Az egyik szerelő rajtafelejtett egy pár kesztyűt Felipe Nasr autójának hátsó szárnyán, így indították útnak a brazilt a garázsból. Még a bokszutcában leestek a Sauberről ezek az autóval nem kompatibilis eszközök.
Az edzés összefoglalóját és végeredményét itt találjátok.
Ezzel véget is ért élő közvetítésünk a második edzésről, Rosberg végzett az élen Hamilton, Verstappen és Raikkönen előtt. Folytatás közép-európai idő szerint szombat reggel 5-kor a harmadik tréninggel.
Nasr egy kicsúszással zárta a napot a Spoonban, de nem ütközött a falnak. A végén Hamilton is kilátogatott a pályán kívülre az utolsó kanyar előtt.
Kockás zászló. Az utolsó negyedórában többeknek is gondjuk volt a forgalom kezelésével, de így megy ez, amikor a pilóták különféle programokat teljesítenek.
Sainz már a 23. körében jár a kemény keverékkel, és még mindig 1:40-es időkre képes - tartósnak tűnik.
Raikkönen végzett a dolgával, mint ahogy a Ferrari szerelői is - az autón szenzorhibát kellett helyrehozni. Néhány elveszített értékes perc után a finn most visszatért a pályára.
"A fékek elég ***ok" - kommentálta a történteket a francia. Még szerencse, hogy megfogadta, hogy mostantól finomabban fogalmaz a rádióban. Bele sem merünk gondolni, enélkül mit mondott volna!
Grosjean hibázott és kisodródott a Spoonban, de az aszfaltozott bukótéren vissza tudta kanalazni autóját a pálya nyomvonalára.
"Az autó ugyanolyan érzést nyújt, mint ma reggel. Olyan, mintha nem is változtattunk volna semmin" - panaszkodik Button, hiszen sokat bíbelődött a beállításokkal a McLaren.
A Ferrarinál szerelni kell valamit Raikkönen autóján. A finn beparkolt a garázsba, majd fogta magát és elment WC-re.
Közben Verstappen már nem először panaszkodik, hogy a bal első gumija teljesen elkopott, már a 11-es kanyart is alig tudja bevenni. A holland 11. körét teljesíti egy szett lágy gumin.
Most már a Mercedes is felosztotta a munkát két pilótája között. Egy-egy kerékcsere-gyakorlással Hamilton autójára kemény, Rosbergére közepes keverékek kerültek.
A Mercedesek és a Red Bullok a lágy keverékek strapabírását feszegetik. Vettel már túl van egy lágygumis hosszabb meneten, és most a keményekre váltott, miközben Raikkönen a közepeseket viseli.
Massának is volt egy kisebb pályaelhagyása, de elkerülte a kavicságyat - és Raikkönen is bemutatott még egy hasonlót.
Közben most a fél F1-es médiavilág azon van elképedve, hogy a SkySports kommentátora, Martin Brundle mekkora pókot fényképezett a pálya körül sétálva. Ennek a hétvégének ez lesz a slágerállata?
Így sordódott ki Raikkönen "érzésre első szárny nélküli" Ferrarija.
Mivel a második edzések második felében már mindenki alaposan feltankolt autóval köröz, ilyenkor már jó közelítéssel eredményt is lehet hirdetni. Most is ezt tesszük: Rosberg minden bizonnyal az első gyakorlást követően a másodikon is az élen végez.
Raikkönen sokatmondóan foglalta össze autójának alulkormányzottságát: "Olyan, mintha hiányozna róla az első szárny." A problémákat nyomatékosítandó a finn le is csúszott a pályáról egy ponton.
Verstappen bejött a negyedik helyre a két Ferrari mögé. A VSC kicsit beleköpött a levesbe, Ricciardo nem tudta befejezni gyorskörét a lágy gumikon, így csak a 12. helyen áll. Most pedig a többség már megkezdte a hosszú etapokra való készülődést.
De már vissza is tért a zöld jelzés, így ugyanazzal a lendülettel néhányan már ismét munkába is állnak.
Ilyen hosszú VSC-szakasz alatt a versenyzők se tudnak sok hasznosat tenni a pályán, szinte mindenki visszatért a bokszba.
Egy darus jármű már be is jött a pályára, hogy eltávolítsa a Haast.
Egy Haas a pálya szélén! Bár azt kell mondanunk, ez mostanság nem szokatlan látvány. Esteban Gutierrez parkolta le autóját a füvön a Degner 1 előtt, virtuális biztonsági autó kontrollálja a versenyzők tempóját.
Közben előkerült egy fotó, aminek tanúsága szerint virágok hevernek a Dunlop kanyar szalagkorlátjánál, azaz Jules Bianchi 2014-es tragikus balesetének helyszínén.
