DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
11:40

A három nagycsapat pilótái és a 7. helyen álló Massa érzik magukat biztonságban, a többiek mind kihajtottak egy második gyorskörre is a Q2 végén.

Ezzel be is rekesztjük közvetítésünket, tartsatok velünk vasárnap, a 9 órakor startoló futam alatt is!

A visszajátszásból látszik, hogy Hamilton az 1-es kanyarban fékezte el magát csúnyán. De a pole így is könnyedén megvan. A Q3 végeredménye tehát: Hamilton, Rosberg, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Raikkönen, Perez, Hülkenberg, Button, Massa.

Verstappen és Ricciardo is javított, de maradtak a 3-4. helyen, a harmadik sor pedig a Ferrarié, ahol Vettel átugrotta a körét be sem fejező Raikkönent.

Rosberg is látványosat hibázott az utolsó kanyarban, de így is bejött másodiknak négy tized hátránnyal!

Hamilton visszavett az első szektorban, hibázhatott valahol.

Most viszont már azt jelentik a pilóták és a csapatok, hogy sehol nem látnak esőt a pályán. Jönnek az utolsó körök az időmérőn!

Verstappen enyhe szitáló esőt jelent a harmadik szektorban. Ennyit arról, hogy nem lesz eső - persze ha ilyen gyenge marad, akkor nagy hatása nem lesz, viszont kicsit körülményesebb lehet javítani a köridőkön, ami most Rosbergnek nem jön jól.

Rosbergnek innen azért is lesz nehéz elkapnia Hamiltont, mert miközben növel a tempóján, mégis óvatosnak kell lennie, egy újabb hiba esetén ugyanis a Red Bullok és a Ferrarik sűrűjében ragadhat a rajtrácson.

Hamilton ideje 1:32,850, tovább javítva Q2-es legjobbján. Verstappen lemaradása a második helyen már majdnem hat tized.

Az első gyorskörök után: Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen, Rosberg, Vettel a sorrend. Rosberg hibázott a középső szektorban, majdnem egy másodpercet kapott csapattársától, és egyelőre csak az 5.

Elindult a Q3, Button kivételével már mindenki a pályán.

Érdekesség, hogy Button Q2-es ideje 7,5 másodperccel erősebb, mint a tavalyi sepangi időmérőn futott legjobbja. Tény, hogy a pálya is jelentősen gyorsult az új aszfalttal idénre, de ennek a különbségnek legalább a felét a McLaren-Honda javulása teszi ki.

A rajtrács 11-16. helyezettjei sorrendben: Bottas, Grosjean, Gutierrez, Magnussen, Kvjat és Sainz. 

Mindenki a leglágyabb gumikkal futotta legjobb körét a Q2-ben, így nem lesznek ilyen szempontból taktikai különbségek a rajtnál.

Buttonnak sikerült bejönnie a 8. helyre, és mivel a két Force India is erősített köridején, végül Bottas lett az, aki kiszorult a Q3-as részvételből.

A top10-et jelenleg még Bottas és a két Force India egészítik ki, de a Haas, a Toro Rosso, Button és Magnussen még megpróbálják őket kiszorítani onnan.

A legfrissebb előrejelzés már az utolsó reménysugarakat is eloszlatta: nem várható eső az időmérő során. 

Az előző két évben a kvalifikáció második felére megérkező csapadék kavarta fel az állóvizet, most viszont száraz lesz a hajrá is.

Legutóbb 2005-ben voltak ennél is gyorsabbak az autók Sepangban, akkor Alonso 1:32,582-t futott, amitől Hamilton már csak fél másodpercre van. Ha a Q3-ban is fel tud még tekerni valami újat az autójában, akár ezt a körrekordot is megszorongathatja.

Verstappen és Ricciardo a 3-4. helyen, a Ferrarik pedig csak mögéjük fértek be Raikkönen-Vettel sorrendben. Ők az utolsók, akik még egy másodpercen belül vannak Hamilton űridejéhez képest.

Itt a videó Grosjean Q1-ben leszakadt visszapillantójáról. 

A Mercedesek nagyon odapakoltak: Rosberg 1:33,6-tal nyitott, de pár másodperccel utána Hamilton 1:33,046-ra javította a hétvége legjobb idejét.

Na, itt egy kép arról, hogy milyen dühös is volt Button a Q1-ben!

A Mercedesek nagyon lassú felvezető kört futottak, hogy tényleg minimálisan használják el a lágy gumikeverékeket a gyorskör előtt. Mérnökeik oda is súgják a fülükbe, hogy akár ez lehet az a gumiszett is, amit a rajtnál használniuk kell.

