Daniel Ricciardo feljött a Renault-val Leclerc mögé, már az ausztrál is 1:20-on belül. A legtöbb kört eddig az alfás Antonio Giovinazzi tette meg, szám szerint 26-ot - aki a harmadik helyen áll jelenleg.
Itt a vége a napnak! Az eredménnyel búcsúzunk, hamarosan jövünk az összefoglalóval.
Norris a legvégén 1:18,5-öt repeszt! Három tizedre közelítette meg Leclerc-t, így hozza a nap második helyét.
Ohh, némi ellensúly: Albon és Norris a C4-es, a többiekhez képest lágyabb gumin hozta a legjobb idejét.
Fittipaldi megérkezett a mezőnyre, a korábbi 1:29-es köreire most rátett egy 1:21-et és bár ezzel még mindig utolsó, de már csak 1,5 másodpercre van Strolltól.
Albon sem unatkozik, újabb egyéni csúcs az újonctól, aki már a negyedik helyen van a Toro Rossóval!
Hoppá, Norris! Betolt a többiek arcába egy második időt, hét tizedre van csak Leclerc mai csúcsától, ő az első, aki egy másodperc alatt van hozzá képest.
Lando Norris is kimegy még pár körre levezetésként.
Sunset laps in Barcelona as @LandoNorris fires up and heads out for his final laps of the day. #F1Testing pic.twitter.com/9tNhB6z3Bp
— McLaren (@McLarenF1) 2019. február 19.
Bottas tovább javít, visszajött az ötödik helyre és közben Hülkenberg is javít, ő a nyolcadik.
Fittipaldi próbálkozik közben, futott egy 1:34-es, majd egy 1:29-es kört, kilenc másodperccel lassabb, mint bárki más.
Megvan közben Gasly esése videón is:
— Formula 1 (@F1) 2019. február 19.
Day 2 of testing ends early for @PierreGASLY#F1Testing #F1 pic.twitter.com/p9ANwTa1uJ
A Red Bull hivatalosan is bejelentette, hogy vége a napjuknak:
Pierre and the #RB15 back in the garage for the day after completing 92 laps with a best time of 1:19.814 before a late spin cut his final run short #F1Testing pic.twitter.com/KNUzAwVGr8
— Red Bull Racing (@redbullracing) 2019. február 19.
A McLarennél arról beszélnek, hogy Fernando Alonso ott lesz a csapattal a jövő heti teszten. Be is ülhet az autóba?
Albon is odacsapott még, megelőzte Bottast és feljött az ötödik helyre - az újonc már több mint 120 kört tett meg ma.
A Mercedes párosa egyébként már 150 megtett kör felett jár, de Leclerc is elérte a 145-öt - a riválisokhoz képest most időt veszít a mára kieső Red Bull.
Bottas javít! 1:19,616-tal a finn megfutotta a Mercedes eddigi legjobb idejét és feljött a top5-be.
Zöld zászló, Leclerc és Giovinazzi azonnal pályára is viszi a Ferrait és a... másik Ferrarit, mármint bocsánat, Alfát.
Ricciardo jól érzi magát:
Egy óra van hátra a mai napból, még tart a piros zászló, addig is itt van a jelenlegi állás:
Egyébként a második szektor végén eddigi legjobb körénél tartott Gasly.
Gasly esete képeken:
Oh dear - big spin for Pierre Gasly and his Red Bull is in the barriers!
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 2019. február 19.
Live blog: https://t.co/CkqLNAZAQx
Watch live on #SkyF1: https://t.co/4K4quegZMb#F1Testing pic.twitter.com/TSSYL6sTof
A Williams közben bejelentette, hogy szerda hajnalban megérkeznek a pályára és bár lesz még dolguk, de van rá esély, hogy holnap valamikor ők is megkezdik a tesztet. Kubicát és Russellt egyébként már ma is lehetett látni a helyszínen.
