Így járt a világbajnok, aki 192 ezredmásodperccel Rosberg előtt továbbra is vezeti az edzést.
Hamilton ensayando celebraciones, por si revienta el coche de Rosberg el domingo... #F1 pic.twitter.com/QzWay0Ls9e
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. november 25.
Szokásos beszámolónkat itt találjátok meg. Nem sokkal délután 2 előtt újra jelentkezünk!
Ne feledjétek: ma tartják a WTCC időmérőjét és mindkettő futamát, a szabadedzésen az összes magyar nagyon jól teljesített. A kvalifikáció 12:30-kor indul, 14:00-kor pedig a Formula-1 második szabadedzése következik.
Véget ért a kevésbé eseménydús első szabadedzés, Hamilton, Rosberg és Verstappen az élen.
Egy percen belül leintik az edzést – a pilóták megtankolt autóval másodpercekkel lassabb köröket teljesítenek a legjobbaknál.
Így is lehet szurkolni: a fotósok kedvencévé vált a két néző, akik közül egyik Hamiltonnak, a másik Rosbergnek lobogtat zászlót.
Hmmm... Are these two still going to be friends after Sunday #AbuDhabiGP #TitleDecider pic.twitter.com/L2shBohIIe
— Channel 4 F1® (@C4F1) 2016. november 25.
Szokatlan név ugrott a legjobb tíz közé, Marcus Ericsson a 9. helyen friss szuperlágy abroncs segítségével.
Mind Button, mind a most 8. helyen álló Felipe Massa utolsó versenyhétvégéjüket teljesítik a Formula-1-ben.
A McLaren elmondása szerint Buttonnak ERS-hiba miatt kellett visszatérnie a bokszba.
A Red Bull és Ferrari közti csata állása eddig elég egyoldalú: mindkét csapat kizárólag lágy gumikat használt az edzés folyamán, Verstappen 1:43.2-t, Ricciardo 1:43.5-öt, Vettel viszont csak 1:44.0-t teljesített, hogy Raikkönen 1:44.5-ös legjobb köréről ne is beszéljünk. Verstappen lemaradása a világbajnokságban csak 5 pont Vettelhez képest, elveheti a negyedik helyet a némettől, a két csapat utolsó összecsapása tehát egyáltalán nem tét nélküli.
Hamiltonnak most sikerült faragnia az ultralágyas körből, az első 1:42-es idővel áll az élen.
30 perc van még hátra, a két Mercedes nem javított lágy gumin, a riválisok azonban egyre közelebb lopakodnak.
Ez az eset is balkanyarban történt, Grosjean a hátsó fékekre gyanakszik. „Csináljatok vele valamit, így veszélyes” – mondta.
Grosjean az első kanyarban kicsúszott a bukótérbe, de a falig szerencsére nem jutott el. A francia percekkel ezelőtt arra panaszkodott, hogy a balkanyarokban háromszor egymás után is elveszítette az irányítást. A Haas autója megint nincs rendben.
Rosberg lágy gumin tér vissza a pályára, de Verstappen köréből kiindulva nem elképzelhetetlen, hogy a Mercedesek így is javítani tudnak. A tavalyi pole-pozíció még messze, Rosberg 2015-ben 1:40.2-t futott – igaz, az első szabadedzés és időmérő körülményei nincsenek köszönőviszonyban egymással.
Alonso 3,6 másodperccel lassabb köre a 13. helyre elegendő. Csapattársa, Button a 17. helyen áll.
Miközben Kvjat autója még csak most tér vissza a bokszba, többen újra a pályán vannak, köztük Fernando Alonso, aki lágy gumin összerakhat egy értékelhető kört.
Nézzük át gyorsan, a különböző gumikon ki a leggyorsabb: az ultralágyon Hamilton (1. hely, 1:43.0), a szuperlágyon Grosjean (8., 1:45.6), a lágyon pedig Verstappen (3., 1:43.5).
A pálya egy időre elcsendesül, egyetlen versenyzőnek nincs még mért ideje félidőhöz közlekedve: Fernando Alonsónak, akinek autója a helyszíni jelentések szerint kevésbé stabilabb, mint Button McLarenje.
Hamilton szintén megforgott, miután megcsúszott a rázókövön.
Az egyik megpördülés az előző kettő kezül, King kalandja a Manorral:
Jordan King, el cámara con pulso para robar panderetas y ese bolardo.. ay, qué bolardo <3 #F1 pic.twitter.com/MlgI7C0tlF
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. november 25.
