DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
14:17

Továbbra sem túl népes az aszfaltcsík, Leclerc jött ki Bottas társaságába, majd a Racing Pointtal Stroll nézte meg magának a pályát.

Itt a vége a napnak! Az eredménnyel búcsúzunk, hamarosan jövünk az összefoglalóval.

 

Norris a legvégén 1:18,5-öt repeszt! Három tizedre közelítette meg Leclerc-t, így hozza a nap második helyét.

Ohh, némi ellensúly: Albon és Norris a C4-es, a többiekhez képest lágyabb gumin hozta a legjobb idejét.

Fittipaldi megérkezett a mezőnyre, a korábbi 1:29-es köreire most rátett egy 1:21-et és bár ezzel még mindig utolsó, de már csak 1,5 másodpercre van Strolltól.

Albon sem unatkozik, újabb egyéni csúcs az újonctól, aki már a negyedik helyen van a Toro Rossóval!

Hoppá, Norris! Betolt a többiek arcába egy második időt, hét tizedre van csak Leclerc mai csúcsától, ő az első, aki egy másodperc alatt van hozzá képest.

Lando Norris is kimegy még pár körre levezetésként.

 

Bottas tovább javít, visszajött az ötödik helyre és közben Hülkenberg is javít, ő a nyolcadik.

Fittipaldi próbálkozik közben, futott egy 1:34-es, majd egy 1:29-es kört, kilenc másodperccel lassabb, mint bárki más.

Megvan közben Gasly esése videón is:

 

A Red Bull hivatalosan is bejelentette, hogy vége a napjuknak:

 

A McLarennél arról beszélnek, hogy Fernando Alonso ott lesz a csapattal a jövő heti teszten. Be is ülhet az autóba?

Albon is odacsapott még, megelőzte Bottast és feljött az ötödik helyre - az újonc már több mint 120 kört tett meg ma.

A Mercedes párosa egyébként már 150 megtett kör felett jár, de Leclerc is elérte a 145-öt - a riválisokhoz képest most időt veszít a mára kieső Red Bull.

Bottas javít! 1:19,616-tal a finn megfutotta a Mercedes eddigi legjobb idejét és feljött a top5-be.

Zöld zászló, Leclerc és Giovinazzi azonnal pályára is viszi a Ferrait és a... másik Ferrarit, mármint bocsánat, Alfát.

Ricciardo jól érzi magát:

Egy óra van hátra a mai napból, még tart a piros zászló, addig is itt van a jelenlegi állás:

Egyébként a második szektor végén eddigi legjobb körénél tartott Gasly.

Gasly esete képeken:

 

A Williams közben bejelentette, hogy szerda hajnalban megérkeznek a pályára és bár lesz még dolguk, de van rá esély, hogy holnap valamikor ők is megkezdik a tesztet. Kubicát és Russellt egyébként már ma is lehetett látni a helyszínen.

Féktávon úszott el a Red Bull a francia előtt, aki oda is csapta a vasat. Neki nincs baja, kiszállt, az autónak viszont van, az ő napjuk valószínűleg itt véget ért.

Piros zászló! Gasly a kavicságyban!

Figyelem, Leclerc újra a pályán - talán tartogat nekünk még egy-két gyors kört is a nap végére?

Alex Albon hosszú etapja jelenleg körönként másfél-két másodperccel rosszabb annál, mint tegnap Sebastian Vettel produkált - nem tudjuk persze, hogy pontosan mennyi üzemanyag van az autókban, úgyhogy ez az információ is csak tényközlés.

Bottas kicsit kiszélesítette az első kanyart, de gond nélkül visszatért a pályára, halad tovább.

Az u tolsó másfél órára versenyzőt cserél a Haas: a fejlesztő pilóta, Pietro Fittipaldi érkezik a pályára Magnussen helyett.

Csak hogy beszéljünk valamiről: a levegő 10, az aszfalt 20 Celsius-fokos a jelentések szerint.

A jelenlegi körszámok:

 

A mai legjobb végsebességek eddig:

1. Norris, McLaren-Renault, 337 km/h

2. Albon, Toro Rosso-Honda, 329 km/h

3. Giovinazzi, Alfa Romeo-Ferrari, 328 km/h

4. Bottas, Mercedes, 322 km/h

5. Leclerc, Ferrari, 321 km/h

Christian Horner közben nagyon elégedetten értékelte az eddigieket, különös tekintettel a Hondára - azt is kiemelte, hogy nem voltak meghibásodásaik, úgyhogy rengeteg adatot gyűjtöttek már a későbbiekre, ami további pozitívumot jelent.

