A Haas, a Toro Rosso, a Williams az első kihajtók - vajon lesz még érdemi (vagy bármi) változás a sorrendben?
Itt a kockás zászló, más változás már nem történt, hamarosan jövünk a nap összefoglalójával, holnap reggeltől pedig tartsatok velünk ugyanitt!
Egyelőre Hülkenberget és Hamiltont ugrotta át. Elég sokan a pályán az utolsó pillanatokban is.
1:20,7-tel iratkozott fel a finn az eredménytábla utolsó helyére. Vicces lenne, ha mindezek után az utolsó percben még felugrana az élmezőnybe.
Na, Bottas a pályán!
Visszatért a zöld az utolsó 13 percre.
Alighanem ez a piros zászló kellett ahhoz, hogy ne essen meg a Mercedesszel az a csúfság, hogy ők zárják a legkevesebb megtett körrel a mai napot. A csillagosok 84-ig jutottak, Norris 80-nál volt, amikor megállt.
Eközben a mclarenes megfigyelőosztag megfigyeli az eseményeket: egymás mellett Alonso, Sainz és Brown.
Na, és már megint Norris a főszereplő, most épp azért, mert leparkolt a 2-es kanyarban, előcsalogatva a piros zászlót.
Továbbra sincs nyoma Mercedesnek, ez a fél nap már ment a kukába a csapat és Bottas számára. Bár ha ígyis-úgyis ki kellett cserélni a motort, akkor legalább most, "munkaidőben" elvégezték, és talán nem kell sokat túlórázniuk a szerelőknek a leintés után.
Norris a leglágyabb gumikat használta, de hét tizeddel megjavította saját és csapata múlt heti legjobbját is.
Ó, és a 2019-es mezőny egyetlen tinédzsere nem is vacakolt, Norris a leggyorsabb volt az első és a második szektorban is, a kör végén pedig a tabella élére ugrasztotta a McLarent: 1:17,709-es köre hat ezreddel jobb Gasly korábbi etalonjánál.
Legyen itt egy kis motorzaj az újra kihajtó Norristól.
Lando's out on track with a little over half an hour of running left to go. #F1Testing pic.twitter.com/POHaDJaavS
— McLaren (@McLarenF1) 2019. február 26.
Rá akartunk nézni, hogy hány körnél tart Norris a McLarenben, de sehogy nem találtuk a nevét a tabella alján: ennek az a prózai oka van, hogy a brit épp most futott egy 1:18,2-t, ezzel feljött negyediknek. 77 körrel a tarsolyában pedig mint aki jól végezte dolgát, be is hajtott a bokszba.
És a kanadai két lila szektort is futott, szóval az imént összeadott elméleti leggyorsabb kör is tovább javult ezzel.
Hopp, végre egy javítás: Stroll a Racing Pointtal futott egy 1:17,824-et, ezzel Vettelt átugorva feljött a második helyre.
1:17,715 ugyebár a nap eddigi legjobb köre Gaslytől, viszont ha összeadjuk a nap legjobb szektoridőit, akkor ennél egy másodperccel jobb, 1:16,704 jönne ki, köszönhetően Gasly első, Vettel második és Hamilton harmadik szektorának.
Na, és most megjött Norris, hogy elmozduljon a tabella aljáról. Illetve nem biztos, hogy azért, mindenesetre feltételezhetően jó sok kört szeretne még belepréselni a fennmaradó 50 percbe.
Ez az állás 17 órakor, egy órával a kockás zászló beköszönte előtt.
Úgy néz ki, a Renault lesz a mai nap környertese, Hülkenberg és Ricciardo összesítésével már 134-nél járnak, míg a második Haas 119-nél. A Renault a Mercedeshez hasonlóan most is azt a tervet követi, mint a múlt héten: megosztják a napot a két versenyző között, és minél több körre törekednek látványos időeredmények nélkül. Illetve a Mercedes csak akkor tenne így, ha Bottas autója elkészülne és végre kihajthatna a pályára - erre már csak egy órájuk van.
Akit már több mint egy órája nem láttunk a pályán, az Lando Norris és a McLaren. A brit ugyan visszatért délelőtti leállása után és el is kúszott 71 körig, de azóta teljes a csend körülöttük.
Na, Russell negyedik csapatként a Williamst is eljuttatta 100 körig, ez azért már tesztnapra hasonlít a grove-i csapattól, nem úgy, mint a múlt hetiek. 1:19,6-os legjobbal a hetedik helyen áll, és már jó ideje jelöletlen gumikon köröz az adatok alapján.
