DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
08:58

Egy 1:16,942-es körrel tegnap az Alfa Romeo tartalékpilótája, Robert Kubica végzett az élen. Délután romlott a pálya állapota a szokásos javulás helyett, és gyanítható az is, hogy a csapat szándékosan ráment a sebességre – a fölény 0,405 másodperc volt –, de így is, úgy is különleges eredmény, hogy 2020-ban Kubica nevét látjuk az első helyen.

A kockász zászlót meglengették, vége a csütörtöki tesztnapnak. Javítani már senki sem tudott. Köszönjük a figyelmet, az összefoglaló már itt olvasható is.

Egy-egy utolsó próbálkozásra többen is lágy gumikon hajtottak a pályára. Vettel és Norris közöttük.

Kevés szó esett eddig a Red Bullról, ami ma sem a megtett táv, sem a legjobb köridők szempontjából nem emelkedik ki a mezőnyből. Verstappen délelőtti köre 9 tizedmásodpercre, Albon délutánija 1,5 másodpercre van Vettel legjobbjától. Ma a topcsapatok közül messze a Ferrari a legeredményesebb.

Információk a Mercedes problémájáról: az erőforrás az olajnyomás csökkenését érzékelte, ezért leállította önmagát. Ezzel a csapat mai gyakorlásának vége.

Elkezdőtött az utolsó egy óra. A tabellán változás mostanában nem történt, szinte mindenki a hosszabb etapokra koncentrált. Nézzük, ma ki hány kört teljesített eddig:

Ferrari - 121

Williams - 118

AlphaTauri - 115

Racing Point - 107

McLaren - 94

Renault - 68 

Mercedes - 61

Haas - 61

Alfa Romeo - 60

Red Bull - 59

Vettel ma kevés híján két teljes versenytávot teljesített, jelenleg 121 körnél tart. Ezzel ma elégedett lehet a csapat, ami a következő időszakot az autó átvizsgálásával tölti. 

Ez nem tudjuk, hogyan történhetett: a Williamsen menet közben megrepedt a jobb oldali visszapillantó tükör.

Vettel és Norris annyira beleélte magát a versenyszimulációba, hogy egy pengeváltás erejéig össze is csapott egymással.

Danyiil Kvjat elárulta, fogalmuk sincs a középmezőny erősorrendjéről. A Racing Pointot erősnek tartják, de saját magukat sem tudják, hova lőjék be. Ez valószínűleg Melbourne-ig nem is fog eldőlni.

Hát itt tartunk két órával a nap vége előtt. Délután egyetlen dolog történt, Hamilton alatt megállt a Mercedes, emiatt piros zászlóra volt szükség, ezen felül úgy nagyjából az égvilágon semmi érdekesről nem tudunk beszámolni. Hamilton amúgy is egy órával később kezdte meg a munkát, a többi csapat sem sietett és amúgy is hosszabb etapokat teljesít a mezőny.

 

Közben zöld zászló, Magnussen már ki is ment a pályára.

Hamilton esete videón:

 

Közben említsük meg, hogy Pierre Gasly elérte a száz megtett kört a mai napon.

Nem tudni, hogy mi történt pontosan, az ötös kanyarnál Hamilton Mercedese egyszerűen megállt, lekapcsolt. A hatszoros világbajnok ki is szállt belőle, a csapattagok némi aggodalommal böngészik a monitort, a piros zászló egyelőre marad.

Piros zászló! Megállt a Mercedes Hamilton alatt!

A McLaren egyelőre nem villog, Zak Brown viszont azt mondja, hogy a tavalyi autó gyengeségeit kiküszöbölték, úgyhogy bizakodóak, sőt, magabiztosak.

Hamilton közben megkezdte a munkát egy sok üzemanyagos hosszabb etappal.

A Mercedes délután még egyáltalán nem jött ki a pályára, az utóbbi napokkal ellentétben sokkal csendesebb a csapat.

Egy Magnussen-rajtpróba:

 

Lassan eltelik egy óra, de igazából semmi nem történik a pályán. Elég nagy a szél, ez azért jelentősen megnehezíti a munkát.

Az idősebb Carlos Sainz a Haasnál járt ebédszünetben:

 

Közben a McLaren úgy jellemz a Racing Pointot, hogy Copy Point...

Ahogy tegnap, úgy ma is nagyon lassan térnek vissza a pilóták az ebédszünetről, a délutáni etap nem nagyon akar még felpörögni.

Délután egyébként Ricciardo, Albon és Hamilton a három új fiú a délelőttiekhez képest.

Nagycsapatok a kavicságyban: a három top istálló pilótái is megjárták délelőtt.

 

A helyszíni beszámolók szerint egyelőre az igazi és a rózsaszín Mercedes a két ász, mindkét autó rendkívül könnyen és pontosan fordul, nagy kanyarsebességet lehet vele elérni. Karun Chandhok, a Sky Sports szakértője szerint a Racing Point egyelőre közelebb állhat az élcsapatokhoz, mint a tényleges középmezőnyhöz. 

Elkezdődött a délutáni etap!

Az állás 13 órakor:

Az állás 13 órakor, félidőben

Eseménydús volt a csütörtök délelőtt Barcelonában: nedves pályán intermediate gumin kezdett a mezőny, aztán száradó aszfalton sorban jöttek a javuló köridők és a vezetői hibák. Verstappen kétszer rontott, Vettel, Bottas és Giovinazzi egy-egy alkalommal, a legrosszabbul a hátsó szárnyat megrongáló olasz járt. A piros zászlót háromszor is lengették: Verstappen elásta a Red Bullt, kétszer (Vettel és Giovinazzi eseténél) az autó visszajutott a bokszba, de felszórt kavicsot kellett takarítani.

