DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
15:39

Bottas, Verstappen és Leclerc kivételével már mindenki kört kapott Hamiltontól. Perez az ötödik, mögötte pár másodpercekre egymástól Gasly, Sainz, Ocon, Ricciardo és Vettel.

Kezdődik az ünneplés, a díjátadó és jönnek a nyilatkozatok. Utóbbiakat megtaláljátok weboldalunkon a következő órák során. Köszönjük a figyelmet, mára ennyi volt az élő futamközvetítés!

Bottas és Verstappen még a dobogón, 4. Leclerc, 5. Gasly, 6. Sainz, 7. Perez, 8. Ocon, 9. Ricciardo és a 10. helyen egy pont járt még Vettelnek is. A remekül rajtoló Raikkönen végül 11. lett, Albon pedig a 12. pozícióban beérve aligha segítette 2021-es Red Bull-os szerződését.

Lewis Hamilton nyerte a Portugál Nagydíjat, ezzel megszerezte 92. Formula-1-es futamgyőzelmét, megelőzve Michael Schumachert, immár egyedüliként vezetve az örökranglistát!

És az utolsó körben járunk, Hamilton 25 másodperccel vezet és halad a történelem felé...

A következő körben azonban Gasly a külső íven sikerre vitte a manővert, megvan az 5. hely - a legjobb eredménye a monzai győzelem óta.

És már Sainz is elment a mexikói mellett.

A vonatban elsőként Gasly támadja Perezt az 5. helyért. A mexikói olyat tett, amit ma még nem sokan: sikeresen védekezett egy DRS-sel támadó ellen a célegyenes végén.

Így néz ki egy begörcsölt versenyző fedélzeti kamerából. (Ugyanúgy, mint egy begörcsöletlen.)

Hamilton furcsa üzenete a rádióban: "Begörcsöltem."

A tempóján viszont ez egyelőre nem érződik, épp megfutotta a leggyorsabb kört, és 18 másodperccel vezet Bottas előtt, akinek pedig valami fityeg az autója jobb oldalán.

Ocon is megjárta végre a bokszot, a 8. helyre jött vissza lágy gumikon, és van még 10 köre, hogy elkapja Sainzt, Gaslyt és esetleg Perezt maga előtt.

Megvan az első kieső: az utolsó helyen köröző Strollt szólították fel a bokszba parkolásra a Racing Pointnál - indoklásuk szerint túl nagy sérülések voltak már az autón.

Verstappen lekörözte Albont. Ez egyetlen csapattárs önéletrajzában sem mutat jól, Albonéban pedig a jelenlegi helyzetben különösen nem. Ráadásul rászóltak a thaira, hogy többször nem szélesítheti ki a pályát, mert büntetést helyezett számára kilátásba az FIA.

A Red Bull egy újabb szupergyors, 1,8 másodperces bokszkiállást hajtott végre, ezúttal Albon autóján. A másodszor kiálló thaion viszont nem ez a pár itt nyert tizedmásodperc fog segíteni: a 12. helyen áll jelenleg.

A különbségek pedig elég nagyra nyíltak ebben az élcsoportban, a legközelebb Verstappen van Bottashoz, 9 másodpercre.

A két Mercedes mögötti sorrend: Verstappen, Leclerc, a bokszban még mindig nem járó Ocon, majd a bokszban már másodszor járó, lágy gumikat vételező és a 6. helyet így is megtartó Perez.

20 kör van hátra és még nincs kieső a futamon. Néhány versenyzőt ismét esőcseppek érkezésére figyelmeztetnek.

Uh, és Bottas csak most lett igazán lassú, egy másodperceket kapott Hamiltontól az elmúlt pár körben. Már 13 a hátránya.

Bottas ismét eltérő taktikát kért Hamiltonhoz képest: neki is a kemény gumikat ajánlották fel a rádióban, de a finn ártalmatlanul felvetette, hogy mi lenne, ha inkább a lágyakat kapná meg. Végeredmény: mindkét Mercedes a kemény keverékeken hajtott ki a bokszból.

Na, a Mercedesek is beadták a derekukat a bokszkiállásnak. Hamilton most már azt mondja, hogy igazából még mindig jók a gumijai, de ő hajt ki előbb, majd egy körrel utána Bottas is. 

