DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 21. kedd
12:29

Vettel közben egy jobb körrel fellép a negyedik helyre, megközelítette Lando Norrist - a német a C3-as gumikat használta.

Kint a kockás zászló, véget ért a 2022-es szezon első tesztnapja. A délelőttöt követően – amikor mindenki csak kapkodta a fejét az új impulzusok miatt – a délutáni etap laposan indult, az utolsó óra viszont eseménydúsan alakult. Hosszas Ferrari-vezetés után végül a McLaren végzett az első pozícióban.

1.     Norris, McLaren, 1m19.568s, C4 - 97 laps

2.     Leclerc, Ferrari, 1m20.165s, C3 - 80

3.     Sainz, Ferrari, 1m20.416s, C3 - 67

4.     Russell, Mercedes, 1m20.784s, C3 - 77

5.     Hamilton, Mercedes, 1m20.929s, C3 - 50

6.     Vettel, Aston Martin, 1m21.276s, C3 - 52

7.     Tsunoda, AlphaTauri, 1m21.638s, C3 - 115

8.     Alonso, Alpine, 1m21.746s, C2 - 121

9.     Verstappen, Red Bull, 1m22.246s, C2 - 147

10.  Bottas, Alfa Romeo, 1m22.572s, C3 - 23

11.  Albon, Williams, 1m22.760s, C3 - 66

12.  Schumacher, Haas, 1m22.962s, C3 - 18

13.  Stroll, Aston Martin, 1m23.327s, C2 - 61

14.  Latifi, Williams, 1m23.379s, C3 - 66

15.  Mazepin, Haas, 1m24.505s, C2 - 20

16.  Kubica, Alfa Romeo, 1m25.909s, C3 - 9

Ezek már az utolsó percek. Többek közt Schumacher is köröz a pályán: a Haasnak szüksége is van még pár körre, mivel nem volt túl aktív a nap során.

Jelzi, hogy mennyire mellékszereplő volt a VF-22 ma, hogy az élőben először mutatunk képet a pályán az autóról.

Norris még gyorsabb, 1:19,568-ra faragta idejét – hat tizedmásodperccel Leclerc előtt.

Mick Schumacher a mezőny végéről a 12. helyre ugrott előre, Verstappen pedig már 140 körnél jár.

Pozícióváltás az első helyen csaknem hat óra után: Norris az első, 1:19,951-et teljesített a C4 gumikeveréken.

Megvan a Haas által megtett kevés kör oka: a csapat tájékoztatása szerint a padló megsérült. A szerelők azon dolgoznak, hogy Schumacher a leintés előtt még ki tudjon hajtani, és az eddigi csupán nyolcnál több kört tegyen meg.

Néhány közeli felvétel a 2022-es autókról. Az első tesztnap egyik fő tanulsága: jól néznek ki a pályán!

Egyetlen óra maradt hátra az első tesztnapból, és a versenyzők valóban elkezdtek mocorogni: Bottas a kilencedik helyre lépett előre, Sainz pedig a hetedikről egészen a második helyre katapultált, azaz Ferrari 1-2 az élen. Az állás 17 órakor:

1.     Leclerc, Ferrari, 1m20.165s, C3 - 80 laps

2.     Sainz, Ferrari, 1m20.416s, C3 - 45

3.     Norris, McLaren, 1m20.474s, C3 - 76

4.     Russell, Mercedes, 1m20.784s, C3 - 77

5.     Hamilton, Mercedes, 1m21.032s, C3 - 40

6.     Vettel, Aston Martin, 1m21.276s, C3 - 52

7.     Tsunoda, AlphaTauri, 1m21.638s, C3 - 92

8.     Verstappen, Red Bull, 1m22.246s, C2 - 131

9.     Bottas, Alfa Romeo, 1m22.572s, C3 - 15

10.  Albon, Williams, 1m22.938s, C3 - 46

11.  Alonso, Alpine, 1m23.317s, C3 - 118

12.  Latifi, Williams, 1m23.379s, C3 - 66

13.  Stroll, Aston Martin, 1m23.699s, C2 - 34

14.  Mazepin, Haas, 1m24.505s, C2 - 20

15.  Kubica, Alfa Romeo, 1m25.909s, C3 - 9

16.  Schumacher, Haas, 1m26.879s, C2 - 8

Bottas a pályán, ami ritka alkalom volt a délután folyamán: az Alfa Romeo valószínűleg továbbra is problémákkal küzd, az álcázott C42 eddig csupán 20 kört tett meg. A Haasnál sem sokkal fényesebb a helyzet, 28 megtett körnél járnak.

