Bottas is kiállt – most a hetedik helyen halad –, így az utolsó, aki nem teljesítette még második cseréjét, Hamilton. 13,8 másodperc az előny Verstappenhez képest, jócskán mögé fog visszatérni, de jelentősen frissebb abroncsokkal.
A futam végeredménye:
Verstappen megcsinálta! 1,333 másodperc különbséggel maga mögött tartotta Hamiltont, ő nyerte az USA Nagydíjat.
A hátsó egyenesben Hamilton nem nyithat hátsó szárnyat. Ez már fél siker Verstappen számára!
0,9 másodperc a differencia az utolsó kör kezdetén!
A kör során Hamilton elkövet egy apró hibát, Verstappen kék zászlókat kér, nehogy a lekörözöttek gondot okozzanak.
Micsoda futamhajrá! Verstappen megkezdte az utolsó előtti kört, Hamilton 1,1 másodperccel mögötte.
Raikkönen eldobta az utolsó pontot, saját hibájából fakadóan forgott meg.
Öt körrel a vége előtt Hamilton 1,7 másodperccel Verstappen mögött – igaz, az utolsó egy-két körben mintha megtorpant volna. A 6. helyért zajlik még csata, Bottas DRS-távolságon belül üldözi Sainzt.
Dupla kiesés az Alpine számára, Alonso is kijött a bokszba és feladta a futamot.
10 kör van még hátra, Verstappen hiába ment egyéni legjobbat, abban a körben is három tizedmásodpercet veszített.
Már csak 3 másodperc a differencia. Sainz sérült szárnyvéglappal halad, miközben az ötödik helyért csatázva összeért Ricciardóval.
Zajlanak az események: Ocont kihívja a csapat műszaki hiba miatt (hogy pontosan mi a gond, nem akarták a rádióban mondani), fekete-fehér zászlós utolsó figyelmeztetés kap Mazepin és Raikkönen, Hamilton hátránya pedig 5 másodperc alá csökken.
A finn mögött a 11. helyen hasonló közelségben Alonso haladt. A spanyol azonban teljesített egy harmadik kiállást is, ezzel három helyet esett vissza. (Talán azért, mert Raikkönen továbbra sem akarta visszaadni neki a pozíciót…)
A pontszerzők sorrendje most, miután mindenki kétszer kiállt: Verstappen, Hamilton, Perez, Leclerc, Ricciardo, Sainz, Bottas, Norris, Tsunoda és Raikkönen. A legszorosabb helyzet köztük a 9-10. helyen van, alig egy másodperc.
A 37. kör végén aztán Hamilton is teljesítette kiállását. 8 másodperccel tért vissza Verstappen mögé, de 8 körrel frissebbek az abroncsai.
„Lewis, a győzelemért harcolsz” – üzente Toto Wolff versenyzőjének. Hamilton válasza: „Most hagyjál testvér, köszönöm.”
1:39,566-tal a mexikói teljesítette a futam eddigi legjobb körét, és a pályát megelőzte Leclerc-t.
Hamilton az első és Leclerc a harmadik helyen még nem teljesítette második kerékcseréjét. Köztük Verstappen, Perez, aki szintén kiállt másodszor, a negyedik helyen.
A 29. körben Verstappen jött a bokszba, második kiállását teljesíteni. Hamilton újra jó pár körrel tovább tervez kint maradni.
Pillanatokra virtuális biztonsági autós fázis – csak egy darab törmeléket kellett kihozni a pályáról.
Hamilton tartósan fél másodperc körüli hátrányt dolgoz le körönként, a különbség már csak 3,3 másodperc.
A spanyol dühből versenyez, az elengedés után újra támadásba lendült, és kiterelte Giovinazzit. Az Alfa felszólította a versenyzőt, hogy engedje el Alonsót – holott az Alpine terelte ki az olaszt. Már ők is belegabalyodtak, mi számít szabályosnak és szabálytalannak?
Alonso meghajolt az FIA akarata előtt, visszaadta a pozíciót Giovinazzinak – alternatívája 5 másodperc időbüntetés lett volna.
Hamilton közel hét tizedmásodpercet faragott le Verstappenhez képest, 4,5 másodpercre csökkent le a differencia.
Most pedig Alonso előzte meg Giovinazzit a pályán kívül, ami ezúttal egyértelműen szabálytalan volt – a spanyol még meg is dicsérte magát. Vajon most is bizonyítani akar valamit, mint állítása szerint Szocsiban?
