DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
15:38

De már meg is jött az először lágyra váltó élversenyző: Vettel annak rendjén átveszi a vezetést, először 1:14 alatt, ráadásul jó fél másodperccel. 1:13,573.

Mára köszönjük a figyelmet, holnap délben a harmadik szabadedzésről újra élőben közvetítünk!

A mai program véget is ért, a második szabadedzésen az elsőhöz hasonlóan két Ferrari zárt az élen, csak fordított sorrendben:

Úgy tűnik, a nap végére meghibásodnak az autók: Sainznál a fékpedál nem működik rendesen, óvatos tempóban visszatért a bokszba.

Így hűtenek a McLarennél a forró délutánon.

Hülkenberg visszatért a pályára, de a kiderült, hogy a hibát mégsem sikerült elhárítani: nincs turbónyomás, ezért visszahívták a bokszba.

Gasly autóját kiemelték, az utolsó 9 percre indult újra az edzés.

Hülkenberg megállásával egyidejűleg Gasly csúnyán összetörte Red Bullját a célegyenesben, ez a piros zászló valódi oka.

Piros zászló fúj ébresztőt az eddig nem túl eseménydús edzésen! Hülkenberg Renault-ja üresben ragadt, ezért le kellett állítania az autót.

Juan Pablo Montoya is a helyszínen van, aki 2003-ban nyerte meg a Német Nagydíjat.

Az állás egy óra elteltével:

Hamilton már versenyszimulációt végez: megtankolt autóval 1:19,1-es kört fut. Vettel ezzel egyidőben 1:18,6-ot teljesített.

Szokásos kép Bottasról: a negyedik helyen álló finn kis túlzással minden második körében porol.

Négykörös közepes keverékes etapjának Vettel nem látta sok értelmét: „Ebből nem tanulok semmit. Bokszba megyek” – mondta a csapatnak.

Most már Verstappen az ötödik, aki problémája után visszatért és összerakott egy gyorsabb lágy gumis kört.

Az állás most Leclerc, Vettel, Hamilton és Bottas, mögöttük érdekes a sorrend: az ötödik Grosjean Stroll és Raikkönen előtt.

Az edzés felénél csupán néhány autó a pályán, a többség visszatért a bokszba. A lágy keveréket mindenki használta már.

A csupán 10. helyen álló Verstappen lassan halad a pályán és problémát jelent a motorerővel a rádióban. A Red Bull a bokszba rendelte.

Az első edzésen is többet hibázó Bottas belerontott gyorskörébe, ezért hat tizedre van Leclerc-től.

Leclerc első, Hamilton harmadik helyre jött fel. A monacói ideje 1:13,449, a Mercedes 0,146-ra van tőle.

Leclerc és Hamilton is megfordult a bokszutcában, rövidesen tőlük is látunk gyors köridőt lágyon.

Szokatlan képet mutat most a lista, mivel a középmezőny tagjai odafurakodtak a nagyok közé: Hamilton, Grosjean, Stroll, Bottas a sorrend.

A tavalyi második edzés legjobb köre, 1:13,085 még egy másodpercre van.

Ahogy ezt összegeztük, jönnek az első lágy gumis, kvalifikációs körök: Grosjean a második helyre ugrott, egyetlen tizeddel Hamilton mögé.

30 perc elteltével az állás, az élen két Mercedesszel:

Hamilton közepes abroncson megközelítette az első edzés legjobb idejét, 1:14,074-es kört teljesített. A második Bottas és harmadik Leclerc kemény keveréket használ.

Verstappen rögtön az élmezőnybe érkezik, a harmadik helyre.

A holland most hagyta el a bokszutcát, a késlekedés oka nem ismert.

Hamilton 1:14,456-ra faragta a legjobb köridőt, mögötte Leclerc és Bottas. Verstappen az egyetlen, aki még egyáltalán nem járt a pályán.

A helyezés ellenére a monacóinak kisebb problémája van: érzése szerint a fékpedál kicsivel közelebb van hozzá a szokásosnál, ez pedig nehézséget okoz a vezetésben. Leclerc visszatért a bokszutcába.

Megjött a két Ferrari is: most Leclerc vezet (1:14,569) Vettel előtt. A két Mercedes még nem hagyta el a bokszot.

Most Raikkönen vezet 1:15,177-tel Grosjean és Sainz előtt, 9 versenyzőnek van körideje.

Grosjean és Magnussen kapcsán adalék, hogy a francia az Ausztrál Nagydíjon használt specifikációt vezeti, míg Magnussen aktuális fejlesztéseket használ.

Az edzés időközben kezdetét vette, a két Haas és Norris már gyorskört is futott.

Jópofa: „Forza Seb” molinó a Mercedes-lelátón.

A Mercedes különleges fényezéssel készült a hétvégére, de egy másik hazai szereplő vitte az első szabadedzést: Sebastian Vettel volt a leggyorsabb 1:14,013-as körrel. Az FP1-ről többet itt olvashattok.

Forró júliusi hétvégén zajlik a Német Nagydíj: 10 perccel a második szabadedzést megelőzően a hőmérséklet már 37 Celsius-fok, az aszfalt 50 fokosra hevült.