Jézus, hát itt tényleg összegyűlt a 2018-as McLaren összes ismert arca, Stoffel Vandoorne épp most posztolta ezt a képet azzal a szöveggel, hogy "találjátok ki, hol vagyok". Nem jár érte nyeremény, mert a háttérben a Ferrari és a Renault motorhome-ja elég beszédes segítség...
Guess where?! pic.twitter.com/eVGwJ6avZ1
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) 2019. február 26.
A pályán mostanság leginkább a három Ferrari-motoros autó folytat látványtalan körözést, miközben Alonso a paddockban az F1 kommunikációs főnökét, Luca Colajannit köszönti. Érdekes lesz megtudni, hogy mi okból látogatott ki a pályára a spanyol, mint ahogy az is érdekes, hogy korábbi mclarenes főnöke, Eric Boullier is itt van, bár kettőjük utazásának talán nincs köze egymáshoz.
Alonso saluda a Luca Colajanni. Primera visita al paddock https://t.co/GLksZ9NO8b #F1 #F1Testing pic.twitter.com/mRHM2XQDpK
— SoyMotor.com (@SoyMotor) 2019. február 26.
Magnussen javított nagyjából egytizedet az idején, 1:18,7-tel maradt a hatodik helyen. A dán azon kevesek egyike, akik mostanában rövid menetekkel kísérleteztek.
És meg is tette, a Haas és a Renault után a Red Bull a harmadik csapat, amely eljutott három számjegyű körig ezen a héten. És még mindig a Ferrari áll a legrosszabbul a maga 61-ével.
A legjobb idővel álló Gasly most egy hosszú etapot tol már több mint 20 kör óta, összességében pedig rögtön eléri a 100-at.
Még mindig nem láttuk a Mercedest Bottas elsőkörös megállása óta, most viszont legalább már hallhatunk róluk. A gyors helyzetjelentésükből viszont az jön le, hogy még egy darabig nem is fogjuk látni őket:
"Az olajnyomás problémája állította meg az autónkat a pályán. A kezdeti átvizsgálás után úgy döntöttünk, hogy kicseréljük a hajtásláncot, így folytatni tudjuk majd a mai programot, és jobban utánajárhatunk a probléma okának is."
Így állunk két órával a nap vége előtt - Magnussen közben elérte a száz megtett kört.
A mai napjával eddig elégedett lehet a Williams, George Russell ugyanis már most több kört tett meg, mint az egész csapat a teljes múlt hét folyamán...
Vettel sem vacakol, 1:17,9-es körével tovább javít - ez a német eddigi legjobb ideje a téli teszt során, Gaslyt viszont neme érte utol, továbbra is második.
Stroll is belendült, 1:18,5-ös körével felugrott a táblázat harmadik helyére.
Nico Hülkenberg közben azt mondja, hogy érzi az erőt a Renault-motorban, jobbnak tűnik az erőforrás, mint eddig, úgyhogy bizakodó.
Hogy mennyire jó ez a Gasly-kör? A téli teszt eddigi legjobb Red Bull-köre és legjobb C3-as gumin futott köre!
Gasly rögtön megcáfolja mindezt! A francia az első, aki bemegy ma 1:18 alá, 1:17,715-tel átveszi a vezetést a C3-as gumikon!
Úgy fest, hogy most mindenki a hosszú etapokat gyűri, az autók mozgásából ítélve elég sok üzemanyaggal, úgyhogy csak a körszámláló ugrál, új gyors körök nem igazán érkeznek.
Vettel következő köre is 1:18,2, úgy fest, hogy ez a tempó kisujjból jön...
Vettel robbant! A Ferrari németje 1:18,206-os körrel átveszi a vezetést a C3-as gumin. Három tizedmásodpercet adott Giovinazzinak.
Ma eddig egyedül a Ferrari nem érte el az ötven megtett kört, nyilván a délelőtt technikai hiba miatt - közben a McLaren elérte ezt a határt. A maranellóiak kereken negyvennél járnak.
Magnussen 1:19,1-es körével saját legjobbját futja, úgy látszik, hogy van, aki tartogathat még valamit délutánra.
Vettel beletekert gyorsan tizenegy kört a Ferrariba, majd bement a bokszba, jelenleg a nyolcadik helyen áll. A másik új érkező, Daniel Ricciardo egyelőre sereghajtó, ő nyolc kört tett meg a Renault-val.
