Verstappen előnye már 1 másodperc alatt Hamiltonhoz képest. Perez lekörözésével azonban a holland nyert tizedeket.
A Magyar Nagydíj véget ért, de a délután és este folyamán még számos hírrel és nyilatkozattal érkezünk!
Az ötödik Sainz már kört kapott – a 2019-es Magyar Nagydíj eredménye:
Verstappen 18 másodperc hátrányban a második, Vettel egy perc lemaradással harmadik.
Hamilton megnyeri a Magyar Nagydíjat: a Mercedes ezúttal stratégiával fogott ki a Red Bullon. Hetedik futamgyőzelmét szerezte a Hungaroringen.
Verstappen a friss lágyakon időmérőre illő leggyorsabb kört autózott: az 1:17,103 egyben pályacsúcs is. Egyértelműen övé az extra pont.
Két körrel a vége előtt Vettel végül utolérte a lágyakon Leclerc-t és a célegyenes végén meg is előzte a csapattársat, átvéve a dobogós helyet.
Verstappen a kör végén ki is jött a bokszba: a különbség egy perc volt Leclerc előtt, a kemények teljesen elfogytak, ráadásul a leggyorsabb körért járó pluszpont is megszerezhető.
Nem volt kérdés: a 67. kör elején Hamilton a DRS segítségével az 1-es kanyarban könnyedén körbeautózta Verstappent és rögtön két másodpercre elszakadt.
A 65. kör végén egyetlen másodperc a különbség. Verstappen az „előzés” gombbal védekezhet, de a tempókülönbség egyértelmű.
Hamilton az utolsó körben több mint 2 másodpercet ledolgozott, 4,4 másodperc a differencia.
Hamilton egymás után három 1:18,5-ös kört teljesített, már csak 9 másodperc a differencia, körönként másfél másodpercet dolgoz le… A Mercedes jóslata szerint Verstappen abroncsai teljesen elfogynak a végére.
Hátrébb a 14-15. helyen Magnussen és Ricciardo szórakozik el egymással. A dán foggal-körömmel védekezik, aminek az ausztrál nem örül igazán, ki kellett sípolni rádiózását.
Újabb leggyorsabb kör Hamiltontól, 1:18,566, már csak 11,9 másodperc a különbség. Várjuk meg a következő köröket…
Hamilton újra megfutotta a futam legjobbját: 1:19,174 a köridő. Ebben a körben nyolc tizedet faragott le, de a különbség még mindig 13,5 másodperc. A Mercedes bátorítja a britet, de kérdés, mire lesz elég a maradék 21 kör.
Verstappen és Hamilton most már hasonló köröket teljesítenek, a holland az imént két századdal gyorsabb volt.
Grosjean a bokszutcába állt és feladta a versenyt. A Haas a futam eddigi egyetlen kiesője.
Bottas eközben három előzéssel visszajött a kilencedik helyre, ahonnan az imént kiállt. Előtte Norris és Raikkönen.
Hamilton két körrel ezelőtt csak 0,6 másodpercet dolgozott le, az előbbi körben azonban 1,5 másodpercet. 1:19,199-cel a futam leggyorsabbja is az övé lett.
Első teljes körén Hamilton 1 másodpercet faragott le Verstappenhez képest. A holland szerint neki is ki kellett volna jönnie, de csapata azzal érvel, azzal a második helyre esett volna vissza.
Hoppá, mindkét Mercedes két kiállásra váltott, közepes keverékkel, tempókülönbséggel akarják bedarálni az ellenfeleket! Bottas a 12. helyre esett vissza, Hamilton 20 másodperccel Verstappen mögött.
A 39. kör nagy összecsapása videón:
Wheel-to-wheel battle for the lead of the race!
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) August 4, 2019
What a scrap! Tune in to this great race!