Hamilton leggyorsabb első szektort villantott, de aztán visszavett a tempóból. Továbbra sincs változás az élmezőnyben, kérdés, hogy az utolsó órában odalép-e valaki.

Egy kis üldözéses jelenet dobta fel az eseményeket a pályán: Sainz körökön keresztül loholt Verstappen nyomában, néha másodpercen belüli távolságra. Előzés végül nem történt – a Ferrari azonban értékes adatokat nyert arról, milyen egy 2022-es autót követni.

Toto Wolff és Christian Horner elszívták a békepipát a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján, melyen közösen vettek részt.

Wolff: „Néha ádáz, sőt brutális volt. De tovább kell lépni. Túl sok szó esett Abu Dhabiról, és eljutottunk addig a pontig, amíg az F1 minden érintettje számára kártékonnyá vált. Ezt a fejezetet lezártuk.”

Horner: „Talán másként vélekedünk Abu Dhabiról, de ez már a múlt, most teljes mértékben 2022-re fókuszáltunk. Tavaly egy fantasztikus vetélkedést láthattunk az első futamtól az utolsóig.”

Nem mondható el, hogy a délutáni etap túlzottan eseménydús lenne. A pályán kicsi a forgalom és még kevesebben összpontosítanak gyors körökre. Hamilton keveset lefaragott saját eredményéből, így 1:20 közelébe került, de ezzel továbbra is a negyedik helyen. Verstappen eközben már 110 kör felett jár.

Hátulnézet: ilyen különbségek vannak az autók hátsó részei közt.

Az elmúlt egy órában kismértékben módosult a sorrend – Hamilton előrelépett, Albon és Schumacher a listára került, Stroll feljebb kapaszkodott. Az állás 16 órakor:

1.     Leclerc, Ferrari, 1m20.165s, C3 - 80 laps

2.     Norris, McLaren, 1m20.474s, C3 - 66

3.     Russell, Mercedes, 1m20.784s, C3 - 77

4.     Hamilton, Mercedes, 1m21.197s, C3 - 25

5.     Vettel, Aston Martin, 1m21.276s, C3 - 52

6.     Tsunoda, AlphaTauri, 1m21.638s, C3 - 76

7.     Sainz, Ferrari, 1m22.134s, C2 - 29

8.     Verstappen, Red Bull, 1m22.246s, C2 - 113

9.     Albon, Williams, 1m22.938s, C3 - 18

10.  Alonso, Alpine, 1m23.317s, C3 - 97

11.  Latifi, Williams, 1m23.379s, C3 - 66

12.  Stroll, Aston Martin, 1m23.793s, C2 - 20

13.  Mazepin, Haas, 1m24.505s, C2 - 20

14.  Bottas, Alfa Romeo, 1m24.981s, C2 - 10

15.  Kubica, Alfa Romeo, 1m25.909s, C3 - 9

16.  Schumacher, Haas, 1m26.879s, C2 - 8

Zavar az erőben: említettük, hogy Ocon a pályára gurult az Alpine-nal, ami nem igaz, hiszen (a délelőtt közzétett beosztásnak megfelelően) a csapatnál Alonso vezet egész nap. A helyszíni időmérés a francia neve mellett tüntette fel a délutáni köröket, de a problémát mostanra korrigálták Barcelonában.

A Ferrari is átlépte a határt, sőt ők vezetnek: 105 kört jegyzett Leclerc és Sainz összeadva.

Az első csapatok átlépték a 100 körös határt: a Mercedes – Russell és Mercedes összeadott körszámával – és a Red Bull Verstappennel ugrotta át a szintet.

Már a negyedik helyen a világbajnok, Lewis Hamilton – a DPPI jóvoltából az egyik első 2022-es fotó a 44-es számú autóról akcióban.

Egy óra várakozás után kigördült Ocon az Alpine-nal, Albon a Williamsszel és Schumacher a Haasszal. Azaz mindenkit láttunk már a pályán, akinek tervben volt a mai szereplés.

