Egyesült Arab Emírségekbeli idő szerint 13 órakor indul a hétvége első szabadedzése, azaz ez még teljes egészében napsütésben zajlik. Az időmérő és futam különlegessége Abu Dhabiban, hogy nappal kezdődnek, de villanyfényben érnek véget.
Szokásos beszámolónkat itt találjátok meg. Nem sokkal délután 2 előtt újra jelentkezünk!
Ne feledjétek: ma tartják a WTCC időmérőjét és mindkettő futamát, a szabadedzésen az összes magyar nagyon jól teljesített. A kvalifikáció 12:30-kor indul, 14:00-kor pedig a Formula-1 második szabadedzése következik.
Véget ért a kevésbé eseménydús első szabadedzés, Hamilton, Rosberg és Verstappen az élen.
Egy percen belül leintik az edzést – a pilóták megtankolt autóval másodpercekkel lassabb köröket teljesítenek a legjobbaknál.
Így is lehet szurkolni: a fotósok kedvencévé vált a két néző, akik közül egyik Hamiltonnak, a másik Rosbergnek lobogtat zászlót.
Hmmm... Are these two still going to be friends after Sunday #AbuDhabiGP #TitleDecider pic.twitter.com/L2shBohIIe
— Channel 4 F1® (@C4F1) 2016. november 25.
Szokatlan név ugrott a legjobb tíz közé, Marcus Ericsson a 9. helyen friss szuperlágy abroncs segítségével.
Mind Button, mind a most 8. helyen álló Felipe Massa utolsó versenyhétvégéjüket teljesítik a Formula-1-ben.
A McLaren elmondása szerint Buttonnak ERS-hiba miatt kellett visszatérnie a bokszba.
A Red Bull és Ferrari közti csata állása eddig elég egyoldalú: mindkét csapat kizárólag lágy gumikat használt az edzés folyamán, Verstappen 1:43.2-t, Ricciardo 1:43.5-öt, Vettel viszont csak 1:44.0-t teljesített, hogy Raikkönen 1:44.5-ös legjobb köréről ne is beszéljünk. Verstappen lemaradása a világbajnokságban csak 5 pont Vettelhez képest, elveheti a negyedik helyet a némettől, a két csapat utolsó összecsapása tehát egyáltalán nem tét nélküli.
Hamiltonnak most sikerült faragnia az ultralágyas körből, az első 1:42-es idővel áll az élen.
30 perc van még hátra, a két Mercedes nem javított lágy gumin, a riválisok azonban egyre közelebb lopakodnak.
Ez az eset is balkanyarban történt, Grosjean a hátsó fékekre gyanakszik. „Csináljatok vele valamit, így veszélyes” – mondta.
Grosjean az első kanyarban kicsúszott a bukótérbe, de a falig szerencsére nem jutott el. A francia percekkel ezelőtt arra panaszkodott, hogy a balkanyarokban háromszor egymás után is elveszítette az irányítást. A Haas autója megint nincs rendben.
Rosberg lágy gumin tér vissza a pályára, de Verstappen köréből kiindulva nem elképzelhetetlen, hogy a Mercedesek így is javítani tudnak. A tavalyi pole-pozíció még messze, Rosberg 2015-ben 1:40.2-t futott – igaz, az első szabadedzés és időmérő körülményei nincsenek köszönőviszonyban egymással.
Alonso 3,6 másodperccel lassabb köre a 13. helyre elegendő. Csapattársa, Button a 17. helyen áll.
Miközben Kvjat autója még csak most tér vissza a bokszba, többen újra a pályán vannak, köztük Fernando Alonso, aki lágy gumin összerakhat egy értékelhető kört.
Nézzük át gyorsan, a különböző gumikon ki a leggyorsabb: az ultralágyon Hamilton (1. hely, 1:43.0), a szuperlágyon Grosjean (8., 1:45.6), a lágyon pedig Verstappen (3., 1:43.5).
A pálya egy időre elcsendesül, egyetlen versenyzőnek nincs még mért ideje félidőhöz közlekedve: Fernando Alonsónak, akinek autója a helyszíni jelentések szerint kevésbé stabilabb, mint Button McLarenje.
Így járt a világbajnok, aki 192 ezredmásodperccel Rosberg előtt továbbra is vezeti az edzést.
Hamilton ensayando celebraciones, por si revienta el coche de Rosberg el domingo... #F1 pic.twitter.com/QzWay0Ls9e
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. november 25.