Rosberg két tizeddel máris megjavította az első edzés legjobb idejét, és már az is jobb volt, mint a tavalyi suzukai pole-kör. Ismét egy olyan pálya, ahol jelentős tempónövekedést láthatunk az előző évhez képest.
Hamilton ezúttal 72 ezreddel elmarad csapattársától, miközben Raikkönen bejött a harmadik helyre.
A Mercedesek is megjöttek a lágygumis körre, és ebben nem nagyon lesz köszönet. Rosberg 1:32,250-et futott és alaposan helybenhagyta Vettelt.
Vettel közel négy tizeddel gyorsabb a lágyakon, mint Hamilton volt a keményeken: 1:33,103.
Közben már el is készült a kivágott videó Kvjat DRS-táblagyilkos pörgéséről.
Susto importante para @Dany_Kvyat que finalmente consigue evitar males mayores #FP2 #GPJapon pic.twitter.com/mxOHmcd5lv
— A Toda FUno (@atodaf1) October 7, 2016
Vettel már jön is vissza lágy gumikon. Az imént még mindenki a közepes, illetve a kemény keverékeket használta.
Ricciardo pedig ezredre azonos időt futott Vettellel, így az első menetek után az ötödik helyen rangsorolják őt. Mérnöke szerint az ausztrál az első két szektorban veszített időt Verstappenhez képest.
A Mercedesek nem sokat kérdeztek, máris az élre álltak. Hamilton 1:33,475-tel vezet most, Rosberg közel három tizeddel lassabb nála, és már Verstappen a harmadik.
Kvjat bemutatott egy szépségdíjas 360°-os piruettet a célegyenes bejáratánál, aztán úgy ment tovább, mintha mi sem történt volna. Pedig történt: darabjaira törte a DRS-zóna kezdetét jelző táblát.
A Mercedesek és a Red Bullok is nekiveselkedtek a délutánnak. Rosberg számára rögtön kis ijedtséggel kezdődött az edzés, mert amikor megállt a bokszkijáratnál egy rajtgyakorlatra, jelentős mennyiségű és tekintélyes sűrűségű füst szállt ki autója hátuljából. A német szóvá is tette ezt a rádión, de el tudott indulni.
A levegő 24, az aszfalt 34 fokos, csúnya felhőknek nyoma sincs az égen, de nem is mára mondják az esős időt, hanem a következő két napra.
Máris 13 pilótának van körideje, és még többen jönnek. Már csak a Red Bull és a Mercedes pilótái, valamint a Sauberrel Ericsson maradt távol a pályától az első 10 perc végére.
"Csak a pálya határait próbálta felmérni, érthető?" - kommentálják vicces-komoly hangvétellel a Renault-nál pilótájuk hibáját.
This is known as 'exploring track limits', ok?#FP2 #JapaneseGP pic.twitter.com/BxsbbHhfnz
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) October 7, 2016
Magnussen a hajtűben elfékezte magát és kisodródott a kavicságyba, de vissza tudott evickélni a pályára.
Ricciardo jót nevetgél a pilótafülkében, miközben egyik szerelője éppen beszíjazza őt oda. A Sepangban győztes ausztrál nemrég azt nyilatkozta, ezen a hétvégén is elcsíphetőnek tartja a Mercedest, akár az Ezüstnyilak műszaki hibája nélkül is.
Már az első köridők is érkeznek a Haas, a Manor és a McLaren pilótáitól, na meg Sebastian Vetteltől. A német 1:34,150-nel állt az élre ideiglenesen.
Két világbajnok azonban már pályán van, és Vettel már egy nem túl sokat jelentő előzést is bemutatott Alonso ellen a felvezető körében.
Zöld zászló, megkezdődött a második gyakorlás. Az élpilóták egyelőre nem nagyon kapkodnak.
A japán rajongók lelkesedése egész biztosan páratlan a motorsportok világában. Mindig kellemes érzésekkel nézzük a róluk készült képeket és videókat. Mint például ezt is:
1️⃣ HOUR TO GO until #FP2
— Formula 1 (@F1) October 7, 2016
Who are you supporting this weekend? #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/kdgLx1Fq0Z
Ám mivel a japánok GMT +9-ben tengetik életüket, ez azt is jelenti, hogy az első edzés már le is zajlott Suzukában. És mivel az nálunk hajnali 3 órakor kezdődött, talán nem túl merész dolog azt feltételezni, hogy olvasóink közül nem mindenki látta. Itt elolvashatjátok, hogy mi is történt az első másfél órában, benne Grosjean kicsúszásával és Kvjat polipjával.
Napsugárral átitatott reggelt kívánunk. Nem is lehet jobban kezdeni a napot, mint egy kis F1-es szabadedzéssel. A Japán Nagydíj második gyakorlása a nyújtózkodás, a fogmosás és a kávézás ideje alatt, vagyis 7 és 8:30 között zajlik a mi időnk szerint, legalábbis ha ti is a GMT +1-es időzónában vagytok.