Féktávon úszott el a Red Bull a francia előtt, aki oda is csapta a vasat. Neki nincs baja, kiszállt, az autónak viszont van, az ő napjuk valószínűleg itt véget ért.
Piros zászló! Gasly a kavicságyban!
Figyelem, Leclerc újra a pályán - talán tartogat nekünk még egy-két gyors kört is a nap végére?
Alex Albon hosszú etapja jelenleg körönként másfél-két másodperccel rosszabb annál, mint tegnap Sebastian Vettel produkált - nem tudjuk persze, hogy pontosan mennyi üzemanyag van az autókban, úgyhogy ez az információ is csak tényközlés.
Bottas kicsit kiszélesítette az első kanyart, de gond nélkül visszatért a pályára, halad tovább.
Az u tolsó másfél órára versenyzőt cserél a Haas: a fejlesztő pilóta, Pietro Fittipaldi érkezik a pályára Magnussen helyett.
Csak hogy beszéljünk valamiről: a levegő 10, az aszfalt 20 Celsius-fokos a jelentések szerint.
A jelenlegi körszámok:
TWO HOURS TO GO: LAP COUNTS
— Formula 1 (@F1) 2019. február 19.
Leclerc 116
Albon 102
Norris 94
Gasly 90
Hamilton 74
Giovinazzi 64
Magnussen 59
Stroll 59
Hulkenberg 52
Bottas 42
Ricciardo 28#F1 #F1Testing pic.twitter.com/AQiTxL9npB
A mai legjobb végsebességek eddig:
1. Norris, McLaren-Renault, 337 km/h
2. Albon, Toro Rosso-Honda, 329 km/h
3. Giovinazzi, Alfa Romeo-Ferrari, 328 km/h
4. Bottas, Mercedes, 322 km/h
5. Leclerc, Ferrari, 321 km/h
Christian Horner közben nagyon elégedetten értékelte az eddigieket, különös tekintettel a Hondára - azt is kiemelte, hogy nem voltak meghibásodásaik, úgyhogy rengeteg adatot gyűjtöttek már a későbbiekre, ami további pozitívumot jelent.
Magnussen közben javított is egy keveset, 1:19,2-vel továbbra is a második helyen áll és elérte a hatvan megtett kört.
Jelenleg csak a Giovinazzi-Hülkenberg-Magnussen trió rója a köröket, a többiek a bokszban ücsörögnek, kicsit elfáradt ez a nap a végéhez közeledve. Pedig a vége még azért nem most lesz, szűk két óra hátra van!
Ez a délután eddig nem az akciókról szól, hosszabb etapokat futnak a csapatok, abszolút a munka kevésbé látványos része zajlik. Ennek megfelelően a köridők sem változtak az elmúlt időszakban, Alex Albon viszont elérte a száz megtett kört, a hét folyamán pedig a Honda-motorok szűk négyszáznál járnak és még nincs vége a keddi napnak. Az állás:
Bottas is "pihen", már 42 délutáni körrel a zsebében.
A második helyen álló Kevin Magnussen szaladt le a pályáról a hajtűben, de hamar vissza is talált rá, majd bement a bokszba - a köridők egyébként aligha fognak javulni, úgy tűnik, hogy mindenki nehezebb autóval próbálkozik és hosszabb etapot teljesít.
Karun Chandhok jelenti a Skynak a helyszínről, hogy fantasztikusan tapad a Red Bull, nagyon szűken, élesen, határozottan lehet vele fordulni, de az autó hátulja sem úszik el ettől.
A reggeli malőr óta Albon is jobban dolgozik:
Putting in the miles, @alex_albon up to 84 laps! pic.twitter.com/KpX1WqEs37
— Toro Rosso (@ToroRosso) 2019. február 19.
"Indycar-szerű" kerékcsere a McLarennél: egy emberre szakadt egy kerék megoldása, nem is igazán értjük.
Valtteri Bottas hosszú etapot teljesít a Mercedesszel, a csapat pedig összesen már száz megtett kör felett jár a mai napon.
