Hamilton meg most kezdett el egyéni legjobb szektorokat futni. Okkal gondolhatjuk, hogy ha Verstappennek sem fogytak még el a gumijai, akkor Hamiltonnak sem fognak. Pedig a Ferrarinál arra apelláltak, mint azt közölték is a versenyzőikkel, hogy a brit tempója az utolsó körökre fog nagyon visszaesni. A 67.-nél járunk a 71-ből.
Hamilton gumit éget a stadionrészben, DJ Tiesto pedig már melegíti a lemezeket, hiszen a díjátadó után kezdődhet az igazi fiesta!
Köszönjük a figyelmet, élő közvetítésünk ezzel bezárul.
Oh, elhamarkodottan hirdettünk végeredményt, a 9. helyen haladó Hülkenberget ugyanis a pálya utolsó részén kiforgatta Kvjat. Így az oroszé a 2, Gaslyé az 1 pont, Hülkenberg pedig mögöttük futott be, de lehet, hogy a versenybíróknak is lesz ehhez még pár szavuk.
A dobogósok mögött a pole-ból induló Leclerc, Albon, Verstappen, Perez, Ricciardo, Hülkenberg és Kvjat végeztek még pontszerző helyen.
Lewis Hamilton az előzetes esélyekkel dacolva a 3. rajthelyről indulva megnyerte a Mexikói Nagydíjat, 2016 után a második győzelmét szerezve a pályán. Sebastian Vettel a második, és Valtteri Bottas állhat fel a dobogó harmadik fokára. Hamilton tíz ponttal növelte pontelőnyét csapattársával szemben, de ez nem elég ahhoz, hogy matematikailag bebiztosítsa a világbajnoki címet, így a döntés tovább tolódik a jövő hétvégi USA Nagydíjra.
Hamilton pedig megkezdte az utolsó kört, 1,8 másodperces előnnyel nem igazán van mitől tartania.
Na, Ricciardo megint utolérte Perezt, hogy okozzon még egy kis szívrohamot a mexikói nézőknek így a végére.
Mögötte is állandósultak a 2-3 másodperces különbségek Vettel, Bottas és Leclerc között.
Verstappen egy ideje már a hatodik, és úgy tűnik, azzal az egyetlen, extrakorai, kényszerű kerékcserével is végig tudja csinálni a futamot, méghozzá egész jó eredménnyel.
Hamiltonnal közlik, hogy majd még fel is tekerheti maximumra a motort, ha szüksége lesz rá. Egyelőre nincs, mert még mindig 2 másodperccel vezet Vettel előtt.
A friss gumikon rámenős Ricciardo Perez próbálta elkapni a célegyenes végén, de túl rövidre mérte a féktávot és nem tudta bevenni a kanyart, a rajongók nagy örömére.
Raikkönent kiesésre szólította fel az Alfa Romeo, még ha ez így furcsán is hangzik. Közölték vele, hogy parkoljon be a garázsba. Mivel nem látszott esélye a pontszerzésre, lehet, hogy sima technikaóvás a kiállás célja.
Leclerc most eldobott egy másodpercet a középső szektorban egy apró kicsúszás miatt. De még mindig 7 másodperc választja el az első négyest!
A Racing Pointnál is izgatottan nézik, mi lesz ennek a versenynek a végkimenetele. Mondjuk őket valószínűleg egy kicsit jobban érdekli a jelenleg 7. és 10. Perez és Stroll sorsa.
Bottas már nyithatja a DRS-t Vettel mögött.
Leclerc valamivel gyorsabb az előtte haladóknál, a legutóbbi körben mondjuk elég sokkal, egy másodperccel. Az első helytől hét másodperccel elmaradva áll a 4. helyen. Tényleg szoros lehet a vége, megtippelhetetlen a top3. Na jó, az F1-et jól ismerve valószínűleg az a legbiztosabb tipp, ha azt mondjuk, hogy minden marad így, ahogy most van...
