hivatalos állásfoglalásának - ez a csapat módosított hivatalos kommünikéje az ügyben.
Ross Brawn nyilatkozik épp a Sky Sports adásában: az F1 sportigazgatója szerint láthatunk néhány extrém megoldást, ami vitákat fog generálni. Mondjuk ehhez nem kell nagy jóstehetség.
Minimális fennakadás az Alfa Romeónál: Zhou tért vissza a bokszutcába, ám annak elején megállt.
Hogyan is alakította ki a radikális dizájnját a Mercedes? Lássuk, mit mondanak erről magának a csapatnak a szakemberei.
Így állunk két óra elteltével:
1. Leclerc, Ferrari, 1m34.531s, C3 - 23 kör
2. Hamilton, Mercedes, 1m36.365s, C3 - 27
3. Perez, Red Bull, 1m36.581s, C2 prototype - 30
4. Vettel, Aston Martin, 1m36.637s, C2 - 19
5. Norris, McLaren, 1m37.580s, C4 - 8
6. Albon, Williams, 1m.37.794s, C2 prototype - 21
7. Ocon, Alpine, 1m37.852s, C2 prototype - 11
8. Zhou, Alfa Romeo, 1m38.675s, C3 - 29
9. Gasly, AlphaTauri, 1m40.366s, C4 - 19
Na, kiderült azonban, hogy az egész kamu: a Red Bull rövid közleményben jelezte, hogy Horner semmilyen sajtóterméknek nem nyilatkozott az új Mercedesről.
A slágertéma ma természetesen a Mercedes oldaldoboz-mentesített W13-asa: talán még egy órája sem láthattuk az átalakított autót, amikor a nagy rivális Red Bull főnöke, Christian Horner máris szabálytalanságot említett. Részletek itt olvashatók.
Leclerc 1:34,531-re javít a C3-as abroncsokon - egy hét múlva ez lesz majd a legpuhább keverék a szezonnyitón. Közben Hamilton is végre fut egy elfogadható kört, ezzel második a hétszeres világbajnok.
Nagy a csata azért a második helyért: most Perez birtokolja a Red Bull-lal.
De mire leírtuk, már Vettel a második: ő legalább már hét tizeden belül van a továbbra is vezető Leclerc-hez képest.
A másfél órás határhoz közeledve Albon jött fel másodiknak a Williamsszel, méghozzá a jelöletlen, keverék szintjén a C2-essel megegyező prototípus gumikon.
A Haas közben jelenti: továbbra is tartják a tervet, hogy a délutáni etapban már pályára gurulnak, Pietro Fittipaldival a volánnál.
A reminder that, due to freight delays out of our control, we will not be running in the first session of today's Bahrain Test.
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 10, 2022
Good progress is being made on the car and we're still on track to have @PiFitti on track for the second session, at 3pm.#HaasF1 pic.twitter.com/GQyWUjx2xT
Még egy fotó az új W13-asról:
W13 turning a few heads this morning. pic.twitter.com/5LNKk6pA0c
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 10, 2022
Valamiféle szalag lifegett a Mercedes oldalán - szándékosan nem oldaldobozt írtunk, mert hát az ugye nem sok van neki...
Ocon felugrott a második helyre, de egyelőre az ő hátránya is csaknem két másodperc Leclerc mögött.
Így állunk egy óra elteltével - Ocon, Albon és Norris még mért idő nélkül:
1. Leclerc: 1:35,953, C4
2. Vettel: 1:37,945, C2
3. Perez: 1:37,950, C2
4. Zhou: 1:39,290, C3
5. Hamilton: 1:40,605, C2
6. Gasly: 1:43,070s, C4
Na de mi újság a delfinezéssel? Nos, még mindig megvan, és szemlátomást az átalakított Mercedesszel sem sikerült teljesen úrrá lenni rajta:
— Ky (@FiftyBucksVT) March 10, 2022
Csak mondanunk kellett: Norris is megkezdte a munkát. Ahogy írtuk, az egész nap az övé, miután Ricciardo nem érzi jól magát.
A Haas mellett egyébként a McLaren nem gurult még pályára így az első óra végéhez közeledve.