Bottas autója visszaért a bokszhoz:
Alonso tényleg itt van, ahogy a kép is mutatja. Ezzel nagyjából összegezhetjük is a délutáni program első óráját: Fernando Alonso megérkezett a teszt helyszínére, Valtteri Bottas alatt pedig lerobbant a Mercedes, a technikai hiba okáról egyelőre semmit sem tudni, csak azt, hogy a Hamiltont váltó finn első körén történt. Mért kört nem igazán láttunk még.
A délelőtt technikai hibával sújtott Lando Norris is megérkezett:
A solid effort from the team to get @LandoNorris back out on track. This afternoon's run plan is #F1Testing pic.twitter.com/1zVffvVhyQ
— McLaren (@McLarenF1) 2019. február 26.
Végre zöld a zászló, érkeznek az autók.
Éppen kezdett volna "beindulni a buli" a pályán, Vettel bekezdett egy 1:19-es körrel, mielőtt Bottas megállt, most pedig már jó negyedórája nem történik semmi megint...
Az mindenesetre érdekes, hogy a hibátlan első hét után a Ferrari és a Mercedes is elromlott a második hét első napján.
A Mercedes azt posztolta, hogy "ez a mi hibánk".
A finn az első körén volt, mikor megállt alatta az autó. A csapat éppen "begyűjti" a W10-et.
Piros zászló! Bottas félreállt a Mercedesszel a hármas kanyarban!
A Ferrarinál Sebastian Vettel, a Renault-nál pedig Nico Hülkenberg érkezik elvileg, de egyelőre egyik csapat sem kezdte meg a munkát - kijött viszont Giovinazzi és Albon.
A Mercedes pilótát cserél, Hamilton helyét Bottas veszi át.
Egyelőre még emésztik a csapatok az ebédet, mert teljesen üres a pálya - Russell is csak kinézett, azóta nem történik semmi.
Néhány perc csend után megérkezett az első délutáni autó a pályára, George Russell hajtott ki a Williamsszel.
A mezőny visszatért az ebédszünetről, visszatérünk mi is egy hírrel: Fernando Alonso megérkezett Barcelonába...
Az első 4 óra történéseinek összefoglalója:
Pierre Gasly a Red Bull-lal a délelőtt szinte egészében az eredménylista élén állt: 1:18,647-es körével már a második órában megjavította a csapat első teszten elért legjobbját. Ezt a köridőt nem fokozta a későbbiekben, a riválisok azonban egyre közelebb kerültek: előbb Antonio Giovinazzi férkőzött egy tizedmásodpercen belülre, majd Charles Leclerc futott mindössze 0,004 másodperccel lassabb köridőt. Aztán jött újra Giovinazzi, aki negyedórával a délelőtti szakasz leintése előtt 1:18,589-cel átvette a vezetést.
Leclerc az utolsó óráig csupán hat megtett körrel rendelkezett, miután hosszú ideig vesztegelt a bokszban, a csapat tájékoztatása szerint a hűtés problémája miatt. Ez volt a Ferrari első nagy kiesése a tesztelés során. Rajtuk kívül a McLarennek volt egy fennakadása: Lando Norris megállása váltotta ki a délelőtti egyetlen piros zászlót.
Nagy figyelmet kapott még a Mercedes, amelynek aerodinamikai csomagja teljesen megújult a két teszt között. Lewis Hamilton 83 kört teljesített, de hasonlóan eredményes volt a Haas (84) és Renault (80) is. Leclerc jutott a legkevesebbig, 29-ig.
Az állás 13 órakor:
Giovinazzival az első helyen leintik a tesztelés délelőtti szakaszát. Egyórás ebédszünet következik.
Giovinazzi nem hagyja, hogy Gaslyé legyen a leggyorsabb idő az ebédszünetig. 1:8,589-cel átvette a vezetést C4 gumin!
Leclerc tűzijátéka óta Russell produkált érdemi javulást, kilencedikről hatodik helyre lépett előre. Hamilton így már csak a nyolcadik pozícióban: a Mercedes ismét nem a köridőkre játszik.
A két versenyzőnek nincs oka aggódni, hogy a délelőtti hajsza miatt délután kimerültebbek lesznek: a Renault és Mercedes minden nap cseréli versenyzőit az ebédszünetben. Ez az egyik előny a stratégia mellett, amelyet a második teszten a Ferrari is alkalmaz.