A 6. helyen álló Ocon az egyetlen, aki még nem járt a bokszban ezen a versenyen.

Alex Albon 11. helye sem az a bizalomgerjesztő - főleg annak fényében, hogy főnökei az utolsó esélyeket adják neki a bizonyításra.

Vettelről még nem esett szó, és ez nem is véletlen: a német jelenleg a 12. helyen halad - ahogy szombaton ő maga mondta, tényleg nincs azonos ligában a csapattársával.

A rajtnál hátraeső Perez viszont már az 5., most előzte meg Ocont. A mexikói az első kör végén járt a bokszban, úgyhogy nem fog megúszni egy második kiállást.

Leclerc is megjárta a bokszot, és kemény gumikon a 4. helyre jött vissza, 10 másodperccel Verstappen mögé. Tényleg egész jó ez a Ferrari, a monacói nem beszélt zöldségeket tegnap.

Hamilton ma másodszor előzte meg Sainzt, ezúttal viszont már nem pozícióért, hanem lekörözés során. A spanyol már járt a bokszban a brittel ellentétben, de akkor is elég nagy a kontraszt a 45 perccel ezelőtt látottakhoz képest.

Bottas hátránya már 8 másodperc a második helyen - a Mercedes elmondása szerint a finn a tapadás hiányával indokolja a tempóvesztést.

Stroll gyors egymásutánban kapott egy második 5 másodperces időbüntetést is, ezúttal azért, mert már háromszor kiszélesítette a pályát a kényes pontokon.

Most jön csak először kerékcserére Sainz, a futam elejének királya.

Stroll 5 másodperces büntetést kapott a Norrisszal való ütközésért - a Racing Point csapatfőnöke versenybalesetnek gondolja a történteket.

Merthogy Verstappen is jött már a bokszba.

A Mercedesek dilemmája az lehet, hogy egy kiállással teljesítsék a futamot, ehhez viszont még a pályán kell maradniuk egy darabig, hogy a végére feltett kemény keverékek kibírják. A 25. körben járunk a 66-ból.

Hamilton előnye máris 3 másodperc felett Bottas előtt. A lágygumis rajtolók közül már csak Gasly és Sainz nem volt a bokszban - mindkettőjüknek már 30 másodperc feletti a hátránya.

Raikkönen mai első köre versenyzőiskolákban is kötelező tantárgy lehet. 16. helyről a 6.-ra, nézzétek csak:

Gasly végül megelőzte Sainzt, Norrisnak pedig a sérült első szárnya miatt szintén a bokszba kellett hajtania. Hirtelen már nem is állnak olyan ígéretesen a McLarenek... 

Ismét változás az első helyen: Hamilton szintén ki tudta használni a DRS jelentette nagy sebességkülönbséget, és megelőzte Bottast a célegyenes végén.

Stroll próbálkozott egy merész előzéssel Norris ellen a külső íven az 1-es kanyar előtt, de a két autó koccant, Stroll kicsúszott, így a másik Racing Point is a mezőny végére esett.

Gasly van most nagy lendületben, megelőzte Norrist és már a nemrég még az élen álló Sainz 5. helyére fáj a foga.

Hamilton előbb kicsit panaszkodott a gumijai állapotára, majd elkezdett leggyorsabb szektoridőket futni. 1,3 másodpercre csökkentette hátrányát Bottas mögött.

Egy pillanatkép arról a bizonyos ütközésről, ami el is emelte a Racing Pointot a földről.

Leclerc pedig elkapta Sainzt is a 4. helyért, a közepes gumikon lévők most már egyértelmű előnyben. A lágyakon kezdő Raikkönen az első tervezett bokszkiálló, a sor végére jött vissza.

Verstappen és Perez koccanásáért nem büntettek senkit a felügyelők. A mexikói viszont bűnhődik így is eleget, hiszen az utolsó helyre esett az 5. rajtpozícióból.

Verstappen és Perez koccanásáért nem büntettek senkit a felügyelők. A mexikói viszont bűnhődik így is eleget, hiszen az utolsó helyre esett az 5. rajtpozícióból.

