Steward
Héjas Szilárd
2019. október 20. vasárnap
12:13

Russell 1:31-re javított, ő már 6 megtett körnél jár. Nagy a kontraszt a többiekhez képest, akik eddig együttesen tettek meg ekkora távot, hatan hajtottak ugyanis csak ki installációs körre. A maradék 13 pilóta még ki se dugra autója orrát a bokszból.

Az első edzésen a Red Bull, a másodikon a Mercedes, a harmadikon pedig a Ferrari volt a leggyorsabb, nem lefutott tehát az időmérő, és valószínűleg nem lesz olyan egyértelmű a pole-pozíciós csapat kiléte, mint attól sokan féltek.

Tartsatok velünk a 15:00-kor startoló kvalifikáció során is!

Hamilton viszont abban haladt, javított is, de 49 ezreddel elmaradt Leclerc-től, ezzel pedig maradt 3. a két Ferrari mögött. Gasly bejött 4.-nek, mögötte Verstappen, Bottas és Norris.

Kockás zászló. Az élmezőny tagjai megkezdtek még egy utolsó kört a megjelenése előtt, de nem mindenki halad már őrületes tempóban.

Leclerc kivételével mindenki a pályán az utolsó percekre, de nem biztos, hogy bárki is veszélyt akar még jelenteni a monacói legjobb idejére.

Verstappen dobta el majdnem a Red Bullt gumimelegítés közben, de sikerült megfognia.

Tegyük hozzá, Leclerc 1:25,905-ös ideje 13 ezreddel megközelítette a pálya abszolút legjobb idejét, ami a tavalyi Q3 végén született.

És hirtelen már piros autókat láthatunk a tabella élén: Leclerc mögé 26 ezredes lemaradással felkapaszkodott Vettel.

Bottasnak és Kvjatnak volt egy elég meleg pillanata, az orosz kényszerítette le a pályáról a belső íven közeledő Bottast, miközben előttük Leclerc haladt.

Hamilton javított, de nem ért a monacói nyomába. 1:26,1.

Igen, Hamilton már javított is 1:26,338-ra, de Leclerc megérkezett két lila szektorral, és 1:25,905-re módosította az etalont!

A McLarenek úgy állnak a 8-9. helyen, hogy a többiekkel ellentétben ők még csak a közepes keverékű gumikat használták, a lágyakat nem.

Most egy olyan időszakba léptünk, amikor szinte csak az élmezőny tagjai tartózkodnak a pályán. Lesznek még mozgások a tabellán?

Hopp, a Red Bullok csináltak egy nagy terpeszt és átlépték a Ferrarikat. Verstappen és Gasly most 3 tizedre van Bottastól, a Ferrarik 5-6 tizedre.

Pár szempillantás alatt a Williamsek máris az utolsó két helyen találták magukat, már csak a csapatok összesített körszámában állnak az élen 25-tel.

Még a wimbledoni tenisztorna női döntőjére készülő stáb is F1-et néz.

Verstappen 5. hellyel köszönt be a mai napon, de rögtön át is vette a pozícióját Gasly - érdemes továbbra is figyelni a franciára a pénteki formajavulás-szerűség után.

De ez máris 3-4. helyre változott, amint Bottas ismét az élre állt 1:26,458-cal.

Jót mentek most a Ferrarik is, Leclerc és Vettel bejöttek a 2-3. helyre, két tizeden belüli hátránnyal.

1:26,746 - Hamilton ezzel az idővel vette át a vezetést. Ahogy várható ilyenkor, követhetetlen ütemben repkednek a gyorskörök és változnak a pilóták pozíciói.

Bütyköltek még valamit a Red Bullon, de most már az előző futam győztese is akcióban.

Hirtelen szinte mindenki a pályán találta magát, kivéve Russellt, aki már volt eleget, és Verstappent, akinek a neve mellett még mindig 0 darab kör áll.

