DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
12:00

Hamilton visszavett az első szektorban, hibázhatott valahol.

Ezzel be is rekesztjük közvetítésünket, tartsatok velünk vasárnap, a 9 órakor startoló futam alatt is!

A visszajátszásból látszik, hogy Hamilton az 1-es kanyarban fékezte el magát csúnyán. De a pole így is könnyedén megvan. A Q3 végeredménye tehát: Hamilton, Rosberg, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Raikkönen, Perez, Hülkenberg, Button, Massa.

Verstappen és Ricciardo is javított, de maradtak a 3-4. helyen, a harmadik sor pedig a Ferrarié, ahol Vettel átugrotta a körét be sem fejező Raikkönent.

Rosberg is látványosat hibázott az utolsó kanyarban, de így is bejött másodiknak négy tized hátránnyal!

Most viszont már azt jelentik a pilóták és a csapatok, hogy sehol nem látnak esőt a pályán. Jönnek az utolsó körök az időmérőn!

Verstappen enyhe szitáló esőt jelent a harmadik szektorban. Ennyit arról, hogy nem lesz eső - persze ha ilyen gyenge marad, akkor nagy hatása nem lesz, viszont kicsit körülményesebb lehet javítani a köridőkön, ami most Rosbergnek nem jön jól.

Rosbergnek innen azért is lesz nehéz elkapnia Hamiltont, mert miközben növel a tempóján, mégis óvatosnak kell lennie, egy újabb hiba esetén ugyanis a Red Bullok és a Ferrarik sűrűjében ragadhat a rajtrácson.

Hamilton ideje 1:32,850, tovább javítva Q2-es legjobbján. Verstappen lemaradása a második helyen már majdnem hat tized.

Az első gyorskörök után: Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen, Rosberg, Vettel a sorrend. Rosberg hibázott a középső szektorban, majdnem egy másodpercet kapott csapattársától, és egyelőre csak az 5.

Elindult a Q3, Button kivételével már mindenki a pályán.

Érdekesség, hogy Button Q2-es ideje 7,5 másodperccel erősebb, mint a tavalyi sepangi időmérőn futott legjobbja. Tény, hogy a pálya is jelentősen gyorsult az új aszfalttal idénre, de ennek a különbségnek legalább a felét a McLaren-Honda javulása teszi ki.

A rajtrács 11-16. helyezettjei sorrendben: Bottas, Grosjean, Gutierrez, Magnussen, Kvjat és Sainz. 

Mindenki a leglágyabb gumikkal futotta legjobb körét a Q2-ben, így nem lesznek ilyen szempontból taktikai különbségek a rajtnál.

Buttonnak sikerült bejönnie a 8. helyre, és mivel a két Force India is erősített köridején, végül Bottas lett az, aki kiszorult a Q3-as részvételből.

A top10-et jelenleg még Bottas és a két Force India egészítik ki, de a Haas, a Toro Rosso, Button és Magnussen még megpróbálják őket kiszorítani onnan.

A három nagycsapat pilótái és a 7. helyen álló Massa érzik magukat biztonságban, a többiek mind kihajtottak egy második gyorskörre is a Q2 végén.

A legfrissebb előrejelzés már az utolsó reménysugarakat is eloszlatta: nem várható eső az időmérő során. 

Az előző két évben a kvalifikáció második felére megérkező csapadék kavarta fel az állóvizet, most viszont száraz lesz a hajrá is.

Legutóbb 2005-ben voltak ennél is gyorsabbak az autók Sepangban, akkor Alonso 1:32,582-t futott, amitől Hamilton már csak fél másodpercre van. Ha a Q3-ban is fel tud még tekerni valami újat az autójában, akár ezt a körrekordot is megszorongathatja.

Verstappen és Ricciardo a 3-4. helyen, a Ferrarik pedig csak mögéjük fértek be Raikkönen-Vettel sorrendben. Ők az utolsók, akik még egy másodpercen belül vannak Hamilton űridejéhez képest.

Itt a videó Grosjean Q1-ben leszakadt visszapillantójáról. 

A Mercedesek nagyon odapakoltak: Rosberg 1:33,6-tal nyitott, de pár másodperccel utána Hamilton 1:33,046-ra javította a hétvége legjobb idejét.

Na, itt egy kép arról, hogy milyen dühös is volt Button a Q1-ben!

A Mercedesek nagyon lassú felvezető kört futottak, hogy tényleg minimálisan használják el a lágy gumikeverékeket a gyorskör előtt. Mérnökeik oda is súgják a fülükbe, hogy akár ez lehet az a gumiszett is, amit a rajtnál használniuk kell.

