Verstappen közben Vettellel keveredik hajmeresztő csatába: beesett mellé a hosszú egyenes végén, de kicsit túlsodródott, így Vettel éppen vissza tudott bújni mellette. Huh...
Leclerc viszont még nem jön a bokszba.
Hamiltonnak viszont marad az ünneplés, nekünk pedig a búcsúzás, legalábbis csak innen, az élő közvetítésünkből.
Köszönjük a figyelmet, tartsatok velünk a nap hátralévő részében is.
Hogy miről marad majd emlékezetes az 1000. futam? Elsősorban alighanem a Ferrari vitatható taktikai lépéséről, amivel a verseny első részében felcserélték Vettel és Leclerc pozícióját a német javára.
Mögöttük Gasly, Ricciardo, Perez, Raikkönen és Albon még a pontszerző.
Hiába kiáltották ki a Ferrarit a szezon fő esélyesének, a Mercedes sosem kezdett még olyan jól, hogy a szezon első három versenyén egyaránt kettős győzelemmel zárjon, mint most. Bottas a 2., Vettel a 3. Verstappen a 4., Leclerc az 5.
Sok-sok másodperccel előtte viszont Lewis Hamilton már a kockás zászlót éri el, ezzel ő a Formula-1 1000. világbajnoki futamának győztese. Alain Prost intette le őt.
És meg is van Gaslynek első próbálkozásra: egy tizeddel javította meg Vettel korábbi körét, 1:34,742-vel övé az extra pont.
Oh, a Red Bull kihívta friss gumikért Gasly, aki mögött nagyon messze van Ricciardo. Ez az első példa arra, hogy valaki a leggyorsabb kör megszerzésének céljával hajt végre egy bokszkiállást a hajrában. A franciának két köre van rá, hogy észrevetesse magát ezzel a tettel. Lágy gumikat kapott.
A remek bahreini versenye után most a szerencse másik végére került a fiatal brit.
Norris is elkönyveli a kiesést, amint betolja a csapat az autóját a garázsba. A McLaren napja az első kanyarokban ment kukába, amiikor Kvjattal találkozott mindkét autójuk.
A monacói hirtelen elég öles léptekkel kezdett közeledni Verstappenre, nincs azzal a Ferrarival komoly gond.
Leclerc jelzi a csapatnak, hogy gondjai vannak a váltásokkal. Még technikai hibája pont nem volt ma a Ferrarinak. Egyelőre azonban ez nem látszik a köridőin.
Hamilton a leggyorsabb kör hogyléte felől érdeklődik a csapatánál. Jelenleg két másodperccel gyengébb a tempó az élen annál, mint ami ennek megjavításához kellene.
Vettel nincs sem veszélyben, sem támadási pozícióban, így idei első dobogója felé halad. Eközben viszont a Mercedes háromból három kettős győzelmet szerezhet.
A 6. helyezett Gasly nem nagyon találkozott senkivel ezen a versenyen. Mögötte Ricciardo, Perez, Raikkönen és a bokszból rajtoló Albon vannak pontszerző pozícióban.
Leclerc nem közeledik rohamtempóban Verstappenre, ráadásul a leggyorsabb kört sem sikerült eddig megfutnia a friss gumikon. Az egy extra pont jelen állás szerint Vettelt illetné.
Hamilton közben 10 körre van attól, hogy megszerezze idei második győzelmét. Bottas 6 másodpercre mögötte.
Biztos sokan megfigyeltétek, de az operatőri munka nem az igazi ebben a mai közvetítésben. Kár lenne, ha erről maradna emlékezetes az 1000. futam.
Kvjatot is betolták a garázsba, ő a nap második kiesője Hülkenberg után.
Most jött a monacói a bokszba. 15 másodperccel Verstappen mögött jött vissza az 5. helyre, viszont lényegesen frissebb gumikkal. Képes lesz ledolgozni ezt a lemaradást?
Na, Vettel ma másodszor is elment Leclerc mellett, ehhez most nem kellett csapatutasítás, csak jóval frissebb gumiszett.
Vettel viszont rögtön utoléri Leclerc-t, azaz egy bokszkiállásnyi előnybe kerül hozzá képest, pedig a verseny első 10-15 körében még azonos tempót autóztak.