Megragadta a rajongók fantáziáját az Alpine orrkúpjának kialakítása, így most már az A522 a mezőny legvidámabb autója.

Helyszíni megfigyelések szerint a McLaren és a Mercedes feltekerhette a motort délután, mivel autójuk sokkal hangosabb a többiekénél.

Egy óra telt el a délutánból, négy névvel bővült az eredménylista a napot elfelező csapatok jóvoltából, de az első hat helyen a délelőtthöz képest nincs változás. Így állunk 15 órakor:

1.     Leclerc, Ferrari, 1m20.165s, C3

2.     Norris, McLaren, 1m20.474s, C3

3.     Russell, Mercedes, 1m20.784s, C3

4.     Vettel, Aston Martin, 1m21.276s, C3

5.     Tsunoda, AlphaTauri, 1m21.638s, C3

6.     Verstappen, Red Bull, 1m22.246s, C2

7.     Sainz, Ferrari, 1m22.516s, C4

8.     Alonso, Alpine, 1m23.317s, C3

9.     Latifi, Williams, 1m23.379s, C3

10.  Hamilton, Mercedes, 1m23.382s, C3

11.  Mazepin, Haas, 1m24.505s, C2

12.  Bottas, Alfa Romeo, 1m24.981s, C2

13.  Kubica, Alfa Romeo, 1m25.909s, C3

14.  Stroll, Aston Martin, 1m26.908s, C2

A Ferrarinál Carlos Sainz vette át a stafétát, aki C4 gumin 1:22,516-tal a hetedik helyre zárkózott fel. A csapattárs ennél közel másfél másodperccel teljesített jobbat délelőtt.

A hétszeres világbajnok frissen nyilatkozott a stewardokkal kapcsolatos elvárásairól:

„Néhány versenyző nagyon-nagyon jó kapcsolatot ápol bizonyos emberekkel. Néhányan együtt is utaznak, és úgy tűnik, mintha egyeseket jobban kedvelnének. Úgy vélem, olyan emberekre van szükségünk, akik pártatlanok és középen helyezkednek el, ha döntést kell hozniuk.”

Hamilton nemrég még az alább látható öltözetben figyelte, ahogy Russell megjáratja a W13-at, délután azonban ő ült a volán mögé. 1:23,539-es körrel a lista kilencedik helyére iratkozott fel.

Az egykori F1-es, Marcus Ericsson már most megjósolta: a Ferrari lesz az idei világbajnok! Mire alapozza ezt a svéd? Hát arra, hogy az F1-75 volt a legelső tesztdélelőtt leggyorsabbja, ráadásul ez az autó néz ki a legjobban.

Bottas szorgalmas körözéssel igyekszik behozni a délelőtt elvesztett időt, 1:25,120-as eredménnyel már Kubica előtt, a tizedik helyen.

Első autóként Verstappen a pályán, aki az egész napot megkapta a Red Bulltól. Bottas is hamar kigurult az Alfa Romeóval – miután a csapat tüzetesen átvizsgálta az autót, mellyel egy jelentéktelen törött alkatrész miatt Robert Kubica délelőtt csak 9 kört tett meg.

Egy kis csemege a délelőtti etapból: a szektoridők listája. Kettő-egy a Ferrarinak a McLarennel szemben.

Vége az ebédidőnek, kezdődik a teszt második négy órája!

Ennek ellenére a pálya az első percekben üres maradt...

Kockás zászló, itt a vége a délelőtti gyakorlásnak. A Ferrari az élen, de a Mercedes és a McLaren is nagyon jónak tűnik, illetve a Red Bull is megbízható, illetve valószínűleg erősen megtankolt állapotban körözött. Az Alfa műszaki gondokkal küzdött, de megoldotta a csapat, délután jöhet Bottas - most egy óra ebédszünet következik, 14:00-kor jövünk!

Leclerc, Ferrari, 1m20.165s, C3

Norris, McLaren, 1m20.474s, C3

Russell, Mercedes, 1m20.784s, C3

Vettel, Aston Martin, 1m21.276s, C3

Tsunoda, AlphaTauri, 1m21.638s, C3

Verstappen, Red Bull, 1m22.246s, C2

Alonso, Alpine, 1m23.317s, C3

Latifi, Williams, 1m23.379s, C3

Kubica, Alfa Romeo, 1m25.909s, C3

Mazepin, Haas, 1m26.455s, C2

Közben kiderült, hogy az Alfa egy törött alkatrészt talált reggel az autóban, és sokáig tartott biztosra ellenőrizni azt, hogy nincs más gond - ez egy jelentéktelen alkatrész volt, de a vizsgálat miatt gyakorlatilag eldobták a délelőttöt. Viszont úgy fest, hogy Valtteri Bottas az ebédet követően bemutatkozhat új csapatában. 

