DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
17:32

Sainz is visszatért a pályára a tesztnap utolsó fél órájába fordulva. Hamilton meg közel áll ahhoz, hogy úgy is elérje a száz kört, hogy csak a napi munka fele az övé.

IDE KATTINTVA érhető el a teszt összefoglalója.

És itt a kockás zászló, nem történt már változás a végén. Pillanatokon belül jövünk a napi összefoglalóval.

Óhó, Leclerc kihajtott egy installációs körre, majd visszatért a bokszba. Legalább nem lehet őt azzal vádolni, hogy nem csinált ma semmit. Ez így sem nevezhető már érdemi munkának a Ferraritól, de legalább megbizonyosodhattak róla, hogy sikerült-e mindent a helyére rakni.

És igen, Hamilton félnapi munkával is eljutott 100 körig, azért ez sem akármilyen mérföldkő. A Mercedes így már 175-nél jár, ami alighanem az egyik legmagasabb szám, amit egy nyolcórás kollektív teszten egy nap alatt egy csapat valaha is fel tudott halmozni.

Na, Perez került eddig a legközelebb Sainzhoz, 1:17,842-vel bejött a második helyre. Végre mutatott valami látványosat a Force In...g Point.

Leclerc-ből pedig már biztosan nem fogunk ma többet látni annál, mint tegnap Bottasból. A monacói tegnap és ma is sok időtől esett el, a két nap alatt eddig 29 kört tudott megtenni.

Hamilton visszatért a pályára, közben pedig már Perez és Raikkönen is átugrotta a tabellán a Mercedes párosát, akik így a 8-9. helyre csúsztak. A nap során eddig szinte észrevétlen Raikkönen 1:18,209-cel 14 ezreddel érkezett meg Vettel ideje mögé. Az élen egy másodperces előnnyel álló Sainzra azonban eddig senki nem jelentett veszélyt.

A Toro Rossónak is megvan a 100 kör, most már jóval könnyebb azokat a csapatokat sorolni, akiknek nincs: a Racing Point (78) és a Ferrari (40). A délelőtt 11 óra 10 perc óta egyáltalán nem köröző olaszok elkönyvelhetik maguknak az utolsó helyet a mai körszámlálón.

Hamilton befejezte közben a versenyszimulációját, ami két kerékcserét tartalmazott. Biztosan ő győzött, elvégre egyedül vett részt ebben a "versenyben".

Grosjean és Raikkönen szinte egyszerre juttatták el 100 körig a Haast és az Alfa Romeót. Kvjat is közeledik ehhez a mérföldkőhöz, ő közben az idején is javított, 1:18,6-tal fölugrott a Mercedesek elé.

Jaj, már megint eltelt egy óra, úgyhogy állásjelentés-idő van. Igazából leginkább a körszámokban történt változás.

EasyCapture1_1

Hamilton egyenlített Bottasszal körszám tekintetében, mindketten 75-tel állnak, azaz a Mercedes elsőként már a 150-et is elérte. A két pilóta között ebben a pillanatban tényleg csak az a legjobb körük közötti két ezred a különbség.

Az Auto Motor und Sport tette közzé az első közeli képet Vettel balesetéről, ide kattintva megtekinthető.

Közben a Renault is elérte a 100 kört a Ricciardo-Hülkenberg kombinációval. Ötödik csapatként tették ezt meg ma. A Haas, az Alfa Romeo és a Toro Rosso "vívnak szoros csatát" azért, hogy melyikük lesz a hatodik.

Hamilton most épp kiállt egy kerékcserére a versenyszimulációja során. A szerelők bizonyítják, hogy nem rozsdásodtak be a tél folyamán.

Az egy ideje már szakértőként ténykedő korábbi pilóta, Karun Chandhok Twitteren tartott gyorselemzést a keddi hosszú etapos eredményekból kiindulva. Röviden azt mondja, hogy a Ferrari még mindig erős, a Renault közeledett a Red Bullhoz, a Mercedes pedig egy fokkal keményebb gumin tud hasonló tempót, mint a Red Bull. Ebből nem arra lyukadt ki, hogy hány éves a kapitány, hanem arra, hogy sokkal jobb lenne minden, ha mindhárom gumikeverék használata kötelező lenne a futamokon, ami garantálná a kétkiállásos taktikákat.