Magnussen közben javított is egy keveset, 1:19,2-vel továbbra is a második helyen áll és elérte a hatvan megtett kört.

Jelenleg csak a Giovinazzi-Hülkenberg-Magnussen trió rója a köröket, a többiek a bokszban ücsörögnek, kicsit elfáradt ez a nap a végéhez közeledve. Pedig a vége még azért nem most lesz, szűk két óra hátra van!

Ez a délután eddig nem az akciókról szól, hosszabb etapokat futnak a csapatok, abszolút a munka kevésbé látványos része zajlik. Ennek megfelelően a köridők sem változtak az elmúlt időszakban, Alex Albon viszont elérte a száz megtett kört, a hét folyamán pedig a Honda-motorok szűk négyszáznál járnak és még nincs vége a keddi napnak. Az állás:

 

Bottas is "pihen", már 42 délutáni körrel a zsebében.

A második helyen álló Kevin Magnussen szaladt le a pályáról a hajtűben, de hamar vissza is talált rá, majd bement a bokszba - a köridők egyébként aligha fognak javulni, úgy tűnik, hogy mindenki nehezebb autóval próbálkozik és hosszabb etapot teljesít.

Karun Chandhok jelenti a Skynak a helyszínről, hogy fantasztikusan tapad a Red Bull, nagyon szűken, élesen, határozottan lehet vele fordulni, de az autó hátulja sem úszik el ettől.

A reggeli malőr óta Albon is jobban dolgozik:

 

"Indycar-szerű" kerékcsere a McLarennél: egy emberre szakadt egy kerék megoldása, nem is igazán értjük.

Valtteri Bottas hosszú etapot teljesít a Mercedesszel, a csapat pedig összesen már száz megtett kör felett jár a mai napon.

A Renault állítása szerint versenyszimulációt végez Hülkenberggel, igaz, még csak az első harmadában jár. Nem szoktunk tesztidőszak második napján ilyet látni.

Ricciardo beszélt a DRS-ses hibájáról: szerinte az eszköz működése más, mint eddig, többet tesz hozzá és ahogy hozzáér a fékhez, azonnal meg is úszik az autó, ez okozta a problémát itt is.

Igen, a McLaren hátsó szárnya a csapat új szponzora révén egy csokiitalt reklámoz.

Így áll a teszt 15 órakor:

Tegnap Vettel mögött a második leggyorsabb Carlos Sainz volt a McLarennel. Csapattársa, Lando Norris (a képen) ma a negyedik helyen áll.

Bottas javított legjobb körén, és a nyolcadik helyre pattant, két századdal Hamilton mögé. Igaz, Hamiltonról nem mondható el, hogy a gyors körökre feküdt volna rá délelőtt.

Leclerc hosszú etapot teljesít a Ferrarival, 14 körnél tart, az időeredmények alapján magas üzemanyagszinttel. 1:23 közepi köröket teljesít.

Hülkenberg is megtette első mai körét a Renault-val, amelynek hátsó szárnyának felső lapja leszakadt, miközben Ricciardo vezette.

Bottas 1:25-ös, majd 1:24-es idővel fel is iratkozik az eredménylistára, egyelőre az utolsó helyre.

Elsőként Bottas törte meg a csendet, aki délután ül a Mercedesbe, Hamilton helyére. A Renault-nál történt még pilótacsere, 14 órától Hülkenberg jön.

Kezdetét vette a második négy óra, de egyelőre csendes a barcelonai pálya.

Elérkeztünk a második barcelonai F1-es tesztnap feléhez. A Ferrari továbbra is az élen, ma eddig Leclerc autózta a legjobb köridőt, őt Kevin Magnussen követi a Haasszal, aki nem tudott túl sok kört megtenni, de azt annál gyorsabban. Antonio Giovinazzi tette teljessé a Ferrari-motoros autók egyeduralmát, aki az Alfa Romeóval a harmadik helyen áll négyórányi körözgetés után.

Eddig egyszer villant a piros zászló a mai napon, Alexander Albon fél perc után a kavicságyban találta magát, de Daniel Ricciardo is kicsúszott, mert a Renault-nak leszakadt a hátsó szárnyáról egy nagyobb darab. Az látszik, hogy a Ferrari nagyon erős, egy másodperccel mindenki előtt jár, igaz a Mercedes még nem nagyon villantotta meg a szemfogait. A legtöbb kört egyébként épp a Mercedes tette meg, szám szerint 75-öt. Ebben a tekintetben még a Haasnál is rosszabbul áll a Renault.

