Nem is szabadedzés a szabadedzés, ha Jenson Button nem panaszkodik a rádión a hatalmas alulkormányzottságra. Most is megtette.
Ezzel be is rekesztjük közvetítésünket, tartsatok velünk a két óra múlva kezdődő időmérőn is.
A nagy kérdőjel Lewis Hamilton, akinek eddigi könnyűtankos próbálkozásait hibák sorozata kísérte végig, és most is csak a 8. helyen végzett. A britnek az időmérőre muszáj összeszednie magát, ha nem akar lépéshátrányba kerülni a rajtrácson.
Ezzel pedig véget is ér a szabadedzés. Rosberg továbbra is magabiztosnak tűnik és stabil körökre képes, de a Mercedesnek nincs akkora előnye, mint a legtöbb pályán megszoktuk. Verstappen 59 ezreddel végzett mögötte, így a Red Bull esélyeit sem írhatjuk le.
Általában az utolsó edzés utolsó pillanataiban szoktak még megérkezni a hétvége addigi legjobb körei. Na, ez az, ami most elmarad. A csapatok a pálya hossza és a gumihasználat miatt máshogy taktikáztak. Az utolsó perc kezdetekor többen csak rajtgyakorlatra álltak fel a bokszutca végén.
"Valami nem jó a gázpedállal" - jelenti Jolyon Palmer a Renault-nak, majd hősiesen hozzáteszi, hogy attól még a pályán marad, hiszen így is tudja vezetni az autót.
Vettel csak ez a társaság mögé sorolt be. A német korábban is méltatlankodott a rádióban, hogy nem érzi maga alatt az autót.
A Ferrarik és a Red Bullok is jönnek az ultralágyas köreikre. Verstappen csupán 59 ezredre maradt el Rosbergtől, Raikkönen és Ricciardo viszont már fél másodpercre.
Szikrázik, füstöl, pattog, mindent csinál - nem a szupergyors köridőt futó autó jellemzői.
Rosberg viszont így szó szerint senki által nem zavartatva (hiszen csapattársa mögötte csúszott ki) több mint egy másodpercet faragott az etalonból, és már 1:44,352-nél jár.
A brit a bukótérből jött vissz, de egy 50 másodpercet álldogált ott, bizonyára a megfelelő üzemmódot kereste a kormányán.
És sárga zászló, Hamilton kicsúszott, még mindig nem tudott egy épkézláb kört összerakni - pedig az első szektorban legjobb részidővel rendelkezett.
Lila oldalfalú gumik és lila szektoridők kövezik útjukat.
Mindenki tartott egy hosszabb-rövidebb bokszutai pihenőt. A Force Indiák még most, utolsónak érkeznek be, a Mercedesek azonban egyedüliként már útnak is indultak következő menetükre.
Az idei szezon végén egy zoológiai összeállítást is csinálhatunk majd a legjobb előzések, rajtok és egyebek mellett, hiszen a bakui macskától a montreali sirályokon át a szingapúri óriásgyíkig az állatvilág több faja is felvonultatta már magát. És még hol az év vége!
Grosjean is bemutatott egy elfékezést a lelátó-alagút előtt. A francia már 14 kört teljesített, a legtöbbet a mezőnyből, de kell is sietnie, hiszen különféle problémák miatt pénteken alig körözhetett.
Kvjat is követi csapattársát, az 5. helyre katapultált előre. A két pilóta egymástól eltérő aerodinamikai csomaggal teljesíti a hétvégét, de reményeik szerint mindkettő elég hatékony lesz a pontszerzéshez.
Carlos Sainz ultralágy gumikkal feljött egészen a 4. helyig, Rosberghez mért lemaradása hét tized.
Itt a kép a két Mercedesről. Rosbergben talán felsejlett a 2014-es Orosz Nagydíj rajtja, amikor ő hibázott és fékezett füstölőset csapattársa mellett.
Hamilton csúnyán elfékezte magát, a bukótérből kellett visszajönnie. Különös látványt nyújtott, hogy a kanyar előtt éppen Rosberg húzódott félre előle.
Hamilton bejöt a második helyre, 262 ezreddel Rosberg mögé. Közben Vettel a harmadik, fél másodperces lemaradással.
Közben a tabellát Rosberg vezeti szuperlágyakon elért körével, az ultralágyas Raikkönen és a lágyas Verstappen előtt.
Itt a videó is Verstappen gyíkészleléséről. Nem biztos, hogy ennél még lesz érdekesebb eseménye ennek az edzésnek.
And... we have a lizard on track #SingaporeGP pic.twitter.com/YkFw6esMG6
— Gianlu D'Alessandro (@Gianludale27) September 17, 2016
Közben már el is hárult a törmelékek - és a gyík - által jeletett veszély, és az újraindítást Felipe Nasr egy kicsúszással tette emlékezetessé, amikor túl optimistán bújt be az egyik Haas mellé, de elfordulni már nem tudott.
"Egy óriási gyík van a pályán. Nem viccelek!" - jelezte a rádión Max Verstappen az alábbi élőlény láttán, amely kihasználta a piros zászlót a viszonylag biztonságos átkelésre.
Itt egy kép erről az átszabott szárnyról, ami látványban és teljesítményében is hátrányára vált.
Törmelékek hullottak le a szárnyről, a versenyirányítás piros zászlóval megszakította az edzést a takarítás idejére.
De még ilyen visszafogott tempó mellett is bajba került a Manor pilótája. Wehrlein megpördült és hátulról a falnak csapódott, hasonlóan ramaty állapotba hozva hátsó szárnyát, mint tegnap Grosjean tette egy hasonló incidens során.
Pascal Wehrleiné az első mért idő, 2:04,121-gyel. A következő körében is csak egy másodpercet javított ezen, szóval a német egyértelműen még mindig csak installációs köröket teljesít.
Hamilton is elindult, de megállt egy próbarajtra a bokszutca kijáratánál. Szüksége is van rá, ha nem hátrafelé akar mozogni a mezőnyben a vasárnapi start után, mint tette azt Monzában.
Az edzés installációs körökkel kezdődik, egy-egy ellenőrzőmenetet követően már a két Ferrari is vissztért a bokszba, miközben Hamilton és a Red Bullok még az ülésükben fészkelődnek.
Helyi idő szerint 18 óra van, és a hőmérsékleti értékek még magasabbak, mint az este rendezendő időmérőn és versenyen lesznek, így a most elért eredmények nem feltétlenül lesznek reprezentatívak.
Megkezdődött az edzés. Esteban Gutierrez az első pályára lépő, akit csapattársa és Marcus Ericsson követett iziben.
A péntek Nico Rosberg elsőségével ért véget, aki leggyorsabb körében 1:44,152-nél állította meg az időmérő órát. Lewis Hamiltonnak azonban nem álltak össze a gyorskörök, ráadásul egy műszaki hiba miatt nem sikerült hosszú etapokat sem teljesítenie, de mindezek ellenére sem aggódik a folytatást illetően.
Üdvözlünk mindenkit a harmadik szabadedzésről. Szingapúrban még nincs teljes sötétség, de az egyórás gyakorlás végére már nagy szükség lesz majd a pályát körülvevő reflektorokra.