Még nem hívtuk fel rá külön a figyelmet, de Hamilton legjobbja csupán két ezredre van Bottas délelőtt futott legjobbjától. A brit a 16 órakor közölt állásjelentés óta szinte folyamatosan a pályán van, akkori 33 köréhez már újabb 30-at hozzátett hosszú etapjaival.

Hülkenberg lépdelt még kicsit előre az előző percek során, 1:19,1-es körrel most a 8., köreinek száma pedig az autójának számával egyezik meg ebben a pillanatban: 27. 

Grosjean javított az idején, eddig negyedik volt, most már még negyedikebb a kevesebb mint egytizedes előrelépésnek köszönhetően.

És ha már a német lapot emlegettük, velük kapcsolatos hír, hogy feltörték az autójukat barcelonai tartózkodásuk alatt. Ilyet még a mi szerkesztőségünk is tapasztalt, amikor két éve a MotoGP miatt utaztunk a városba - a mi autónk megúszta, de mások nem voltak ilyen szerencsések.

Még mindig semmi nyoma a Ferrarinak. Az Auto Motor und Sport információi szerint az első szárny, az orrkúp, az első felfüggesztés és akár még az oldalszekrények is sérülhettek Vettel balesetekor, van tehát mit javítani.

A Williams ma is eljutott 100 körig, ezúttal Kubica hathatós segítségével. Ők a negyedik csapat, akik ma ezt elérték a Red Bull, a Mercedes és a McLaren után.

Ha van kedvetek 90°-ban elfordítani a fejeteket és közben hunyorogni, akkor itt van Vettel 3-as kanyarban történt balesete az 1-es kanyar előtti lelátóból filmezve...

Ha van kedvetek hunyorogni, akkor a Parc Fermé rovatunkban megnézhetitek Vettel 3-as kanyarban történt balesetét az 1-es kanyar előtti lelátóból filmezve...

14 óra óta csupán néhány változás történt az eredménylistán, az első három idő egyelőre érintetlen.

Az állás 16 órakor:

Robert Kubica átlépte a 90 kört, harmadikként a tesztelők közül: Sainz (96) és Verstappen (114) vannak előtte.

Lassan két óra eltelt a délutáni fázisból, és továbbra sincs semmi hír a Ferrariról.

Szokatlan elem a Renault-n: 

A Fox Sports stábja társaságában lefotózott korábbi Sauber- és Haas-pilóta, Esteban Gutierrez a Mercedes kötelékébe tartozik: fejlesztőpilóta státuszban kötött szerződést a címvédő istállóval.

A két Renault nagyon lassú bárki máshoz képest: a 10. helyezett Kubicának 1:19,3-as köre van, a mögötte álló Hülkenbergnek és Ricciardónak 1:22-es.

Hamilton már 1:19 alatt és a 6. pozícióban. A brit körszámlálója 26-nál tart.

Jelentős késéssel Hülkenberg is teljesítette első köreit délután. A német rögtön Ricciardo elé ugrott, a 11. helyre.

Jelentős különbségek vannak a megtett körök számában: a 114-gyel vezető Verstappen mögötti Sainznak 82 van csupán. A harmadik helyen a csak délelőtt vezető Bottas áll 75-tel.

Újra nincs túl intenzív élet a pályán, jelenleg Sainz és Raikkönen körözget C2 gumin.

Ahogy a táblázaton látszik, nem csupán Leclerc, de a Ricciardót váltó Hülkenberg sem merészkedett még elő délután.

