DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
17:30

Vizsgálják Verstappen és Sainz ütközését. A spanyol egyébként a bokszkiállás után visszatért a pályára, és rögtön egy leggyorsabb körrel mutatta meg, hogy még versenyben van - igaz, egyelőre az utolsó helyen.

Ennyit élő közvetítésünkről, de maradjatok velünk a futam utáni reakciókért: a Ferrari és a Renault is komoly magyarázkodásra szorul.

A leggyorsabb körért járó egy pont és a dobogó harmadik foka azért Leclerc-é lett végül. Toto Wolff eleresztett egy félmosolyt. Bolond verseny volt ez sok szempontból, amit kell majd még egy kicsit emésztgetnünk.

Lewis Hamilton drámai körülmények között megnyerte a Bahreini Nagydíjat, és a Ferrari helyett a Mercedes szerzett kettős győzelmet, miután Vettel saját hibája, Leclerc pedig a technika áldozatául esett.

Megkezdődött az utolsó kör is a safety car mellett, szóval ez most már így marad.

Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Vettel, Norris (6. hely a második versenyén a McLarennel!), Raikkönen, Gasly, Albon és Perez az első tíz helyezett jelenleg.

Ez megmentheti Leclerc harmadik helyét. Kivéve, ha extragyors eltakarítás után az utolsó körre újraindítanák a versenyzést, mert akkor viszont védtelen lenne a monacói.

Valami nagyon megállt a két Renault-ban. Viszont ennek következtében beküldték a biztonsági autót két körrel a vége előtt. 

Hülkenberg és Ricciardo egyszerre parkoltak le a pálya mellett, hát mi történt a Renault-nál?!

"Egyszerűen minden leállt" - mondja Ricciardo. Na de mindkét autóban egyszerre???

Bottas most előzte meg a monacóit. Hát, a pénteki első edzés óta a verseny utolsó harmadáig kinéző Ferrari 1-2 hirtelen Mercedes 1-2-vé változott.

Verstappen érdeklődik Leclerc hogyléte felől, önös érdekekből: "Ilyen tempóban elkapjuk őt?" Igenlő választ kap, ugyani 40 km/órával lassabb az egyenesek végén a Ferrari. 

Leclerc neve mellett még mindig ott van a leggyorsabb kör, érdekes hogy senki nem volt gyorsabb azóta a lágy gumikon sem. És senki nem fut egyéni legjobb szektoridőket sem mostanában.

Hat másodpercre van Bottas Leclerc-ről. Ha ilyen marad a tempója, az utolsó körökre Verstappen is utolérheti. De a negyedik hely megmaradna, Vettel ugyanis nagyon messze van. Csak hát ez nemrég még 1-2-nek nézett ki a Ferrari számára, nem 4-5-nek.

Egy órája még azt hihettük, hogy Todt széles mosolya lesz a nap képe. De lehet, hogy inkább ez.

Bottas ugyebár 20 másodperccel volt Hamilton mögött, szóval azért beletelik még pár körbe, hogy a finn és Verstappen is utolérje. 8 kör van hátra, így is necces a dobogó.

A monacói körönként 3-4 másodperccel lassabb az élmezőny tempójánál. Valamelyik kulcsfontosságú motorösszetevő mehetett tönkre, a turbóra vagy az energia-visszanyerőre lehet  gyanakodni.

Hamilton megelőzte Leclerc-t, a Ferrarinál a tenyerükbe temetik az arcukat a szerelők.

Az élen haladó Ferrari nagyon lelassult, dráma a hétvégét eddig domináló Leclerc-nél! "Mi történik?!" - kérdezi kétségbeesetten a rádión. Már csak pár másodperc az előnye Hamilton előtt.

És hirtelen fogy az előnye, az iménti 10 másodperc már csak 7,5. Jaj, jaj, jaj. 

Leclerc ijesztő üzenetet küldött a csapatnak: "Valami furcsát érzek a motorral."

Ricciardo közben elkezdett visszafelé csúszni, most Raikkönen előzte meg. Ez az egykiállásos taktika átka.

Közben Nicolas Todt arcán egyre szélesebb lehet a mosoly, mert pilótája már 10 másodperccel vezet Hamilton előtt. Bottas ide nem melbourne-i önmagát hozta, hiszen további 20 másodperccel van csapattársa mögött, de így is kettős dobogó felé halad a Mercedes, így nagyjából ugyanannyi ponttal távozhatnak a hétvégéről, mint a fő-főesélyesnek kikiáltott Ferrari.

Ez a durva látvány, de az ott középen tényleg Vettel, amint autója felugrat saját törött első szárnyán. Viszont úgy tűnik, a Ferrari nem sérült komolyan, mert már a Renault-kat vadássza, és rögtön 5. lesz. Onnan viszont további 26-ra lenne Verstappen.