14:00-tól folytatódik a második tesztnap Barcelonában!

Kevin Magnussen néhány perccel a félidő előtt feljött a második helyre, most egy óra szünet következik, aztán 14:00-tól folytatódik a gyakorlás.

Hamarosan kezdődik az ebédszünet, ez pedig meglátszik a csapatok aktivitásán, ugyanis a pilóták már csak egy-egy lassabb kört teljesítenek, miközben a bokszban a kerékcseréket is elkezdték gyakorolni.

Albon szép folyamatosan javít az idején a Toro Rossóval, mindeközben Leclerc egy elég hosszú C3-as etap után behajt a bokszba, a mclarenes Lando Norris pedig feljött a harmadik helyre.

Magnussen egy kicsit kiszélesítette az utolsó kanyart, és még a hurka kerékvetőre is ráment. Ez biztos, hogy egyáltalán nem segített a Haason.

Elég nagy a csend mostanság a pályán. Bár néhányan körözgetnek, de senki sem megy rá a köridőkre.

Antonio Giovinazzi feljött a második helyre az Alfával, a C4-es gumikon.

Hasznos info: 1-es, 2-es, 3-as, 4-es és 5-ös keverékeket hozott a Pirelli a tesztre. Minél magasabb a szám, annál lágyabb az abroncs keveréke.

Közben előkerült egy kép is Ricciardo kicsúszásáról. Alighanem háttal levette egy kicsit a gumifalat az ausztrál.

Az állás délben:

Az Autosport szakértője, korábbi F1-es pilóta, Karun Chandhok a helyszínen követi az eseményeket, és volt szerencséje megfigyelni az autók viselkedését az egyes és a kilences kanyar között. A Ferrari nagyon stabilnak tűnik elmondása alapján, különösen a hátulja. De a legmagabiztosabban Lewis Hamilton veszi be a kanyarokat a Mercedesszel, még olyankor is, mikor jobban meg van tankolva az autója. A Honda motorja a fel -és leváltásoknál sokkal simább hangot ad, mint tavaly, a Red Bull pedig továbbra is a lassú és a középgyors kanyarokban a legjobb. Gasly fékez a legkésőbb az 1-es és a 4-es kanyar előtt.

A középmezőny tagjai közül az Alfa Romeo tűnik a legmeggyőzőbbnek az ex F1-es számára, különösen a közepes tempójú kanyarokban tűnik rendkívül stabilnak az Alfa.

 

Nézzünk rá a megtett körök számára is közben. Látható, hogy a Haas ma sem teljesít olyan jól, mint ahogy kinéz:

Ferrari - Leclerc 46
Alfa Romeo - Giovinazzi 44
Red Bull - Gasly 43
Mercedes - Hamilton 41
McLaren - Norris 28
Renault - Ricciardo 27
Toro Rosso - Albon 26
Racing Point - Stroll 25
Haas - Magnussen 9

Leclerc 1:18,2-re javít, már egy tizedre van csak ferraris csapattársa, Sebastian Vettel eddigi legjobbjától.

A kép tanúsága alapján Ricciardo vagy meg is törte a Renault-t, vagy a leszakadó hátsó szárnyelemek miatt pördülhetett meg.

Íme, a legmagasabb végsebességek listája. Egy Honda-motoros autó a második helyen, a Mercedes csak ötödik.

Leclerc (Ferrari) 321km/h
Albon (Toro Rosso) 319km/h
Giovinazzi (Alfa Romeo) 319km/h
Norris (McLaren) 317km/h
Hamilton (Mercedes) 315km/h
Ricciardo (Renault) 309km/h

Így készült Pierre Gasly első randevújára az RB15-tel:

Lewis Hamilton pedig megfutja a Mercedes leggyorsabb idejét a teszten: 1:19,928-ra javít a brit, és ezzel harmadik. Mindeközben Ricciardo egy ijesztő megpördülésen van túl!

Már el is telt két óra a második tesztnapból is! Lássuk, hol tartunk most:

Daniel Ricciardo már több, mint egy másodpercet faragott a Renault tegnap elért legjobb idején. Eddig egyetlen másik csapat sem volt képes gyorsabb kört futni, mint tegnap.

