DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
15:35

Újabb változások a pontzónában: Stroll megelőzte Gaslyt, aki a hetedik rajthelyről így már csak a kilencedik.

Ricciardo csapattársát, Ocont támadta, de csapattársa kiterelte őt, harciasan védve a hatodik helyet.

Élő közvetítésünk már búcsúzik a minket követő olvasóktól: a délután folyamán kövessetek még minket a nagydíjjal kapcsolatos hírekért, nyilatkozatért. Jövő péntektől pedig jön is a harmadik felvonás, a Magyar Nagydíj!

A díjakat „robotok” – ránézésre inkább távirányítású, guruló asztalok – „adják át” a dobogósoknak. Távolságtartás mindenekfelett.

Ezúttal komolyabb díjátadó ceremóniát dolgoztak ki, mint egy hete, a bokszutcából zöld szőnyeg vezet a célegyenesben felállított ideiglenes dobogóhoz. A Mercedes trófeáját megint egy hölgy veszi át: ő Stephanie Travers, a Petronas pályamérnöke.

Hamilton, Bottas és Verstappen a három dobogós – a világbajnokságot a finn vezeti –, de mi még mindig ezt a befutót emésztgetjük az ötödik-nyolcadik helyezettek között:

Az utolsó körös izgalmak után ez lett a Stájer Nagydíj végeredménye:

Az utolsó körben Norris két pozíciót javítva lett az ötödik – Perezt is megelőzte, aki az Albonnal történt ütközés miatt már csak sérült szárnnyal kocogott a pályán!

Hamiltont leintették, közben újabb akció a 3-4 kanyar közti egyenesben: Norris agresszívan előzte meg Strollt.

Perez összeért Albonnal, de mindketten a pályán maradtak. Stroll messziről bevetődött Ricciardo mellé, a kizökkent ausztrált Norris is megelőzte az utolsó előtti körben.

Sainzék is így okoskodtak, most övé a leggyorsabb kör (1:05,619). Megdönti ezt Verstappen a legutolsó körben?

1:06,719-cel Hamiltoné a leggyorsabb kör, Verstappen viszont – mivel légüres tér van mögötte – kijött friss lágy abroncsért, hogy övé legyen az egy pluszpont. Lehet, hogy nem lesz szerencséje, mert lekörözöttek közé jött vissza.

Egy körrel később sikerül a manőver, Bottas megszerezte a második pozíciót. Mi lesz a negyedik hely sorsa Albon és Verstappen és a hatodiké Ricciardo és Stroll között?

Bottas megelőzte a 3-as utáni kigyorsításban Verstappent, de a holland a kanyarokban visszavágott.

Verstappen a 3-as kanyar kigyorsításán panaszkodik az autóra. Márpedig Bottas a nyakában liheg, már egy másodpercen belül. 6 kör van vissza, marad még izgalom a végére…

Albonnak volt tartalékja, nincs olyan könnyű dolga Pereznek, mint gondoltuk. Eközben helycsere a McLarennél, a nyolcadik Sainz elengedte Norrist, aki célba vette Strollt, 4 másodperccel előtte. A kanadai még mindig Ricciardót üldözi.

Perez, aki a múlt heti versenyen kissé szétesett, most bravúros formában van, DRS-távolságon belül Albonhoz képest, aki épp fordítottan teljesít: akár győzhetett is volna múlt héten, most képtelen volt hozni a másik Red Bull és a Mercedes szintjét.

Bottasnak azt jósolja a Mercedes, hogy az utolsó körre utoléri Verstappent – ehhez 6,7 másodpercet kell ledolgoznia 15 kör alatt.

Perez bravúros, több leggyorsabb körrel – most 1:07,410-zel – egy másodpercre csökkentette lemaradását Albonhoz képest!

Gasly második kerékcseréjét teljesítette, elsőként a mezőnyből, ezzel viszont egészen az utolsó pozícióba csúszott hátra. Lágy abroncson fut neki az utolsó 19 körnek.

Perez Ricciardót is megelőzte, kiváló tempót diktál a közepes abroncson: már azt érdemes figyelni, hogy Albon 5,5 másodpercre van tőle a negyedik pozícióban…

Utolsóként a kilencedik helyen haladó Raikkönen állt ki friss közepes abroncsért, ezzel a 14. helyre esett vissza. A pontszerzők sorrendje így a 48. körben (egy kiállással mindenkinél): Hamilton, Verstappen, Bottas, Albon, Ricciardo, Perez, Stroll, Sainz, Norris és Kvjat.

Perez, aki nagy előzéssel ugrotta át Sainzot, egy hasonlóan tökös manőverrel fosztotta meg csapattársát, Strollt a hatodik helytől – kanyarokon át fej fej mellett haladtak, végül a kanadai kénytelen volt engedni.

Norris a 40. körben cserél és a 10. helyre tér vissza (az előtte haladó Raikkönen még nem állt ki). A körülötte levőknél jóval frissebb és tartósabb közepes abroncsokkal rendelkezik.

Ennek apropóján azért kiemelnénk a negyedik helyen haladó Lando Norrist, aki az első 9 helyezett közül egyedüliként nem állt még ki – és nem közepes, hanem LÁGY abroncson bírta idáig!

