DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
09:12

Hamilton 1:23,5-re javított, miközben Leclerc is elhagyta a bokszot.

Itt a kockás zászló, más változás már nem történt, hamarosan jövünk a nap összefoglalójával, holnap reggeltől pedig tartsatok velünk ugyanitt!

Egyelőre Hülkenberget és Hamiltont ugrotta át. Elég sokan a pályán az utolsó pillanatokban is.

1:20,7-tel iratkozott fel a finn az eredménytábla utolsó helyére. Vicces lenne, ha mindezek után az utolsó percben még felugrana az élmezőnybe.

Na, Bottas a pályán!

A Haas, a Toro Rosso, a Williams az első kihajtók - vajon lesz még érdemi (vagy bármi) változás a sorrendben?

Visszatért a zöld az utolsó 13 percre. 

Alighanem ez a piros zászló kellett ahhoz, hogy ne essen meg a Mercedesszel az a csúfság, hogy ők zárják a legkevesebb megtett körrel a mai napot. A csillagosok 84-ig jutottak, Norris 80-nál volt, amikor megállt.

Eközben a mclarenes megfigyelőosztag megfigyeli az eseményeket: egymás mellett Alonso, Sainz és Brown.

Na, és már megint Norris a főszereplő, most épp azért, mert leparkolt a 2-es kanyarban, előcsalogatva a piros zászlót.

Továbbra sincs nyoma Mercedesnek, ez a fél nap már ment a kukába a csapat és Bottas számára. Bár ha ígyis-úgyis ki kellett cserélni a motort, akkor legalább most, "munkaidőben" elvégezték, és talán nem kell sokat túlórázniuk a szerelőknek a leintés után.

Norris a leglágyabb gumikat használta, de hét tizeddel megjavította saját és csapata múlt heti legjobbját is.

Ó, és a 2019-es mezőny egyetlen tinédzsere nem is vacakolt, Norris a leggyorsabb volt az első és a második szektorban is, a kör végén pedig a tabella élére ugrasztotta a McLarent: 1:17,709-es köre hat ezreddel jobb Gasly korábbi etalonjánál.

Legyen itt egy kis motorzaj az újra kihajtó Norristól.

Rá akartunk nézni, hogy hány körnél tart Norris a McLarenben, de sehogy nem találtuk a nevét a tabella alján: ennek az a prózai oka van, hogy a brit épp most futott egy 1:18,2-t, ezzel feljött negyediknek. 77 körrel a tarsolyában pedig mint aki jól végezte dolgát, be is hajtott a bokszba.

És a kanadai két lila szektort is futott, szóval az imént összeadott elméleti leggyorsabb kör is tovább javult ezzel.

Hopp, végre egy javítás: Stroll a Racing Pointtal futott egy 1:17,824-et, ezzel Vettelt átugorva feljött a második helyre.

1:17,715 ugyebár a nap eddigi legjobb köre Gaslytől, viszont ha összeadjuk a nap legjobb szektoridőit, akkor ennél egy másodperccel jobb, 1:16,704 jönne ki, köszönhetően Gasly első, Vettel második és Hamilton harmadik szektorának.

Na, és most megjött Norris, hogy elmozduljon a tabella aljáról. Illetve nem biztos, hogy azért, mindenesetre feltételezhetően jó sok kört szeretne még belepréselni a fennmaradó 50 percbe.

Ez az állás 17 órakor, egy órával a kockás zászló beköszönte előtt.

EasyCapture1

Úgy néz ki, a Renault lesz a mai nap környertese, Hülkenberg és Ricciardo összesítésével már 134-nél járnak, míg a második Haas 119-nél. A Renault a Mercedeshez hasonlóan most is azt a tervet követi, mint a múlt héten: megosztják a napot a két versenyző között, és minél több körre törekednek látványos időeredmények nélkül. Illetve a Mercedes csak akkor tenne így, ha Bottas autója elkészülne és végre kihajthatna a pályára - erre már csak egy órájuk van.

Akit már több mint egy órája nem láttunk a pályán, az Lando Norris és a McLaren. A brit ugyan visszatért délelőtti leállása után és el is kúszott 71 körig, de azóta teljes a csend körülöttük.