Indul a Q2! Rosberg az első, aki kihajt a pályára ebben a szakaszban.

Közben a SkySports rengeteg rádióüzenetet játszik be a dühös Buttontól, ami azt az értést kelti, hogy a brit az egész Q1 alatt magyarázott a mérnökének. Egyik alkalommal, amikor Ocon büntetése mellett érvelt, azt mondta: "Rendesen előzést kellett végrehajtanom vele szemben, mert nem akart félrehúzódni."

Palmer egy az utolsó körben vétett hibával sorolta magát a kiesők közé. Előtte a két Sauber, mögötte pedig a két Manor végzett még búcsúzást jelentő helyen.

Véget ért a Q1, de még jönnek a gyorskörök.

A Ferrarik már előre is ugrottak a 3. és 4. helyre. A Mercedesektől csak egy tized választja el őket, közöttük pedig egyetlen ezred dönt Raikkönen javára!

Alonso persze máris vetkőzik, ahogy azt előre jelezte is a világnak. Megfutott egy 107%-on belüli kört, hogy ne érhesse szó a ház elejét, a továbbiakat pedig a tévéből nézi.

A Mercedesek mögött egyelőre a két Force India áll a rangsorban, majd jön a közepes keverékeket használó Ricciardo. A Ferrarik egyelőre a 9-10. helyen, de bizonyára nagyot fog még fordulni a tabella az utolsó Q1-es körök során.

Button panaszkodik, hogy Ocon csúnyán feltartotta őt gyorskörén, és akkor se haragudna meg, ha büntetést rónának ki a Manor franciájára emiatt. A brit a 15. helyen áll az első menetek után, még éppen továbbjutó helyen.

Az élen közben mindkét Mercedes erős időt futott a lágy gumikon. Hamilton 1:34,444-gyel áll az élen, Rosberg csupán 16 ezreddel mögötte.

A Haas autóiról sok minden lepotyogott már idén, aminek nem kellett volna. Most éppen Romain Grosjeanén lazult meg a jobb oldali visszapillantó, ami némi fityegés után el is hagyta a fedélzetet.

Jenson Button megpördült a 14-es kanyarban, majd a nagy forgalomra panaszkodott, miközben továbbindult. Dupla sárga zászlót lengettek egy rövid időre, amire mostantól kezdve új szabályok vonatkoznak.

Némi nehezítést jelent a pályán, hogy a célegyenes belső ívét jó hosszan felszórták fehér porral, vélhetően az ott korábban kifolyt olaj miatt. A kvalifikáció előtt a TCR túraautós sorozat második versenye zajlott. A pilóták figyelmét felhívják a mérnökeik, hogy figyeljenek erre a csíkra, és korábban húzódjanak át a másik oldalra.

Hamilton jelzi a rádión, hogy elég sötét van kint a pályán, de a csapata megnyugtatja, hogy az időjárás-radar semmi csúnyaságot nem mutat. Van ugyan néhány felhő az égen, de a délután 17 órai kezdés azt is jelenti, hogy lassan már a naplemente közeleg.

Ebből a hatból az egyik bizonyosan Fernando Alonso lesz, akinek újabb tömeges motorcserés büntetései miatt felesleges lenne túlerőltetnie bármit is az időmérő során.

Elkezdődött az időmérő, a Q1 18 perces, amelynek végén 6 autó búcsúzik.

Így áll eddig idén egymással szemben a két bajnoki rivális - meglehetősen kiegyenlített, de hajszállal Rosbergnél az előny, amit a tabellán meglévő nyolcpontos előnye is bizonyít.

Ami az időjárást illeti, helyi idő szerint 16 órára várták az esőt. Nos, most 17 óra közeleg, és csapadéknak nyoma sincs, ráadásul a korábban a pálya felé tartó felhők is másfelé vették az irányt. A csapadék valószínűségének jelenleg 20%-ot adnak az előttünk álló órára.

Ami az ellenállást illeti, úgy tűnik, Max Verstappenre kell legjobban figyelniük az Ezüstnyilaknak, hiszen a mai edzésen is beférkőzött a két Mercedes közé, és eddig a hétvége során is otthonosabban érezte magát az autóban csapattársához, Daniel Ricciardóhoz képest. És szerencsére pénteki rövid ájulása sem vetette vissza lendületét.

Már csak pár perc van hátra a sepangi hétvége első tétre menő eseményéig. Eddig mindhárom edzésen a Mercedes volt a leggyorsabb, a harmadikon éppen Lewis Hamilton diktálta a tempót.