Az már ebből a néhány körből is látszik, hogy a DRS meglehetősen erős a célegyenesben, a gomb megnyomásával nincsenek izgalmas előzések.

Leclerc is tartja még magát, Raikkönent és Norrist megelőzve most az 5.

Oh, és Verstappen is elkapta a gumijaival egyre inkább küszködő Sainzt. Elég gyorsan visszaállt a Mercedes-Mercedes-Verstappen sorrend az élen.

A Mercedes visszatámad! A 6. kör kezdetén Bottas visszavette a vezetést Sainztól, nyomában pedig Hamilton is feljött a 2. helyre. A közepes keverékű gumik talán immár jobban működnek, mint az időmérőről áthozott lágyak.

Na, Verstappen viszont most megelőzte Norrist a 4. helyért. Közben vizsgálják a Verstappen-Perez esetet.

Lando Norris is nagyot kapaszkodott, ő a 4. most Verstappen előtt, de a legeslegnagyobb javítás nem is a McLareneké, hanem Raikkönené, aki 10 helyet javítva a 6. helyre jött fel!

Az aszfalt nedvessége is közrejátszhatott a kavarodásban - a pálya egyes részein az információk szerint kicsit jobban szemel az eső.

A negyedik sorból rajtoló Sainz lágy keveréken vezet - a Mercedeseket már több mint egy másodpercre leszakította. Szürreális látvány.

De Bottas megelőzte Hamiltont az első körben, a hatalmasat menetelő Sainz pedig előbb Hamiltont, majd Bottast is! A spanyol vezeti a versenyt a McLarennel, mi történt itt?!

És rajt!

Hamilton megőrizte a vezetést Bottas előtt, Verstappen Perezzel koccant, a mexikói hátraesett.

Zajlik a felvezető kör - a versenyzők máris beszámolnak néhány esőcsepp jelenlétéről a sisakrostélyukon.

Lewis Hamilton két hete rekordot állított be, ma pedig rekordot dönthet - ha megszerzi 92. futamgyőzelmét, megelőzi Michael Schumachert és egyedüliként fogja vezetni az örökranglistát. A brit szoros csatában győzte le Valtteri Bottast a pole-pozícióért szombaton. És Leclerc-hez hasonlóan a két Mercedes is a közepes keménységű gumikon várja a rajtot.

A Haasnál nem nyugodtak az időjárás miatt az alábbi kép alapján. Portugáliában eléggé csapadékos ez az őszi időszak, mostanság szinten minden nap eléri valamennyi csapadék a tengerparthoz közeli részeket.

Na de hogy ne egyesével soroljuk a rajthelyeket, pillantsatok rá a teljes rajtfelállásra ITT.

Ha pedig még a rajt előtt gyorsan felzárkóznátok a frissen véget ért MotoGP-futam történéseivel, azt ITT tehetitek meg. Az aragóniai versenyen kiütéses vereséget szenvedett a Honda - Max Verstappen azon lesz, hogy az F1-ben ne történjen ilyesmi.

És elutazott a helyszínre II. Albert, Monaco hercege is, hogy a miniállam sztárpilótáját, Charles Leclerc-t biztosítsa személyes támogatásáról. Leclerc a 4. helyről indul, ráadásul közepes keverékű gumikon - szombaton optimistán beszélt a mai esélyeiről.

Komoly vezetői jelenlét volt tapasztalható a rajtrácson a himnusz előtt. Itt van a helyszínen Stefano Domenicali, aki 2021-től átveszi Chase Carey helyét az F1 élén.

Hamilton ismét egy bizonyos témának szentelte a verseny előtti közös kiállást - ezúttal a Nigériában tapasztalható rendőri brutalisál ellen emel szót. Csak vigyázzon, hogy a dobogóra ne ebben a pólóban menjen fel (ha eljut odáig), hiszen az FIA a mugellói esetét követően megtiltotta az ehhez hasonló üzenetet hirdetését a díjátadókon.

Napos napot mindenkinek! Dél-Portugáliában a napos talán egy kicsit túlzás, ám az időjárás-előrejelzések késő délutánra valószínűsítik csak az esőt, miután a futam már véget ér. Lássuk, hogy tényleg így lesz-e!