A délutáni etapból el is telt az első óra, mutatjuk az állást 15-kor:

Vettel első nyilatkozata a balesetről:

„A 3-as kanyarba mentem, amikor az az érzésem támadt, hogy gond van a bal elsővel. Onnantól már semmit nem tehettem, hogy elkerüljem a becsapódást. Azután nem én irányítottam, egyenesen a gumifalba rohantam. Padlógázzal dolgozunk azon, hogy megértsük, ami történt. Sokkal egyszerűbb dolgunk lenne, ha lett volna több bukótér, az autónk pedig nem ütközött volna, ugyanis így sok minden megsérült” – mondta Vettel. Szavaiból kiderül, a probléma egyelőre ismeretlen a Ferrari számára.

A harmadik helyen álló Verstappen elsőként lépte át a 100 körös határt.

Hamilton 1:19,071-gyel egyéni legjobbját teljesítette, ezzel hetedik helyre ugrott.

Az álmos első félóra után elkezdenek javulni a köridők: Grosjean 9.-ről a 4. helyre lépett elő 1:18,4-es körrel.

Az első félórában mindenki lassú köröket a keményebb abroncsokon, 1:20 alatti időt nem is láttunk.

Trükkös tükrös kép a Racing Pointtól. Perez a 7. pozícióban áll.

A címvédő a 10. helyre iratkozott fel 1:21-es körével, az egész délelőtt tesztelő Ricciardo elé.

A helyszínen levő Autosport stábja „nagyon kék olajos füstöt” figyelt meg a Mercedesből előszállni. Hamilton mai első köreit tette meg.

Aki pályán tartózkodik, mind C3 vagy keményebb abroncson teljesít 1:23 feletti, lomha köröket.

Kezd benépesülni a pálya, többek között kiment Kubica is – épp Raikkönen elé, a Williams most feltartja az Alfa Romeót.

Eddig egyedül Raikkönen hajtott ki, magányosan köröz a pályán.

Az ebédszünet után folytatódik a teszt. Csapattársát váltva autóba ül Bottas és Ricciardo helyett Hamilton és Hülkenberg – és majd Leclerc is, ha a Ferrari megjavítja az összetört SF90-t.

Itt a kockás zászló, vége a délelőttnek. Hogy mi történt? Az első óra főleg tapogatózással telt (Verstappen és Bottas kezdett be igazán), majd a másik órában jött Carlos Sainz és megfutotta az egész téli teszt eddigi legjobb körét, amivel azóta is vezet - C4-es gumin volt a spanyol. Ezt aztán a piros zászlók órája követte: előbbi Sainz okozott megszakítást, mert víznyomás-problémák miatt megállt a McLaren, majd Verstappen Red Bullját tolták vissza a bokszba, végül Sebastian Vettel okozta a legnagyobb kimaradást. A német a hármas kanyarban mechanikai hiba miatt leszáguldott a pályáról, neki a falnak, összetörte a Ferrarit és könnyen lehet, hogy délután sem nagyon látjuk majd újra a csapatot.

Így állunk most:

 

A Sky egyik szakértője szerint a múlt héten látott Mercedes még egy novemberi, "biztonsági" verzió, a most látott autó pedig az "igazi" - félvezeti a népet a világbajnok?

A Kubica-tábor természetesen most sem hiányozhat:

 

A Ferrari az közölte, hogy a Vettel által összetört autó még órákig nem térhet vissza a pályára, ebből arra következtethetünk, hogy a délutánból is vesztenek majd - megint Leclerc jár pórul, mint tegnap.

A Racing Point továbbra sem az igazi, Strolléknál Barcelonában eddig csak a Williams teljesített kevesebb kört, pedig a grove-iak két és fél napot késtek. Perez ma is utolsó ezen a listán, 29 körrel a "zsebében" ül a bokszban húsz perccel az ebédszünet előtt.

Ricciardo becsülettel dolgozik:

 

Verstappen éppen egy meglehetősen hosszú etapot teljesít, stabilan 1:21-es körökkel, lehet, hogy ő már az ebéd előtt megkezdte az ilyen jellegű munkát - ez eddig jellemzően a délután programja szokott lenni.

Aki nagyon csendes eddig ma, az Kimi Raikkönen és az Alfa Romeo, a finn még harminc kört sem tett meg, nála kevesebbel csak Sergio Perez rendelkezik jelenleg - fél óra van hátra az ebédszünetig.

