DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
14:09

Leclerc-nek is volt egy necces pillanata:

Ez volt tehát a Török Nagydíj második szabadedzése, a program szombat délelőtt folytatódik, tartsatok akkor és addig is velünk!

Íme, a végeredmény:

Lassan egyébként a Nap is lemenőben van Isztambulban, késő délutáni (elvégre ott már fél 5 van) fényviszonyok között került elő a kockás zászló.

Utolsó percek, alighanem marad már a Verstappen, Leclerc, Bottas sorrend az elejében.

S ha már versenytempó: az elemzés és az átlagok szerint Hamiltoné a legjobb Bottas előtt, de Leclerc volt a harmadik erő a grafika alapján. Közben pedig Danyiil Kvjat sem akart kimaradni a piruettezők sorából.

Jön az utolsó 10 perc, most már nem sok javítás várható, a versenyzők nagy része a hosszabb etapokat nyüstöli.

Raikkönen is csatlakozott a megforgók táborához.

Nicholas Latifi mutatott be közben egy félpiruettet, amely során a bukóteret is közelebbről megnézte.

Az állás fél órával a második gyakorlás vége előtt - most már azért az élmezőny közelében a Mercedesek, de továbbra is a Red Bull és a Ferrari érzi leginkább a pályát:

Vettelnek amúgy volt az imént egy elfékezése is:

Nem ő az egyetlen, de Hamilton épp most panaszkodott az első gumikra.

A Mercedesek egyelőre nem igazán érzik ezeket a körülményeket: Hamilton a negyedik, Bottas a nyolcadik helyen.

Megvan az első 1:28-as idő: Verstappen jegyzi.

Folyamatosan gyorsulnak a pilóták, Albon, Verstappen és Leclerc között csupán 17 ezredmásodperc a differencia az első háromban.

Albon és Leclerc bement 1:30 alá is - szép kis Red Bull-Ferrari sorminta az első négy helyen, nyomukban az Alpha Taurikkal és a Mercedesekkel.

Leclerc és Vettel az első két helyen. A Ferrari alighanem most állíttatná le a szavazatköridőszámlálást.

De megint Albon válaszol erre, aki 1:30,1-re javítja az etalont. Mintha csak a tavaszi karanténidőszakban futott virtuális nagydíjakat látnánk, ahol a brit-thai és a monacói vívott egymással több alkalommal is.

Leclerc talán már ennek jegyében 1:30,751-es idővel átvette a vezetést.

Ha követik a szokásos ütemtervet a csapatok, akkor nagyjából most, a tréning felénél jöhetnek az időmérős szimulációk.

Eltelt fél óra, mutatjuk az állást - Hamilton bejött néhány ezreddel Verstappen elé, elválasztva a Red Bullokat:

A legjobb szektoridők egyelőre - nem véletlenül mondtuk, hogy jól mozognak a Red Bullok!

A legtöbben egyébként a közepes keveréken köröznek.

Verstappen arra panaszkodott, hogy máris leromlott a jobb első kerék teljesítménye.

Itt a vizuális bizonyítéka Grosjean malőrjének:

Néhány másodpercre Leclerc neve tűnt fel az első helyen, de Albon gyorsan válaszolt rá: most már az 1:30-as tartományban jár az élmezőny.

Megvan a délután első piruettezője: aligha okoz világrengető meglepetést, hogy Romain Grosjean mutatta be.

Jól mozognak a Red Bullok, Alexander Albon 1:31,9-es idővel vezet most.

Elértük az 1:33-as tartományt: előbb Verstappen, majd Charles Leclerc ragadta magához a vezetést. De ez még mindig jó 10 másodperccel lassabb, mint amire papíron számítani lehetne - csakhogy nem papíron, hanem egy ilyen csúszós aszfalton kell most körözniük a versenyzőknek.

Egyre többen hajtanak a pályára, amire most szükség is van, hogy minél jobban gumizzák az aszfaltot.

A Mercedes finnje közben 1:35 elejénél jár már, itt tartott a mezőny az első edzésen.

Hát, még mindig elég sokat kell korrigálniuk a versenyzőknek, de azért már távolról sem olyan vészes a helyzet, mint néhány órája. Az első mért idők is megszülettek, Valtteri Bottas 1:38,4-et "repesztett".

Zöld jelzés, Antonio Giovinazzi az első autó - hogy ezzel a képzavarral éljünk - a pályán. Na lássuk, javult-e mostanra a tapadás!

15 fok a levegő hőmérséklete, némileg felhős égbolt alatt kezdődik majd meg a második edzés.

Az előző szóválasztás nem véletlen, az FP1-en ugyanis az Isztambul Park új aszfaltja, amelyet ráadásul a szervezők reggel még le is mostak, ritkán látható módon csúszósnak bizonyult. Az pedig egészen döbbenetes, hogy Max Verstappen legjobbnak bizonyuló 1:35-ös ideje tíz másodperccel lassabb volt, mint a 2011-es pole-pozíciós idő, miközben a legutóbbi látogatás óta eltelt kilenc évben jócskán gyorsultak az F1-es autók.

Túláradó szeretetettel köszöntjük ismét Olvasóinkat, bő 10 perc múlva megkezdődik a Formula-1-es Török Nagydíj második szabadedzése - tartsatok velünk a következő jó másfél órában, ha nem akartok semmiről lecsúszni!