DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
10:22

Kvjat autója defektet szenvedett, a gumi teljesen elvált a felnitől, az orosz kénytelen volt félreállni.

Szokásos beszámolónkat itt találjátok meg. Nem sokkal délután 2 előtt újra jelentkezünk!

Ne feledjétek: ma tartják a WTCC időmérőjét és mindkettő futamát, a szabadedzésen az összes magyar nagyon jól teljesített. A kvalifikáció 12:30-kor indul, 14:00-kor pedig a Formula-1 második szabadedzése következik.

Véget ért a kevésbé eseménydús első szabadedzés, Hamilton, Rosberg és Verstappen az élen.

Egy percen belül leintik az edzést – a pilóták megtankolt autóval másodpercekkel lassabb köröket teljesítenek a legjobbaknál.

Így is lehet szurkolni: a fotósok kedvencévé vált a két néző, akik közül egyik Hamiltonnak, a másik Rosbergnek lobogtat zászlót.

Szokatlan név ugrott a legjobb tíz közé, Marcus Ericsson a 9. helyen friss szuperlágy abroncs segítségével.

Mind Button, mind a most 8. helyen álló Felipe Massa utolsó versenyhétvégéjüket teljesítik a Formula-1-ben.

A McLaren elmondása szerint Buttonnak ERS-hiba miatt kellett visszatérnie a bokszba.

A Red Bull és Ferrari közti csata állása eddig elég egyoldalú: mindkét csapat kizárólag lágy gumikat használt az edzés folyamán, Verstappen 1:43.2-t, Ricciardo 1:43.5-öt, Vettel viszont csak 1:44.0-t teljesített, hogy Raikkönen 1:44.5-ös legjobb köréről ne is beszéljünk. Verstappen lemaradása a világbajnokságban csak 5 pont Vettelhez képest, elveheti a negyedik helyet a némettől, a két csapat utolsó összecsapása tehát egyáltalán nem tét nélküli.

Hamiltonnak most sikerült faragnia az ultralágyas körből, az első 1:42-es idővel áll az élen.

30 perc van még hátra, a két Mercedes nem javított lágy gumin, a riválisok azonban egyre közelebb lopakodnak.

Ez az eset is balkanyarban történt, Grosjean a hátsó fékekre gyanakszik. „Csináljatok vele valamit, így veszélyes” – mondta.

Grosjean az első kanyarban kicsúszott a bukótérbe, de a falig szerencsére nem jutott el. A francia percekkel ezelőtt arra panaszkodott, hogy a balkanyarokban háromszor egymás után is elveszítette az irányítást. A Haas autója megint nincs rendben.

Rosberg lágy gumin tér vissza a pályára, de Verstappen köréből kiindulva nem elképzelhetetlen, hogy a Mercedesek így is javítani tudnak. A tavalyi pole-pozíció még messze, Rosberg 2015-ben 1:40.2-t futott – igaz, az első szabadedzés és időmérő körülményei nincsenek köszönőviszonyban egymással.

Alonso 3,6 másodperccel lassabb köre a 13. helyre elegendő. Csapattársa, Button a 17. helyen áll.

Miközben Kvjat autója még csak most tér vissza a bokszba, többen újra a pályán vannak, köztük Fernando Alonso, aki lágy gumin összerakhat egy értékelhető kört.

Nézzük át gyorsan, a különböző gumikon ki a leggyorsabb: az ultralágyon Hamilton (1. hely, 1:43.0), a szuperlágyon Grosjean (8., 1:45.6), a lágyon pedig Verstappen (3., 1:43.5).

A pálya egy időre elcsendesül, egyetlen versenyzőnek nincs még mért ideje félidőhöz közlekedve: Fernando Alonsónak, akinek autója a helyszíni jelentések szerint kevésbé stabilabb, mint Button McLarenje.

Így járt a világbajnok, aki 192 ezredmásodperccel Rosberg előtt továbbra is vezeti az edzést.

Hamilton szintén megforgott, miután megcsúszott a rázókövön.

Az egyik megpördülés az előző kettő kezül, King kalandja a Manorral:

Így állunk 30 perc után: a két Mercedes és Perez ultralágy abroncsokkal, a köztük levő versenyzők lágy gumikkal futották legjobb idejüket.