A Renault állítása szerint versenyszimulációt végez Hülkenberggel, igaz, még csak az első harmadában jár. Nem szoktunk tesztidőszak második napján ilyet látni.
Ricciardo beszélt a DRS-ses hibájáról: szerinte az eszköz működése más, mint eddig, többet tesz hozzá és ahogy hozzáér a fékhez, azonnal meg is úszik az autó, ez okozta a problémát itt is.
Igen, a McLaren hátsó szárnya a csapat új szponzora révén egy csokiitalt reklámoz.
Így áll a teszt 15 órakor:
Tegnap Vettel mögött a második leggyorsabb Carlos Sainz volt a McLarennel. Csapattársa, Lando Norris (a képen) ma a negyedik helyen áll.
Bottas javított legjobb körén, és a nyolcadik helyre pattant, két századdal Hamilton mögé. Igaz, Hamiltonról nem mondható el, hogy a gyors körökre feküdt volna rá délelőtt.
Leclerc hosszú etapot teljesít a Ferrarival, 14 körnél tart, az időeredmények alapján magas üzemanyagszinttel. 1:23 közepi köröket teljesít.
Hülkenberg is megtette első mai körét a Renault-val, amelynek hátsó szárnyának felső lapja leszakadt, miközben Ricciardo vezette.
Továbbra sem túl népes az aszfaltcsík, Leclerc jött ki Bottas társaságába, majd a Racing Pointtal Stroll nézte meg magának a pályát.
Bottas 1:25-ös, majd 1:24-es idővel fel is iratkozik az eredménylistára, egyelőre az utolsó helyre.
Elsőként Bottas törte meg a csendet, aki délután ül a Mercedesbe, Hamilton helyére. A Renault-nál történt még pilótacsere, 14 órától Hülkenberg jön.
Kezdetét vette a második négy óra, de egyelőre csendes a barcelonai pálya.
Elérkeztünk a második barcelonai F1-es tesztnap feléhez. A Ferrari továbbra is az élen, ma eddig Leclerc autózta a legjobb köridőt, őt Kevin Magnussen követi a Haasszal, aki nem tudott túl sok kört megtenni, de azt annál gyorsabban. Antonio Giovinazzi tette teljessé a Ferrari-motoros autók egyeduralmát, aki az Alfa Romeóval a harmadik helyen áll négyórányi körözgetés után.
Eddig egyszer villant a piros zászló a mai napon, Alexander Albon fél perc után a kavicságyban találta magát, de Daniel Ricciardo is kicsúszott, mert a Renault-nak leszakadt a hátsó szárnyáról egy nagyobb darab. Az látszik, hogy a Ferrari nagyon erős, egy másodperccel mindenki előtt jár, igaz a Mercedes még nem nagyon villantotta meg a szemfogait. A legtöbb kört egyébként épp a Mercedes tette meg, szám szerint 75-öt. Ebben a tekintetben még a Haasnál is rosszabbul áll a Renault.
14:00-tól folytatódik a második tesztnap Barcelonában!
Kevin Magnussen néhány perccel a félidő előtt feljött a második helyre, most egy óra szünet következik, aztán 14:00-tól folytatódik a gyakorlás.
Hamarosan kezdődik az ebédszünet, ez pedig meglátszik a csapatok aktivitásán, ugyanis a pilóták már csak egy-egy lassabb kört teljesítenek, miközben a bokszban a kerékcseréket is elkezdték gyakorolni.
Albon szép folyamatosan javít az idején a Toro Rossóval, mindeközben Leclerc egy elég hosszú C3-as etap után behajt a bokszba, a mclarenes Lando Norris pedig feljött a harmadik helyre.
Magnussen egy kicsit kiszélesítette az utolsó kanyart, és még a hurka kerékvetőre is ráment. Ez biztos, hogy egyáltalán nem segített a Haason.
Elég nagy a csend mostanság a pályán. Bár néhányan körözgetnek, de senki sem megy rá a köridőkre.
