Verstappen az utolsó 10 percben hajtott ki csak friss lágy gumin, de ahelyett, hogy áthaladt volna a célvonalon, visszatért a bokszba. A középmezőnyben viszont záporoztak a jobbnál jobb körök: Grosjean a hatodik, Hülkenberg a hetedik helyre jött fel.
Leclerc négy tizeddel nyerte ezt az időmérőt, döbbenetes. A helyzetről mindent elmond az, hogy Hamilton szinte ujjongott a rádióban azzal, hogy második lett...
CHARLES LECLERC A POLE-BAN! Leclerc újabb parádés kört futott két lila szektorral, sorozatban a negyedik pole-ját szerzi!
A Ferrari 1-2 viszont nincs meg: Hamilton óriásit javított a végén, Vettel pedig sárga szektorokat dobált csak, így a brit odafért az első sorba, Vettel csak harmadik!
Verstappen nagyon sokat javult a végén, feljött negyediknek, Bottas pedig mindössze az ötödik rajtkockából indulhat holnap!
No, két perc van, már a felvezető köröket gyűrik a srácok. Robbant-e még a Mercedes, esetleg Vettel?
Leclerc továbbra is foghatatlan! A monacói már 1:31-es kört futott, bő három tizedet adott a második Vettelnek, több mint fél másodpercet Hamiltonnak, nyolc tizedet Bottasnak és több mint kilencet a kisebb hibát vétő Verstappennek. Leclerc a középső és főleg a harmadik szektorban verte meg Vettelt, míg a Mercedesek sokat javultak magukhoz képest az első, motorerő-igényes szektorban - egyelőre hiába...
Jön a Q3, az élmenők előtt tiszta a terep, megvannak a távolságok, rögtön láthatjuk az első próbálkozásokat!
Vége a Q2-nek! Ahogy arra lehetett számítani, Giovinazzi kiesett, rajta kívül pedig a két Racing Point, Kevin Magnussen, valamint Pierre Gasly zúgott ki - bejutott viszont a nagy kört futó Grosjean, ott van a két Renault és a két McLaren is.
Huhh, Gaslyt kis híján nekiengedték Vettelnek a bokszban, csak a német lélekjelenlétén múlt, hogy nem lett belőle ütközés.
A hírek szerint Vettel használt gumikon futotta ezt a körét, ezzel is magyarázható az elképesztően nagy hátránya a csapattársához képest.
Most van a szünet a két Q2-es próbálkozás között - a középmezőny döbbenetesen szoros, a 6-10. hely között néhány ezred a különbség, most éppen Pierre Gasly vezeti ezt a vonatot.
Az első próbálkozások után:
1. Leclerc
2. Vettel 6,5 tizedre...
3. Verstappen Vettel egálban
4. Hamilton 7 tizedre a közepes keveréken
5. Bottas már 8,5 tizedre
Leclerc amúgy mit csinál?
Elkezdődött a Q2, szépen sorban gurulnak ki az autók a pályára.
Kimi Raikkönen esik ki a Q1-ben! A finn pilóta az utolsó kör utolsó kanyarjában hibázott egy komolyabbat, így nem tudott javítani, míg a mögötte érkező csapattársa, Antonio Giovinazzi megelőzte őt a legvégén. Az el sem induló Kvjat, a falba csapódó Albon és természetesen a két Williams mellett így Raikkönen az, aki már az első szakaszban búcsúzik.
Vettel megcsinálja! 1:33,0-val átveszi a vezetést, két tizedet ad Hamiltonnak és hatot az eggyel keményebb keveréket használó Leclerc-nek.
Zöld jelzés, most jön, akinek jönnie kell.
Albon egyszerűen túl gyorsan akart elfordulni, kitört a Red Bull hátulja és nekivágódott a falnak. A Ferrarinál pedig aggódnak: Vettelnek most már felrakják a lágy gumit, 06:38 van hátra, muszáj egy érdemi kört futnia, mert jelenleg ő az utolsó...
PIROS ZÁSZLÓ! Albon a falba tette a Red Bullt, hat perccel a vége előtt megáll az edzés, Vettel pedig még kieső helyen! (Leclerc-től pedig ez egy extra kört vett el, a második szektor végén már négy tizeddel volt gyorsabb a jelenleg vezető Hamiltontól)
Hamilton átveszi a vezetést, Verstappen pedig bejön másodiknak, három, illetve két tizeddel megverik Leclerc-t, de ők az eggyel lágyabb, "optimális" gumikeveréket használják. Bottas a negyedik, míg Vettel másodjára sem tud érdemi kört összerakni - Kubica közben megforog.
