DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
10:58

Augusztus 16-a idén a Spanyol Nagydíj versenynapja, és elég régen fordult elő, hogy az év ilyen késői szakaszában rendezzen futamot Spanyolország. Legutóbb 1991-ben, az első Barcelonában rendezett F1-es futamon, amit szeptember 29-én tartottak. Most viszont a nyár közepén vagyunk, így az idő jóval forróbb lehet, mint amit a szokásos tavaszi időpontokon, na meg főleg a téli teszteken megszoktak a csapatok.

És itt az első szabadedzés vége. A sorrend nem változott, Bottas az élen Hamilton, Verstappen, Leclerc, Vettel és Grosjean előtt. Folytatás közép-európai idő szerint 15:00-kor!

Érdekes, hogy a Haasok nem süllyedtek vissza a mezőnybe a korai lágygumis körük után, Grosjean és Magnussen továbbra is ott van a 6. és a 9. helyen.

Egy ideje nem módosul a sorrend, most a lágy keverékek határait feszegeti kicsit hosszabb menetek során a versenyzők többsége.

Itt van Russell mutatványa videón is.

Russell újabb unaloműzésként beszállt a Williams bokszcsapatába nyalókát mutogatni a csapattársainak.

Jáj, Bottas halójának nekirepült egy madár... nem lett szép vége.

A levegő hőmérséklete 29, az aszfalté 42 fokos - és tudva, hogy az Ibériai-félszigeten is nyár van, ennél még lehetnek forróbb körülmények is, ami akár ismét gumigyilkos hétvégét szülhet. Itt is a három legkeményebb keverék van használatban, ahogy az első silverstone-i hétvégén.

Az ezen az edzésen munkanélküli Russell pedig annyira ráér, hogy még Lando Norrist is üdvözli, amint a mclarenes elhalad mellette a bokszutcában.

Eközben viszont a Mercedesek sem henyélnek, a lágy keverékeken ők is javítottak, most Bottas vezet 1:16,785-tel. Hamiltonnal szemben csupán 39 ezred az előnye, az éppen most harmadik helyre felugró Verstappenhez képest viszont már 939 ezred... 

Bár egyeseknek már a haja is égnek áll, ha a két Ferrari egymás közelébe kerül a pályán, ez azért egy szép kép. És nem is történt semmi drámai. Sőt, most Leclerc és Vettel ugrottak fel éppen a 3-4. helyre.

Na, az eddig keményebbeken körözők is feltették a lágy keverékű gumit, ami azt eredményezte, hogy a két Haas felugrott a 3. és a 4. helyre Grosjeannal és Magnussennel.

De most úgyis a gumivisszaadós holtidő zajlik, úgyhogy itt van az eredménylista első felének pillanatnyi állása.

EasyCapture2_1

Kvjat is megérkezett végre a pályára, és első mért idejével az utolsó helyre taszította Nissanyt. Az első F1-es szabadedzésén résztvevő izraeli 2,8 másodpercre van az élen álló Hamiltontól, de a 19. helyezett Kevin Magnussentől csak két tizeddel marad el jelenleg.

És már Hamilton vezet 1:18,516-tal. Eközben Perez ott folytatta, ahol Hülkenberg abbahagyta: tovább javítva még mindig a harmadik, és csak másfél tizedre van Hamiltontól. De Stroll is ötödik a másik Racing Pointtal.

Az alábbi videó alapján Hamiltonnak valami nem tetszett a Mercedes kormányával, mielőtt kihajtott volna a pályára.

Hamilton felugrott a második helyre, de még sokat fognak javulni az idők. A tavalyi első edzésen 1:17,9-cel volt a leggyorsabb Bottas, és azóta már egy és egyharmad év eltelt.

Na, most már a Mercedesek is munkában, csak a fejtámlabajos Kvjat adós még mért körrel. Bottas az élre is ugrott 1:18,573-mal. Mögötte jelenleg Ricciardo és a visszatérő Perez.

Most, így közel 20 perc elteltével hajtott ki egy nagyobb tömeg, hogy megkezdjék az érdemi munkát. Verstappen már magához is ragadta az ideiglenes vezetést egy 1:19,574-gyel.

Danyiil Kvjat az installációs köre során a mérnökét próbálta meggyőzni arról, hogy valami nincs rendben a fejtámaszával, még akkor sem, ha a rádión azt az információt kapja, hogy de.

Hamilton ráadásul - ahelyett hogy megkezdte volna a munkát - inkább kiszállt az autójából.

Eddig a következő a képlet: csak a Mercedesek nem hajtottak ki a pályára, és csak a Ferrarik futottak mért időt.

A McLaren pedig azt mondja, hogy Carlos Sainz új túlélőcellába ülhet bele mától az autójában, amitől a rejtélyes hűtési gondok megoldódását remélik.

A Honda jelzi, hogy mindkét Alpha Tauri-pilóta autójában kicseréltek egy-egy motorelemet, így immár mind a négy Honda-motort használó versenyző összes motorelemét kicserélték egyszer idén. Ez nem valamiféle rossz hír, a korábbiak többsége is használható még, ezekkel a cserékkel csak azt akarták biztosítani, hogy könnyebben válogathassanak a használható összetevők között a jövőben.

És zöld jelzés, elstartolt a 90 perces gyakorlás - az első autók máris a pályán.

Ezúttal is lesz egy tesztpilóta a mezőnyben az első edzésen, a Williams Roy Nissanyt veti be George Russell helyett. A Magyarországhoz is kötődő izraeli versenyzőnek tegnap feltettünk pár kérdést.

Napos napot mindenkinek a Spanyol Nagydíj első edzésnapján - merthogy az idő most tényleg napos, szemben a csütörtök délutánnal, amikor esernyő alá bújva járkáltak fel-alá a versenyzők a paddockban.