Indul a Q2! Rosberg az első, aki kihajt a pályára ebben a szakaszban.

Közben a SkySports rengeteg rádióüzenetet játszik be a dühös Buttontól, ami azt az értést kelti, hogy a brit az egész Q1 alatt magyarázott a mérnökének. Egyik alkalommal, amikor Ocon büntetése mellett érvelt, azt mondta: "Rendesen előzést kellett végrehajtanom vele szemben, mert nem akart félrehúzódni."

Palmer egy az utolsó körben vétett hibával sorolta magát a kiesők közé. Előtte a két Sauber, mögötte pedig a két Manor végzett még búcsúzást jelentő helyen.

Véget ért a Q1, de még jönnek a gyorskörök.

A Ferrarik már előre is ugrottak a 3. és 4. helyre. A Mercedesektől csak egy tized választja el őket, közöttük pedig egyetlen ezred dönt Raikkönen javára!

Alonso persze máris vetkőzik, ahogy azt előre jelezte is a világnak. Megfutott egy 107%-on belüli kört, hogy ne érhesse szó a ház elejét, a továbbiakat pedig a tévéből nézi.

A Mercedesek mögött egyelőre a két Force India áll a rangsorban, majd jön a közepes keverékeket használó Ricciardo. A Ferrarik egyelőre a 9-10. helyen, de bizonyára nagyot fog még fordulni a tabella az utolsó Q1-es körök során.

Button panaszkodik, hogy Ocon csúnyán feltartotta őt gyorskörén, és akkor se haragudna meg, ha büntetést rónának ki a Manor franciájára emiatt. A brit a 15. helyen áll az első menetek után, még éppen továbbjutó helyen.

Az élen közben mindkét Mercedes erős időt futott a lágy gumikon. Hamilton 1:34,444-gyel áll az élen, Rosberg csupán 16 ezreddel mögötte.

A Haas autóiról sok minden lepotyogott már idén, aminek nem kellett volna. Most éppen Romain Grosjeanén lazult meg a jobb oldali visszapillantó, ami némi fityegés után el is hagyta a fedélzetet.

Jenson Button megpördült a 14-es kanyarban, majd a nagy forgalomra panaszkodott, miközben továbbindult. Dupla sárga zászlót lengettek egy rövid időre, amire mostantól kezdve új szabályok vonatkoznak.

Némi nehezítést jelent a pályán, hogy a célegyenes belső ívét jó hosszan felszórták fehér porral, vélhetően az ott korábban kifolyt olaj miatt. A kvalifikáció előtt a TCR túraautós sorozat második versenye zajlott. A pilóták figyelmét felhívják a mérnökeik, hogy figyeljenek erre a csíkra, és korábban húzódjanak át a másik oldalra.

Hamilton jelzi a rádión, hogy elég sötét van kint a pályán, de a csapata megnyugtatja, hogy az időjárás-radar semmi csúnyaságot nem mutat. Van ugyan néhány felhő az égen, de a délután 17 órai kezdés azt is jelenti, hogy lassan már a naplemente közeleg.

Ebből a hatból az egyik bizonyosan Fernando Alonso lesz, akinek újabb tömeges motorcserés büntetései miatt felesleges lenne túlerőltetnie bármit is az időmérő során.

Elkezdődött az időmérő, a Q1 18 perces, amelynek végén 6 autó búcsúzik.

Így áll eddig idén egymással szemben a két bajnoki rivális - meglehetősen kiegyenlített, de hajszállal Rosbergnél az előny, amit a tabellán meglévő nyolcpontos előnye is bizonyít.

Ami az időjárást illeti, helyi idő szerint 16 órára várták az esőt. Nos, most 17 óra közeleg, és csapadéknak nyoma sincs, ráadásul a korábban a pálya felé tartó felhők is másfelé vették az irányt. A csapadék valószínűségének jelenleg 20%-ot adnak az előttünk álló órára.

Ami az ellenállást illeti, úgy tűnik, Max Verstappenre kell legjobban figyelniük az Ezüstnyilaknak, hiszen a mai edzésen is beférkőzött a két Mercedes közé, és eddig a hétvége során is otthonosabban érezte magát az autóban csapattársához, Daniel Ricciardóhoz képest. És szerencsére pénteki rövid ájulása sem vetette vissza lendületét.

Már csak pár perc van hátra a sepangi hétvége első tétre menő eseményéig. Eddig mindhárom edzésen a Mercedes volt a leggyorsabb, a harmadikon éppen Lewis Hamilton diktálta a tempót.