DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
17:15

Van tehát esély arra, hogy a közép-európai idő szerint 20:00-kor kezdődő időmérő is esős lesz. Ezt illetően érdekes, hogy a szombat reggel az előrejelzést áttanulmányozó Charlie Whiting úgy döntött, nem irányoz elő egy-egy extra szett esőgumit a pilóták számára, amit ilyen helyzetben megtehetne.

Ide kattintva elolvashatjátok az edzés összefoglalóját.

Grosjean még egy látványos pályaelhagyást mutatott be zárásként. Várhatjuk a két óra múlva kezdődő időmérőt, és figyelhetjük az eget (ne a saját otthoni teraszunkról), hogy vajon jön-e az eső, és mennyit változik az időjárás a jelenlegihez képest. Mert a mostani edzés végeredménye igen izgalmas folytatást sejtet.

Hamilton a második egytizedes lemaradással, mögötte Vettel, Ricciardo, Raikkönen és Leclerc. A Renault-k a 7. és a 10. helyen zártak.

Verstappen 1:16,3-ra javított, már meg is javult a tegnapi legjobb idő, ami érdekes az egy órával ezelőtti pályaállapotokhoz képest. 

Hm, Hamilton az edzés elején ezzel a poszttal kért bocsánatot követőitől, amiért nem hajt a pályára. Az FIA és a Pirelli nem adott nekünk egy extra szett esőgumit, ezért kell spórolnunk - írta.

Hamilton is most jön majd még első mért körével. Furcsa is tíz perccel a vége előtt őt és Ricciardót a tabella utolsó két helyén látni.

Merthogy mostanra azért kihajtottak a Red Bullok is. Ricciardo leggyorsabb körét az utolsó pillanatokban zavarta meg a sárga. Most viszont már ismét zöld az út, többen is jönnek vissza.

Közben virtuális biztonsági autós periódust is elrendeltek, szóval egy időre leállt a leggyorsabb idők megdöntésének sora. Vettel áll az élen 1:17,8-cal, mögötte Verstappen.

Ez a kép azért zseniális, mert kettős célt tölt be. Bottas drámájának lefestése mellett az aktuális állást is bemutatja.

Kicsit füstöl is a Mercedes fara.

Bottas a pálya szélén! "Hidraulikai hiba" - hallatszik a rádiójában.

Ez tipikusan az az edzés, aminél a szövegíró idővel megunja, hogy minden alkalommal jelezze, ha valaki megjavítja az addigi legjobb időt. A legutóbbi bejegyzés óta már hárman is átugrották Bottast. A száradó pálya szépségei.

Annyit se mondtunk, hogy lekváros csirke, és hirtelen már 11 pilótának van mért ideje. Bottas vezet ebben a másodpercben 1:18,839-cel. 

Magnussen autója viszont nem nagyon van egészben a bokszban, a motor körül matatnak, ki kell cserélni az intercooler-csövet a Haasban. A dán már biztosan nem hajt pályára a hátralévő 20 percben.

Raikkönen újra az első: 1:19,013. De mire leírtuk, jövő évi helyettese már ezt is megjavította. Leclerc 1:18,952.

Vandoorne 1:20,348-cal az élen. Na, most már azért egyre több autó hagyja el a bokszot. De a Red Bullok még mindig egyetlen egyszer sem dugták ki az orrukat.

Alonso három közül már csak a második, Raikkönen ugyanis 1:20,785-tel az élre ugrott. Vandoorne és Leclerc hajtottak még ki. Olyan óriási rohamról azért nem tudunk beszámolni.

Gasly 1:25,3-mal sorol be a második helyre. Na, így Alonso már kettő közül a legjobb, rögtön jobban hangzik!

"Elsők vagyuk, minden szektorban mi voltunk a leggyorsabbak" - mondták a marketingszempontból remekül hangzó, de egyébként semmit sem jelentő információt Alonso fülére, lévén senki más nem próbálkozott még komoly tempóval előtte.

