Elkezdőtött az utolsó egy óra. A tabellán változás mostanában nem történt, szinte mindenki a hosszabb etapokra koncentrált. Nézzük, ma ki hány kört teljesített eddig:
Ferrari - 121
Williams - 118
AlphaTauri - 115
Racing Point - 107
McLaren - 94
Renault - 68
Mercedes - 61
Haas - 61
Alfa Romeo - 60
Red Bull - 59
A kockász zászlót meglengették, vége a csütörtöki tesztnapnak. Javítani már senki sem tudott. Köszönjük a figyelmet, az összefoglaló már itt olvasható is.
Egy-egy utolsó próbálkozásra többen is lágy gumikon hajtottak a pályára. Vettel és Norris közöttük.
Kevés szó esett eddig a Red Bullról, ami ma sem a megtett táv, sem a legjobb köridők szempontjából nem emelkedik ki a mezőnyből. Verstappen délelőtti köre 9 tizedmásodpercre, Albon délutánija 1,5 másodpercre van Vettel legjobbjától. Ma a topcsapatok közül messze a Ferrari a legeredményesebb.
Információk a Mercedes problémájáról: az erőforrás az olajnyomás csökkenését érzékelte, ezért leállította önmagát. Ezzel a csapat mai gyakorlásának vége.
Vettel ma kevés híján két teljes versenytávot teljesített, jelenleg 121 körnél tart. Ezzel ma elégedett lehet a csapat, ami a következő időszakot az autó átvizsgálásával tölti.
Ez nem tudjuk, hogyan történhetett: a Williamsen menet közben megrepedt a jobb oldali visszapillantó tükör.
Vettel és Norris annyira beleélte magát a versenyszimulációba, hogy egy pengeváltás erejéig össze is csapott egymással.
When testing feels like racing: Sebastian Vettel & Lando Norris battling for position on track.#AMuS @LandoNorris #F1 pic.twitter.com/j1sMhOg0F8
— Tobi Grüner (@tgruener) February 27, 2020
Danyiil Kvjat elárulta, fogalmuk sincs a középmezőny erősorrendjéről. A Racing Pointot erősnek tartják, de saját magukat sem tudják, hova lőjék be. Ez valószínűleg Melbourne-ig nem is fog eldőlni.
Hát itt tartunk két órával a nap vége előtt. Délután egyetlen dolog történt, Hamilton alatt megállt a Mercedes, emiatt piros zászlóra volt szükség, ezen felül úgy nagyjából az égvilágon semmi érdekesről nem tudunk beszámolni. Hamilton amúgy is egy órával később kezdte meg a munkát, a többi csapat sem sietett és amúgy is hosszabb etapokat teljesít a mezőny.
Közben zöld zászló, Magnussen már ki is ment a pályára.
Hamilton esete videón:
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) February 27, 2020
Lewis Hamilton's Mercedes grinds to a halt during #F1Testing #F1 pic.twitter.com/fX5o6jU5ma
Közben említsük meg, hogy Pierre Gasly elérte a száz megtett kört a mai napon.
Nem tudni, hogy mi történt pontosan, az ötös kanyarnál Hamilton Mercedese egyszerűen megállt, lekapcsolt. A hatszoros világbajnok ki is szállt belőle, a csapattagok némi aggodalommal böngészik a monitort, a piros zászló egyelőre marad.
Piros zászló! Megállt a Mercedes Hamilton alatt!
A McLaren egyelőre nem villog, Zak Brown viszont azt mondja, hogy a tavalyi autó gyengeségeit kiküszöbölték, úgyhogy bizakodóak, sőt, magabiztosak.
Hamilton közben megkezdte a munkát egy sok üzemanyagos hosszabb etappal.
A Mercedes délután még egyáltalán nem jött ki a pályára, az utóbbi napokkal ellentétben sokkal csendesebb a csapat.
Egy Magnussen-rajtpróba:
Clutch, bite point, UNLEASH! @KevinMagnussen kick-starts his afternoon session #HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/ig4iwyA6QA
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 27, 2020
Lassan eltelik egy óra, de igazából semmi nem történik a pályán. Elég nagy a szél, ez azért jelentősen megnehezíti a munkát.
Az idősebb Carlos Sainz a Haasnál járt ebédszünetben:
Közben a McLaren úgy jellemz a Racing Pointot, hogy Copy Point...