Na, Russell negyedik csapatként a Williamst is eljuttatta 100 körig, ez azért már tesztnapra hasonlít a grove-i csapattól, nem úgy, mint a múlt hetiek. 1:19,6-os legjobbal a hetedik helyen áll, és már jó ideje jelöletlen gumikon köröz az adatok alapján.

Jézus, hát itt tényleg összegyűlt a 2018-as McLaren összes ismert arca, Stoffel Vandoorne épp most posztolta ezt a képet azzal a szöveggel, hogy "találjátok ki, hol vagyok". Nem jár érte nyeremény, mert a háttérben a Ferrari és a Renault motorhome-ja elég beszédes segítség...

A pályán mostanság leginkább a három Ferrari-motoros autó folytat látványtalan körözést, miközben Alonso a paddockban az F1 kommunikációs főnökét, Luca Colajannit köszönti. Érdekes lesz megtudni, hogy mi okból látogatott ki a pályára a spanyol, mint ahogy az is érdekes, hogy korábbi mclarenes főnöke, Eric Boullier is itt van, bár kettőjük utazásának talán nincs köze egymáshoz.

Magnussen javított nagyjából egytizedet az idején, 1:18,7-tel maradt a hatodik helyen. A dán azon kevesek egyike, akik mostanában rövid menetekkel kísérleteztek.

És meg is tette, a Haas és a Renault után a Red Bull a harmadik csapat, amely eljutott három számjegyű körig ezen a héten. És még mindig a Ferrari áll a legrosszabbul a maga 61-ével.

A legjobb idővel álló Gasly most egy hosszú etapot tol már több mint 20 kör óta, összességében pedig rögtön eléri a 100-at.

Még mindig nem láttuk a Mercedest Bottas elsőkörös megállása óta, most viszont legalább már hallhatunk róluk. A gyors helyzetjelentésükből viszont az jön le, hogy még egy darabig nem is fogjuk látni őket:

"Az olajnyomás problémája állította meg az autónkat a pályán. A kezdeti átvizsgálás után úgy döntöttünk, hogy kicseréljük a hajtásláncot, így folytatni tudjuk majd a mai programot, és jobban utánajárhatunk a probléma okának is."

Így állunk két órával a nap vége előtt - Magnussen közben elérte a száz megtett kört.

A mai napjával eddig elégedett lehet a Williams, George Russell ugyanis már most több kört tett meg, mint az egész csapat a teljes múlt hét folyamán...

Vettel sem vacakol, 1:17,9-es körével tovább javít - ez a német eddigi legjobb ideje a téli teszt során, Gaslyt viszont neme érte utol, továbbra is második.

Stroll is belendült, 1:18,5-ös körével felugrott a táblázat harmadik helyére.

Nico Hülkenberg közben azt mondja, hogy érzi az erőt a Renault-motorban, jobbnak tűnik az erőforrás, mint eddig, úgyhogy bizakodó.

Hogy mennyire jó ez a Gasly-kör? A téli teszt eddigi legjobb Red Bull-köre és legjobb C3-as gumin futott köre!

Gasly rögtön megcáfolja mindezt! A francia az első, aki bemegy ma 1:18 alá, 1:17,715-tel átveszi a vezetést a C3-as gumikon!

Úgy fest, hogy most mindenki a hosszú etapokat gyűri, az autók mozgásából ítélve elég sok üzemanyaggal, úgyhogy csak a körszámláló ugrál, új gyors körök nem igazán érkeznek.

Vettel következő köre is 1:18,2, úgy fest, hogy ez a tempó kisujjból jön...

Vettel robbant! A Ferrari németje 1:18,206-os körrel átveszi a vezetést a C3-as gumin. Három tizedmásodpercet adott Giovinazzinak.

Ma eddig egyedül a Ferrari nem érte el az ötven megtett kört, nyilván a délelőtt technikai hiba miatt - közben a McLaren elérte ezt a határt. A maranellóiak kereken negyvennél járnak.

Magnussen 1:19,1-es körével saját legjobbját futja, úgy látszik, hogy van, aki tartogathat még valamit délutánra.

Vettel beletekert gyorsan tizenegy kört a Ferrariba, majd bement a bokszba, jelenleg a nyolcadik helyen áll. A másik új érkező, Daniel Ricciardo egyelőre sereghajtó, ő nyolc kört tett meg a Renault-val.