Leclerc-t nem hívták még ki a második cserére, amivel egyrészt megint jó sokat veszít, másrészt viszont egy körön át sikerült feltartania Bottast. Bár Vettel még így is öt másodpercre van mögötte.
Elég rövidek lettek ezek a keménykeverékes etapok így. 20 kör van még hátra, amit a közepeseken kell teljesíteniük. Nehezítés az élre visszatért Hamilton számára, hogy neki már csak használt közepes szettje volt, az került most fel a Mercedesére.
És jön a két Mercedes is, méghozzá ugyanabban a körben - az 5-6 másodperces időkülönbség köztük elég ahhoz, hogy a csapat egymás után elvégezze a két cserét.
És Verstappen jön a bokszba. közepes keverékeket kapott. Hívják Vettelt is, tehát úgy tűnik, mégsem lesz ez olyan sima egykiállásos verseny a mezőny számára!
Verstappen lassult be eléggé az elmúlt körökben, már 8 másodpercre van korábbi kiszemeltje, Vettel mögött, ellenben Leclerc már 3-ra megközelítette.
Kvjat kiállt új orrkúpért, amit elég nehezen helyezett fel a csapat. Az orosznak is aligha lesz már eredményes a versenye, az utolsó előtti helyre csúszott vissza, Kubica elé.
Leclerc-nek szólnak, hogy a B tervre való átváltáson gondolkodnak. A monacóinak valószínűleg az jár a fejében, hogy inkább a csapatutasítás kiadásakor kellett volna másik tervet választani.
Egyébként mindenki megejtette már a bokszkiállását, és mindenki a kemény keveréket választotta, kivéve Giovinazzit és Norrist, akik a közepesen vannak.
Raikkönen jött közben lendületbe, felküzdötte magát a pontszerzők közé, Grosjean megelőzésével most már a 9.
Bottas pár körig ígéretes közelségben volt az első helyhez, de Hamilton kezdi visszavenni az irányítást, 3 másodpercre duzzasztva az előnyét.
A Red Bullok között csapatutasítás nélkül is nagy különbség keletkezett, a 4. Verstappen és a 6. Gasly között húsz másodpercet mérhetünk.
Itt egy pillanatkép Vettel és Verstappen korábbi csatájából. Ha az F1-nek lenne erre is valószínűségszámító programja, bizonyára nem sok esélyt adott volna arra, hogy mindkét autó épségben átvészeli az egymásnak feszülést.
Bottas elég sokat hozott Hamiltonon az egy körrel korábbi kiállással, most csak két másodpercre van csapattársától.
Leclerc-t is kihívták, de jó sokat veszített ez a pár kör alatt, már 11 másodperccel Verstappen mögött tért csak vissza az 5. helyre.
És jön Hamilton is. Dráma nélkül visszatért a két Mercedes az élre, Bottasnak még mindig van 5 másodperc előnye Vettellel szemben.
Nagyon gyorsak az új gumikra váltók, Vettel már 1:36-ot ment, miközben az élen a Mercedesek 1:39-ekkel kényelmeskednek. Nekik is jönni kell a bokszba, és Bottas ebben a pillanatban így is tesz.
83% az esélye, hogy Verstappen Leclerc előtt lesz, számolja ki máris az F1 új képernyőgrafikája.
És a németnek sikerült a holland előtt maradnia. Viszont olyan közel van a Red Bull, hogy Leclerc már csak elég kis eséllyel fog tudni előtte maradni, ha most kiáll ő is a bokszba...
Az eddig a Ferrarik mögött lopakodó Verstappen úgy érezte, hogy lehet itt keresnivalója, ezért kihajtott kemény keverékekért. A következő körben jön Vettel szintén keményekért.
Hülkenberg már megint a bokszban, ezúttal viszont azért, hogy kiessen ott... Újabb műszaki meghibásodás a Renault-nál.
Vettelnek szólnak a rádión, hogy legyen szíves növelni a tempót. Nem mintha bárkinek is a pártján lennénk, de a szerkesztőségben egyetértünk abban, hogy ezzel a csapatutasításosdival eléggé mellényúlt a Ferrari.
Hamilton eközben 5 másodperccel vezet Bottas, 12-vel Vettel előtt.
Most Leclerc szól a rádión, hogy egy csomó időt veszít Vettel mögött... Jaj, csak nehogy valami bohózatba forduljon ez a nap a Ferrarinál!