Körszámban Hamilton és Hülkenberg továbbra is fej fej mellett haladnak: a két listavezető egyaránt 67-tel rendelkezik. Sőt, a köridő is nagyon hasonló: 1:20,332 és 1:20,348. Ezzel hetedik-nyolcadik pozícióban állnak.
A Mercedes elmondása szerint – írja Tobi Grüner újságíró – egyetlen aerodinamikai alkatrész sincs az autón, melyen ne történt volna változás. A W10 ilyen formájában vesz részt az Ausztrál Nagydíjon.
Mióta a technikai gond után visszatért a pályára, Leclerc folyamatosan rója a köröket, hogy behozza a lemaradást: most 20-nál tart.
Eric Boullier-t, a McLaren tavaly nyáron lemondott versenyigazgatóját fotózták le Barcelonában. Egy új hír vele kapcsolatban, hogy a Francia Nagydíj rendezői csapatában tér vissza az F1-es körforgásba.
Gasly és Leclerc között az első két helyen mindössze 0,004 másodperc a különbség.
Leclerc és Giovinazzi összecsapott a második helyért: a monacói 1:18,651-gyel feljött a második helyre C3 abronccsal, annak ellenére, hogy C4-gyel az olasz is javított.
Az elmúlt percekben Leclerc visszatért a pályára, 1:19-es körével pedig rögtön a harmadik helyre ugrott fel.
Az elmúlt egy órában sor került az első piros zászlóra, Hamilton és Hülkenberg átlépte az 50 kört, sokat beszéltünk a hűtésprobléma miatt bokszban ácsorgó Ferrariról is. Gasly körét azonban nem sikerült túlszárnyalni, habár Giovinazzi egy lépéssel közelebb került.
Az állás 12 órakor:
A hírek szerint a hűtéssel volt problémája a Ferrarinak. A gondot kiküszöbölték, Leclerc hamarosan visszatér a pályára.
Giovinazzi javított, most már csak 0,122-re az élen álló Gaslytól.
A nyolcadik Russell 1:20,724-re javított, ez pedig a Williams eddigi legjobb téli köre. A csapat az első teszten csak másfél napot töltött pályán késés miatt.
Hamilton és Hülkenberg egyszerre érték el az 50 kört, kevesebb mint 3 óra során.
A zöld zászló után Albon is kihajtott a pályára a Toro Rossóval: a Ferrarihoz hasonlóan ő is sokat vesztegelt a garázsban, azóta viszont 10 kör felett jár. Leclerc-nek egyelőre nincsen nyoma.
Negyed óra szünet után eltakarították a McLarent, újra nyitva a pálya.
„Néhány dolgot ellenőrzünk. Értesíteni fogunk titeket” – írta a Ferrari a Twitteren a garázsban állás kapcsán. Hát, ebből nem derült ki sok minden…
A brit 38 kört megtett már, de csupán utolsó helyen állt az MCL34-gyel. A baj a 3-as kanyarban történt meg, a jelek szerint a versenyző félrehúzódott.
Az első piros zászló a délelőtt folyamán: Lando Norris McLarenje a kavicságyban.
Közben megjelent az első feltételezés a szaksajtóban (pontosan a német AMuS-nál), hogy a Ferrarinál valamilyen műszaki gond jelentkezhetett, azonban nem tudják, milyen jellegű. Leclerc továbbra is csak 6 körnél jár, az első óra óta nem hagyta el a bokszot.
Miután talán aránytalanul sok képet mutattunk a Mercedesről a közvetítésben eddig, íme Nico Hülkenberg, az első teszt leggyorsabbja. A német most szerényebben teljesít, a hatodik helyen áll 1:20,7-es körrel.
Az állás 11 órakor:
Giovinazzi gyorsult, 1:19 alá ment és Stroll letaszítva a második helyre ugrott.
Az F1 Technical fotóján jól láthatók a Mercedes első szárnyán történt változások.
A Mercedes aerodinamikai méréseket is végzett a W10-en: számos elem megújult a versenygépen, így a légáramlatok is jelentős mértékben változtak körülötte.
Nem sok köridőjavulásról számolhattunk be az utóbbi időben, a csapatok inkább a nehezebb autót próbálgatják.
Csak két pilóta neve mellett áll 10-nél kevesebb kör: Albon mellett Leclerc is alig járt eddig a pályán.
Hamilton folytatja C3 gumis etapját, az ötödik helyre lépett előre.
Másfél óra telt el, de már Hamilton, Hülkenberg és Magnussen is átlépte a 25 kört.