Ahogy tegnap, úgy ma is nagyon lassan térnek vissza a pilóták az ebédszünetről, a délutáni etap nem nagyon akar még felpörögni.
Délután egyébként Ricciardo, Albon és Hamilton a három új fiú a délelőttiekhez képest.
Nagycsapatok a kavicságyban: a három top istálló pilótái is megjárták délelőtt.
BEWARE: Turn 5
— Formula 1 (@F1) February 27, 2020
Bottas, Verstappen and Vettel all endured a trip across the gravel during #F1Testing #F1 pic.twitter.com/z0YjETHF3t
A helyszíni beszámolók szerint egyelőre az igazi és a rózsaszín Mercedes a két ász, mindkét autó rendkívül könnyen és pontosan fordul, nagy kanyarsebességet lehet vele elérni. Karun Chandhok, a Sky Sports szakértője szerint a Racing Point egyelőre közelebb állhat az élcsapatokhoz, mint a tényleges középmezőnyhöz.
Elkezdődött a délutáni etap!
Az állás 13 órakor:
Az állás 13 órakor, félidőben
Eseménydús volt a csütörtök délelőtt Barcelonában: nedves pályán intermediate gumin kezdett a mezőny, aztán száradó aszfalton sorban jöttek a javuló köridők és a vezetői hibák. Verstappen kétszer rontott, Vettel, Bottas és Giovinazzi egy-egy alkalommal, a legrosszabbul a hátsó szárnyat megrongáló olasz járt. A piros zászlót háromszor is lengették: Verstappen elásta a Red Bullt, kétszer (Vettel és Giovinazzi eseténél) az autó visszajutott a bokszba, de felszórt kavicsot kellett takarítani.
Incidense ellenére röviddel az ebédszünet előtt 1:16,841-es körrel Vettel az élre állította a Ferrarit: ez a teszt eddigi legjobb eredménye, melyet nem a Mercedes teljesített. Lance Strolltól vette át a vezetést, aki a második pozícióban állt az ebédszünetben, míg a harmadik helyre Nicholas Latifi hozta be a Williamst. A múlt heti teszten előfordult, hogy egy versenyző 13 óráig elérte a 100 kört, most viszont az 50-ig sem jutott el senki a nedves pálya és megszakítások miatt, Vettel 49-nél állt meg.
Vettel tovább javít, 1:16,841 az új legjobb kör a legpuhább, C5 gumin. Ez gyorsabb, mint Kubica tegnap, egyben a legjobb téli köridő, melyet nem a Mercedes teljesített!
A Williamsnél nagy az öröm, 1:17,313-mal Latifi legjobb körüket jegyezte a tesztidőszakban.
Another spin at Turn 5
— Formula 1 (@F1) February 27, 2020
Vettel is the latest driver to go off after testing the limits #F1 #F1Testing pic.twitter.com/z5j5LFVCNm
Vettel megforgása következtében rövid piros zászló a pálya megtisztítása miatt. A német 1:17,093-mal vezeti az eredménylistát.
Az állás 12 órakor, Stroll tovább javította a legjobb köridőt:
Majdnem 20 percig eltartott a takarítás, most szabad újra a pálya.
Ez történt Verstappennel – az ellenkormányzás már nem segített.
Max Verstappen red flag! #F1Testing
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) February 27, 2020
@F1 pic.twitter.com/qjPFVe6WAg
Verstappen Giovinazzihoz hasonlóan csúszott ki, féktáv alatt ment rá a fehér vonalra.
A megszakítás előtt Stroll 1:17,540-et futott. Ez már szép köridő, a Racing Pointot tegnap vezető Perez csak egy tizeddel volt gyorsabb nála.
Hoppá, két kicsúszás egymás után! Bottas az 5-ös kanyarban elkerülte a nagyobb bajt, Verstappen viszont elásta magát ugyanitt. Piros zászló.
Iménti balesete után ilyen állapotú hátsó szárnnyal poroszkált vissza a bokszba Giovinazzi.
That's not how it's supposed to look like...#AMuS pic.twitter.com/WY6nNkjt5R
— Tobi Grüner (@tgruener) February 27, 2020
A zöld zászló után a sokadik pozícióváltás az élen: Magnussen csak rövid ideig vezetett, utána Norris foglalta el a helyét. A McLaren mellett 1:18,740-es köridő szerepel.
Az Alfa Romeo vissza tudott térni a bokszba, viszont a pályáról le kell takarítani a törmeléket.
