DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
20:25

Így védekezett a rajtnál Hamilton ellen Vettel, és ez az a mozdulat, amit vizsgáltak, és amivel kapcsolatban most közölték, hogy semmiféle intézkedést nem igényel, szabályos volt.

Hamilton gumit éget a stadionrészben, DJ Tiesto pedig már melegíti a lemezeket, hiszen a díjátadó után kezdődhet az igazi fiesta! 

Köszönjük a figyelmet, élő közvetítésünk ezzel bezárul.

Oh, elhamarkodottan hirdettünk végeredményt, a 9. helyen haladó Hülkenberget ugyanis a pálya utolsó részén kiforgatta Kvjat. Így az oroszé a 2, Gaslyé az 1 pont, Hülkenberg pedig mögöttük futott be, de lehet, hogy a versenybíróknak is lesz ehhez még pár szavuk.

A dobogósok mögött a pole-ból induló Leclerc, Albon, Verstappen, Perez, Ricciardo, Hülkenberg és Kvjat végeztek még pontszerző helyen.

Lewis Hamilton az előzetes esélyekkel dacolva a 3. rajthelyről indulva megnyerte a Mexikói Nagydíjat, 2016 után a második győzelmét szerezve a pályán. Sebastian Vettel a második, és Valtteri Bottas állhat fel a dobogó harmadik fokára. Hamilton tíz ponttal növelte pontelőnyét csapattársával szemben, de ez nem elég ahhoz, hogy matematikailag bebiztosítsa a világbajnoki címet, így a döntés tovább tolódik a jövő hétvégi USA Nagydíjra.

Hamilton pedig megkezdte az utolsó kört, 1,8 másodperces előnnyel nem igazán van mitől tartania.

Na, Ricciardo megint utolérte Perezt, hogy okozzon még egy kis szívrohamot a mexikói nézőknek így a végére.

Mögötte is állandósultak a 2-3 másodperces különbségek Vettel, Bottas és Leclerc között.

Hamilton meg most kezdett el egyéni legjobb szektorokat futni. Okkal gondolhatjuk, hogy ha Verstappennek sem fogytak még el a gumijai, akkor Hamiltonnak sem fognak. Pedig a Ferrarinál arra apelláltak, mint azt közölték is a versenyzőikkel, hogy a brit tempója az utolsó körökre fog nagyon visszaesni. A 67.-nél járunk a 71-ből.

Verstappen egy ideje már a hatodik, és úgy tűnik, azzal az egyetlen, extrakorai, kényszerű kerékcserével is végig tudja csinálni a futamot, méghozzá egész jó eredménnyel. 

Hamiltonnal közlik, hogy majd még fel is tekerheti maximumra a motort, ha szüksége lesz rá. Egyelőre nincs, mert még mindig 2 másodperccel vezet Vettel előtt.

A friss gumikon rámenős Ricciardo Perez próbálta elkapni a célegyenes végén, de túl rövidre mérte a féktávot és nem tudta bevenni a kanyart, a rajongók nagy örömére. 

Raikkönent kiesésre szólította fel az Alfa Romeo, még ha ez így furcsán is hangzik. Közölték vele, hogy parkoljon be a garázsba. Mivel nem látszott esélye a pontszerzésre, lehet, hogy sima technikaóvás a kiállás célja.

Leclerc most eldobott egy másodpercet a középső szektorban egy apró kicsúszás miatt. De még mindig 7 másodperc választja el az első négyest!

A Racing Pointnál is izgatottan nézik, mi lesz ennek a versenynek a végkimenetele. Mondjuk őket valószínűleg egy kicsit jobban érdekli a jelenleg 7. és 10. Perez és Stroll sorsa.

Bottas már nyithatja a DRS-t Vettel mögött.