Hamilton szintén megforgott, miután megcsúszott a rázókövön.
Az egyik megpördülés az előző kettő kezül, King kalandja a Manorral:
Jordan King, el cámara con pulso para robar panderetas y ese bolardo.. ay, qué bolardo <3 #F1 pic.twitter.com/MlgI7C0tlF
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. november 25.
Így állunk 30 perc után: a két Mercedes és Perez ultralágy abroncsokkal, a köztük levő versenyzők lágy gumikkal futották legjobb idejüket.
A beugró Jordan King és a fehér-kék Williamsszel Felipe Massa is megpördült.
Hamilton ugrik az első helyre 1:43.0-val, Verstappen 1,4 másodperc hátrányban a harmadik.
A Toro Rosso pilótája az utolsó kanyarban észlelte a defektet, így a fél pályán szétszórta a törmelékeket, mielőtt megállt a lelátó alatt kialakított bukózónában.
Kvjat autója defektet szenvedett, a gumi teljesen elvált a felnitől, az orosz kénytelen volt félreállni.
Zak Brown, a McLaren új igazgatója – Ron Dennis utódja, ám kevesebb hatalommal – már a csapatnál van. Bernie Ecclestone ellenőrizte is a belépőjét.
Rosberg 1:43.2-re javít, mögötte Hamilton, Vettel és Raikkönen.
A 20 éves Alfonso Celis Jr., a Force India tesztpilótája idén hatodik alkalommal ül a csapat VJM09-es autójában első szabadedzésen.
Hamilton válasza 1:44.1, rajtuk kívül még Celis rendelkezik gyorskörrel.
Habár a Mercedes-versenyzők maradtak legtovább a bokszban, mégis Rosbergé az első mért időeredmény: 1:43.873 a szuperlágyon.
Az ultralágy gumi újra feltűnik ezen a hétvégén, a szuperlágy és lágy keverék társaságában. A pályára kihajtó Nico Rosberg rögtön a lila jelzésű abroncsot választotta.
Néhány érdekes információ a Ferrari programjáról: nem csupán a halót próbálják ki Vettellel, a két versenyző két különböző első és hátsó szárnyat tesztel.
Ricciardo nem fejezte be mért körét, egyelőre senki sem rendelkezik gyorskörrel.
A bizonyíték iménti állításunkra:
Két vendég is van a mezőnyben: Jordan King Ocon Manorját, Alfonso Celis pedig Hülkenberg Force Indiáját vezeti a „délelőtti” edzésen.
Hétvégén a Pirelli kiállította jövő évi, szélesebb gumiabroncsait.
Időközben elindult az edzés, és be is bizonyosodott tévedésünk: Kvjat és Vettel autóján is ott virít a halo.
Az Auto Motor und Sport információi szerint az FIA hétvégén körbekérdezi a versenyzőket arról, be legyen-e vezetve a halo 2018-ban. A szezon második felének szabadedzésein mindenki kipróbálhatta a fejvédő eszközt, tudomásunk szerint Abu Dhabiban már nem lesz egy autón sem a glória.
A Formula.hu egyik legnépszerűbb cikke az elmúlt hétről itt tekinthető meg: milyen eredményre van szüksége Hamiltonnak és Rosbergnek Abu Dhabiban, ha világbajnok akar lenni? Az elmúlt évek eredményei kiegyenlítettek a két pilóta között: 2014-ben Hamilton, 2015-ben Rosberg nyert, a pole-pozícióból mindkétszer a német indult. Hamilton 2014-ben ezen a pályán lett világbajnok a csapattárssal szemben.
Utolsó versenyére különleges sisakkal készült Jenson Button: a dizájn a Brawnnál töltött, világbajnoki címet érő 2009-es évre emlékeztet. Emellett édesapjának is emléket állít.
Eközben módosulni látszik a 2017-es versenynaptár is (az új tervezet itt), a Német Nagydíj szervezői meg is erősítették, hogy versenyük elmarad jövőre. Ez a Magyar Nagydíjra is hatással lehet, valószínűleg július 30-ra kerül át a verseny időpontja.
Hírekből nincs hiány ezen a hétvégén, Hamilton és Rosberg közös sajtótájékoztatót tartott, ahol nem fogtak kezet egymással, Button beismerte, hogy nem szabadságra megy, hanem visszavonul, Wehrlein minden bizonnyal a Saubernél köt ki. A legfontosabb fejleményeket helyszínen tartózkodó kollégánk összegezte beszámolójában.