Közben a két Renault csatázik, Ricciardo támadja Hülkenberget. Az 5-6. helyen állnak.

Nem értek össze, Hamiltoné volt már a pozíció, amikor Vettel elveszítette az autót. A gumijait is tönkretette, majd az első szárnya is magától letört - jézus, ez veszélyes volt menet közben! A német a bokszban, 9. helyre jött vissza.

Oh, Hamilton kívülről megelőzte Vettelt a 4-es kanyarban, amit követően Vettel megpördült!

Leclerc, és most már Bottas is megjárta a bokszot, miközben Hamilton hatalmas hadjáratot indított Vettel ellen a második helyért. Fordult a kocka kettőjük között!

Vettel is megjárta a bokszot, és elég neccesen jött vissza Hamilton elé, aki egy másodpercen belül van hozzá. Ismét eltérő gumikon vannak ők ketten, most az lesz a kérdés, hogy a Ferrarin jobban működnek-e a lágyak, mint az imént a Mercedesen.

Raikkönen a maga kiállása után gyors egymásutánban megelőzte mindkét Toro Rossót.

Na most már egyre többen jönnek ismét a bokszba, és így járt el Hamilton is.

És Verstappen kezdte meg a kiállások második körét az élen, nem Hamilton. A hollandnak is lágy gumijai voltak, most kapta meg a közepeseket.

A tavalyi Brazil Nagydíj tapasztalatai után elég rizikós vállalkozás, ha egy rózsaszínű autó megpróbál visszajönni körhátrányból Max Verstappennel szemben, de Lance Stroll most ezt megtette - és Esteban Ocon tavalyi esetével ellentétben sikerrel is járt. A Racing Point frissebb gumijainak köszönhetően tudta levadászni a Red Bullt.

A verseny féltávjánál járunk, 29 kör telt el az 57-ből.

Leclerc előnye tekintélyes, 8 másodperces Vettel előtt. Jelenleg a leggyorsabb kör is az ő nevéhez fűződik, de ez az idő biztosan javulni fog még a verseny végéig. Ne feledjük, egy pont jár idéntől ezért is.

Bottas 10 másodperccel Hamilton mögött a negyedik, mögötte öt másodperccel Verstappen.

Norris elkapta Raikkönent a 7. helyért. Mögöttük Gasly a 9. pár másodperc lemaradással, első Red Bull-os pontjaiért küzdve.

Hamilton azért nem szakad le rohamtempóban Vetteltől, sőt a következő körben még kis esélyecskéje is volt a visszatámadásra, amikor a német elfékezte magát a célegyenes végén. De most már aligha lesz köztük változás ebben az etapban.

Na, Ricciardo is kihajtott a bokszba, 32 körig kell most életben tartania a közepes keverékeket, hogy működjön a taktika.

És három DRS-zóna meg egy rámenős Vettel ellen nem is lehetett mit tenni, a brit kénytelen volt odaadni a második helyet a németnek. Ismét a Ferrarié az első két hely.

Hamilton gumikezelési problémákra panaszkodik, Vettel pedig meg is érkezett mögé. Nem nagyon működnek ezek a lágyak.

A Renault azért összességében most jobban elemében van, mint az időmérőn. A kerékcseréjén már túl lévő Hülkenberg most előzte meg Raikkönent a 7. helyért.

Ricciardo már a 6. helyig csúszott vissza, 3 másodperccel lassabb az élmezőnynél így kerékcsere nélkül. Alighanem megpróbálják vele az egykiállásos taktikát a Renault-nál. A rádióüzenet alapján pedig Magnussennel is erre készül a Haas.

Grosjean a bokszba hajtott és feladta a futamot, valószínűleg az elsőkörös incidens következményeként. Közben Kvjat 5 másodperces büntetést kapott bokszutcai gyorshajtásért.

Leclerc valamivel gyorsabbnak tűnik Hamiltonnál ebben az etapban is, pedig a Ferrarin keményebb gumi van. Négy másodperc feletti köztük a különbség.

A hónap képe: a Leclerc-t menedzselő Nicolas Todt arca, amikor a monacói megelőzte Vettelt a vezetésért.

A sorrend jelenleg: Leclerc, Hamilton, Ricciardo (még kerékcsere nélkül), Vettel, Bottas, Verstappen, Raikkönen.

A kerékcserék gyors hullámát az élen Verstappen indította el, s mint Christian Horner most elárulta, ennek egy lassú defekt volt az oka a holland Red Bullján.