Leclerc valamivel gyorsabb az előtte haladóknál, a legutóbbi körben mondjuk elég sokkal, egy másodperccel. Az első helytől hét másodperccel elmaradva áll a 4. helyen. Tényleg szoros lehet a vége, megtippelhetetlen a top3. Na jó, az F1-et jól ismerve valószínűleg az a legbiztosabb tipp, ha azt mondjuk, hogy minden marad így, ahogy most van...

Az élen ahelyett, hogy Vettel két másodpercen belülre került volna Hamiltonhoz képest, inkább magára húzta Bottast. A finn jelen állás szerint dobogós, és amíg ez így van, Hamilton csinálhat bármit, akkor se lesz ma hatszoros világbajnok.

Lando Norris viszont nem lesz a 20., hiszen épp most parkolt be a McLaren garázsába, hogy ő legyen az első kieső.

Huh, Ricciardo az 50. körig húzta a kemény keveréken, most hajtott ki a bokszba először - és utolsóként. És még így is a 8. helyen áll, szóval elég jól bejöttek a csapat számításai a jelek szerint. 

Hátrébb tekintve a McLarenek versenye alakul rémesen az erős időmérő után. Sainzcal talán a lágy gumin való rajtolás tolt ki, közvetlen riválisaival szemben már kétszer járt a bokszban és csak a 14. helyen áll. Kieső még nincs, így a bokszban rengeteg időt veszítő és két kör hátrányban lévő Norrisé lehet a "dicsőség", hogy befusson a 20. helyen, ha minden így marad. 

Ez tehát most a sorrend az élen. Hamilton mindenkinél korábban cserélt kereket az első ötösből, tehát van rá esély, hogy nyomás alá kerül a hajrára. Leclerc-nek most azt mondták, hogy Hamilton lesz az ellenfele a végén. Az első négy helyezettből mindenki látja a győzelem lehetőségét.

EasyCapture1_17

Albon is megjárta a szerelőit második alkalommal, így most ő az 5. Szintén keményeket kapott egy jóval simább csere során.

Jáj, több másodperc benne maradt a kiállásban a jobb hátsó kerék miatt. Az 5. helyen jött vissza, 16 másodperc a hátránya Hamilton mögött, aki így átvette a vezetést.

És Leclerc már jön is a második kiállására. Kemény keverékeket kapott, mivel a lágyakkal lehetetlen lenne teljesíteni a hátralévő 28 kört.

Most tehát, hogy az élmezőnyből mindenki egyszer járt a bokszban, a sorrend a következő: Leclerc, Hamilton, Albon, Vettel, Bottas. Közülük Leclerc-nek és Albonnak muszáj kereket cserélnie még egyszer.

Vettel időt vesztett a lekörözéseknél, Bottast gyorsan kihívta a bokszba a Mercedes, hátha előnyt tudnak ebből kovácsolni. A következő körben már Vettel is jött, így a kettőjük közötti sorrend nem változott.

Hamilton igazi vészmadárként körönként mondja be a rádióba, hogy rossz döntést hoztak, és a gumik nem fognak kitartani a végéig. Új versenymérnöke és a stratéga James Vowles is mindent megtesznek, hogy tartsák benne a hitet.

EH6PKEpWkAAKuyZ

Közben pedig Bottasszal már inkább a Vettel-féle késői kiállós taktikát választotta a Mercedes. A finn most 5 másodpercre van a némettől a második helyen.

A verseny elején defekt miatt visszaeső Verstappen most verekedte fel magát a 10. helyig, de hátránya az első helyhez képest már 70 másodperc, és valószínűleg neki is lesz még egy kiállása, hiszen nagyon korán kapta meg a kemény keverékeket. Mint Christian Horner is elmondta most a Sky-nak, Verstappen versenyén már csak egy safety car segítene.

Hamilton most azt mondja, úgy érzi, túl korán álltak ki kerékcserére. Összesen 48 kört kell kibírnia a kemény keverékű gumijainak. Lehet, hogy a kiváró Vettelék gondolkodtak jobban?