Bottas autója visszaért a bokszhoz:

Alonso tényleg itt van, ahogy a kép is mutatja. Ezzel nagyjából összegezhetjük is a délutáni program első óráját: Fernando Alonso megérkezett a teszt helyszínére, Valtteri Bottas alatt pedig lerobbant a Mercedes, a technikai hiba okáról egyelőre semmit sem tudni, csak azt, hogy a Hamiltont váltó finn első körén történt. Mért kört nem igazán láttunk még.

A délelőtt technikai hibával sújtott Lando Norris is megérkezett:

 

Végre zöld a zászló, érkeznek az autók.

Éppen kezdett volna "beindulni a buli" a pályán, Vettel bekezdett egy 1:19-es körrel, mielőtt Bottas megállt, most pedig már jó negyedórája nem történik semmi megint...

Az mindenesetre érdekes, hogy a hibátlan első hét után a Ferrari és a Mercedes is elromlott a második hét első napján.

A Mercedes azt posztolta, hogy "ez a mi hibánk".

A finn az első körén volt, mikor megállt alatta az autó. A csapat éppen "begyűjti" a W10-et.

Piros zászló! Bottas félreállt a Mercedesszel a hármas kanyarban!

A Ferrarinál Sebastian Vettel, a Renault-nál pedig Nico Hülkenberg érkezik elvileg, de egyelőre egyik csapat sem kezdte meg a munkát - kijött viszont Giovinazzi és Albon.

A Mercedes pilótát cserél, Hamilton helyét Bottas veszi át.

Egyelőre még emésztik a csapatok az ebédet, mert teljesen üres a pálya - Russell is csak kinézett, azóta nem történik semmi.

Néhány perc csend után megérkezett az első délutáni autó a pályára, George Russell hajtott ki a Williamsszel.

A mezőny visszatért az ebédszünetről, visszatérünk mi is egy hírrel: Fernando Alonso megérkezett Barcelonába...

Az első 4 óra történéseinek összefoglalója:

Pierre Gasly a Red Bull-lal a délelőtt szinte egészében az eredménylista élén állt: 1:18,647-es körével már a második órában megjavította a csapat első teszten elért legjobbját. Ezt a köridőt nem fokozta a későbbiekben, a riválisok azonban egyre közelebb kerültek: előbb Antonio Giovinazzi férkőzött egy tizedmásodpercen belülre, majd Charles Leclerc futott mindössze 0,004 másodperccel lassabb köridőt. Aztán jött újra Giovinazzi, aki negyedórával a délelőtti szakasz leintése előtt 1:18,589-cel átvette a vezetést.

Leclerc az utolsó óráig csupán hat megtett körrel rendelkezett, miután hosszú ideig vesztegelt a bokszban, a csapat tájékoztatása szerint a hűtés problémája miatt. Ez volt a Ferrari első nagy kiesése a tesztelés során. Rajtuk kívül a McLarennek volt egy fennakadása: Lando Norris megállása váltotta ki a délelőtti egyetlen piros zászlót.

Nagy figyelmet kapott még a Mercedes, amelynek aerodinamikai csomagja teljesen megújult a két teszt között. Lewis Hamilton 83 kört teljesített, de hasonlóan eredményes volt a Haas (84) és Renault (80) is. Leclerc jutott a legkevesebbig, 29-ig.

Az állás 13 órakor:

Giovinazzival az első helyen leintik a tesztelés délelőtti szakaszát. Egyórás ebédszünet következik.

Giovinazzi nem hagyja, hogy Gaslyé legyen a leggyorsabb idő az ebédszünetig. 1:8,589-cel átvette a vezetést C4 gumin!

Leclerc tűzijátéka óta Russell produkált érdemi javulást, kilencedikről hatodik helyre lépett előre. Hamilton így már csak a nyolcadik pozícióban: a Mercedes ismét nem a köridőkre játszik.

A két versenyzőnek nincs oka aggódni, hogy a délelőtti hajsza miatt délután kimerültebbek lesznek: a Renault és Mercedes minden nap cseréli versenyzőit az ebédszünetben. Ez az egyik előny a stratégia mellett, amelyet a második teszten a Ferrari is alkalmaz.

