Utolsó percek, alighanem marad már a Verstappen, Leclerc, Bottas sorrend az elejében.
Ez volt tehát a Török Nagydíj második szabadedzése, a program szombat délelőtt folytatódik, tartsatok akkor és addig is velünk!
Íme, a végeredmény:
Lassan egyébként a Nap is lemenőben van Isztambulban, késő délutáni (elvégre ott már fél 5 van) fényviszonyok között került elő a kockás zászló.
S ha már versenytempó: az elemzés és az átlagok szerint Hamiltoné a legjobb Bottas előtt, de Leclerc volt a harmadik erő a grafika alapján. Közben pedig Danyiil Kvjat sem akart kimaradni a piruettezők sorából.
Jön az utolsó 10 perc, most már nem sok javítás várható, a versenyzők nagy része a hosszabb etapokat nyüstöli.
Raikkönen is csatlakozott a megforgók táborához.
Leclerc-nek is volt egy necces pillanata:
¡Leclerc, por fuera en la Curva 9! https://t.co/hox3ih0ett #F1 #TurkishGP pic.twitter.com/JXCX1s9GzE
— SoyMotor.com (@SoyMotor) November 13, 2020
Nicholas Latifi mutatott be közben egy félpiruettet, amely során a bukóteret is közelebbről megnézte.
Az állás fél órával a második gyakorlás vége előtt - most már azért az élmezőny közelében a Mercedesek, de továbbra is a Red Bull és a Ferrari érzi leginkább a pályát:
Vettelnek amúgy volt az imént egy elfékezése is:
Some tyres lock up, other tyres lock up with passion
— Formula 1 (@F1) November 13, 2020
Sebastian Vettel's left-front tyre discards some bits of rubber as he brakes for Turn 12#TurkishGP #F1 pic.twitter.com/WDQQwGiPsE
Nem ő az egyetlen, de Hamilton épp most panaszkodott az első gumikra.
A Mercedesek egyelőre nem igazán érzik ezeket a körülményeket: Hamilton a negyedik, Bottas a nyolcadik helyen.
Megvan az első 1:28-as idő: Verstappen jegyzi.
Folyamatosan gyorsulnak a pilóták, Albon, Verstappen és Leclerc között csupán 17 ezredmásodperc a differencia az első háromban.
Albon és Leclerc bement 1:30 alá is - szép kis Red Bull-Ferrari sorminta az első négy helyen, nyomukban az Alpha Taurikkal és a Mercedesekkel.
Leclerc és Vettel az első két helyen. A Ferrari alighanem most állíttatná le a szavazatköridőszámlálást.
De megint Albon válaszol erre, aki 1:30,1-re javítja az etalont. Mintha csak a tavaszi karanténidőszakban futott virtuális nagydíjakat látnánk, ahol a brit-thai és a monacói vívott egymással több alkalommal is.
Leclerc talán már ennek jegyében 1:30,751-es idővel átvette a vezetést.
Ha követik a szokásos ütemtervet a csapatok, akkor nagyjából most, a tréning felénél jöhetnek az időmérős szimulációk.
Eltelt fél óra, mutatjuk az állást - Hamilton bejött néhány ezreddel Verstappen elé, elválasztva a Red Bullokat:
A legjobb szektoridők egyelőre - nem véletlenül mondtuk, hogy jól mozognak a Red Bullok!
FASTEST SECTORS (25/90 MINS)
— Formula 1 (@F1) November 13, 2020
IstanBulls on a charge in the early phase of FP2#TurkishGP #F1 pic.twitter.com/wNuyfAt1bl
A legtöbben egyébként a közepes keveréken köröznek.
Verstappen arra panaszkodott, hogy máris leromlott a jobb első kerék teljesítménye.
Itt a vizuális bizonyítéka Grosjean malőrjének:
¡Trompo!
— SoyMotor.com (@SoyMotor) November 13, 2020
Grosjean: "No quiero usar estos neumáticos más" https://t.co/hox3ih0ett #F1 #TurkishGP pic.twitter.com/U4rH48w0Pm
Néhány másodpercre Leclerc neve tűnt fel az első helyen, de Albon gyorsan válaszolt rá: most már az 1:30-as tartományban jár az élmezőny.
Megvan a délután első piruettezője: aligha okoz világrengető meglepetést, hogy Romain Grosjean mutatta be.
Jól mozognak a Red Bullok, Alexander Albon 1:31,9-es idővel vezet most.
Elértük az 1:33-as tartományt: előbb Verstappen, majd Charles Leclerc ragadta magához a vezetést. De ez még mindig jó 10 másodperccel lassabb, mint amire papíron számítani lehetne - csakhogy nem papíron, hanem egy ilyen csúszós aszfalton kell most körözniük a versenyzőknek.
Egyre többen hajtanak a pályára, amire most szükség is van, hogy minél jobban gumizzák az aszfaltot.
Let’s get this show back on the road #AlphaTauri #F1 #TurkishGP pic.twitter.com/BpfuqytEzY
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 13, 2020
A Mercedes finnje közben 1:35 elejénél jár már, itt tartott a mezőny az első edzésen.
Hát, még mindig elég sokat kell korrigálniuk a versenyzőknek, de azért már távolról sem olyan vészes a helyzet, mint néhány órája. Az első mért idők is megszülettek, Valtteri Bottas 1:38,4-et "repesztett".
Zöld jelzés, Antonio Giovinazzi az első autó - hogy ezzel a képzavarral éljünk - a pályán. Na lássuk, javult-e mostanra a tapadás!
15 fok a levegő hőmérséklete, némileg felhős égbolt alatt kezdődik majd meg a második edzés.
Az előző szóválasztás nem véletlen, az FP1-en ugyanis az Isztambul Park új aszfaltja, amelyet ráadásul a szervezők reggel még le is mostak, ritkán látható módon csúszósnak bizonyult. Az pedig egészen döbbenetes, hogy Max Verstappen legjobbnak bizonyuló 1:35-ös ideje tíz másodperccel lassabb volt, mint a 2011-es pole-pozíciós idő, miközben a legutóbbi látogatás óta eltelt kilenc évben jócskán gyorsultak az F1-es autók.
Túláradó szeretetettel köszöntjük ismét Olvasóinkat, bő 10 perc múlva megkezdődik a Formula-1-es Török Nagydíj második szabadedzése - tartsatok velünk a következő jó másfél órában, ha nem akartok semmiről lecsúszni!