A 38. körben Ricciardo kijött kerékcserére lágy abroncsokon. A körülötte levőkhöz képest fordított stratégián van, ami kifizetődő lehet: Stroll és Sainz előtt van, ami elméletben az ötödik pozíciót jelenti.

Vettel nyilatkozott a kiesésről: „Meglepetésként ért, ami történt, hiszen enyém volt a belső ív, és nem számítottam rá, hogy Charles megpróbálkozik valamivel, hiszen nem volt már ott hely. Nagy kár ezért, el kellett volna kerülnünk, de én nem sokat tehettem volna ennek érdekében. Én próbáltam óvatosan venni azt a kanyart, mivel nagyon szűk, és arra koncentráltam, hogy a következő egyenesre jól pozícionáljam az autót, de mire erre sor került volna, észrevettem, hogy elég komoly sérülés található az autómon…”

A Racing Point gyors reagálásának köszönhetően Stroll a kiállásnál megelőzte Sainzot, akinek lassú volt a kerékcseréje. A spanyol márpedig az előkelő ötödik helyen haladt saját kiállása előtt.

A 34. körben Bottas is kiáll: jócskán, 8 másodperccel Verstappen mögé ért vissza, de 10 körrel frissebb abroncsa van.

A Renault infója: Ocon autóját hűtésprobléma gyanúja miatt, elővigyázatosságból tolták a bokszba.

Leclerc posztolt a közösségi médiában: csalódott magában, és bocsánatot kér Vetteltől – hozzáteszi, hogy a bocsánatkérés nem elég.

Hamilton a 27. körben jött kerékcserére, Verstappenhez hasonlóan a közepes abroncsot kapta meg.

Hoppá, Ocon mégsem kerékcserére jött: betolják a bokszba. Az ötödik rajthely ígéretes volt, de a francia versenyének korán vége.

A következő körben többen követik a Red Bull példáját, Gasly és Ocon is kiállt. A Mercedesnél egyelőre várnak.

Verstappen nem vár, amíg Bottas utoléri: ő jön elsőként kiállásra, a 25. körben teszik fel a közepest. A harmadik helyre, Albon elé jött vissza.

24 kör után, a verseny harmadánál Hamilton, Verstappen, Bottas, Albon, Sainz, Ricciardo, Ocon, Stroll, Perez és Norris az első 10 sorrendje. 18-an vannak még versenyben – a két Ferrarin kívül mindenki.

Hamilton előnye 5 másodperc fölött, újabb leggyorsabb kört rakott össze 1:08,183-mal.

Megvolt a helycsere Ocon és Ricciardo között. Az ausztrál az egyetlen a top 10-ben, aki közepes abroncsot használ, ezért még érdemes lesz figyelni rá.

A hétvégén fájdalomcsillapítókkal versenyző Norrist is előzik, Perez vette át az utolsó pontszerző pozíciót. A McLaren eddig veszíti a helyeket.

1:08,484-gyel Hamiltoné a leggyorsabb kör, 3 másodperc fölé növelte előnyét Verstappenhez képest.

Giovinazzi hat helyet javítva a 13., Grosjean pedig a bokszutcából már a 14. helyen. Russell viszont elbukta a 11. rajthely előnyeit, ő az utolsó a 18. helyen.

Sainz nem sokáig bírta a Mercedes és Red Bull ellen: előbb Bottas vette át a harmadik helyet, majd Albon is megelőzte.

A baleset Raikkönen szemszögéből, aki ugyancsak visszaesett a sor végére az ütközés miatt.

Leclerc is kiállt a bokszba, ez ennyi volt a Ferrarinak. A múlt heti dobogómentés után kettős kiesés.

A 4. körben újraindult a futam, Hamilton kezd meglépni.

Leclerc is kénytelen volt kiállni, ő van utolsó helyen, Vettelt garázsba tolta a Ferrarit. Katasztrófa az olaszoknál.

Rögtön a kör végén biztonsági autó: Vettel hátsó szárny nélkül, a 3-as kanyarban saját csapattársa, Leclerc találta el!

Elrajtolt a futam, Sainz a második helyért támadta Verstappent, de lendületet veszített az első kanyarban.

Elkezdődött a felvezető kör, Hamilton a 18 másik versenyző előtt – Grosjean a bokszutcából rajtol.

A nemzeti himnusz alatt a versenyzők újra a rasszizmus elleni harcot hirdették: ahogy előző héten, a többség letérdeléssel, mások állva maradtak.

Csavart egyet a narratíván az is, hogy a szombati időmérőt ezúttal nedves pályán tartották, így a múlt heti pole-pozíciós, Valtteri Bottas csak negyedik lett. A rajtelsőséget csapattársa, Lewis Hamilton szerezte Max Verstappen és Carlos Sainz előtt. A teljes rajtrács itt található meg.

Köszöntjük az olvasókat vasárnap délután! Érdekes kísérletnek lehetünk szemtanúi, ami még sosem történt a Formula-1-ben: egy hét különbséggel ugyanazon a pályán – a spielbergi Red Bull Ringen – tartanak két nagydíjat. Akik attól féltek, hogy két tökéletesen egyforma hétvégét láthatunk, azokra rácáfoltak a történtek: a múlt heti Osztrák és a jelenlegi Stájer Nagydíj között legalább annyi a különbség, amennyi két különböző helyszínen tartott, egymást követő futamon szokott lenni.