Körszámban Hamilton és Hülkenberg továbbra is fej fej mellett haladnak: a két listavezető egyaránt 67-tel rendelkezik. Sőt, a köridő is nagyon hasonló: 1:20,332 és 1:20,348. Ezzel hetedik-nyolcadik pozícióban állnak.

A Mercedes elmondása szerint – írja Tobi Grüner újságíró – egyetlen aerodinamikai alkatrész sincs az autón, melyen ne történt volna változás. A W10 ilyen formájában vesz részt az Ausztrál Nagydíjon.

Mióta a technikai gond után visszatért a pályára, Leclerc folyamatosan rója a köröket, hogy behozza a lemaradást: most 20-nál tart.

Eric Boullier-t, a McLaren tavaly nyáron lemondott versenyigazgatóját fotózták le Barcelonában. Egy új hír vele kapcsolatban, hogy a Francia Nagydíj rendezői csapatában tér vissza az F1-es körforgásba.

Gasly és Leclerc között az első két helyen mindössze 0,004 másodperc a különbség.

Leclerc és Giovinazzi összecsapott a második helyért: a monacói 1:18,651-gyel feljött a második helyre C3 abronccsal, annak ellenére, hogy C4-gyel az olasz is javított.

Az elmúlt percekben Leclerc visszatért a pályára, 1:19-es körével pedig rögtön a harmadik helyre ugrott fel.

Az elmúlt egy órában sor került az első piros zászlóra, Hamilton és Hülkenberg átlépte az 50 kört, sokat beszéltünk a hűtésprobléma miatt bokszban ácsorgó Ferrariról is. Gasly körét azonban nem sikerült túlszárnyalni, habár Giovinazzi egy lépéssel közelebb került.

Az állás 12 órakor:

A hírek szerint a hűtéssel volt problémája a Ferrarinak. A gondot kiküszöbölték, Leclerc hamarosan visszatér a pályára.

Giovinazzi javított, most már csak 0,122-re az élen álló Gaslytól.

A nyolcadik Russell 1:20,724-re javított, ez pedig a Williams eddigi legjobb téli köre. A csapat az első teszten csak másfél napot töltött pályán késés miatt.

Hamilton és Hülkenberg egyszerre érték el az 50 kört, kevesebb mint 3 óra során.

A zöld zászló után Albon is kihajtott a pályára a Toro Rossóval: a Ferrarihoz hasonlóan ő is sokat vesztegelt a garázsban, azóta viszont 10 kör felett jár. Leclerc-nek egyelőre nincsen nyoma.

Negyed óra szünet után eltakarították a McLarent, újra nyitva a pálya.

„Néhány dolgot ellenőrzünk. Értesíteni fogunk titeket” – írta a Ferrari a Twitteren a garázsban állás kapcsán. Hát, ebből nem derült ki sok minden…

A brit 38 kört megtett már, de csupán utolsó helyen állt az MCL34-gyel. A baj a 3-as kanyarban történt meg, a jelek szerint a versenyző félrehúzódott.

Az első piros zászló a délelőtt folyamán: Lando Norris McLarenje a kavicságyban.

Közben megjelent az első feltételezés a szaksajtóban (pontosan a német AMuS-nál), hogy a Ferrarinál valamilyen műszaki gond jelentkezhetett, azonban nem tudják, milyen jellegű. Leclerc továbbra is csak 6 körnél jár, az első óra óta nem hagyta el a bokszot.

Miután talán aránytalanul sok képet mutattunk a Mercedesről a közvetítésben eddig, íme Nico Hülkenberg, az első teszt leggyorsabbja. A német most szerényebben teljesít, a hatodik helyen áll 1:20,7-es körrel.

Az állás 11 órakor:

Giovinazzi gyorsult, 1:19 alá ment és Stroll letaszítva a második helyre ugrott.

Az F1 Technical fotóján jól láthatók a Mercedes első szárnyán történt változások.

A Mercedes aerodinamikai méréseket is végzett a W10-en: számos elem megújult a versenygépen, így a légáramlatok is jelentős mértékben változtak körülötte.

Nem sok köridőjavulásról számolhattunk be az utóbbi időben, a csapatok inkább a nehezebb autót próbálgatják.

Csak két pilóta neve mellett áll 10-nél kevesebb kör: Albon mellett Leclerc is alig járt eddig a pályán.