Így állunk 30 perc után: a két Mercedes és Perez ultralágy abroncsokkal, a köztük levő versenyzők lágy gumikkal futották legjobb idejüket.
A beugró Jordan King és a fehér-kék Williamsszel Felipe Massa is megpördült.
Hamilton ugrik az első helyre 1:43.0-val, Verstappen 1,4 másodperc hátrányban a harmadik.
A Toro Rosso pilótája az utolsó kanyarban észlelte a defektet, így a fél pályán szétszórta a törmelékeket, mielőtt megállt a lelátó alatt kialakított bukózónában.
Kvjat autója defektet szenvedett, a gumi teljesen elvált a felnitől, az orosz kénytelen volt félreállni.
Zak Brown, a McLaren új igazgatója – Ron Dennis utódja, ám kevesebb hatalommal – már a csapatnál van. Bernie Ecclestone ellenőrizte is a belépőjét.
Rosberg 1:43.2-re javít, mögötte Hamilton, Vettel és Raikkönen.
A 20 éves Alfonso Celis Jr., a Force India tesztpilótája idén hatodik alkalommal ül a csapat VJM09-es autójában első szabadedzésen.
Hamilton válasza 1:44.1, rajtuk kívül még Celis rendelkezik gyorskörrel.
Habár a Mercedes-versenyzők maradtak legtovább a bokszban, mégis Rosbergé az első mért időeredmény: 1:43.873 a szuperlágyon.
Az ultralágy gumi újra feltűnik ezen a hétvégén, a szuperlágy és lágy keverék társaságában. A pályára kihajtó Nico Rosberg rögtön a lila jelzésű abroncsot választotta.
Néhány érdekes információ a Ferrari programjáról: nem csupán a halót próbálják ki Vettellel, a két versenyző két különböző első és hátsó szárnyat tesztel.
Ricciardo nem fejezte be mért körét, egyelőre senki sem rendelkezik gyorskörrel.
A bizonyíték iménti állításunkra:
Két vendég is van a mezőnyben: Jordan King Ocon Manorját, Alfonso Celis pedig Hülkenberg Force Indiáját vezeti a „délelőtti” edzésen.
Hétvégén a Pirelli kiállította jövő évi, szélesebb gumiabroncsait.
Időközben elindult az edzés, és be is bizonyosodott tévedésünk: Kvjat és Vettel autóján is ott virít a halo.
Az Auto Motor und Sport információi szerint az FIA hétvégén körbekérdezi a versenyzőket arról, be legyen-e vezetve a halo 2018-ban. A szezon második felének szabadedzésein mindenki kipróbálhatta a fejvédő eszközt, tudomásunk szerint Abu Dhabiban már nem lesz egy autón sem a glória.
A Formula.hu egyik legnépszerűbb cikke az elmúlt hétről itt tekinthető meg: milyen eredményre van szüksége Hamiltonnak és Rosbergnek Abu Dhabiban, ha világbajnok akar lenni? Az elmúlt évek eredményei kiegyenlítettek a két pilóta között: 2014-ben Hamilton, 2015-ben Rosberg nyert, a pole-pozícióból mindkétszer a német indult. Hamilton 2014-ben ezen a pályán lett világbajnok a csapattárssal szemben.
Utolsó versenyére különleges sisakkal készült Jenson Button: a dizájn a Brawnnál töltött, világbajnoki címet érő 2009-es évre emlékeztet. Emellett édesapjának is emléket állít.
Eközben módosulni látszik a 2017-es versenynaptár is (az új tervezet itt), a Német Nagydíj szervezői meg is erősítették, hogy versenyük elmarad jövőre. Ez a Magyar Nagydíjra is hatással lehet, valószínűleg július 30-ra kerül át a verseny időpontja.
Hírekből nincs hiány ezen a hétvégén, Hamilton és Rosberg közös sajtótájékoztatót tartott, ahol nem fogtak kezet egymással, Button beismerte, hogy nem szabadságra megy, hanem visszavonul, Wehrlein minden bizonnyal a Saubernél köt ki. A legfontosabb fejleményeket helyszínen tartózkodó kollégánk összegezte beszámolójában.
Egyesült Arab Emírségekbeli idő szerint 13 órakor indul a hétvége első szabadedzése, azaz ez még teljes egészében napsütésben zajlik. Az időmérő és futam különlegessége Abu Dhabiban, hogy nappal kezdődnek, de villanyfényben érnek véget.