A beugró Jordan King és a fehér-kék Williamsszel Felipe Massa is megpördült.

Hamilton ugrik az első helyre 1:43.0-val, Verstappen 1,4 másodperc hátrányban a harmadik.

A Toro Rosso pilótája az utolsó kanyarban észlelte a defektet, így a fél pályán szétszórta a törmelékeket, mielőtt megállt a lelátó alatt kialakított bukózónában.

Zak Brown, a McLaren új igazgatója – Ron Dennis utódja, ám kevesebb hatalommal – már a csapatnál van. Bernie Ecclestone ellenőrizte is a belépőjét.

Rosberg 1:43.2-re javít, mögötte Hamilton, Vettel és Raikkönen.

A 20 éves Alfonso Celis Jr., a Force India tesztpilótája idén hatodik alkalommal ül a csapat VJM09-es autójában első szabadedzésen.

Hamilton válasza 1:44.1, rajtuk kívül még Celis rendelkezik gyorskörrel.

Habár a Mercedes-versenyzők maradtak legtovább a bokszban, mégis Rosbergé az első mért időeredmény: 1:43.873 a szuperlágyon.

Az ultralágy gumi újra feltűnik ezen a hétvégén, a szuperlágy és lágy keverék társaságában. A pályára kihajtó Nico Rosberg rögtön a lila jelzésű abroncsot választotta.

Néhány érdekes információ a Ferrari programjáról: nem csupán a halót próbálják ki Vettellel, a két versenyző két különböző első és hátsó szárnyat tesztel.

Ricciardo nem fejezte be mért körét, egyelőre senki sem rendelkezik gyorskörrel.

A bizonyíték iménti állításunkra:

Két vendég is van a mezőnyben: Jordan King Ocon Manorját, Alfonso Celis pedig Hülkenberg Force Indiáját vezeti a „délelőtti” edzésen.

Hétvégén a Pirelli kiállította jövő évi, szélesebb gumiabroncsait.

Időközben elindult az edzés, és be is bizonyosodott tévedésünk: Kvjat és Vettel autóján is ott virít a halo.

Az Auto Motor und Sport információi szerint az FIA hétvégén körbekérdezi a versenyzőket arról, be legyen-e vezetve a halo 2018-ban. A szezon második felének szabadedzésein mindenki kipróbálhatta a fejvédő eszközt, tudomásunk szerint Abu Dhabiban már nem lesz egy autón sem a glória.

A Formula.hu egyik legnépszerűbb cikke az elmúlt hétről itt tekinthető meg: milyen eredményre van szüksége Hamiltonnak és Rosbergnek Abu Dhabiban, ha világbajnok akar lenni? Az elmúlt évek eredményei kiegyenlítettek a két pilóta között: 2014-ben Hamilton, 2015-ben Rosberg nyert, a pole-pozícióból mindkétszer a német indult. Hamilton 2014-ben ezen a pályán lett világbajnok a csapattárssal szemben.

Utolsó versenyére különleges sisakkal készült Jenson Button: a dizájn a Brawnnál töltött, világbajnoki címet érő 2009-es évre emlékeztet. Emellett édesapjának is emléket állít.

Eközben módosulni látszik a 2017-es versenynaptár is (az új tervezet itt), a Német Nagydíj szervezői meg is erősítették, hogy versenyük elmarad jövőre. Ez a Magyar Nagydíjra is hatással lehet, valószínűleg július 30-ra kerül át a verseny időpontja.

Hírekből nincs hiány ezen a hétvégén, Hamilton és Rosberg közös sajtótájékoztatót tartott, ahol nem fogtak kezet egymással, Button beismerte, hogy nem szabadságra megy, hanem visszavonul, Wehrlein minden bizonnyal a Saubernél köt ki. A legfontosabb fejleményeket helyszínen tartózkodó kollégánk összegezte beszámolójában.

Egyesült Arab Emírségekbeli idő szerint 13 órakor indul a hétvége első szabadedzése, azaz ez még teljes egészében napsütésben zajlik. Az időmérő és futam különlegessége Abu Dhabiban, hogy nappal kezdődnek, de villanyfényben érnek véget.