Steward
Admin
2019. október 24. csütörtök
16:01

Négykörös közepes keverékes etapjának Vettel nem látta sok értelmét: „Ebből nem tanulok semmit. Bokszba megyek” – mondta a csapatnak.

Mára köszönjük a figyelmet, holnap délben a harmadik szabadedzésről újra élőben közvetítünk!

A mai program véget is ért, a második szabadedzésen az elsőhöz hasonlóan két Ferrari zárt az élen, csak fordított sorrendben:

Úgy tűnik, a nap végére meghibásodnak az autók: Sainznál a fékpedál nem működik rendesen, óvatos tempóban visszatért a bokszba.

Így hűtenek a McLarennél a forró délutánon.

Hülkenberg visszatért a pályára, de a kiderült, hogy a hibát mégsem sikerült elhárítani: nincs turbónyomás, ezért visszahívták a bokszba.

Gasly autóját kiemelték, az utolsó 9 percre indult újra az edzés.

Hülkenberg megállásával egyidejűleg Gasly csúnyán összetörte Red Bullját a célegyenesben, ez a piros zászló valódi oka.

Piros zászló fúj ébresztőt az eddig nem túl eseménydús edzésen! Hülkenberg Renault-ja üresben ragadt, ezért le kellett állítania az autót.

Juan Pablo Montoya is a helyszínen van, aki 2003-ban nyerte meg a Német Nagydíjat.

Az állás egy óra elteltével:

Hamilton már versenyszimulációt végez: megtankolt autóval 1:19,1-es kört fut. Vettel ezzel egyidőben 1:18,6-ot teljesített.

Szokásos kép Bottasról: a negyedik helyen álló finn kis túlzással minden második körében porol.

Most már Verstappen az ötödik, aki problémája után visszatért és összerakott egy gyorsabb lágy gumis kört.

Az állás most Leclerc, Vettel, Hamilton és Bottas, mögöttük érdekes a sorrend: az ötödik Grosjean Stroll és Raikkönen előtt.

Az edzés felénél csupán néhány autó a pályán, a többség visszatért a bokszba. A lágy keveréket mindenki használta már.

A csupán 10. helyen álló Verstappen lassan halad a pályán és problémát jelent a motorerővel a rádióban. A Red Bull a bokszba rendelte.

Az első edzésen is többet hibázó Bottas belerontott gyorskörébe, ezért hat tizedre van Leclerc-től.

Leclerc első, Hamilton harmadik helyre jött fel. A monacói ideje 1:13,449, a Mercedes 0,146-ra van tőle.

Leclerc és Hamilton is megfordult a bokszutcában, rövidesen tőlük is látunk gyors köridőt lágyon.

De már meg is jött az először lágyra váltó élversenyző: Vettel annak rendjén átveszi a vezetést, először 1:14 alatt, ráadásul jó fél másodperccel. 1:13,573.

Szokatlan képet mutat most a lista, mivel a középmezőny tagjai odafurakodtak a nagyok közé: Hamilton, Grosjean, Stroll, Bottas a sorrend.

A tavalyi második edzés legjobb köre, 1:13,085 még egy másodpercre van.

Ahogy ezt összegeztük, jönnek az első lágy gumis, kvalifikációs körök: Grosjean a második helyre ugrott, egyetlen tizeddel Hamilton mögé.

30 perc elteltével az állás, az élen két Mercedesszel:

Hamilton közepes abroncson megközelítette az első edzés legjobb idejét, 1:14,074-es kört teljesített. A második Bottas és harmadik Leclerc kemény keveréket használ.

Verstappen rögtön az élmezőnybe érkezik, a harmadik helyre.

A holland most hagyta el a bokszutcát, a késlekedés oka nem ismert.

Hamilton 1:14,456-ra faragta a legjobb köridőt, mögötte Leclerc és Bottas. Verstappen az egyetlen, aki még egyáltalán nem járt a pályán.

A helyezés ellenére a monacóinak kisebb problémája van: érzése szerint a fékpedál kicsivel közelebb van hozzá a szokásosnál, ez pedig nehézséget okoz a vezetésben. Leclerc visszatért a bokszutcába.

Megjött a két Ferrari is: most Leclerc vezet (1:14,569) Vettel előtt. A két Mercedes még nem hagyta el a bokszot.

Most Raikkönen vezet 1:15,177-tel Grosjean és Sainz előtt, 9 versenyzőnek van körideje.

Grosjean és Magnussen kapcsán adalék, hogy a francia az Ausztrál Nagydíjon használt specifikációt vezeti, míg Magnussen aktuális fejlesztéseket használ.

Az edzés időközben kezdetét vette, a két Haas és Norris már gyorskört is futott.

Jópofa: „Forza Seb” molinó a Mercedes-lelátón.

A Mercedes különleges fényezéssel készült a hétvégére, de egy másik hazai szereplő vitte az első szabadedzést: Sebastian Vettel volt a leggyorsabb 1:14,013-as körrel. Az FP1-ről többet itt olvashattok.

Forró júliusi hétvégén zajlik a Német Nagydíj: 10 perccel a második szabadedzést megelőzően a hőmérséklet már 37 Celsius-fok, az aszfalt 50 fokosra hevült.

Olvastad már?