Leclerc 1:35,9-re javít közben - az összehasonlítás kedvéért: tavaly 1:28,9-es volt a legjobb idő a teljes bahreini teszt legvégén.
Na és akkor: a Haas ugyan elvileg a felszerelések késése miatt csak délután tud pályára hajtani, cserébe viszont megmutatták a végleges(nek szánt) 2022-es festésüket! A változásra az Uralkalival felbontott szerződés miatt volt szükség - nagy módosulás nincs, de tény, hogy a kék szinte eltűnt, így már nem "oroszos" a fényezés:
First look at ourlivery for 2022! #HaasF1 pic.twitter.com/y6m7iVKHW1
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 10, 2022
Változás az élen: Charles Leclerc 1:37,071-es idővel tereli az élre a Ferrarit - a C4-es gumin, ami egyébként a jövő hétvégi szezonnyitón nem lesz a kínálatban.
Sebastian Vettel Ukrajnát támogató sisakfestéssel szerepel Bahreinben:
Imagine all the people living life in peace #RacingUnited #StandWithUkraine War pic.twitter.com/qDBpCJaiOr
— Jens Munser Designs (@JMD_helmets) March 10, 2022
Sergio Perez vezet pillanatnyilag 1:38-as idővel, de ezt nehezen nevezhetnénk még mérvadó körnek.
Hamilton és Vettel is produkált már egy-egy látványos elfékezést a 8-as kanyarnál.
A Mercedes is megosztott egy képet, miközben Hamilton folyamatosan köröz az autóval:
Íme, lesznek még ennél is jobbak:
Primeras imágenes del nuevo Mercedes con pontones estrechísimos
— SoyMotor.com (@SoyMotor) March 10, 2022
https://t.co/hxSykhacD1#F1 #F1Testing pic.twitter.com/cBfVXWp2HJ
És már pályán is a Mercedes Hamiltonnal, úgyhogy rövidesen valóban lesznek fotók/videók a minimális oldaldobozos W13-asról.
Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, Pierre Gasly az első pályára hajtó, nyomában Guanyu Zhouval. Aki esetleg nem tudná: erről a tesztről már van élőképes közvetítés, az F1 TV-n és a Sky Sports F1-en is lehet követni a történéseket.
Rövidesen Lewis Hamilton pályára is viszi az autót, akkor lesznek majd jobb és teljesebb fotóink is a radikális megoldásról. Közben íme, a napi pilótabeosztás csapatonként:
Mercedes: Hamilton / Russell
Red Bull: Perez
Ferrari: Leclerc / Sainz
McLaren: Norris
Alpine: Ocon / Alonso
AlphaTauri: Gasly
Aston Martin: Vettel / Stroll
Williams: Albon
Alfa Romeo: Zhou / Bottas
Haas: Fittipaldi (csak délután)
Még egy közelebbről a helyszínen dolgozó szakíróknak köszönhetően:
#F1: new #Mercedes sidepods. #AMuS, #F1testing pic.twitter.com/3agtP5Esxx
— Andreas Haupt (@andihaupt1) March 10, 2022
Na de hagyjuk is ezeket az infókat, hiszen a legfontosabb, hogy igen, igaznak bizonyultak a híresztelések: valóban új autóval érkezett meg a Mercedes Bahreinbe - és valóban szinte oldaldobozok nélküli az átalakított W13-as! Íme, néhány kép róla:
Los no pontones de Mercedes . Queee???
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 10, 2022
The no sidepods of Mercedes . Whaaat?????#f12022 pic.twitter.com/WSlesjHOWf
A tesztnap szokás szerint két négyórás etapból fog állni: itthoni idő szerint 8-tól 12-ig, valamint 13-tól 17 óráig dolgoznak majd a csapatok. Lesz egy változás is az eredeti pilótafelálláshoz képest: a McLaren közlése szerint Daniel Ricciardo nem érzi jól magát, így egész nap Lando Norrist láthatjuk az autóban.
Köszöntünk mindenkit ismét, negyed órán belül kezdődik a bahreini teszt első napja - tartsatok velünk egészen délután 17 óráig, ha nem akartok lemaradni a fontosabb eseményekről!