Egyelőre az intermediate gumik vannak használatban, kivéve a Williamsnél, ahol extrém esőgumikon hajtott ki a két pilóta.
Ide kattintva elolvashatjátok az edzés összefoglalóját.
Grosjean még egy látványos pályaelhagyást mutatott be zárásként. Várhatjuk a két óra múlva kezdődő időmérőt, és figyelhetjük az eget (ne a saját otthoni teraszunkról), hogy vajon jön-e az eső, és mennyit változik az időjárás a jelenlegihez képest. Mert a mostani edzés végeredménye igen izgalmas folytatást sejtet.
Hamilton a második egytizedes lemaradással, mögötte Vettel, Ricciardo, Raikkönen és Leclerc. A Renault-k a 7. és a 10. helyen zártak.
Verstappen 1:16,3-ra javított, már meg is javult a tegnapi legjobb idő, ami érdekes az egy órával ezelőtti pályaállapotokhoz képest.
Hm, Hamilton az edzés elején ezzel a poszttal kért bocsánatot követőitől, amiért nem hajt a pályára. Az FIA és a Pirelli nem adott nekünk egy extra szett esőgumit, ezért kell spórolnunk - írta.
A post from @LewisHamilton from earlier in the session #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/s2TdxLIGsb
— Luke Smith (@LukeSmithF1) 2018. október 27.
Hamilton is most jön majd még első mért körével. Furcsa is tíz perccel a vége előtt őt és Ricciardót a tabella utolsó két helyén látni.
Merthogy mostanra azért kihajtottak a Red Bullok is. Ricciardo leggyorsabb körét az utolsó pillanatokban zavarta meg a sárga. Most viszont már ismét zöld az út, többen is jönnek vissza.
Közben virtuális biztonsági autós periódust is elrendeltek, szóval egy időre leállt a leggyorsabb idők megdöntésének sora. Vettel áll az élen 1:17,8-cal, mögötte Verstappen.
Ez a kép azért zseniális, mert kettős célt tölt be. Bottas drámájának lefestése mellett az aktuális állást is bemutatja.
Kicsit füstöl is a Mercedes fara.
Bottas a pálya szélén! "Hidraulikai hiba" - hallatszik a rádiójában.
Ez tipikusan az az edzés, aminél a szövegíró idővel megunja, hogy minden alkalommal jelezze, ha valaki megjavítja az addigi legjobb időt. A legutóbbi bejegyzés óta már hárman is átugrották Bottast. A száradó pálya szépségei.
Annyit se mondtunk, hogy lekváros csirke, és hirtelen már 11 pilótának van mért ideje. Bottas vezet ebben a másodpercben 1:18,839-cel.
Magnussen autója viszont nem nagyon van egészben a bokszban, a motor körül matatnak, ki kell cserélni az intercooler-csövet a Haasban. A dán már biztosan nem hajt pályára a hátralévő 20 percben.
Raikkönen újra az első: 1:19,013. De mire leírtuk, jövő évi helyettese már ezt is megjavította. Leclerc 1:18,952.
Vandoorne 1:20,348-cal az élen. Na, most már azért egyre több autó hagyja el a bokszot. De a Red Bullok még mindig egyetlen egyszer sem dugták ki az orrukat.
Alonso három közül már csak a második, Raikkönen ugyanis 1:20,785-tel az élre ugrott. Vandoorne és Leclerc hajtottak még ki. Olyan óriási rohamról azért nem tudunk beszámolni.
Gasly 1:25,3-mal sorol be a második helyre. Na, így Alonso már kettő közül a legjobb, rögtön jobban hangzik!
"Elsők vagyuk, minden szektorban mi voltunk a leggyorsabbak" - mondták a marketingszempontból remekül hangzó, de egyébként semmit sem jelentő információt Alonso fülére, lévén senki más nem próbálkozott még komoly tempóval előtte.
És következő vállalkozó szelleműként érkezik Gasly. Aztán meg Raikkönen.