Tárgyalják az ügyet a bokszban, közli a mérnöke.
A Ferrarinál a helycsere ellenére sem sok minden változott, Leclerc egy másodpercen belül maradt Vettel mögött, hátrányuk pedig tovább nőtt a Mercedesekhez képest. Vettel most el is fékezte magát, még jobban magára húzva csapattársát.
Az élcsapatok mögött már megkezdődtek a kerékcserék, Grosjean így előzte meg Hülkenberget. Érdekes, hogy kemény keveréket kaptak, talán úgy kalkulálva, hogy ezzel a leintésig kibírják.
Hopp, Leclerc-nek szólnak rádión, hogy engedje el a már egy ideje rá nyomást gyakorló Vettelt. Hallottunk egy rádióüzenetet, amiben erre nemmel válaszolt, ám a következő pillanatban már félre is húzódott. Vettel most a 3., üldözőbe veheti a Mercedeseket. 8 másodpercre van Hamiltontól, 5-re Bottastól.
Kvjat autója mintha acélból lenne, neki nem volt szüksége bokszkiállásra, és a 14. helyen harcol Stroll-lal. A versenybírók viszont gondoskodtak róla, hogy mégis ki kelljen hajtania: áthajtásos büntetéssel sújtották az oroszt a baleset okozásáért.
És Vettel egy másodpercre Leclerc mögött. A csapat megkérdezte a németet, hogy gyorsabbnak érzi-e magát a monacóinál, amire természetesen igennel válaszolt.
Hamilton előnye közel két másodperc Bottasszal, négy Leclerc-rel szemben.
Jöhetnek ismét a torpedós megjegyzések Kvjatra. A balesetet vizsgálják, Norrisnak pedig szólnak, hogy sérült az autó padlólemeze. A képet elnézve ez nem is csoda.
Ismét zöld jelzés, folytatódik a verseny: Hamilton, Bottas, Leclerc, Vettel, Verstappen, Gasly, Ricciardo a sorrend.
Kvjat hátsó kereke összeakadt Sainz elsőjével, ami Norris autójába küldte a Toro Rossót. A McLarenek kiálltak a bokszba szárny-, kerék- és mindencserére, de úgy tűnik, folytatni tudják - a mezőny végén.
A középmezőnyben pedig baleset, méghozzá egy elég bizarr: Kvjat mindkét McLarennel összeakadt egy másodpercen belül, virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe.
Hamilton lerajtolta Bottast, Leclerc pedig Vettelt!
Verstappen és Kubica egyaránt megpördültek a felvezető körükön, hát ez rögtön őrülten kezdődik! Mindketten elfoglalhatták eredeti rajthelyüket.
Egyébként az F1-es milleniumi futam hasonló ahhoz, mint a Halley-üstökös feltűnése vagy a napfogyatkozás, amiből az ember talán csak egyet lát életében. A 2000. talán úgy 45-50 év múlva jöhet majd, így a fiatalok még megélhetik azt is.
A lényeg: nem érdemes kihagyni, és remélhetőleg a mezőny gondoskodik róla, hogy örök emlék maradjon.
Különleges bejátszással kezdődik a hivatalos tévéközvetítés is, az F1 történetének arcait és pillanatait felidézve.
Kína az egyetlen ország, ahol egy sárkány is feltűnhet az F1-es bokszutcában.
Some unusual pitlane walk guests today #ChineseGP #Race1000 pic.twitter.com/2iHXhe59oq
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) April 14, 2019
Autósporton nem szokott ilyen lenni, de a sanghaji lelátón szinte egy teljes finn szektor is megszerveződött spontán. Bottas az első, Raikkönen a 13. helyről rajtol.
"Tudom, mit kell csinálnom" - mondta a pole-ban álló Bottas a Sky Sports által készített villáminterjúban. A két Mercedes a két Ferrari elől kezdi a futamot, és az első öt sorban párban állnak a csapattársak. Itt a teljes rajtrács.
Napos reggelt mindenkinek! Már szinte minden készen áll Sanghajban, hogy közép-európai idő szerint 8:10-kor megkezdődjön a Kínai Nagydíj. Már elhangzott a himnusz, elkészült a gigacsoportkép, szóval nincs is más hátra, mint lefutni a versenyt!