Öt perc, a kerékpisztolyok hangja egyre hangosabb...

Norris odacsap még ebéd előtt, feljön a második helyre a C3-as gumin, három tizedre megközelíti az élen álló Leclerc-t!

Kubica úgy megörült annak, hogy működik az autója, hogy gyorsan meg is előzte Mazepint és feljött a kilencedik helyre.

Kubica megérkezik! 1:29, de mindegy, legalább tudott menni egy mért kört. Végül is van még bő negyedóra a szünetig, épp időben...

A Ferrari (66 kör), a Mercedes (68) és a Red Bull (71) is nagyon megbízhatónak tűnik - csak az Alfa vesztegeti el a komplett délelőttöt, Kubica egy-két kör óta nem is járt a pályán. Délután Bottas mutatkozna be új csapatában...

Ez a Williams is de jó néz ki...

Jolyon Palmer jelenti a helyszínről: a Red Bull stabilan mozog a kanyarokban, de megtankolt autóval köröz. A McLaren nagyon élesen, határozottan mozog, a többiek alatt kicsit alulkormányozottnak tűnik a technika.

Azt említsük meg, hogy az Alfa Romeo továbbra sem teljesített mért kört - talán ők egyedül vannak gondban eddig. 

Csendesednek a dolgok, talán már az ebédre készülnek a csapatok. Norris azért nyomja.

 

Max Verstappen egyébként már közelít a 70 megtett körhöz - nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy rájöjjünk: alighanem eléri ma a 100-at.

Egy óra maradt a délelőtti etapból, így állunk most:

Leclerc, Ferrari, 1m20.165s, C3

Russell, Mercedes, 1m20.784s, C3

Norris, McLaren, 1m21.173s, C2

Verstappen, Red Bull, 1m22.246s, C2

Tsunoda, AlphaTauri, 1m22.692s, C3

Alonso, Alpine, 1m23.317s, C3

Vettel, Aston Martin, 1m23.328s, C2

Latifi, Williams, 1m23.379s, C3

Mazepin, Haas, 1m26.455s, C2

Kubica, Alfa Romeo, no time,

Helyszíni információk szerint a pilóták erősen nézegetik, hogy mi történik szélárnyékban az új autókkal: nagyon közel mennek egymáshoz, hogy kiderüljön, mennyi leszorítóerőt veszítenek.

Niki Magyarországról is ott van Barcelonában:

 

Russell válaszol, hat tizedre közelít. A Mercedes fiatalja jelenleg egy gyors kör után egy hűtő kört teljesít, majd ezt a sormintát ismétli. 

Közben Leclerc megnyújtja a lépteit és 1:20,165-tel meglóg az élen, bő egy másodpercet ad az eddigi éllovas George Russellnek.

A Red Bull jár eddig az élen a megtett körök számát tekintve: ők már 54-nél tartanak, de a Mercedes (45) és a Ferrari (41) sincs messze tőlük. Az Alfa pedig az említett kisebb nehézségek miatt még csak 4 kört jegyzett, és mért idejük továbbra sincs.

Az Alfa Romeo annyira komolyan gondolta az álcafestést, hogy még a pilótákat is olyan ruhába öltöztette:

Norris ugrott fel a harmadik helyre. Így az élmezőny Russell (1:21,039), Leclerc (1:21,718), Norris (1:21,866), Verstappen (1:22,246) - az első helyezett C3-as, a többi C2-es gumikon futotta az idejét. Mercedes, Ferrari, McLaren, Red Bull tehát az első négy, egyelőre semmi váratlan.

Verstappen amúgy már átlépte az 50 körös határt az RB18-assal, miközben Kubicának még mindig nincs mért köre az Alfával - az Autosport információi szerint némi pepecselés zajlik utóbbinál, de semmi komoly vagy váratlan.

Russell 1:21,039-re javít a C3-as gumikon - úgy az illendő, ha az új éllovasról is mutatunk egy képet, nemde?

