Mindjárt nyílik a boxutca!
Véget ért a gyakorlás, az első edzésen látott Ferrari-fölény most annyira nem domborodott ki - azonos keveréken Valtteri Bottas volt a leggyorsabb és bár versenytempóban megint nagyon erős volt Vettel, de Leclerc technikai hibája miatt megint aggódhatnak az olaszok. Egyelőre ennyi, jövünk az összefoglalóval és a résztvevők értékeléseivel, holnap pedig a harmadik szabadedzéssel folytatódik a program.
Köszönjük a figylemet!
Lance Strollnak vannak gondjai, Vettel után Bottast és Kimi Raikkönent is feltartja, teljesen érthetetlen, hogy mit csinál...
Az utolsó percekben a bokszkiállásokat is gyakorolni kell:
A Ferrari szerint nincs nagy gond, a hűtési rendszerrel van valami probléma, inkább csak elővigyázatosak. A hűtőprobléma viszont idén már nem először és nem másodszor merül fel a maranellóiaknál...
Úgy tűnik, hogy a csapatok a kemény keveréket szánják versenyguminak, azt erőltetik leginkább és nézik, hogy milyen tempót lehet belőle kihozni hosszabb etapokon.
Vettel a Force Indiára panaszkodik: "Miért versenyeznek keményebben pénteken, mint vasárnap?"
Valami elektromos hiba van Leclerc-nél, úgy fest, hogy befejezte a napot.
Leclerc-nél valami nincs rendben: a ferraris nem ment gyors kört lágy gumikon, régóta nem járt a pályán, csak a hetedik helyen áll és már ki is szállt az autóból. A helyszíni jelentések szerint gond van a Ferrarival...
Danyiil Kvjat motorját kicserélték, az orosz is megérkezett a pályára.
Tehát akkor az állás fél órával az edzés vége előtt - most már valószínűleg a hosszabb etapoké lesz a főszerep:
Romain Grosjean első szárnya megsérült "csak úgy", most kivizsgálják, addig is kapott egy másikat a francia:
New front wing for @RGrosjean - ready to get going again shortly. #HaasF1 #ChineseGP #Race1000 #FP2 pic.twitter.com/UOED8mBtFK
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2019. április 12.
Úgy tűnik, hogy nem gyenge a Ferrari-motor. Végsebességek eddig:
Eljutottunk az edzés feléig, ezt követően már gyors köröket nem nagyon szoktunk látni - lehet, hogy ezt a meccset most a Mercedes nyeri?
A Red Bull is jó! Lila első szektor Verstappentől, elrontja az utolsó kanyart, de így is csak két tizedet kap Bottastól - egálban a három élcsapat?
BOTTAS! Mégis képes ilyenre a Mercedes? A finn pilóta átveszi a vezetést, 27 ezreddel megveri Vettelt, hét tizeddel Hamiltont!
Hamilton minimálisat javít a lágyakon, de így is hét tizedre van Vetteltől.
Vettel 1:33,357-tel át is veszi a vezetést, szűk kilenc tizedmásodperccel gyorsabb Hamiltonnál.
Éééés jönnek a Ferrarik időmérős szimulációra, a hétvége folyamán először tették fel a lágy keverékű gumikat.
Így állunk fél óra elteltével:
Csendesebb a helyzet az utóbbi percekben, a Ferrarik nem erőltetik a dolgot, sőt, jelenleg csak Lando Norris van a pályán.
A Red Bull-helyzet nem változik: Verstappen egyelőre egy másodperccel gyorsabb Gaslynál, minden szektorban egyértelmű a holland fölénye.
Bottas Hamiltonhoz hasonlóan elfékezi a hosszú egyenes végét.
Nico Hülkenberg jelezte, hogy sötétebb sisakfóliát kér, mert nem lát rendesen.
Verstappen a második helyre ugrik fel, Bottas pedig a harmadik, majd megérkezik Hamilton... és átveszi a vezetést! Így az előző két említett már egy-egy hellyel hátrébb is csúszik, 1:34,3-mal a brit az élen.
Hamilton megint lecsúszott a pályáról, egyelőre nem igazán találja a ritmust a világbajnok - most a hosszú egyenes végén hibázott.
Hamilton esete:
Bottas is megforgott! Csapattársához hasonlóan a bokszból kifelé úszott el alatta a Mercedes az első kanyarkombinációban.
A Ferrarik bekezdtek: 1:34,2 Leclerc-től és 1:34,7 Vetteltől, jó két másodperccel verik egyelőre a mezőnyt... Martin Brundle helyszíni megérzése szerint ez nemcsak a nyers erőről, de a fantasztikus stabilitásról is szól náluk.
Lewis Hamilton megpördült, de gond nélkül folytatja az útját.
Egyelőre négy mért körünk van, a két Haas és Giovinazzi előtt Lando Norris vezet 1:36,8-cal.
Az első edzéshez képest elég nagy a forgalom az első percekben, most többen is azonnal belevágtak a munkába.
Jelentjük, az első edzést gyakorlatilag kihagyó Giovinazzi megérkezett, az autója elkészült, már ki is futott a pályára.
Zöld a lámpa!
Hamilton is készül:
Magnussen már menne:
@KevinMagnussen’s all ready for #FP2
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2019. április 12.
Back on track in five minutes!#HaasF1 #ChineseGP #Race1000 pic.twitter.com/Vr5QviTLEI
Máris itt van egy fontos hír: a Honda bejelentette, hogy Danyiil Kvjat motorjának adataiban rendellenességet talált és mivel rövid idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy részletesen kivizsgálják, így elővigyázatosságból inkább kicserélik az erőforrást.
Itt van az első edzés összefoglalója: https://formula.hu/f1/2019/04/12/vettel-kemenyebb-gumival-is-az-elen-kezdett
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Kínai Nagydíj második szabadedzésének élő, szöveges közvetítésében. Az első gyakorlás a Ferrari sikerét és meggyőző fölényét hozta, kíváncsian várhatjuk, hogy tud-e erre válaszolni a Mercedes.