Hamilton folytatja C3 gumis etapját, az ötödik helyre lépett előre.

Másfél óra telt el, de már Hamilton, Hülkenberg és Magnussen is átlépte a 25 kört.

Pierre Gasly nagyot javított, 1:18,647 az új legjobb kör: az RB15 ilyen gyors nem volt az első teszt során egyszer sem.

Megfigyelhető a teszten, hogy egyes autók áthaladnak a bokszutcán, de nem állnak ki a garázsba. Helyette a bokszutca végén állnak meg egy próbarajt kedvéért.

Lance Stroll belehúzott: nem csupán első mért körét teljesítette, de a Pirelli jelöletlen abroncsán a második helyre ugrott, egyetlen tizeddel Gasly mögé. Már mind a tíz délelőtt tesztelő versenyzőnek van körideje.

Így áll a második teszt egy óra elteltével:

Az elmúlt háromnegyed órában, installációs köreik óta Norris, Stroll és Russell nem járt a pályán.

A francia 1:19,0-nál tart: csupán három tizedre a Red Bull első héten elért legjobb ideje.

Gasly a C3-as gumin 1:19,3-ra javított, Magnussen jött fel a második helyre egy másodperc hátrányban. Albonnak is van már mért eredménye.

Magnussen is feliratkozott, a harmadik pozícióba. Stroll, Albon, Norris és Russell nem rendelkezik mért idővel.

Még néhány kép a Mercedes újításairól: innen jobban látszik, miért mondtuk, hogy nem túl szép az orrkúp.

Hirtelen elkezdtek záporozni a köridők: Gasly vezet 1:19,973-mal Leclerc és Hamilton előtt. Giovinazzi és Hülkenberg is rendelkezik már mért eredménnyel.

A Mercedesen több új elemet kiszúrtak a helyszínen levő tudósítók: a szárnyvéglapok, padlólemez és T-szárny mellett az orr formája is megváltozott. Egyesek kacsához hasonlítják, és nem tartják túl esztétikusnak.

A második tesztről már nem mutat élő közvetítést az F1 TV – a felszerelést útnak kellett indítani Ausztráliába.

Emlékeztetőként: Hülkenberg azon bizonyos köre az első teszten 1:17,393 volt.

Hamiltoné a nap első mért köre: 1:26,795.

Az első öt percben élénk volt a forgalom, kilenc csapat elhagyta a bokszot, egyedül a Ferrari nem járt még a pályán.

Norris, Hülkenberg, Russell, Gasly és Giovinazzi csak egy installációs kört tettek meg a pályán, majd vissza is tértek a bokszba.

A bokszutcai lámpa zöldre vált, Norris és Hülkenberg kezdték meg elsőként a második tesztet.

A reggeli hőmérséklet a barcelonai pályán 6 Celsius fok.

„A vörös autók ereje az évnek ezen szakaszában semmit sem jelent. Ha lenne egy téli világbajnokság, a Ferrari minden évben megnyerné. De télen nem osztanak pontokat” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Ferrari meggyőző tempójáról. A szakérték 0,3-0,5 másodpercre saccolják az olaszok előnyét az első teszt alapján.

A keddi felállás – hír, hogy a Mercedest és Renault-t követve a második teszten a Ferrari is felezni fogja a napokat:

  Kedd (02.26.)
Mercedes Hamilton (de.)
Bottas (du.)
Ferrari Leclerc (de.)
Vettel (du.)
Red Bull Gasly
Renault Hülkenberg (de.)
Ricciardo (du.)
McLaren Norris
Toro Rosso Albon
Williams Russell
Racing Point Stroll
Alfa Romeo Giovinazzi
Haas Magnussen

 

Az első teszt legjobb köridejét Nico Hülkenberg futotta meg két Toro Rosso előtt, míg a legnagyobb távot a Mercedes és Ferrari teljesítette. Ebben a cikkünkben összegeztük a négy nap statisztikáit.

Jó reggelt olvasóinknak! Évek óta már csak 8 nap felkészülés áll a Formula-1-es csapatok rendelkezésére, amelyre Barcelonában kerül sor két teszt formájában. Az elsőn felén múlt héten túlestünk: kedd és péntek között, minden nap 9-től 18 óráig jön a második téli teszt.