Kijött a két Ferrari rögtön a mezőny elején, méghozzá mindkettő közepes keveréken: Leclerc 1:33,6-tal az élen, Vettel többet is hibázott, épphogy elkerülte a falat, ez a köre nem értékelhető...
Zöld jelzés, kezdődik az időmérő!
Az aszfalt hőmérséklete tovább nőtt a harmadik szabadedzés óta, most már 30 Celsius-fok felett jár - a levegő 22 fokos, mondhatni, hogy ideális az időjárás.
Úgy tűnik egyébként, hogy Danyiil Kvjat nem is fog részt venni az időmérőn: egyébként is rajtrács végéről vághat neki a futamnak a motorcseréje miatt, így a hétvége folyamán már több problémát okozó erőforrást még egyszer kicserélik inkább.
Köszöntjük ismét kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik az Orosz Nagydíj időmérő edzése! Az eső egyelőre nem esik, hiába reményekedett ebben Lewis Hamilton - meglátjuk, hogy csak altat-e a Mercedes, összerak-e egy jó kört Verstappen, vagy jön a szabadedzések alapján papírformának tűnő újabb Leclerc-pole.
Beszámoló: 1-2-vel hangolt az időmérőre a Ferrari
Folytatás 14 órakor az időmérővel!
Véget ért a harmadik szabadedzés, melyet a két Ferrari zárt az első két helyen, Hamilton és Bottas előtt. A pénteki nap főszereplője, Verstappen végül adós maradt egy gyors körrel. Ne feledjük, a hollandot az időmérőhöz képest öt hellyel hátrasorolják a rajtrácson.
Verstappen kétszer is belehibázott a gyorskörbe: egy kerékvetőn ugratott egy kisebbet, és odaütötte a padlót, aztán megforgott, és lágyan a gumifalnak ütődött az autó hátuljával.
Perez rojtosra fékezte a jobb elsőt, foszlányok szakadtak le a gumiról hatalmas füst kíséretében. Ezt követően a 20.-ről a 10. helyre lépett fel.
Leclerc tovább javított, 1:32,733 az új csúcs. Hamilton a második helyre lépett legjobb utolsó szektoridővel.
A Honda megerősítette, motorhiba miatt állt meg Kvjat Toro Rossója. Vadonatúj Spec 4-es motort kap a holnapi versenyre – újra.
We can confirm Dany pulling over was due to a power unit issue. We'll be fitting a brand new Spec 4 PU to be best prepared for tomorrow’s race@kvyatofficial @ToroRosso #PoweredByHonda pic.twitter.com/gWpTVgc3Oa
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) September 28, 2019
A két Ferrari friss lágyon megfutotta időmérős szimulációs gyorskörét: Vettel 1:33,304-et, Leclerc 1:32,861-et teljesített, ami a hétvége legjobb köre.
Azóta újabb változás: Bottas, aki 2017-ben Szocsiban szerezte első futamgyőzelmét, a második helyen. Hamilton 1,1 másodperc hátrányban csak a hatodik, egy erős körrel Hülkenberg is elé ugrott.
30 perc elteltével az edzés állása – Verstappen javított és a második helyre ugrott.
Leclerc bement 1:34 alá, 1:33,906 az új legjobb köridő. Verstappen a negyedik helyre ugrott, annak ellenére, hogy ő közepes keveréket használ, míg a körülötte levők lágyat.
Az orosz autóját gyorsan kiemelték, a VSC hamar megszűnt.
Danyiil Kvjat újra a pálya szélén: az első szabadedzésen is volt egy műszaki hibája – a csapat jelentése szerint az üzemanyagrendszerrel adódott probléma –, most pedig motorja kapcsolt le, melyet követően félrehúzódott.
Beköszönt az élmezőny is, most Leclerc 1:34,147-tel vezet, Vettel a második, Hamilton negyedik, Bottas ötödik helyen. Verstappen az első 20 percben nem hagyta el a bokszutcát.
Negyedóra elteltével is csak három versenyzőnek van körideje: Norris 1:35,7-tel vezet Albon és Kubica előtt.
Elkezdődött a harmadik szabadedzés, mostantól 60 percig szabad a pálya.
11 órakor indul a Formula-1 szombati programja: ne feledjük el, az időeltolódás miatt hétvégén nem a szokásos időpontok érvényesek, a harmadik szabadedzés és az időmérő is egy órával korábban kezdődik, a futam pedig még hamarabb 13:10-kor indul vasárnap a megszokott 15:10 helyett.
Ma is köszöntjük olvasóinkat! Aki lemaradt volna a délelőtt legnagyobb híréről: a McLaren nem hosszabbítja meg hároméves szerződését a Renault-val, 2021-ben pedig újra összeáll a McLaren-Mercedes páros.