Pierre Gasly nagyot javított, 1:18,647 az új legjobb kör: az RB15 ilyen gyors nem volt az első teszt során egyszer sem.
Megfigyelhető a teszten, hogy egyes autók áthaladnak a bokszutcán, de nem állnak ki a garázsba. Helyette a bokszutca végén állnak meg egy próbarajt kedvéért.
Lance Stroll belehúzott: nem csupán első mért körét teljesítette, de a Pirelli jelöletlen abroncsán a második helyre ugrott, egyetlen tizeddel Gasly mögé. Már mind a tíz délelőtt tesztelő versenyzőnek van körideje.
Így áll a második teszt egy óra elteltével:
Az elmúlt háromnegyed órában, installációs köreik óta Norris, Stroll és Russell nem járt a pályán.
A francia 1:19,0-nál tart: csupán három tizedre a Red Bull első héten elért legjobb ideje.
Gasly a C3-as gumin 1:19,3-ra javított, Magnussen jött fel a második helyre egy másodperc hátrányban. Albonnak is van már mért eredménye.
Magnussen is feliratkozott, a harmadik pozícióba. Stroll, Albon, Norris és Russell nem rendelkezik mért idővel.
Még néhány kép a Mercedes újításairól: innen jobban látszik, miért mondtuk, hogy nem túl szép az orrkúp.
Mercedes running lots of updates this morning. Nose, frontwing, floor, sidepods, t-wing...#AMuS pic.twitter.com/JKtJxkLLmf
— Tobi Grüner (@tgruener) 2019. február 26.
Hirtelen elkezdtek záporozni a köridők: Gasly vezet 1:19,973-mal Leclerc és Hamilton előtt. Giovinazzi és Hülkenberg is rendelkezik már mért eredménnyel.
A Mercedesen több új elemet kiszúrtak a helyszínen levő tudósítók: a szárnyvéglapok, padlólemez és T-szárny mellett az orr formája is megváltozott. Egyesek kacsához hasonlítják, és nem tartják túl esztétikusnak.
A második tesztről már nem mutat élő közvetítést az F1 TV – a felszerelést útnak kellett indítani Ausztráliába.
Hamilton 1:23,5-re javított, miközben Leclerc is elhagyta a bokszot.
Emlékeztetőként: Hülkenberg azon bizonyos köre az első teszten 1:17,393 volt.
Hamiltoné a nap első mért köre: 1:26,795.
Az első öt percben élénk volt a forgalom, kilenc csapat elhagyta a bokszot, egyedül a Ferrari nem járt még a pályán.
Norris, Hülkenberg, Russell, Gasly és Giovinazzi csak egy installációs kört tettek meg a pályán, majd vissza is tértek a bokszba.
A bokszutcai lámpa zöldre vált, Norris és Hülkenberg kezdték meg elsőként a második tesztet.
A reggeli hőmérséklet a barcelonai pályán 6 Celsius fok.
„A vörös autók ereje az évnek ezen szakaszában semmit sem jelent. Ha lenne egy téli világbajnokság, a Ferrari minden évben megnyerné. De télen nem osztanak pontokat” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Ferrari meggyőző tempójáról. A szakérték 0,3-0,5 másodpercre saccolják az olaszok előnyét az első teszt alapján.
A keddi felállás – hír, hogy a Mercedest és Renault-t követve a második teszten a Ferrari is felezni fogja a napokat:
Kedd (02.26.) | |
Mercedes | Hamilton (de.) Bottas (du.) |
Ferrari | Leclerc (de.) Vettel (du.) |
Red Bull | Gasly |
Renault | Hülkenberg (de.) Ricciardo (du.) |
McLaren | Norris |
Toro Rosso | Albon |
Williams | Russell |
Racing Point | Stroll |
Alfa Romeo | Giovinazzi |
Haas | Magnussen |
Az első teszt legjobb köridejét Nico Hülkenberg futotta meg két Toro Rosso előtt, míg a legnagyobb távot a Mercedes és Ferrari teljesítette. Ebben a cikkünkben összegeztük a négy nap statisztikáit.
Jó reggelt olvasóinknak! Évek óta már csak 8 nap felkészülés áll a Formula-1-es csapatok rendelkezésére, amelyre Barcelonában kerül sor két teszt formájában. Az elsőn felén múlt héten túlestünk: kedd és péntek között, minden nap 9-től 18 óráig jön a második téli teszt.