No, szóval akkor nagyjából most kezdett komollyá válni a bisznisz ezen a szabadedzésen. Hamilton 1:28,988-cal állt először az élre, de rögtön követte is Bottas 1:27,524-gyel. Mögéjük soroltak be a Renault-k.

És lilulnak a szektoridők, vagyis az eddigi leggyorsabbak születnek.

Na, jönnek a Renault-k és Hamilton is ismét, immár lágy gumikeveréken. Ha mi lennénk Russell 1:31,810-es körideje, akkor most kezdenénk el félteni a élettartamunkat.

Minden élcelődés nélkül mentsük el azért ezt a képet, mielőtt változás történne, na meg amúgy is itt a félidő, amikor ezt meg szoktuk tenni. Williams 1-3, köszönhetően az esőnek, ami sokakat elrettentett a munkától eddig.

Na, most épp megint nem esik - mondja az F1 eredményjelzője. Jelen körülmények között alighanem legyűrhető lenne Russell ideje, ha valakinek lennének ilyen ambíciói, de egyelőre nincsenek.

1:31,810 Russell lassú köre, de most már érdemes megemlíteni, mert ha marad az eső, akkor akár még az erősebb körök egyikévé is válhat! Bottas is feliratkozott most mögé, 1:35,4-gyel.

Russell is jött, már a 7. körére. 23 perc után körszámban és időeredményben (övé az egyetlen) is a lista tetején a Williams britje.

Hamiltonnak szóltak a rádión, hogy csúszós lehet az aszfalt helyenként. Valószínűleg a brit erre magától is rájött, legkésőbb akkor, amikor meglátta, hogy milyen gumik vannak az autóján.

Megtört a csend: Kubica jött másodszor, és a két Mercedes is kimerészkedett intereken.

Na, most már a live timing is esőt jelez. Meg az alábbi kép is. Ennek hatására egy fia autó sincs a pályán, Leclerc és Ricciardo is csak egy installációs kört futottak.

1:25,892 a jelenlegi vonalvezetés leggyorsabb köre, a tavalyi időmérőn született. Aligha ezen a szabadedzésen fog ez megdőlni, főleg ha nyirkos marad a pálya.

Na, most már nyílnak az esernyők a nézőtéren is. Az F1 időmérő felülete még mindig nem jelez esőt, de alighanem eljött a pillanat, amikor nem annak kell hinnünk, hanem a szemünknek. Enyhe szitálást jelentenek, de Leclerc és Ricciardo most már intermediate gumikon hajtottak ki.

Na, már be is jött a 20%? A pálya menti kijelzőkön megjelent az esőre utaló grafika, értesítve ezzel a pilótákat. Ám a hivatalos pályaadatok még nem jeleznek esőt, és a csapatok sem reagáltak gumik terén, szóval ez egyelőre egy nagyon enyhe lefolyású valami lehet.

Pénteken az első edzésen Gasly, a másodikon Bottas volt a leggyorsabb. A hétvége eddigi legjobb köre 1:26,732-vel a finn nevéhez fűződik.

Russellé az első bemelegítés-jellegű kör 1:37-tel. Ennyire azért nem lassú a Williams.

Nincs hőség, a levegő 16, az új aszfalt 23°-os. 20%-os esélye van annak, hogy elered az eső az előttünk álló egy órában.

Hamilton viszont nagyon ráérősen még csak most lépett ki a Mercedes motorhome-jából és vette az irányt a garázs felé, útközben kiosztva egy-két autogramot is azoknak a szerencséseknek, akik bejutottak a paddockba.

Egyelőre installációs körök futnak be. McLareneket, Renault-kat, Toro Rossókat, Haasokat lehet felfedezni a pályán.

Többen is a pályán az első percekben. Nem akarják megvesztegetni az időt a pilóták.

Napos napot, ismét jelentkezik Silverstone egy kis F1-es eseményfolyammal! Már zöldre is váltottak a lámpák, indul a harmadik edzés 60 perce.

Olvastad már?