Live on Sky Sports F1
Live on the App and Sky Go: https://t.co/BFwOUmJQSn
Live blog: https://t.co/CkqLNAZAQx pic.twitter.com/seYAGj3bek
Verstappen és Hamilton lekörözték Bottast, aki az időmérőn 18 ezredre maradt el a pole-pozíciótól, most a 9. helyen körözget.
43/70 kör elteltével így áll a pontszerzők sora a Magyar Nagydíjon:
Vettel teljesítette a C tervet, lágy abroncs került fel, amelynek 30 kört kell kibírnia. A német negyedik, Leclerc előtte 20 másodpercre van.
A nagy csörtét követően Hamilton most le is maradt pihentetni az abroncsokat, 1,8 másodperces különbséggel. Verstappen eközben igyekszik lerázni Hamiltont, a verseny legjobb első szektorját futotta.
Óriási harc Hamilton és Verstappen között a 39. kör elején: Ricciardo lekörözéséből profiálva Hamilton az 1-es kanyarban próbálkozott, majd a 4-esben kívülről kísérelte meg körbeautózni a hollandot, de lesodródott.
Vettel még mindig nem járt a bokszban, a német már a C tervre játszik. Magnussen és Ricciardo nem voltak még cserén.
Verstappen is megfutotta saját leggyorsabb körét, a különbséget 0,8-1 másodperc körül tartja.
A felzárkózás közben Hamilton 1:19,653-as köret is összepakolt, ami a futam eddigi leggyorsabbja.
Hamilton sokkal gyorsabb keményen, a 6 másodperces különbség 3 kör alatt eltűnt, a brit már támadja a hollandot!
Bottasnak mostanáig, a futam közel feléig tartott, amíg végül megelőzte Ricciardót a 11. helyért…
Hamilton a 32. körben a bokszban, ő is kemény keveréket kapott. Ezzel viszont sok időt veszített Verstappenhez képest: lemaradása 6 másodperc, amit nehéz lesz azonos keveréken ledolgozni.
Norris rossz kerékcserével pozíciókat veszített, Ricciardo és Bottas közé került be a 11. helyre.
Közben a harmadik helyről Leclerc is teljesítette kerékcseréjét, ugyancsak keményt kapott. Most Vettel a harmadik, de neki még ki kell állnia.
Hamilton már a második plusz körre jött el. A Mercedes igyekszik kitolni az etapot, de Hamilton sok időt veszít: 1:20,928-cal Verstappen keményen megfutotta a verseny leggyorsabb körét, 1 másodperccel gyorsabb.
A két pilóta által kiautózott nagy előnyt jelzi, hogy Verstappen visszajött a második helyre, 18 másodperccel Hamilton mögé, 2-vel Leclerc elé!
A győzelemért küzdő két pilóta közül végül Verstappen jött előbb bokszba! A 26. körben megkapta a kemény abroncsokat a holland.
Az élmezőnyben eddig nem történt kiállás: a Mercedes a Red Bullt próbálta beugratni azzal, hogy a szerelők kivitték a gumikat a garázs elé – Hamilton azonban nem jött.
A 22. körig heten teljesítették már bokszkiállásukat: Bottas mellett a 15. helytől lefelé Perez, Grosjean, Russell, Stroll, Giovinazzi és Kubica. Mindannyiukra kemény keverék került fel.
Bottas most érte utol a másik nagy felzárkózót, Ricciardót a 13-14. helyen.
Az 1-estől a 4-es kanyarig fej fej mellett egymás oldalán a két Toro Rosso: a 11. helyért folyó csatát végül Kvjat nyerte.
Hamilton a verseny kezdete óta először 2 másodpercen belülre került Verstappenhez képest. Eddig szándékosan visszavett és most készül valamire?
Hülkenberg jelentése szerint hiányzik a motorerő az egyenesekben és a helyzet egyre rosszabb. A Renault németje a 10. helyen halad.