Antonio Giovinazzi feljött a második helyre az Alfával, a C4-es gumikon.
Hasznos info: 1-es, 2-es, 3-as, 4-es és 5-ös keverékeket hozott a Pirelli a tesztre. Minél magasabb a szám, annál lágyabb az abroncs keveréke.
Közben előkerült egy kép is Ricciardo kicsúszásáról. Alighanem háttal levette egy kicsit a gumifalat az ausztrál.
Az állás délben:
Az Autosport szakértője, korábbi F1-es pilóta, Karun Chandhok a helyszínen követi az eseményeket, és volt szerencséje megfigyelni az autók viselkedését az egyes és a kilences kanyar között. A Ferrari nagyon stabilnak tűnik elmondása alapján, különösen a hátulja. De a legmagabiztosabban Lewis Hamilton veszi be a kanyarokat a Mercedesszel, még olyankor is, mikor jobban meg van tankolva az autója. A Honda motorja a fel -és leváltásoknál sokkal simább hangot ad, mint tavaly, a Red Bull pedig továbbra is a lassú és a középgyors kanyarokban a legjobb. Gasly fékez a legkésőbb az 1-es és a 4-es kanyar előtt.
A középmezőny tagjai közül az Alfa Romeo tűnik a legmeggyőzőbbnek az ex F1-es számára, különösen a közepes tempójú kanyarokban tűnik rendkívül stabilnak az Alfa.
Nézzünk rá a megtett körök számára is közben. Látható, hogy a Haas ma sem teljesít olyan jól, mint ahogy kinéz:
Leclerc 1:18,2-re javít, már egy tizedre van csak ferraris csapattársa, Sebastian Vettel eddigi legjobbjától.
A kép tanúsága alapján Ricciardo vagy meg is törte a Renault-t, vagy a leszakadó hátsó szárnyelemek miatt pördülhetett meg.
Íme, a legmagasabb végsebességek listája. Egy Honda-motoros autó a második helyen, a Mercedes csak ötödik.
Leclerc (Ferrari) 321km/h
Albon (Toro Rosso) 319km/h
Giovinazzi (Alfa Romeo) 319km/h
Norris (McLaren) 317km/h
Hamilton (Mercedes) 315km/h
Ricciardo (Renault) 309km/h
Így készült Pierre Gasly első randevújára az RB15-tel:
Getting ready for that all important first date @PierreGASLY! #RB15 pic.twitter.com/vN35GnyXob
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 19, 2019
Lewis Hamilton pedig megfutja a Mercedes leggyorsabb idejét a teszten: 1:19,928-ra javít a brit, és ezzel harmadik. Mindeközben Ricciardo egy ijesztő megpördülésen van túl!
Már el is telt két óra a második tesztnapból is! Lássuk, hol tartunk most:
Daniel Ricciardo már több, mint egy másodpercet faragott a Renault tegnap elért legjobb idején. Eddig egyetlen másik csapat sem volt képes gyorsabb kört futni, mint tegnap.
Charles Leclerc tovább javít a nap legjobb idején. Immáron 1:19,172-vel áll az élen, de Hamilton is egyre előrébb lépked az időlistán.
A Pirelli gyönyörködik az új F1-es gépekben. Tegyünk így mi is!
We’ve been enjoying our first taste of the new cars @Circuitcat_eng in #F1testing. How about you? #Fit4F1 pic.twitter.com/B1Jr3BeCdW
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 19, 2019
Albon időközben már visszatért a pályára, és lassan tíz megtett körhöz közelít!
Végre Kevin Magnussen is elhagyta a Hasszal a bokszutcát. Tegnap az övék volt az első autó, amely technikai probléma miatt állt meg, így nyilván volt mit csinálni rajta.