Hamilton lágy gumikat kapott ismét, azaz biztos lesz még egy kiállása. Vettel csak egy körrel utána hajtott a bokszba, ő közepeseket kapott, de ez az egy kör elég volt ahhoz Hamiltonnak, hogy elkapja Vettelt a második helyért!

Verstappen Bottas elé jött vissza a bokszból, de a finnek sikerült visszaelőznie őt a pályán.

Jön Hamilton és Leclerc is. Kvjat közben kipördült, mint a visszajátszásból kiderült, Giovinazzi hathatós közreműködésével.

Jönnek a bokszkiállások. Verstappen után már Bottas és a szépen felkapaszkodó Hülkenberg is kihajtott.

Stroll és Grosjean elsőkörös ütközését is vizsgálták, és versenybalesetnek ítélték.

Raikkönen ugyan néhány pozícióval hátrébb csatázik már idén, mint az előző években megszokhattuk, de klasszikus egysorosai velünk maradtak, mint arra ez a friss rádiózás rámutat:

Mérnöke kérdezi a Magnussennel való csata után: Hogy áll az első szárny?
Mire Raikkönen: Én nem tudom, te mondd meg!

És a célegyenesben Leclerc a hátsó szárnynak köszönhetően nagy tempóelőnybe került, megelőzte csapattársát és átvette a vezetést! Vettel még próbálkozott, rég látott csata alakult ki két Ferrari között, de a német egy körrel később már 1,5 másodperces hátrányba került. 

Leclerc közben már utol is érte Vettelt az élen, és DRS-e van mindenhol. Na itt most mi lesz?! Az biztos, hogy Hamiltont már 3 másodpercre leszakították.

Woah, Verstappen és Sainz nagy csatába keveredtek, nem nagyon volt ilyen azóta, hogy csapattársak voltak a Toro Rossónál. De összeérhetett a két autó, mert Sainz defektet szedett össze és a mezőny végére esve próbál visszavánszorogni a bokszba. Ezért nagy kár, mert végre gyorsnak tűnt a McLaren!

Verstappen az 5., de korábbi csapattársa, Sainz támadja őt a McLarennel. Magnussen, Raikkönen, Ricciardo és Perez jelenleg még a pontszerző helyeken. 

A 2. és a 3. körben már Leclerc-é a leggyorsabb kör, a monacói egyértelműen magára talált a zűrös nyitókör után.

Stroll és Grosjean kerültek bajba az első körben, mindketten korai bokszkiállásra kényszerültek.

Az első kör végén 1,4 másodperc Vettel előnye Bottasszal szemben, de jaj, máris változás az 1-es kanyarban: Bottas elfékezi magát, ezzel Leclerc visszaelőzi őt, és Hamilton is kicselezi a finnt a következő kanyarokban!

Bottas is elkapta a monacóit még az első kanyarokban, és Hamilton is támadja - kis híján a Mercedes első szárnyába is került a botladozás, de egyelőre a Ferrari mögött maradt.

És a rajt: Vettel lerajtolta Leclerc-t, Bottas pedig Hamiltont!

Napi számmisztika: Leclerc a 99. különböző pole-pozíciós az F1 999. versenyén.

D2_wgF5W0AI1K4J

Felerősödött a szél, 8,6 km/órás sebességet mérnek jelenleg - ennek még lehet hatása a versenyen.

Indul a felvezető kör, mindenki a lágy keveréken kezdi a futamot, kivéve az utolsó helyen álló Kubicát, aki a közepeseken.

A versenyzők pár perccel ezelőtt meghallgatták a bahreini himnuszt, de lehet, hogy a futam végén egy másik apró államé is felcsendül...

Bahreinben eddig sem volt gond az előzési lehetőségekkel, de idén először három DRS-zónát is kijelöltek, ezek után leginkább amiatt lehet csak aggódni, hogy átesünk vele a ló túlsó oldalára.

Hamiltont megtalálta a rajtrácson egy hozzá hasonló kaliberű híresség: honfitársa, David Beckham.

Toto Wolff előrejelzése a második sorból rajtoló Mercedesek esélyeiről: "A versenytempónk nem tűnt rossznak a pénteki gyakorláson, de mégis kicsit szkeptikus vagyok azt illetően, hogy ez itt elegendő lehet. Bahrein sosem volt az a pálya, ahol mindenki más fölé emelkedtünk." 

A különleges rajtfelállás magában hordozza annak lehetőségét, hogy új futamgyőztest köszöntsünk a verseny végén, hiszen Charles Leclerc rajtol a pole-ból a Ferrarival, mellőle csapattársával, Sebastian Vettellel.

Üdv mindenkinek ezen a napos vasárnap délutánon, ami Bahreinben már nem napos, hiszen hatodik alkalommal villanyfényes futamot rendeznek a pályán.