DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
14:00

Az elmúlt fél óra nagy híresztelése, hogy valószínűleg hamarosan hivatalosan is bejelentik, hogy Stefano Domenicali tényleg átveszi Chase Carey helyét az F1 élén. Már időpontot is hallottunk a közlemény érkezésére, ami 15:05-kor, az edzés ideje alatt történhet. Itt írtunk részletesen a korábbi Ferrari-főnök nagy színre lépésének esélyéről.

Közben: fekete-fehér négyzetek vannak rajta, és kockásnak nevezik - mi az?

Leintették a második szabadedzést Szocsiban: az élen a két Mercedes Bottas vezetésével, majd Hamiltont Ricciardo, Sainz, Norris, Perez és Verstappen követi.

És ha már követésről van szó, tegyétek ti is velünk ezt a hétvége további részében. Köszönjük a figyelmet!

A hosszú etapos tempó alapján is Bottas bizonyul a leggyorsabbnak az átlagos köridőkre tekintve. Az F1 grafikája 1:38,5-ös átlagot kalkulál a finnek, a második leggyorsabbnak pedig Verstappent jelöli 1:39,4-gyel.

A McLarennél az új orrkúp hatásait elemzik, Norris ma mindkettőt használta, így holnapra a csapat leteheti a garast valamelyik mellett.

A változatosság kedvéért Bottasnak is volt egy elfékezése, a két Mercedes a pálya végén, a 13-14-es kanyarokban szenved.

Bocsánat!

EasyCapture1_9

Hamilton viszont már nem először fékezi el magát csúnyán, ez azért akkor is feltűnik, ha Domenicali-nyilatkozatokat olvasunk - és írunk - közben.

Jó, hát most annyira elárasztott minden platformot a Domenicali-bejelentés, hogy az teljesen elhomályosítja a szabadedzés történéseit (megnyugtatásul: nem történik rajta semmi érdekes). Csapatok, újságírók, mindenki erről tweetel.

Mondjuk ha az volt a cél, hogy emlékezetessé tegyenek egy szabadedzést Szocsiban, akkor sikerült.

Ééés ta-ta-ta-tam, nem biztos, hogy létezhet ennél nagyobb nyomatékú hír az F1-ben, hiszen a sorozat első emberének személye változott, négy év alatt már másodszor: Stefano Domenicali veszi át a gyeplőt Chase Carey-től a sport élén. Részletek cikkünkben, IDE kattintva.

Eiw0Q_BXcAECmrz

Bottasnak ragad a bal keze.

Ezt jelentette a finn a rádión. Azt mondta, mintha valami ragasztószalag maradt volna a pilótafülkében. Ki is állt a bokszba, majd miután a szerelők kicsit sürögtek-forogtak körülötte, távozott.

Közben "váratlan" fejleményként a Lamborghini bejelentette, hogy vezérigazgatójuk, Stefano Domenicali távozik tőlük, hogy jövőre egy nagy presztízsű másik munkakört töltsön be. Vajon mi is lehet az...?

Közben a Ferrarik - bár látszik a helyezésük az alábbi táblázatban, de mivel mégiscsak ők a Ferrarik, megérdemlik a külön kiemelést - a 8. és a 10. helyen állnak.

Egyre többen jönnek ismét a pályára, de már jobban feltankolt autóval. Vágjunk bele a versenyszimulációkba az utolsó 30 percre!

Néha bevágnak egy-egy képet a lelátón ülő rajongókról. Szinte szürreális látvány ez 2020-ban egy sporteseményen, de azért még mielőtt teljesen elhomályosulna emlékünkben a pre-Covid korszak, szólunk: ez a normális.

Itt egy állásféleség. Sokan a bokszban a legutóbbi gyorskörük után, szóval nm biztos, hogy lesznek már javítások. Ricciardo mögé a McLarenek lőtték fel magukat az utóbbi percekben. 

Verstappen egy 360 fokos piruettel vetette most magát észre a 14-es kanyarban. Ha ez egy másik sport lenne (például itt, Szocsiban a téli olimpián), magas pontszámok járnának érte, így viszont, hogy ez az F1, okkal frusztrált a 7. helyen álló holland.

Az egykörös etapok időszakának végén járunk, 15 óráig valószínűleg kialakul az edzés végleges sorrendje.