Incidense ellenére röviddel az ebédszünet előtt 1:16,841-es körrel Vettel az élre állította a Ferrarit: ez a teszt eddigi legjobb eredménye, melyet nem a Mercedes teljesített. Lance Strolltól vette át a vezetést, aki a második pozícióban állt az ebédszünetben, míg a harmadik helyre Nicholas Latifi hozta be a Williamst. A múlt heti teszten előfordult, hogy egy versenyző 13 óráig elérte a 100 kört, most viszont az 50-ig sem jutott el senki a nedves pálya és megszakítások miatt, Vettel 49-nél állt meg.

Vettel tovább javít, 1:16,841 az új legjobb kör a legpuhább, C5 gumin. Ez gyorsabb, mint Kubica tegnap, egyben a legjobb téli köridő, melyet nem a Mercedes teljesített!

A Williamsnél nagy az öröm, 1:17,313-mal Latifi legjobb körüket jegyezte a tesztidőszakban.

Vettel megforgása következtében rövid piros zászló a pálya megtisztítása miatt. A német 1:17,093-mal vezeti az eredménylistát.

Az állás 12 órakor, Stroll tovább javította a legjobb köridőt:

Majdnem 20 percig eltartott a takarítás, most szabad újra a pálya.  

Ez történt Verstappennel – az ellenkormányzás már nem segített.

Verstappen Giovinazzihoz hasonlóan csúszott ki, féktáv alatt ment rá a fehér vonalra.

A megszakítás előtt Stroll 1:17,540-et futott. Ez már szép köridő, a Racing Pointot tegnap vezető Perez csak egy tizeddel volt gyorsabb nála.

Hoppá, két kicsúszás egymás után! Bottas az 5-ös kanyarban elkerülte a nagyobb bajt, Verstappen viszont elásta magát ugyanitt. Piros zászló.

Iménti balesete után ilyen állapotú hátsó szárnnyal poroszkált vissza a bokszba Giovinazzi.

A zöld zászló után a sokadik pozícióváltás az élen: Magnussen csak rövid ideig vezetett, utána Norris foglalta el a helyét. A McLaren mellett 1:18,740-es köridő szerepel.

Az Alfa Romeo vissza tudott térni a bokszba, viszont a pályáról le kell takarítani a törmeléket.

Vettel 1:19,3-at ment, aztán Stroll 1:19,2-re javított, majd Giovinazzi szenvedett balesetet a 3-4-es kanyarban, így a tesztet félbeszakították.

Az állás 11 órakor:

Záporoznak a körök slick abroncson, az előbb még Bottas volt az élen, most Giovinazzi vezet, de az eredmény percről percre változik.

Verstappennek volt egy megforgása: komolyabb következménnyel nem járt, de mért köre a hollandnak még mindig nincsen.

Ahogy ezt leírjuk, Bottas is megjött a zandvoorti specifikációjú C2-esen, három másodpercet adott Norrisnak, aztán még másfelet gyorsult magához képest. 1:20 közepén tartunk már.

Norris megcsinálta: slicken befejezett egy kört, ráadásul rögtön közel négy másodperccel gyorsabbat, mint Bottas az inter abroncson.

Mind a tíz csapat járt már a pályán, utoljára Gasly is elkészült és megtette első körét.

Úgy tűnik, eljött a váltópont, újabb versenyzők tették fel a slick abroncsokat, Vettel és Stroll.

Köridővel egyikük sem próbálkozott, így nem derült ki, valóban alkalmas-e már a pálya a száraz gumi használatához.

Megjött az első két fecske slick abroncson: Verstappen és Norris repült ki a bokszból.

Az állás 10 órakor: Az első órában a nedves pályán még csak az intermediate abroncs volt használható. Jelen állás szerint csak négy versenyzőnek van köre, négy csapat még a garázst sem hagyta el.

Az ördög a részletekben rejlik: a Williams új motorborítást tesztel, összehasonlításként lent az előző. A csapat tegnap első szárnyból próbált ki egy módosított verziót.

Latifit meg is tréfálta a pálya, a 12-es kanyarban a kavicságyra szaladt, de sikerült megmenteni az autót a fallal való találkozástól. A kör végén visszatért a bokszba.

A pályán csak óvatosan…

Bottas is megjelent, és tőle itt egy combosabb köridő: 1:31,214. Vettel fejezett még be kört, ő a második. Egyelőre csak a köztes abroncs használható.

Ocon rögtön belelendült a nyálkás pályán, tíz perc alatt 6 körnél tart, 1:40,059-es legjobb idővel inter abroncson. Abban viszont igazunk volt, hogy a többiek nem kapkodják el, a Renault-n kívül csak a Haas és Alfa járt kint tapogatózó körökre.

Szabad a pálya, ilyenkor más hasznos információ híján mindig leírjuk, melyik pilóta gurult ki először a bokszból. Most Esteban Ocon volt az a Renault-val.

Ők ülnek autóba a csütörtöki tesztnapon:

  Csütörtök
Csapat délelőtt délután
Mercedes Bottas Hamilton
Ferrari Vettel
Red Bull Verstappen Albon
McLaren Norris
Renault Ocon Ricciardo
AlphaTauri Gasly
Racing Point Stroll
Alfa Romeo Giovinazzi
Haas Magnussen
Williams Latifi

Jó reggelt! Montmelóban az éjszaka folyamán esett, így jelenleg a pálya vizes. Most biztonsági autók köröznek a pályán, vélhetően eltart egy darabig, mire teljesen felszárad. Így a szokásosnál is néptelenebb lehet reggel a forgalom.