Az élen ahelyett, hogy Vettel két másodpercen belülre került volna Hamiltonhoz képest, inkább magára húzta Bottast. A finn jelen állás szerint dobogós, és amíg ez így van, Hamilton csinálhat bármit, akkor se lesz ma hatszoros világbajnok.
Lando Norris viszont nem lesz a 20., hiszen épp most parkolt be a McLaren garázsába, hogy ő legyen az első kieső.
Huh, Ricciardo az 50. körig húzta a kemény keveréken, most hajtott ki a bokszba először - és utolsóként. És még így is a 8. helyen áll, szóval elég jól bejöttek a csapat számításai a jelek szerint.
Hátrébb tekintve a McLarenek versenye alakul rémesen az erős időmérő után. Sainzcal talán a lágy gumin való rajtolás tolt ki, közvetlen riválisaival szemben már kétszer járt a bokszban és csak a 14. helyen áll. Kieső még nincs, így a bokszban rengeteg időt veszítő és két kör hátrányban lévő Norrisé lehet a "dicsőség", hogy befusson a 20. helyen, ha minden így marad.
Ez tehát most a sorrend az élen. Hamilton mindenkinél korábban cserélt kereket az első ötösből, tehát van rá esély, hogy nyomás alá kerül a hajrára. Leclerc-nek most azt mondták, hogy Hamilton lesz az ellenfele a végén. Az első négy helyezettből mindenki látja a győzelem lehetőségét.
Albon is megjárta a szerelőit második alkalommal, így most ő az 5. Szintén keményeket kapott egy jóval simább csere során.
Jáj, több másodperc benne maradt a kiállásban a jobb hátsó kerék miatt. Az 5. helyen jött vissza, 16 másodperc a hátránya Hamilton mögött, aki így átvette a vezetést.
És Leclerc már jön is a második kiállására. Kemény keverékeket kapott, mivel a lágyakkal lehetetlen lenne teljesíteni a hátralévő 28 kört.
Most tehát, hogy az élmezőnyből mindenki egyszer járt a bokszban, a sorrend a következő: Leclerc, Hamilton, Albon, Vettel, Bottas. Közülük Leclerc-nek és Albonnak muszáj kereket cserélnie még egyszer.
Vettel időt vesztett a lekörözéseknél, Bottast gyorsan kihívta a bokszba a Mercedes, hátha előnyt tudnak ebből kovácsolni. A következő körben már Vettel is jött, így a kettőjük közötti sorrend nem változott.
Hamilton igazi vészmadárként körönként mondja be a rádióba, hogy rossz döntést hoztak, és a gumik nem fognak kitartani a végéig. Új versenymérnöke és a stratéga James Vowles is mindent megtesznek, hogy tartsák benne a hitet.
Közben pedig Bottasszal már inkább a Vettel-féle késői kiállós taktikát választotta a Mercedes. A finn most 5 másodpercre van a némettől a második helyen.
A verseny elején defekt miatt visszaeső Verstappen most verekedte fel magát a 10. helyig, de hátránya az első helyhez képest már 70 másodperc, és valószínűleg neki is lesz még egy kiállása, hiszen nagyon korán kapta meg a kemény keverékeket. Mint Christian Horner is elmondta most a Sky-nak, Verstappen versenyén már csak egy safety car segítene.
Hamilton most azt mondja, úgy érzi, túl korán álltak ki kerékcserére. Összesen 48 kört kell kibírnia a kemény keverékű gumijainak. Lehet, hogy a kiváró Vettelék gondolkodtak jobban?
Hú, ez azért most izgalmas taktikai harc, tényleg nem lehet tudni, hogy ki fogja nyerni a futamot. Jelen állás szerint három fő esélyes van: a kétkiállásos Leclerc, az egykiállásos Hamilton, és a szintén egykiállásos, de a bokszban még nem járt Vettel. Három eltérő stratégia fog összecsapni a hátralévő 40 körben.
Hamilton a 4. helyre jött vissza, Leclerc és Albon közé. Hat másodpercre van a monacóitól, akinek viszont lesz még egy bokszkiállása.