Hú, ez azért most izgalmas taktikai harc, tényleg nem lehet tudni, hogy ki fogja nyerni a futamot. Jelen állás szerint három fő esélyes van: a kétkiállásos Leclerc, az egykiállásos Hamilton, és a szintén egykiállásos, de a bokszban még nem járt Vettel. Három eltérő stratégia fog összecsapni a hátralévő 40 körben.

Hamilton a 4. helyre jött vissza, Leclerc és Albon közé. Hat másodpercre van a monacóitól, akinek viszont lesz még egy bokszkiállása. 

Hm, Vettel nem jött a következő körben, a rádiózásból pedig az derült ki, hogy ő javasolta a csapatnak, hogy ne reagáljanak, "hagyják menni" Hamiltont, amibe a csapat is belement. Alighanem úgy gondolják, akkor is elkaphatják Hamiltont később, ha a bokszkiállások során átugorná őket. 

Hamilton is megejtette kerékcseréjét, kemény keverékeket kapott, a csapat reményei szerint pedig többször már nem is fog kiállni. Vajon hogyan reagálnak erre Vettellel?

Újabb bokszutcai fennakadás, Giovinazzinál a jobb hátsó kerék nem ment fel, az olasz elindult, de talán csak egy métert mozdult el, mielőtt megállt. Itt is rengeteg időt eldobott az Alfa Romeo.

Úgy hírlik, a Ferrari eltérő taktikára állította két versenyzőjét. Az egycserés Vettellel Hamiltont, a kétcserés Leclerc-rel Albont fogják. A thai versenyző tempója mindenesetre egyelőre nem jó ebben a második etapban.

A versenybírók vizsgálják a McLarent Norris veszélyes kiengedése miatt, bár a bokszutcát nem hagyta el a brit a rosszul rögzített kerékkel.

Vettel és Hamilton azonban még nem jönnek a bokszba, egyelőre elégedettek a használt közepeseken futott tempójukkal.

Leclerc jött a következő körben, szintén közepeseket kapott, és vissza is állt Albon elé, aki egy körre beragadt Sainz mögé.

Kezdődnek a kerékcserék az élmezőnyben is. Albon állt ki először, és ismét közepes keverékeket vételezett, vagyis kétkiállásos taktikán lesz. 

Oooh, Norris kerékcseréjét elrontotta a McLaren, nem rakták fel jól a bal első kereket, de a brit ennek ellenére megkapta a zöld jelzést. Leparkolt a bokszutca végén, a szerelői pedig odafutottak hozzá, hogy visszatolják az autót a garázs elé és befejezzék a kerékcserét... Még folytathatja, de nagyon nagy hátrányban lesz.

Albon nem tágít a Ferrarik mögül, talán megérezte az illatát, hogy még több is teremhetne itt számára, mint egyszerűen az első F1-es dobogója. De Hamilton is ott van közel mögötte: 5 másodpercen belül az első négyes!

Perez megelőzte Kvjatot a 8. helyért, a lelátók szinte felrobbantak. Kevés pálya van, ahol ennyi érzelem árad a közönségből, még ha van is hazai versenyzőjük.

Bottas elég gyorsan áthámozta magát a McLareneken, most az 5. helyen áll, csak eggyel Hamilton mögött, vagyis jelen állás szerint messze van attól, hogy elveszítse minden bajnoki reményét a futam végén.

Leclerc előnye 1,3 másodperc Vettel, 2,7 Albon, 4,2 Hamilton és 9,3 Sainz előtt.

Oooh, és Verstappen defektet kapott, teljesen levált a gumi a jobb hátsó kerekéről. Mint kiderült, a Bottas elleni előzés során sérült meg a gumija. Jöhet vissza a bokszba, és alaposan visszaesik az időmérő leggyorsabbja...

Hamilton átverekedte magát Sainzon, így most ő a 4.

Verstappen közben a stadionrészben szórakoztatta a közönséget egy Bottas elleni előzéssel, de a finn a célegyenesben visszavette a 7. helyet a két McLaren mögött.