A csapat szerint egyébként a Renault most a megbízhatóságra gyúr és ami a motort illeti, a teszt összességével abszolút elégedett is lehet. Eddig.

Ricciardo és Bottas is 50 megtett körön túl, az ausztrál viszont az időket tekintve utolsó, mert most már a belendülő Kubica is megelőzte.

A reggeli 0 Celsius-fokos aszfalt egyébként most már 25 Celsius-fokos.

Az azért jó, hogy ilyen sokan vannak kint már a teszten is...

Többen is javítottak, Verstappen pedig elkerülte az ötven megtett kört, ezzel ő a legjobb ebben a tekintetben a mai napon.

Most "megtelt" a pálya:

 

Bottas javít is, 1:18,9-cel mai legjobbját futja.

Jó negyven perc szünet után folytatódik a munka a pályán, a mezőny fele vissza is tért az aszfaltra.

Közben egy fontos hír: Fernando Alonso visszaül a McLarenbe! Klikk: https://formula.hu/f1/2019/02/27/hivatalos-alonso-visszaul-a-mclarenbe

 

Egyébként az is kiderült, hogy Sainz korábbi megállását víznyomás-problémák okozták.

Közben az autó is visszaért, zöld zászló!

Vettelt megnézték az orvosok, de elvileg rendben van.

A Ferrari hivatalos információja: "mechanikai hiba" okozta Vettel balesetét.

Nem hivatalos forrás, de pályaszéli információ, hogy fékhiba okozta az egyébként elég furcsa balesetet.

Most emelték ki a Ferrarit a baleset helyszínéről, dolgoznak a gumifal helyreállításán, Vettel pedig sétál...

Úgy tűnik, hogy Vettel egyenesen kirohant a pályáról a hármas kanyarban, neki a falnak, ahol jelentősen megtörte a Ferrari elejét, főleg a bal elejét. Neki nincs baja, de az autót a következő órákban aligha látjuk újra a pályán - jelentős kiesés a Ferrarinál!

Egyelőre nem tudni pontosan, hogy mi történt, de a Ferrari a falban van, összetört - Vettelnek nincs baja. 

Hoppá, megint piros zászló, most Vettel! A német kicsúszott a hármas kanyarban.

Úgy tűnik, hogy rajtpróbált tartott, csak... nem rajtolt el.

Újabb piros zászló! Verstappen ugyanúgy a bokszkijáratnál állt meg, mint korábban Sainz.

Így állunk két órát követően - közben pedig Sainz visszatért a pályára, megcsinálták a McLarent.

Kevin Magnussen azon kevesek közé tartozik, aki szerint többet lehet majd előzni az idei módosítások miatt. Klikk: https://formula.hu/f1/2019/02/27/megis-joval-tobb-elozes-lehet-iden

 

Sainz autóját visszavitték a bokszba, szabad a pálya.

Csak hogy mutassunk egy videót is a mai napról:

 

Piros zászló! Sainz ebben is az első: a bokszból kifelé megállt alatta a McLaren.

Közben a Renault bejelentette, hogy Szergej Szirotkin lesz a csapat tartalékpilótája 2019-ben.

Mit csinál a McLaren?

Sainz nem lassít, 1:17,144-gyel megfutja a téli tesztek eddigi leggyorsabb körét, két tizeddel megjavította Nico Hülkenberg eddigi idejét!

Sainz nagyon belejött! 1:17,503 a spanyoltól, ez a McLaren legjobb köre a teszten, sőt, az egész mezőny második legjobb ideje a bő öt nap során, elvileg a C4-es gumin.

Érdekesség: Grosjean intermediate gumikon futotta az installációs körét, azóta egy órát ült a bokszban, most tér vissza a pályára.

A Mercedes bokszkiállást gyakorol, az elmúlt tíz percben Bottas többször is visszatért a bokszba egy gyors kerékcserére.

Közben Vettel is megelőzte Verstappent, Perez felugrott a negyedik helyre, egyelőre nagyon szoros az eleje - most már azért mindenki aktív, így állunk egy óra elteltével:

 

Sainz! 1:18,8, a tegnapi naphoz hasonlóan ismét egy McLaren az élen!