Hm, Vettel nem jött a következő körben, a rádiózásból pedig az derült ki, hogy ő javasolta a csapatnak, hogy ne reagáljanak, "hagyják menni" Hamiltont, amibe a csapat is belement. Alighanem úgy gondolják, akkor is elkaphatják Hamiltont később, ha a bokszkiállások során átugorná őket.
Hamilton is megejtette kerékcseréjét, kemény keverékeket kapott, a csapat reményei szerint pedig többször már nem is fog kiállni. Vajon hogyan reagálnak erre Vettellel?
Újabb bokszutcai fennakadás, Giovinazzinál a jobb hátsó kerék nem ment fel, az olasz elindult, de talán csak egy métert mozdult el, mielőtt megállt. Itt is rengeteg időt eldobott az Alfa Romeo.
Úgy hírlik, a Ferrari eltérő taktikára állította két versenyzőjét. Az egycserés Vettellel Hamiltont, a kétcserés Leclerc-rel Albont fogják. A thai versenyző tempója mindenesetre egyelőre nem jó ebben a második etapban.
A versenybírók vizsgálják a McLarent Norris veszélyes kiengedése miatt, bár a bokszutcát nem hagyta el a brit a rosszul rögzített kerékkel.
Vettel és Hamilton azonban még nem jönnek a bokszba, egyelőre elégedettek a használt közepeseken futott tempójukkal.
Leclerc jött a következő körben, szintén közepeseket kapott, és vissza is állt Albon elé, aki egy körre beragadt Sainz mögé.
Kezdődnek a kerékcserék az élmezőnyben is. Albon állt ki először, és ismét közepes keverékeket vételezett, vagyis kétkiállásos taktikán lesz.
Oooh, Norris kerékcseréjét elrontotta a McLaren, nem rakták fel jól a bal első kereket, de a brit ennek ellenére megkapta a zöld jelzést. Leparkolt a bokszutca végén, a szerelői pedig odafutottak hozzá, hogy visszatolják az autót a garázs elé és befejezzék a kerékcserét... Még folytathatja, de nagyon nagy hátrányban lesz.
Albon nem tágít a Ferrarik mögül, talán megérezte az illatát, hogy még több is teremhetne itt számára, mint egyszerűen az első F1-es dobogója. De Hamilton is ott van közel mögötte: 5 másodpercen belül az első négyes!
Perez megelőzte Kvjatot a 8. helyért, a lelátók szinte felrobbantak. Kevés pálya van, ahol ennyi érzelem árad a közönségből, még ha van is hazai versenyzőjük.
Bottas elég gyorsan áthámozta magát a McLareneken, most az 5. helyen áll, csak eggyel Hamilton mögött, vagyis jelen állás szerint messze van attól, hogy elveszítse minden bajnoki reményét a futam végén.
Így védekezett a rajtnál Hamilton ellen Vettel, és ez az a mozdulat, amit vizsgáltak, és amivel kapcsolatban most közölték, hogy semmiféle intézkedést nem igényel, szabályos volt.
Vettel vs Hamilton #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/ZDXEQApMmD
— Mattzel89 (@Mattzel89) October 27, 2019
Leclerc előnye 1,3 másodperc Vettel, 2,7 Albon, 4,2 Hamilton és 9,3 Sainz előtt.
Oooh, és Verstappen defektet kapott, teljesen levált a gumi a jobb hátsó kerekéről. Mint kiderült, a Bottas elleni előzés során sérült meg a gumija. Jöhet vissza a bokszba, és alaposan visszaesik az időmérő leggyorsabbja...
Hamilton átverekedte magát Sainzon, így most ő a 4.
Verstappen közben a stadionrészben szórakoztatta a közönséget egy Bottas elleni előzéssel, de a finn a célegyenesben visszavette a 7. helyet a két McLaren mögött.
Vizsgálják Vettel leszorítós mozdulatát Hamilton ellen.
Az első körben még a két Ferrari is összeért egy pillanatra, de úgy tűnik, különösebb dráma nélkül átvészelték. Mint ahogy Raikkönen is azt, hogy jól összepréselték őt a mezőny sűrűjében. Még mindenki versenyben.