És következő vállalkozó szelleműként érkezik Gasly. Aztán meg Raikkönen.

1:16,7 volt a pénteki legjobb idő, de a McLaren legjobbja csak 1:19 körüli, szóval addig várt a mezőny, hogy hirtelen már az ideális körülményekhez is is közel kerültek. 

És a spanyol meg se állt, amíg mért kört nem futott: 1:21,213. Talán ez meghozza mások kedvét is a slickgumis körözéshez.

Alonso különleges tettet hajt végre, mert mai második körére is kihajt. Ami még érdekesebb: hiperlágy gumikon.

Carlos Sainz lesekszik, mert nincs jobb dolga.

A nagyon hivatalosan fogalmazó időjárás-előrejelzés az időmérőre azt mondja, hogy:

"Komoly esély zápor kialakulására, amely könnyen zivatarrá formálódhat."

Szerencse, hogy nem tettük kockára a keresetünket: Vettel egy installlációs kör után már ismét a bokszban.

 

Óhó, Sebastian Vettel a pályán, ez a mai napon már eseményértékű történés. A Ferrari is intereken jött ki, de nem mernénk nagy pénzt tenni rá, hogy egy körnél tovább marad.

A Red Bull szerint nincs ok aggodalomra Verstappen pénteki hidraulikai hibája miatt. A hétvégén eddig leggyorsabbnak tűnő holland talán sosem volt még ilyen jó helyzetben első F1-es pole-jának megszerzéséhez. Ha még az idei évben sikerül időmérőt nyernie, az élre áll ebben a fiatalsági rekordban is, megelőzve Vettelt. 

A látszat kedvéért mi azért próbálunk keresni olyan képeket, amik versenyautókat ábrázolnak. Itt van egy például.

Akkor is száraz gumiról lehet beszélni, ha letörlik a vizet az intermediate-ről - állapítja meg viccesen az F1 Twitter-fiókjának kezelője.

Teljes csend a pályán, 14 autónak van egy köre, hatnak meg nulla. Mindenki a bokszban várja, hogy felszáradjon az aszfalt, miközben pontosan tudják, hogy minél többet köröznének rajta, annál gyorsabban száradna.

14 versenyző járt eddig a pályán, a nagyok közül Vettel és a két Red Bull még nem.

Egyelőre nem esik az eső, szóval ha ez így is marad, az edzés biztosan slick gumik használatával fog véget érni. Nem volt még a mexikóvárosi pályán esős F1-es esemény, amióta 2015-ben visszatért a naptárba.

Az eddig pályára hajtók mind visszatértek a bokszba egy installációs kör után.

A Renault az éjszaka túllépte a munkatilalmi időt, ami pár alkalommal minden csapatnak megengedett egy szezonban. Ez is annak a jele lehet, hogy a franciák tényleg megpróbálnak mindent kihozni ebből a hétvégéből, ami akár a szezonjuk legjobbja is lehet.

"A bokszutca a legnedvesebb" - hangzik el Vandoorne rádiójában.

Egyelőre az intermediate gumik vannak használatban, kivéve a Williamsnél, ahol extrém esőgumikon hajtott ki a két pilóta.

Megkezdődött az edzés, a mezőny fele azonnal a pályára hajtott.

Érdekes lesz látni, hogy megmaradnak-e az igencsak furcsa pénteki erőviszonyok, amely során a Red Bull mögött a Renault bizonyult a második leggyorsabbnak. A hűvösebb időjárás változtathat ezen, és akár a tegnap még igen rövid élettartamú hiperlágy gumik is használhatóbbá válhatnak.

Napos napot az utolsó mexikóvárosi gyakorlásról! A pálya környékén éjszaka esett az eső, és valamennyire még mindig nedves a pálya. Ha nem lesz eső, valószínűleg azért száraz edzésnek nézünk elébe, viszont az előrejelzések 40% esélyt adnak arra, hogy visszatér a csapadék a következő egy órában.