Kubica is megérkezett:

 

Sainz első komolyabb köre rögtön a második helyre elég, Verstappenen kívül eddig csak ő ment be 1:20 alá.

Most ismét csendesebb a pálya, Verstappen már 17 körnél tart ugyan, de sokan ücsörögnek a bokszban, Bottas például az erős rajt óta az elmúlt húsz percet a garázsban töltötte.

Érdekes információ: a hét folyamán eddig a sebességméréseknél mindig a Renault-motoros autók voltak a leggyorsabbak - Hülkenberg nem a vakvilágba beszélt, amikor azt mondta, hogy érzi az erőt?

Verstappen 1:19 alatt, 1,2 másodpercre van a tegnapi nap legjobb idejétől - közben Vettel a második, Raikkönen pedig a harmadik, éledeznek a többiek is.

Vettel az első, aki visszatér a pályára, a Ferrarinak a tegnapi nap után lenne min javítania - bár a körszámokat tekintve a teljes tesztet nézve már vezetnek a Mercedes előtt.

Bottas és Verstappen is kilenckörös etappal nyitott, most mindketten visszatértek a bokszba, úgyhogy teljesen kiürült a pálya - mindenki (Perez is) megtette az első lépéseket, egyetlen autó sincs mozgásban.

Negyedóra elteltével már csak a Racing Point autóját nem láttuk a pályán, Sergio Perez egyelőre "pihen". 

Verstappen közben már 1:19-ben jár, gyorsan felvette a ritmust.

Most már Verstappen is bekapcsolódik, a hetet most kezdő holland megtett három kört és 1:21,038-cal átvette a vezetést a már nyolc körnél tartó Bottastól.

Az első percekben egyedül Bottas végez komolyabb munkát, a Mercedes finnje máris megtett öt kört, a többiek egyelőre csak kinéztek a pályára.

1:24,626-tal Bottasnak már mért köre is van, még ha ez nem is tekinthető "igazi" mért körnek - közben Vettel is végiggurult már kétszer a pályán, de most visszatért a bokszba.

A mezőny nagy része azonnal meg is kezdte a munkát, a tegnap rengeteg időt veszítő Valtteri Bottasé az első (nem mért) kör.

Éééééés zöld zászló, kezdődik!

Tegnap a Renault tette meg a legtöbb kört és a McLaren-Renault volt a leggyorsabb, bár a Honda sem panaszkodhat - ki lesz a mai úr?

Az idei teszt eddigi legjobb idői:

1. Hülkenberg 1:17.393 (Test 1, Day 4)

2. Albon 1:17.637 (Test 1, Day 4)

3. Kvjat 1:17.704 (Test 1, Day 3)

4. Norris 1:17.709 (Test 2, Day 1)

5. Gasly 1:17.715 (Test 2, Day 1)

A zöld lámpáig nézzük meg a keddi nap összefoglalóját:

 

Álmos reggel a pályán:

A mára tervezett pilótafelállás a következő:

Mercedes - Bottas (délelőtt) - Hamilton (délután)

Ferrari - Vettel (délelőtt) - Leclerc (délután)

Red Bull - Verstappen

Renault - Ricciardo (délelőtt) - Hülkenberg (délután)

Hare - Grosjean

McLaren - Sainz

Racing Point - Perez

Alfa Romeo - Raikkonen

Toro Rosso- Kvjat

Williams - Kubica

Nagyon hideg reggelre ébredtek a csapatok Barcelonában, hideg az aszfalt is, bár az előrejelzések szerint hamarosan "normális" hőmérsékletre melegszik az idő.

Jó reggelt, szép napot minden kedves olvasónknak! A maival együtt már csak három nap van hátra az F1-es téli tesztekből, úgyhogy egyre fontosabb az, hogy minden jól működjön - tegnap a Ferrari és a Mercedes is technikai gondokkal küzdött, Hamiltonék ráadásul hatalmas változtatásokat eszközöltek az autón, amellyel a figyelem középpontjába kerültek.