Vizsgálják Vettel leszorítós mozdulatát Hamilton ellen.

Az első körben még a két Ferrari is összeért egy pillanatra, de úgy tűnik, különösebb dráma nélkül átvészelték. Mint ahogy Raikkönen is azt, hogy jól összepréselték őt a mezőny sűrűjében. Még mindenki versenyben. 

"Kiment" a virtuális biztonsági autó.

Hamilton jól rajtolt és már ott volt Vettel nyakán, a német azonban nem hagyott neki helyet, ezért kellett visszavennie Hamiltonnak még a célegyenesben, és így akaszkodott össze Verstappennel. Végül mindketten megjárták a füvet a 2-es kanyarban, a brit most az 5., a holland a 8.

Már az első kör során elrendelték a virtuális biztonsági autót a törmelékek eltakarítása miatt.

Az egészből Albon jött ki a legjobban, aki így felugrott a harmadik helyre, és ő a Ferrarik legközelebbi üldözője. 

Leclerc megtartotta a vezetést Vettel előtt, Hamilton mögöttük Verstappennel csatázott, és a holland le is szorult a pályáról a 2-es kanyarban, talán össze is ért a két autó!

És a rajt...

Megkezdődött a felvezető kör, az élen tehát Leclerc, mögötte Vettel, Hamilton és Verstappen.

A lágy gumikeverék csak azon a négy autón van fent ( a 7. és a 10. hely között), akiket erre kötelezték az időmérős szabályok. Az első hatos közepeseket tudta abszolválni a Q2-t.

Érdekes híresztelés a Motorsport újságírójától, Adam Coopertől, aki úgy értesült, ha a Ferrari erős eredményt ér el ma, egyik rivális csapat óvást nyújthat be az autóik szabályossága miatt - az elmúlt hetekben lehetett hallani arról, hogy többen gyanakszanak arra, hogy a Ferrari valamilyen módon trükközik az olajhasználattal és/vagy az ERS-sel.

A mexikói rajtrács azért is különleges, mert hátborzongató maszkok adják melllé a körítést...

Egy vicces pillanat a pilótaparádéról. Daniel Ricciardo enyhén szólva kiöltözött, a kamerázó Hamilton pedig csak ennyit kérdezett tőle: "Daniel, te mi a fenét viselsz?"

Az előző évtizedben többször is a világ legjobb DJ-jének tartott Tiesto a futamot követően koncertet tart a dobogóról, most viszont letette a voksát honfitársa, Verstappen mellett.

A szakmaibb szemmel mérlegelő Christian Horner is merne saját pilótájára fogadni, elmondása szerint Verstappennek a szélárnyékolás miatt még jól is jöhet, hogy a 4. helyre sorolták, hiszen ő támadhat, és nem őt fogják a Ferrarik. 

 

A Mercedesnél hősies munkát végeztek, hiszen a mai délelőttön sikerült megjavítaniuk Bottas szombaton összetört autóját, ráadásul nem is kellett olyan elemekhez nyúlniuk, ami rajtbüntetést eredményezett volna a finn számára. Azért egy halom alkatrészt kicseréltek, mint azt alább listázzák is.

A szokásos rajt előtti tudnivalók között meg kell említenünk a rajtfelállást, illetve most extraként a bajnoki permutációkat is, hiszen Lewis Hamilton hatszoros világbajnokká válhat a mai napon, ha legalább 14 ponttal többet szerez Valtteri Bottasnál.

Üdvözlünk mindenkit a futam napján, amely ismét egy olyan nap, amikorra nagy esélyt adtak az esőnek az Autodromo Hermanos Rodriguez környékén, ám egyelőre száraz pályán készül a mezőny a közép-európai idő szerint 20:10-kor startoló nagydíjra. Lehet ugyan még eső a futam későbbi részében, de ne fogadjunk rá nagy összegben!