Leclerc és Ocon azonban még acélosabb időt teljesít: 165 és 296 ezreddel lassabbak csak a vezető Hamiltonnál. Verstappen eltérő taktikán van, a Red Bullra még nem került fel a lágy.
A folytatás: Holnap 12 órakor harmadik szabadedzés, 15-kor időmérő.
Véget ért a második szabadedzés, melyen Hamilton a leggyorsabb Bottas és a meglepően közel végző Leclerc előtt. Verstappen kilencedik pozíciója nem mérvadó, neki elmaradt a gyors lágy gumis próbálkozása.
Három versenyző lépte túl a 30 kört: Hamilton, Bottas és Gasly.
Ha a leggyorsabb három szektort összegyúrnánk, 1:17,945-ös elméleti kör jönne ki: Hamilton első, Bottas második és Leclerc harmadik szektorából. A vezető idő 1:18,170 Hamiltontól.
Jelen pillanatban a két Mercedes mögött Perez a harmadik leggyorsabb a pályán. Használt abroncson folyik a körözés.
Verstappen újabb kalandozása a pálya szélén.
A mezőny végén papírforma szerint a két Haas áll: Schumacher 2,2, Mazepin 2,6 másodperccel van elmaradva. Előttük a két Williams a 17-18. pozícióban.
Forgalmas a pálya, de most senki sem a köridőre hajt: a többség a lágy abroncson teljesít hosszabb etapokat, a Mercedesek már 11 körnél tartanak.
Perez gyorsköre csak a 10. helyre volt elegendő, egy hellyel Verstappen mögött – a holland 5 kört pakolt a lágy szettbe, de ezek közül egyiket sem nyomta meg, lassabb volt, mint korábban a közepesen.
Eltelt az edzés fele, a többség (leszámítva Verstappent) teljesítette lágy gumis gyors próbálkozását. Íme az első tíz sorrendje:
A 10-es kanyarban azonban lecsúszott az ideális ívről, így vissza is vette a tempót – a nyolcadik helyen marad.
Verstappen a végére tartogatta saját lövését: a középső szektorban egy tizeddel Hamilton mögött.
Alonso próbálkozása sem volt rossz, az ötödik helyre lépett, öt századdal csapattársa mögött.
A Fekete Nyilak nyomán a többi csapat is érkezik lágy abronccsal: Vettel-Norris-Stroll sorrend alakult ki a negyedik-hatodik helyen, aztán Gasly ugrott fel harmadiknak a Mercedesek mögé.
A két Mercedesre felkerült a lágy abroncs: Bottas egy tizedet javított ezen a gumin, Hamilton azonban gyorsabb, 1:18,170-nel átvette a vezetést.
A kerékvetőn túlcsúszó Tsunoda erősen odacsapta az AlphaTauri padlóját – a japán jelentette, hogy egy pillanatra le is kapcsolt a motor.
A sorrend Bottas, Hamilton (42 ezred lemaradással) és Verstappen. A negyedik helyen Alonso.
Virtuális biztonsági autó: Sainz autójáról repült le a rázókövön egy kis elem, ezt kell eltávolítani biztonságosan az aszfaltról.
Bottas jó hat tizedet lecsípett, 1:18,419-cel vezet – ez egyben a nap eddigi legjobb köre.
Megjött Verstappen is, és a két Mercedes elé ugrott 1:19,041-es körével.
Az első gyorskörökre sem kellett sokat várni: a kezdeti próbálkozások után 1:19,0-val Bottas vezet Leclerc és Ocon előtt.
Éppen az említett Raikkönen volt az első, aki a zöld lámpa pillanatában a pályára sietett. Az első percben a mezőny többsége mindjárt kihajtott.
Két versenyző számára a második szabadedzés lesz az első: George Russell és Kimi Raikkönen visszavették autójukat Roy Nissanytól, illetve Robert Kubicától.
Barcelonáról (egészen pontosan a nagyvároshoz közeli Montmelóról) lévén szó kellemes a délutáni idő: 21 Celsius-fok a levegő, 41 Celsius-fok az aszfalt hőmérséklete.
Jól sikerült fotó az első edzés forró pillanatáról: Bottas és Sainz esete.
A két szabadedzés között lefutották a Formula-3-as szezonnyitó időmérőjét: Dennis Haugeré a vasárnapi pole-pozíció, mindössze hat ezredmásodperccel Jack Doohan és hat századmásodperccel az újonc Victor Martins előtt. Tóth László a 27. helyen a 30 fős mezőnyben első nekifutásra.
Pontban délután háromkor kezdődik a Spanyol Nagydíj második szabadedzése. Az első tréningen nem okozott sok meglepetést a legjobb hármas: Bottas végzett Verstappen és Hamilton előtt. Mögöttük jött Norris és a két Ferrari – az első versenyek alapján ez is papírformának nevezhető.