Amit megállapíthatunk, hogy egyelőre a csapatok komolyabb megbízhatósági problémák nélkül rójják a köröket, nem érkezett hír sem leálló autóról, sem műszaki gondokról egyik istálló háza tájáról sem.

Újabb helycsere az élen: Russell 1:21,403-as körrel átveszi a vezetést a Mercedesszel.

Az eredménylista bő két óra elteltével, feltüntetve azt is, ki milyen abroncsokon futotta az adott mért körét (a C1-es a legkeményebb, a C5-ös a leglágyabb keverék):

1. Leclerc, Ferrari, 1m21.718s, C2

2. Verstappen, Red Bull, 1m22.246s, C2

3. Norris, McLaren, 1m22.382s, C2

4. Russell, Mercedes, 1m22.655s, C3

5. Tsunoda, AlphaTauri, 1m22.692s, C3

6. Alonso, Alpine, 1m23.317s, C3

7. Latifi, Williams, 1m23.379s, C3

8. Vettel, Aston Martin, 1m24.076s, C3

9. Mazepin, Haas, 1m28.255s, C2

Verstappen menet közben felugrott a második pozícióba egy 1:22,246-os idővel. Az etalont továbbra is Leclerc 1:21,718-as eredménye jelenti.

És akkor most maxra a hangerőt: mozgásban, pályán a 2022-es Formula-1-es autók!

Mielőtt megszólnának minket a McLaren-szurkolók, hogy nem is mutatunk képet a második helyen álló autóról, íme egy fotó az MCL36-osról, némi ruhaszárítóval felszerelve:

Most már Mazepin is futott mért kört, úgyhogy egyedül az Alfa Romeo adós ezzel. Pánikra persze azért nincs ok egyik kevesebbet köröző alakulatnál sem.

Feliratkozott az eredménylistára menet közben Nicholas Latifi és a Williams is, így már nyolcan futottak mért időt. A kivételt az Alfa Romeo és a Haas jelenti, de már ők is jártak a pályán. Mutatunk is egy képet az Alfa álcafestéséről, Kubicával a volánnál:

Másfél óra elteltével Leclerc, Norris, Russell az első három sorrendje.

Ez az oldaldoboz az RB18-ason...

Leclerc menet közben a megtett körszámot tekintve is az élre állt. Ne adjuk oda a vb-címet nyilván, de a kezdet biztatóan fest a Ferrari háza táján. Jutalomból mutatunk is egy képet róla:

Norris pattant fel közben a második helyre a McLarennel: 1:22,491 az idő, C2-es a gumi.

Persze hangsúlyozzuk: a köridőknek, főleg a teszt ilyen korai fázisában, az égegyadta világon semmi jelentősége nincs. Ezek az első igazi körök minden új autó számára, egyelőre az a lényeg, hogy menjen a gép.

Csak a rend kedvéért, a teljes jelenlegi sorrend:

1. Leclerc 1m21.718s

2. Russell + 0.937s

3. Tsunoda + 0.974s

4. Verstappen + 1.320s

5. Alonso + 1.599s

6. Norris + 1.975s

7. Vettel + 3.289s

Leclerc 1:21,718-ra javít, ezzel a Ferrari monacóija zárta az élen az első teszt első napjának első óráját.

Újabb csere az élen: Leclerc 1:21,955-re javít, méghozzá a C2-es abroncsokon.

Közben hoztunk nektek egy teljes galériát az első fotókból, IDE KATTINTVA tudjátok böngészgetni.

Verstappen és Tsunoda szépen nyüstöli egymást az élen, a japán már 1:22,692-nél jár.

De mutatunk ennél jobb minőségű fotókat is róla, köszönhetően a DPPI-nek. Hát, alighanem kihívója lett a Ferrari kacsaúsztatójának extrémitás szempontjából...

redbull-3

redbull-4

Verstappen egy rövid időre az élre állt, de Tsunoda gyorsan válaszolt neki egy 1:23,471-es körrel. Sebaj, megragadjuk az alkalmat, hogy mutassunk egy képet a Red Bull emlegetett oldaldobozáról:

Változás az élen: Yuki Tsunoda 1:23,914-es idővel átveszi a vezetést az AlphaTaurival. A japán egyébként a közepes C3-as keverékkel futotta ezt a kört, érdemes ezt is végig figyelemmel kísérni. És egyelőre megnyugodhatunk: oké, nincs élőképes közvetítés, de eddig ez pontosan ugyanúgy követhető teszt, mint volt egy-két évvel ezelőtt.