.@KevinMagnussen’s up and running! #F1Testing @Circuitcat_eng pic.twitter.com/iCo4CrLgXd
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 19, 2019
És ez az állás a köridők tekintetében egy óra után:
Egy óra elteltével így állnak a pilóták és a csapatok a megtett körök tekintetében:
Alfa Romeo - Giovinazzi: 14 kör
Red Bull - Gasly: 13
Mercedes - Hamilton: 8
Renault - Ricciardo: 7
Ferrari - Leclerc: 5
McLaren - Norris: 4
Racing Point - Stroll: 2
Toro Rosso - Albon: 4 kanyar
Haas - Magnussen: 0
Williams: (Grove)
Charles Leclerc a Ferrariban. Szokni kell még azt a 16-ost a piros autó elején.
Pierre Gasly és a Red Bull magánya a gyönyörű katalán reggelben. Idilli kép:
Kezdenek belejönni a srácok, jelenleg Gasly vezet egy 1:21-es körrel, de egy másodpercen belül van hozzá képest Ricciardo a Renault-val és Giovinazzi is az Alfa Romeóval.
Videón Alexander Albon kicsúszása. Mi tagadás, nem így kell kezdeni egy F1-es karriert:
Not quite how Alex Albon will have imagined the start of his F1 career
— Formula 1 (@F1) February 19, 2019
Shortly after the green light on day two, this happens#F1 #F1Testing pic.twitter.com/148XJtc7eC
Hamilton folyamatosan javított a köridején, de egyelőre még messze van Vettel tegnapi, 1:18,161-es körétől. A brit nemrég a bokszba hajtott, és Antonio Giovinazzi gondoskodott róla, hogy ne némuljon el a pálya.
A Racing Point is munkához látott, és egy kis zöld is került az autóra, ha valaki még hiányolt volna valamilyen színt róla:
Off we go! With an added dash of colour for y’all. #F1Testing pic.twitter.com/aiYF4VGmE8
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) February 19, 2019
Hamilton és Leclerc tették meg az első mért köröket. A brit egy 1:32-es, a monacói pedig egy 1:42-es, installációs kört teljesített.
A műszaki mentés már be is fejeződött, így folytatódhat, illetve inkább elkezdődhet az érdemi munka.
A guminyomokból ítélve Albon a 4-es és az 5-ös kanyar között elveszthette uralmát autója fölött és a kavicságyban kötött ki.
És meg is van a nap első piros zászlója. Norris és Giovinazzi is visszatért a bokszba, így alighanem a Toro Rossónál lehet valami gikszer.
Kezdetét is vette a második tesztnap, Norris és Albon pedig azonnal kihajtottak a garázsból a McLarennel és a Toro Rossóval.
Látható, hogy ez az új generáció napja, hiszen Leclerc vezet a Ferrarinál, Gasly a Red Bullnál, Norris a McLarennél, Giovinazzi az Alfa Romeónál és Albon a Toro Rossónál. Na meg persze itt lehetne most George Russell is, csak ugye autója nem nagyon van jelenleg...
Íme, a csapatok mai pilótabeosztása:
Kedd (02.19.) | |
Mercedes | Hamilton (de.) Bottas (du.) |
Ferrari | Leclerc |
Red Bull | Gasly |
Renault | Ricciardo (de.) Hulkenberg (du.) |
McLaren | Norris |
Toro Rosso | Albon |
Williams | - |
Racing Point | Stroll |
Alfa Romeo | Giovinazzi |
Haas | Magnussen |
A Williams a mai napot is kénytelen kihagyni, mivel Claire Williams szerint a grove-i csapatnak továbbra is időre van szüksége, hogy 100%-ban befejezze munkálatait az új autón. Leghamarabb a holnapi napon találkozhatunk velük.
Jó reggelt kívánunk kedves olvasóinknak! Hamarosan kezdetét veszi a második tesztnap Barcelonában. Tartsatok velünk élő tudósításunk során, melyben képekkel és videókkal igyekszünk megmutatni a legfontosabb történéseket. A nap első fele 9-13 óráig tart, majd délután 14:00-tól újabb négy óra áll a csapatok rendelkezésére ma is.