"Kiment" a virtuális biztonsági autó.
Hamilton jól rajtolt és már ott volt Vettel nyakán, a német azonban nem hagyott neki helyet, ezért kellett visszavennie Hamiltonnak még a célegyenesben, és így akaszkodott össze Verstappennel. Végül mindketten megjárták a füvet a 2-es kanyarban, a brit most az 5., a holland a 8.
Már az első kör során elrendelték a virtuális biztonsági autót a törmelékek eltakarítása miatt.
Az egészből Albon jött ki a legjobban, aki így felugrott a harmadik helyre, és ő a Ferrarik legközelebbi üldözője.
Leclerc megtartotta a vezetést Vettel előtt, Hamilton mögöttük Verstappennel csatázott, és a holland le is szorult a pályáról a 2-es kanyarban, talán össze is ért a két autó!
És a rajt...
Megkezdődött a felvezető kör, az élen tehát Leclerc, mögötte Vettel, Hamilton és Verstappen.
A lágy gumikeverék csak azon a négy autón van fent ( a 7. és a 10. hely között), akiket erre kötelezték az időmérős szabályok. Az első hatos közepeseket tudta abszolválni a Q2-t.
Érdekes híresztelés a Motorsport újságírójától, Adam Coopertől, aki úgy értesült, ha a Ferrari erős eredményt ér el ma, egyik rivális csapat óvást nyújthat be az autóik szabályossága miatt - az elmúlt hetekben lehetett hallani arról, hogy többen gyanakszanak arra, hogy a Ferrari valamilyen módon trükközik az olajhasználattal és/vagy az ERS-sel.
A mexikói rajtrács azért is különleges, mert hátborzongató maszkok adják melllé a körítést...
Egy vicces pillanat a pilótaparádéról. Daniel Ricciardo enyhén szólva kiöltözött, a kamerázó Hamilton pedig csak ennyit kérdezett tőle: "Daniel, te mi a fenét viselsz?"
Daniel #Ricciardo'nun Meksikalı kaleci Jorge Campos ceketi büyük ilgi görüyor #F1 #MeksikaGP pic.twitter.com/Z9kPHE6WdU
— F1 Türkçe (@F1Turkce) October 27, 2019
Az előző évtizedben többször is a világ legjobb DJ-jének tartott Tiesto a futamot követően koncertet tart a dobogóról, most viszont letette a voksát honfitársa, Verstappen mellett.
A szakmaibb szemmel mérlegelő Christian Horner is merne saját pilótájára fogadni, elmondása szerint Verstappennek a szélárnyékolás miatt még jól is jöhet, hogy a 4. helyre sorolták, hiszen ő támadhat, és nem őt fogják a Ferrarik.
A Mercedesnél hősies munkát végeztek, hiszen a mai délelőttön sikerült megjavítaniuk Bottas szombaton összetört autóját, ráadásul nem is kellett olyan elemekhez nyúlniuk, ami rajtbüntetést eredményezett volna a finn számára. Azért egy halom alkatrészt kicseréltek, mint azt alább listázzák is.
W10 REPAIR LIST
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 27, 2019
LHS and RHS front suspension assembly
Power steering rack
Steering column
Steering wheel
LHS and RHS outboard rear suspension assembly
Rear heave spring unit
RARB drop links
RARB
Front wing/nose assembly
Shall we keep going... pic.twitter.com/Go29kJXsm1
A szokásos rajt előtti tudnivalók között meg kell említenünk a rajtfelállást, illetve most extraként a bajnoki permutációkat is, hiszen Lewis Hamilton hatszoros világbajnokká válhat a mai napon, ha legalább 14 ponttal többet szerez Valtteri Bottasnál.
Üdvözlünk mindenkit a futam napján, amely ismét egy olyan nap, amikorra nagy esélyt adtak az esőnek az Autodromo Hermanos Rodriguez környékén, ám egyelőre száraz pályán készül a mezőny a közép-európai idő szerint 20:10-kor startoló nagydíjra. Lehet ugyan még eső a futam későbbi részében, de ne fogadjunk rá nagy összegben!