Mozgóképen a Mercedes és a Ferrari is - már a bemutatók óta az az álláspont a szerkesztőségünkben, hogy igencsak szépek, mi több, dögösek lettek az idei autók, és egyelőre nem változott meg ez az érzésünk!

Az Alfa Romeo az egyetlen csapat, amely Barcelona után prezentálja a hivatalos festését - ennek megfelelően Robert Kubica ugyanazzal az álcafestéssel gurult ki, mint amit múlt héten láthattunk:

Russell nem lazsál közben, már 1:25,548-nál jár a Mercedesszel. Mindenki más messze tőle, de senki más nem futott még érdemi köridőt.

Egy másik szögből is Max Verstappen autója. Ezeken a képen nem annyira látszik, de a helyszíni szakértők figyelmét mindenekelőtt a jelentősen alávágott oldaldoboz keltette fel.

Na de persze mindenki elsősorban a Red Bullt várta, hiszen ők aztán tényleg nem az igazi autójukat prezentálták a hivatalos eseményükön... Itt van az RB18-as!

A Haas közben tartott egy mini hivatalos autóbemutatót, ha már eleinte csak renderelt képeket láthattunk a VF-22-esről:

Russell kezd a legjobban, bő tíz perc elteltével 1:27,730-as idővel áll az élen.

Szeretjük az ilyen képeket:

Vettel, Leclerc és a címvédő Verstappen is a pályán, úgyhogy innentől az a kérdés, hogy kié lesz az első hivatalos köridő 2022-ben.

Ezt a különversenyt Lando Norris és a McLaren nyerte, de szorosan ott volt a nyomában George Russell is a Mercedesszel.

És elindult az első 2022-es tesztnap! Vajon melyik autó gurul először pályára?

Erősödik a várakozás...

Még a teszt kezdete előtt gyorsan hadd ajánljuk figyelmetekbe a Formula Podcast friss adását, amelyben Michael Masi elküldéséről, a barcelonai "nemtesztről", az autók festéséről és az Andretti esetleges érkezéséről is beszélgettünk. Tökéletes hallgatnivaló a szöveges tudósításunk mellé!

 

Hogy kik is fognak vezetni ma? Az eddig közzétett beosztások alapján így néz ki a mai felállás:

Mercedes: délelőtt Russell, délután Hamilton

Red Bull: Verstappen

Ferrari: délelőtt Leclerc, délután Sainz

McLaren: Norris

Alpine: Alonso

AlphaTauri: Tsunoda

Aston Martin: délelőtt Vettel, délután Stroll

Williams: délelőtt Latifi, délután Albon

Alfa Romeo: délelőtt a teszt- és tartalékpilóta Kubica, délután Bottas

Haas: délelőtt Mazepin, délután Schumacher

A menetrend mindhárom nap során ugyanaz lesz: reggel 9-től 13 óráig, majd egy rövid ebédszünetet követően 14-től 18 óráig dolgozhatnak a csapatok. Amelyek jelentős része megosztja a napi teendőket a versenyzőik között, azaz más vezeti az autóikat délelőtt és délután - kivétel ez alól többek között a Red Bull.

Gyorsan tegyük tisztába az alapokat: ez természetesen az első rendes teszt, csupán az F1 szórakozik azzal, hogy nem annak hívja... Ami különbség lesz a két hét múlva esedékes bahreini teszthez képest, hogy itt ezúttal nem lesz élőképes közvetítés, sőt Live Timing sem, de azért bízhatunk a helyszíni tudósítókban, hogy így sem maradunk le semmiről, és természetesen mi is igyekszünk minden rezdülésről beszámolni a három nap folyamán szokásos élő szöveges-képes tudósításunkban!

Hát itt vagyunk. Csaknem két és fél hónappal a "némileg" vitatott Abu Dhabi Nagydíj után ténylegesen felébred téli álmából a Formula-1, hiszen kezdődik a barcelonai teszt - amit az átlagosnál is nagyobb várakozás előz meg, hiszen teljesen új autókat láthatunk a pályán. Már húsz percet sem kell várnunk a kezdésig!