1:16,7 volt a pénteki legjobb idő, de a McLaren legjobbja csak 1:19 körüli, szóval addig várt a mezőny, hogy hirtelen már az ideális körülményekhez is is közel kerültek.
És a spanyol meg se állt, amíg mért kört nem futott: 1:21,213. Talán ez meghozza mások kedvét is a slickgumis körözéshez.
Carlos Sainz lesekszik, mert nincs jobb dolga.
A nagyon hivatalosan fogalmazó időjárás-előrejelzés az időmérőre azt mondja, hogy:
"Komoly esély zápor kialakulására, amely könnyen zivatarrá formálódhat."
Szerencse, hogy nem tettük kockára a keresetünket: Vettel egy installlációs kör után már ismét a bokszban.
Óhó, Sebastian Vettel a pályán, ez a mai napon már eseményértékű történés. A Ferrari is intereken jött ki, de nem mernénk nagy pénzt tenni rá, hogy egy körnél tovább marad.
A Red Bull szerint nincs ok aggodalomra Verstappen pénteki hidraulikai hibája miatt. A hétvégén eddig leggyorsabbnak tűnő holland talán sosem volt még ilyen jó helyzetben első F1-es pole-jának megszerzéséhez. Ha még az idei évben sikerül időmérőt nyernie, az élre áll ebben a fiatalsági rekordban is, megelőzve Vettelt.
A látszat kedvéért mi azért próbálunk keresni olyan képeket, amik versenyautókat ábrázolnak. Itt van egy például.
Akkor is száraz gumiról lehet beszélni, ha letörlik a vizet az intermediate-ről - állapítja meg viccesen az F1 Twitter-fiókjának kezelője.
That's a different interpretation of 'dry tyres' from @ScuderiaFerrari #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/Bsqf8XWzuP
— Formula 1 (@F1) 2018. október 27.
Teljes csend a pályán, 14 autónak van egy köre, hatnak meg nulla. Mindenki a bokszban várja, hogy felszáradjon az aszfalt, miközben pontosan tudják, hogy minél többet köröznének rajta, annál gyorsabban száradna.
Van tehát esély arra, hogy a közép-európai idő szerint 20:00-kor kezdődő időmérő is esős lesz. Ezt illetően érdekes, hogy a szombat reggel az előrejelzést áttanulmányozó Charlie Whiting úgy döntött, nem irányoz elő egy-egy extra szett esőgumit a pilóták számára, amit ilyen helyzetben megtehetne.
14 versenyző járt eddig a pályán, a nagyok közül Vettel és a két Red Bull még nem.
Egyelőre nem esik az eső, szóval ha ez így is marad, az edzés biztosan slick gumik használatával fog véget érni. Nem volt még a mexikóvárosi pályán esős F1-es esemény, amióta 2015-ben visszatért a naptárba.
Az eddig pályára hajtók mind visszatértek a bokszba egy installációs kör után.
A Renault az éjszaka túllépte a munkatilalmi időt, ami pár alkalommal minden csapatnak megengedett egy szezonban. Ez is annak a jele lehet, hogy a franciák tényleg megpróbálnak mindent kihozni ebből a hétvégéből, ami akár a szezonjuk legjobbja is lehet.
"A bokszutca a legnedvesebb" - hangzik el Vandoorne rádiójában.
Megkezdődött az edzés, a mezőny fele azonnal a pályára hajtott.
Érdekes lesz látni, hogy megmaradnak-e az igencsak furcsa pénteki erőviszonyok, amely során a Red Bull mögött a Renault bizonyult a második leggyorsabbnak. A hűvösebb időjárás változtathat ezen, és akár a tegnap még igen rövid élettartamú hiperlágy gumik is használhatóbbá válhatnak.
Napos napot az utolsó mexikóvárosi gyakorlásról! A pálya környékén éjszaka esett az eső, és valamennyire még mindig nedves a pálya. Ha nem lesz eső, valószínűleg azért száraz edzésnek nézünk elébe, viszont az előrejelzések 40% esélyt adnak arra, hogy visszatér a csapadék a következő egy órában.