Vettel 1:19,3-at ment, aztán Stroll 1:19,2-re javított, majd Giovinazzi szenvedett balesetet a 3-4-es kanyarban, így a tesztet félbeszakították.
Az állás 11 órakor:
Záporoznak a körök slick abroncson, az előbb még Bottas volt az élen, most Giovinazzi vezet, de az eredmény percről percre változik.
Verstappennek volt egy megforgása: komolyabb következménnyel nem járt, de mért köre a hollandnak még mindig nincsen.
Stick to speed, Max
— Formula 1 (@F1) February 27, 2020
Verstappen faces the wrong after his tame approach in the last sector #F1 #F1Testing pic.twitter.com/7P7ucEoYYX
Ahogy ezt leírjuk, Bottas is megjött a zandvoorti specifikációjú C2-esen, három másodpercet adott Norrisnak, aztán még másfelet gyorsult magához képest. 1:20 közepén tartunk már.
Norris megcsinálta: slicken befejezett egy kört, ráadásul rögtön közel négy másodperccel gyorsabbat, mint Bottas az inter abroncson.
Mind a tíz csapat járt már a pályán, utoljára Gasly is elkészült és megtette első körét.
Go time @PierreGASLY gets his final day of #F1Testing in the AT01 started #PoweredByHonda pic.twitter.com/jEDV126F8Z
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) February 27, 2020
Úgy tűnik, eljött a váltópont, újabb versenyzők tették fel a slick abroncsokat, Vettel és Stroll.
Köridővel egyikük sem próbálkozott, így nem derült ki, valóban alkalmas-e már a pálya a száraz gumi használatához.
Megjött az első két fecske slick abroncson: Verstappen és Norris repült ki a bokszból.
Az állás 10 órakor: Az első órában a nedves pályán még csak az intermediate abroncs volt használható. Jelen állás szerint csak négy versenyzőnek van köre, négy csapat még a garázst sem hagyta el.
Az ördög a részletekben rejlik: a Williams új motorborítást tesztel, összehasonlításként lent az előző. A csapat tegnap első szárnyból próbált ki egy módosított verziót.
Latifit meg is tréfálta a pálya, a 12-es kanyarban a kavicságyra szaladt, de sikerült megmenteni az autót a fallal való találkozástól. A kör végén visszatért a bokszba.
A pályán csak óvatosan…
Slip 'n' Slide @OconEsteban negotiates the @Circuitcat_eng after some overnight rain #F1 #F1Testing pic.twitter.com/aGh8mGmMpu
— Formula 1 (@F1) February 27, 2020
Bottas is megjelent, és tőle itt egy combosabb köridő: 1:31,214. Vettel fejezett még be kört, ő a második. Egyelőre csak a köztes abroncs használható.
Ocon rögtön belelendült a nyálkás pályán, tíz perc alatt 6 körnél tart, 1:40,059-es legjobb idővel inter abroncson. Abban viszont igazunk volt, hogy a többiek nem kapkodják el, a Renault-n kívül csak a Haas és Alfa járt kint tapogatózó körökre.
Szabad a pálya, ilyenkor más hasznos információ híján mindig leírjuk, melyik pilóta gurult ki először a bokszból. Most Esteban Ocon volt az a Renault-val.
Egy 1:16,942-es körrel tegnap az Alfa Romeo tartalékpilótája, Robert Kubica végzett az élen. Délután romlott a pálya állapota a szokásos javulás helyett, és gyanítható az is, hogy a csapat szándékosan ráment a sebességre – a fölény 0,405 másodperc volt –, de így is, úgy is különleges eredmény, hogy 2020-ban Kubica nevét látjuk az első helyen.
Ők ülnek autóba a csütörtöki tesztnapon:
Csütörtök | ||
Csapat | délelőtt | délután |
Mercedes | Bottas | Hamilton |
Ferrari | Vettel | |
Red Bull | Verstappen | Albon |
McLaren | Norris | |
Renault | Ocon | Ricciardo |
AlphaTauri | Gasly | |
Racing Point | Stroll | |
Alfa Romeo | Giovinazzi | |
Haas | Magnussen | |
Williams | Latifi |
Jó reggelt! Montmelóban az éjszaka folyamán esett, így jelenleg a pálya vizes. Most biztonsági autók köröznek a pályán, vélhetően eltart egy darabig, mire teljesen felszárad. Így a szokásosnál is néptelenebb lehet reggel a forgalom.