Egy változás mindjárt történik is a sorban, Bottas átverekedte magát Tsunodán, aki a futam kezdete óta előtte volt. A finn Törökországgal ellentétben nem lehet büszke teljesítményére, a nyolcadik helyen haladt, egyetlen pozíciót javított rajthelyéhez képest.
Utolsóként Stroll is kiállt, mindenki túlesett első bokszkiállásán. A pontszerző helyeken a sorrend Verstappen, Hamilton, Perez, Leclerc, Ricciardo, Sainz, Norris, Tsunoda, Bottas és Raikkönen.
Alonso rafináltan jelenti a rádióban, hogy Raikkönen a pályán kívül előzte meg őt, vissza kell adnia a pozíciót – csakhogy a spanyol terelte ki az 1-es kanyarban a manőver közben. Az Alpine és Alfa össze is ért, nagy karosszériadarabok repültek szét.
Pierre Gasly a nagydíj első kiesője, a francia hátsó felfüggesztése tört el.
A kör végén Hamilton is kiáll, de messze Verstappen mögé tér vissza: 6,6 másodperc előnybe került a holland a pár körrel korábban végrehajtott kiállás révén!
Még csak a 13. körben tartunk, de már csak négyen nem álltak ki: a vezető Hamilton, valamint Bottas, Vettel és Stroll.
A Red Bull Perezt is hozza, a Red Bull különböző stratégiát alkalmaz a két autóval, a mexikói közepest kapott.
Verstappen a bokszban: már a 10. körben kijött kemény keverékért, megkísérelve az elévágást!
Az eddigi legkisebb különbség Hamilton és Verstappen között: a hátsó egyenes végén egy pillanatra mindössze három tized volt a differencia.
Forgalmas a bokszutca a futam elején, a 8. körben már négyen jártak bent, legutóbb Alonso, aki a többiekkel ellentétben nem kényszerű cserére jött.
Hosszú ideig mutatták Latifi és Ocon csatáját: a kanadai is kapott egy új orrkúpot, és éppen Ocon mellé tért vissza a bokszból – a riválist kiterelve védte meg az utolsó előtti pozíciót.
A 4. körben Oconnak is ki kellett állnia: ő a nyitókörben az egyik Alfa Romeót találta el, és megsérült az első szárnya. Most a francia az utolsó helyen.
Hátul két kanadai akadt össze a rajtnál, Latifi és Stroll pördültek meg a mezőny végén. Mazepinnek is problémái voltak, már az első körben bokszba kellett jönnie.
Verstappen jelentette, Hamilton sokat csúszkál. Mostantól a DRS-t is használhatja a brit üldözése közben.
A Ferrari és a McLarenek csatája az első körben, a hátsó egyenesben.
Az első körben Ricciardo Sainzt megelőzve az ötödik, Tsunoda Bottas előtt a nyolcadik helyen.
Verstappen a rajt után próbálta a pálya belső oldalára terelni Hamiltont, de az 1-es kanyarban a holland kényszerült ki – a második rajtkockából a brit vezet!
A mezőny lassan a felvezető kör végére ér, másodperceken belül következik a rajt!
Az ötödik Sainz és tizedik Tsunoda lágy abroncson startol, mindenki más a közepes keveréken.
Kis ijedelmet okozott, hogy Pierre Gasly autóján sokáig szerelt az AlphaTauri: végül kiderült, hogy csak egy szenzor okozta a problémát.
Daniel Ricciardo nagyon éli az amerikai hangulatot…
No one:
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 24, 2021
Absolutely no one:@DanielRicciardo: pic.twitter.com/FcJHLnxVtl
A páros mögött Perez és Leclerc rajtol, négyen pedig motorcsere miatt büntetést kaptak vasárnapra, így Bottas a kilencedik helyről indul, Vettel, Alonso és Russell pedig a mezőny végéről. A teljes rajtrács itt található meg.
Az első két rajtkockából Verstappen és Hamilton rajtol. A pole-pozíciós nem örül a kérdésnek, hogy benne van-e a pakliban egy újabb ütközés. „Nem értem, miért mindig mi kapjuk ezt meg. Nem mi vagyunk az egyetlenek, akik összeértünk. Ebben a sportban megtörténnek az ilyen dolgok, sajnos” – mondta némileg ingerülten még az időmérő után.
Hamarosan kezdődik a szezon legkésőbben rajtoló futama (persze Magyarországról nézve), az USA Nagydíj Texasban, Austinban, pontban 21 órakor. Ahogy megszokott ezen a helyszínen, hírességek sokasága tette tiszteletét…