Fölkerültek végre a lágy gumik az öldözők autóira is, így Ricciardo egy másodperces hátrányra zárkózott!

Na tessék, már az F1-es közvetítés feliratkészítői is belevesztek a hasonló csapatnevekbe, Alfa Romeo helyett ugyanis Alpha Romeót írtak, összekeverve azt az Alpha Taurival.

Itt emlékeztetnénk, hogy jövőre négy A betűs csapat is lesz a mezőnyben: az Alfa, az Alpha, az Alpine és az Aston. Sok szerencsét!

Az üldözőknek még csak egy-két mért körük volt, és keményebb gumit használnak, de akkor is nyomasztó a látvány, hogy Ricciardo hátránya 1,8, Verstappené 2,0, Perezé 2,4 másodperc a legközelebbi üldözők közül.

Mindkét Mercedes még gyorsabb körön volt közben, és Bottasnak javítania is sikerült, 1:33,519-cel átvéve a vezetést.

Andreas Seidl, a McLaren csapatvezetője mondja a Sky-nak, hogy a szerelők kénytelenek voltak végigdolgozni az ebédidőt is az első edzés után, hogy helyrehozzák Carlos Sainz megsérült autóját. Miután a spanyol háttal a falnak csúszott, rengeteg összetevőt kellet kicserélni a McLarenen. Viszont Sainz délután azonnal munkába állhatott, és egyelőre ő áll a legtöbb, 13 megtett körrel, miközben igyekszik behozni az elvesztett gyakorlási időt.

Tegyük hozzá, a Mercedesek az egyetlenek, amelyekre már a lágy gumik is felkerültek, mindenki más csak a keményekkel vagy a közepesekkel próbálkozott eddig.

Bottas is repesztett valami gyorsat, így csak 97 ezred a lemaradása Hamilton mögött. A harmadik helyezett Ricciardóé viszont 1,555 másodperc, ami nem néz ki jól. Kivéve a Mercedes garázsában lévők számára.

Stroll megforgása az iméntről.

Leclerc a bal első gumiján megjelent fehér foltok miatt aggodalmaskodott a Ferrarinál, megkérdezte, hogy minden rendben van-e az abronccsal. Megnyugtatták, hogy igen, és csak valami festéket szedhetett fel a kerékvetőről vagy a műfűről, amit aztán a visszajátszás bizonyított is a nézők számára.

Stroll mutatott be egy piruettet az utolsó szektor szűk kanyarjaiban, de elkerülte a falat, és a mezőny is megúszta egy rövid sárga zászlóval, mielőtt a kanadai újraindult.

Na, Hamilton megérkezett a hétvégébe, 1:34,890-nel vezet, mögötte Ricciardo és Verstappen.

Megjött Bottas és az élre ugrott, de csak 65 ezreddel "veri" Norrist.

Közben egy nagyon jó rajz a bahreini pálya közösségi oldalán: ezen a hétvégén két nagy rekordot is beérhetnek, Hamilton Schumachert a legtöbb győzelem, Raikkönen pedig Barrichellót a legtöbb nagydíjrajt tekintetében. Micsoda együttállás lehet!

Na, akad is itt már egy-két köridő, egész konkrétan kettő. Norris 1:36,1-gyel az élen, de egyre többen dugják ki az autójuk orrát a bokszutcából.

Na jó, a múltbeli tapasztalatokból nagyon jól tudjuk, hogy egy ideig még bőven lesz idő miről beszélni, mielőtt megérkeznének az igazán erős körök.

Rögtön itt is van egy 100%-ig haszontalan statisztika, amit a The Race számolt ki: így nézne ki a bajnoki tabella, ha a 2020-as első szabadedzések eredménye alapján osztanák a pontokat. Hamilton nullázott a main, így Bottas előnye már majdnem olyan kényelmes, mint Hamiltoné vele szemben az igazi vb-tabellán.

Na de nincs is itt idő sportpolitizálni, hiszen máris kinyitott a bokszutca, Grosjeannal és Norrisszal pedig megjelentek az első délutáni résztvevők.

Napos napot mindenkinek, vágjunk is bele az eseményfolyamba!

Az első edzés Valtteri Bottas elsőségével ért véget, míg meglepetésre - már ha egy F1-es szabadedzés esetében lehet meglepetésről beszélni - Lewis Hamilton csak a 19. lett, igazán gyors köridő nélkül.