A 70-ből 15. kör elején a mezőny eleje: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Sainz. A holland 2,1 másodperccel vezet, Hamilton már 11 másodperccel Leclerc előtt.
Ha már a mezőny hátulját nézegetjük: Bottas a 18. helyen tart, Kubicát és Giovinazzit megelőzte.
Hátrébb Ricciardo előzgeti az ellenfeleket: a motorcsere miatt utolsó helyről induló ausztrál a 16. pozícióban jár. Ő az egyetlen, aki kemény keveréken rajtolt, nagyon sokáig fogja halogatni kiállását.
A két McLaren Gasly rossz indulása és Bottas problémái miatt az ötödik-hatodik helyen jár, Sainz halad előrébb.
A stewardok is visszanézték ez utóbbi esetet, de nem indítottak vizsgálatot. Bottasnak időközben hatodik helyet jósol a csapat a futamon.
A pillanat, amely során Hamilton és Bottas összeért. Egy visszajátszásból kiderült, hogy Bottasnak Leclerc-rel is volt kontaktja, amikor a monacói átvette a harmadik helyet: ez a két incidens pecsételte meg a finn versenyét (legalábbis jelen állás szerint).
A 6. körben Bottas kijött a bokszba: új szárnyat és kemény keveréket kapott, amellyel a taktika szerint kihúzza a versenyt. Az utolsó helyre esett vissza.
A sorrend az 5. körben: Verstappen (2 másodperccel vezet), Hamilton, Leclerc, Vettel és Bottas. A finn már 15 másodperccel lemaradt és a McLareneket tartja fel, de továbbra sem jött ki új szárnyért.
Pillanatkép a rajtról:
Kicsivel nézzünk hátrébb: Gaslyt három helyet is veszített, csak a kilencedik, az időmérőn parádézó Russell 14. helye is meggyőző.
A második kör 1-es kanyarjában Vettel is megelőzte Bottast, aki második helyről indult, de már csak ötödik. Láthatóan megsérült a szárnyvéglap.
Egy pillanatra a két Mercedes finoman összeért, így Leclerc is megelőzte Bottast, ő a harmadik.
Elrajtolt a mezőny, egy pillanatra egymás mellett volt Verstappen és a két Mercedes, a 3-as kanyarban Hamilton átvette a második helyet Bottastól!
De most már foglalkozzunk a versennyel, mivel a mezőny a felvezető körön jár.
Az Alfa Roemo beerősített a női versenyzőkkel: balra Tatiana Calderon, hivatalos tesztpilótájuk, mellette a csapat vendégeként Ana Carrasco, az első női motoros világbajnok (Supersport 300 kategóriában).
Ha pedig már történelmi eredményről beszéltünk: éppen a Hungaroringen, a ma déli sprintversenyen szerezte meg Mick Schumacher első Formula-2-es futamgyőzelmét.
Legyen a folytatás is ennyire emlékezetes!
A pályára kiküldött kollégáink kis csapata lázasan dolgozott hétvégén, hogy helyszíni, exkluzív információkat juttassanak olvasóinkhoz. Még az Indy 500 idei győztesét, Simon Pagenaud-t is sikerült elkapniuk egy interjúra.
Két rajtbüntetés formálta a rajtrácsot: Antonio Giovinazzit feltartás, Daniel Ricciardót motorcsere miatt sorolták hátra. A teljes rajtsorrend megtalálható itt.
Mondhatni, hogy történelmi eredmény született az időmérőn: Max Verstappen, aki már hétszer nyert nagydíjat, ötödik Formula-1-es szezonjában végre megszerezte első pole-pozícióját. Ez egyben a Red Bull-Honda együttműködés első rajtelsősége is.
Köszöntjük olvasóinkat a hétvége legjobban várt szakasza előtt. A Formula.hu kollégái a pályán és a szerkesztőségben is tűkön ülve várják a Magyar Nagydíj rajtját: izgalmas versenyben bízunk.