Charles Leclerc tovább javít a nap legjobb idején. Immáron 1:19,172-vel áll az élen, de Hamilton is egyre előrébb lépked az időlistán.

Daniel Ricciardo feljött a Renault-val Leclerc mögé, már az ausztrál is 1:20-on belül. A legtöbb kört eddig az alfás Antonio Giovinazzi tette meg, szám szerint 26-ot - aki a harmadik helyen áll jelenleg.

A Pirelli gyönyörködik az új F1-es gépekben. Tegyünk így mi is!

Albon időközben már visszatért a pályára, és lassan tíz megtett körhöz közelít!

Végre Kevin Magnussen is elhagyta a Hasszal a bokszutcát. Tegnap az övék volt az első autó, amely technikai probléma miatt állt meg, így nyilván volt mit csinálni rajta.

 

És ez az állás a köridők tekintetében egy óra után:

Egy óra elteltével így állnak a pilóták és a csapatok a megtett körök tekintetében:

Alfa Romeo - Giovinazzi: 14 kör
Red Bull - Gasly: 13
Mercedes - Hamilton: 8
Renault - Ricciardo: 7
Ferrari - Leclerc: 5
McLaren - Norris: 4
Racing Point - Stroll: 2
Toro Rosso - Albon: 4 kanyar
Haas - Magnussen: 0
Williams: (Grove)

Charles Leclerc a Ferrariban. Szokni kell még azt a 16-ost a piros autó elején.

 

Pierre Gasly és a Red Bull magánya a gyönyörű katalán reggelben. Idilli kép:

 

Kezdenek belejönni a srácok, jelenleg Gasly vezet egy 1:21-es körrel, de egy másodpercen belül van hozzá képest Ricciardo a Renault-val és Giovinazzi is az Alfa Romeóval.

Videón Alexander Albon kicsúszása. Mi tagadás, nem így kell kezdeni egy F1-es karriert:

Hamilton folyamatosan javított a köridején, de egyelőre még messze van Vettel tegnapi, 1:18,161-es körétől. A brit nemrég a bokszba hajtott, és Antonio Giovinazzi gondoskodott róla, hogy ne némuljon el a pálya.

A Racing Point is munkához látott, és egy kis zöld is került az autóra, ha valaki még hiányolt volna valamilyen színt róla:

 

Hamilton és Leclerc tették meg az első mért köröket. A brit egy 1:32-es, a monacói pedig egy 1:42-es, installációs kört teljesített.

A műszaki mentés már be is fejeződött, így folytatódhat, illetve inkább elkezdődhet az érdemi munka.

A guminyomokból ítélve Albon a 4-es és az 5-ös kanyar között elveszthette uralmát autója fölött és a kavicságyban kötött ki.

És meg is van a nap első piros zászlója. Norris és Giovinazzi is visszatért a bokszba, így alighanem a Toro Rossónál lehet valami gikszer.

Kezdetét is vette a második tesztnap, Norris és Albon pedig azonnal kihajtottak a garázsból a McLarennel és a Toro Rossóval.

Látható, hogy ez az új generáció napja, hiszen Leclerc vezet a Ferrarinál, Gasly a Red Bullnál, Norris a McLarennél, Giovinazzi az Alfa Romeónál és Albon a Toro Rossónál. Na meg persze itt lehetne most George Russell is, csak ugye autója nem nagyon van jelenleg...

Íme, a csapatok mai pilótabeosztása:

  Kedd (02.19.)
Mercedes Hamilton (de.)
Bottas (du.)
Ferrari Leclerc
Red Bull Gasly
Renault Ricciardo (de.)
Hulkenberg (du.)
McLaren Norris
Toro Rosso Albon
Williams -
Racing Point Stroll
Alfa Romeo Giovinazzi
Haas Magnussen

A Williams a mai napot is kénytelen kihagyni, mivel Claire Williams szerint a grove-i csapatnak továbbra is időre van szüksége, hogy 100%-ban befejezze munkálatait az új autón. Leghamarabb a holnapi napon találkozhatunk velük.

Jó reggelt kívánunk kedves olvasóinknak! Hamarosan kezdetét veszi a második tesztnap Barcelonában. Tartsatok velünk élő tudósításunk során, melyben képekkel és videókkal igyekszünk megmutatni a legfontosabb történéseket. A nap első fele 9-13 óráig tart, majd délután 14:00-tól újabb négy óra áll a csapatok rendelkezésére ma is.