DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
23:56

Azt csak halkan jegyezzük meg, hogy Perez még nem szerzett pole-pozíciót F1-es karrierje során - soha senki nem teljesített ennyi nagydíjat rajtelsőség nélkül, mint ő.

Ez volt az USA GP időmérője, itt mostanra köszönjük a figyelmet, de rövidesen jövünk még a legjobbak gyorsértékelésével - holnap (vagyis már ma) gyertek vissza, mert szállítjuk a további nyilatkozatok, információkat, este 21-től pedig jön a futam!

Itt a Q3 teljes vége - mögöttük maradt amúgy a sorrend: Leclerc a "best of the rest" Sainz előtt, majd jönnek a McLarenek és az AlphaTaurik.

Verstappen szerint valóban elkezdett szemerkélni a legvégén. De övé a pole, és ez a lényeg az ő szempontjából - az előzetesen Mercedes-pályán titulált COTA-n! 

Verstappené! Ott az 1:32,910-es idő! Perez a harmadik helyen! Verstappen, Hamilton, Perez, Bottas az első két sor!

24 ezredes előny a második szektor után! Perez is csak 69 ezredre! Kié lesz a pole?!

Hamilton feljön elsőnek, 1:33,119! De Verstappen lila első szektorral érkezik!

A második viszont lilul Hamiltonnál!

Bottas és Hamilton kezd először, nem igazán erősek az első szektorok.

Utolsó három percen belül, jönnek az utolsó próbálkozások. Norrisnak pedig esőt mondanak rövidesen!

Szépen kirajzolódik a sorminta: Red Bull 1-2, Mercedes 3-4, Ferrari 5-6, McLaren 7-8, AlphaTauri 9-10.

Verstappen 1:33,199-es időt repeszt, Perez viszont 19 ezreddel nála is gyorsabb! Megtáltosodni látszik a hétvégén a mexikói!

Hamiltoné az első kör, 1:33,5, de Bottas egyből elé ugrik. De jönnek a Red Bullok is...

Erősődő szelet jelentenek a pilóták, elképzelhető, hogy ez is tényező lesz a pole-csatában. Na jöjjenek az első próbálkozások!

Jön a Q3, a Red Bullokon kívül mindenki egyből kihajtott a pályára, de érkeznek most már a bikák is.

A teljes sor:

Itt a vége a második szakasznak: kiesett Ocon, Vettel, Russell, Giovinazzi és Alonso - de közülük hárman is eleve a rajtrács végére mennek az említett motorcserék miatt. Az élen Verstappen, Hamilton, Norris maradt a sorrend.

Hetedik helyre jön be a mexikói, ezzel talán elkerülte a megégést. De még két perc, és jönnek a többiek.

Perez menet közben váltott taktikát: most már a közepesen jött ki. Öt perc még a Q2-ből.

Felhősödik amúgy kissé az idő Austinban, de azért nem sok esély van esőre.

Verstappen, Hamilton, Norris, Leclerc, Bottas, Sainz, Gasly, Ocon, Tsunoda, Alonso a top 10 az első körök után, Perez, Ricciardo, Russell, Vettel és Giovinazzi a kiesőzónában, de nekik még nincs érvényes mért körük a Q2 felénél.

Perez és Ricciardo idejét törölték, Sainz egy lila és egy zöld szektor után "csak" hatodik a lágy gumival - nem véletlenül beszéltek arról a ferrarisok a pénteki edzések után, hogy túlmelegedhetnek a gumik a kör végére.

Jönnek az első 1:33-as idők a hétvégén: előbb Bottas, majd Hamilton az élen, Verstappen viszont 1:33,4-re javít már! Perez 1:34,0-t fut, de ő lágyakon megy, ne feledjük. Leclerc viszont a közepeseken bemegy Hamilton és Bottas közé!

A Ferrarinál is osztott amúgy a stratégia: Leclerc a lágyon, Sainz a közepes keveréken.

Már el is indult a Q2: sokan a közepes abroncson jöttek ki. Némileg meglepő kivétel Sergio Perez.

Itt a Q1 teljes végeredménye - egy Ferrari az élen a Red Bullok előtt, a Mercedesek csak a 8-9. helyen:

Upsz, Giovinazzinak volt egy fél megforgása a hajrában.

Leclerc ugrik az élre a legvégén a Ferrarival! De a lényeg persze, hogy kik nem fértek a top 15-be: az Alpine-ok az utolsó pillanatban menekültek meg, így Lance Stroll (Aston Martin), Nicholas Latifi (Williams), Kimi Raikkönen (Alfa Romeo) és a Haas párosa, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin búcsúzott.

Már három perc sincs vissza a Q1-ből, jönnek az utolsó rohamok a továbbjutásért.

Verstappen visszaáll az élre, Perez a másodikra, 17 ezred közöttük a differencia. Hat perc még hátra, Alonso, Latifi, Schumacher, Raikkönen és Mazepin a kiesők között - utóbbi kettőnek több körelvétel után még nincs érdemleges időeredménye.

Azért a Ferrarit is említsük meg, Carlos Sainz a negyedik helyen, úgyhogy mind ő, mind a két McLaren maga mögé utasítja pillanatnyilag Perezt, Bottast és Hamiltont is. Eközben Vettel kiakadt egy társára feltartás miatt.

Robbantanak a McLarenek: Daniel Ricciardo az élen, Lando Norris a harmadik helyen! Ennyire jót tett Ricciardónak a jutalomautózás?

Megjöttek a Mercedesek is: Valtteri Bottas 138, Lewis Hamilton 276 ezredmásodperces hátránnyal harmadik és negyedik - pedig a finn lila középső szektort villantott.

A Red Bullok gyorsan magasabbra helyezik a lécet: Verstappen és Perez is 1:34,5-nél állítja meg a stoppert.

Érkeznek az első köridők: Charles Leclerc 1:35,2-es eredménnyel vezet.

Többek között kijött már Verstappen is, úgyhogy nagy dráma azért nem volt a Red Bullnál. A beszűrődő zajok alapján amúgy fantasztikus a hangulat Austinban, rengeteg néző van a lelátókon.

Indul a Q1, a menet a szokásos: 18 perc, öt kieső. Elég sokan ki is hajtanak a pályára.

Van némi fennforgás a Red Bull garázsában: a hátsó szárnyakat kell megerősíteni az autókon a huplis texasi aszfalt miatt.

Az erőviszonyok egyelőre kiismerhetetlenek: az első szabadedzésen még nagy fölényben volt a Mercedes, a másodikon és a harmadikon viszont Sergio Perez volt a leggyorsabb a Red Bull-lal - igaz, a néhány órával ezelőtti utolsó tréningen Lewis Hamilton és Max Verstappen is gyorsabb volt nála (igen hasonló időt futott a két vb-rivális), de mindkettejük körét törölték pályaelhagyás okán.

Aminek végeredménye biztosan nem fog megegyezni a vasárnapi rajtsorrendel, hiszen már nem kevesebb, mint négy pilótáról tudjuk, hogy motort cseréltek az autójában. Sebastian Vettel, George Russell és Fernando Alonso egyaránt a rajtrács végére sorolódik emiatt, míg Valtteri Bottas öthelyes büntetést cipel majd magával, mivel ő csak belsőégésű motorból kapott frisset.

Kellemes estét kívánunk minden olvasónknak! Rég tehettük meg ezt, hiszen a koronavírus-járvány kitörése óta most először utazott Európán és az arab térségen kívülre a Formula-1-es mezőny. Most viszont ott vannak Austinban, az Egyesült Államokban, bő negyed órán belül már következik is az időmérő!