"Egy óriási gyík van a pályán. Nem viccelek!" - jelezte a rádión Max Verstappen az alábbi élőlény láttán, amely kihasználta a piros zászlót a viszonylag biztonságos átkelésre.
Ezzel be is rekesztjük közvetítésünket, tartsatok velünk a két óra múlva kezdődő időmérőn is.
A nagy kérdőjel Lewis Hamilton, akinek eddigi könnyűtankos próbálkozásait hibák sorozata kísérte végig, és most is csak a 8. helyen végzett. A britnek az időmérőre muszáj összeszednie magát, ha nem akar lépéshátrányba kerülni a rajtrácson.
Ezzel pedig véget is ér a szabadedzés. Rosberg továbbra is magabiztosnak tűnik és stabil körökre képes, de a Mercedesnek nincs akkora előnye, mint a legtöbb pályán megszoktuk. Verstappen 59 ezreddel végzett mögötte, így a Red Bull esélyeit sem írhatjuk le.
Általában az utolsó edzés utolsó pillanataiban szoktak még megérkezni a hétvége addigi legjobb körei. Na, ez az, ami most elmarad. A csapatok a pálya hossza és a gumihasználat miatt máshogy taktikáztak. Az utolsó perc kezdetekor többen csak rajtgyakorlatra álltak fel a bokszutca végén.
"Valami nem jó a gázpedállal" - jelenti Jolyon Palmer a Renault-nak, majd hősiesen hozzáteszi, hogy attól még a pályán marad, hiszen így is tudja vezetni az autót.
Vettel csak ez a társaság mögé sorolt be. A német korábban is méltatlankodott a rádióban, hogy nem érzi maga alatt az autót.
A Ferrarik és a Red Bullok is jönnek az ultralágyas köreikre. Verstappen csupán 59 ezredre maradt el Rosbergtől, Raikkönen és Ricciardo viszont már fél másodpercre.
Szikrázik, füstöl, pattog, mindent csinál - nem a szupergyors köridőt futó autó jellemzői.
Rosberg viszont így szó szerint senki által nem zavartatva (hiszen csapattársa mögötte csúszott ki) több mint egy másodpercet faragott az etalonból, és már 1:44,352-nél jár.
A brit a bukótérből jött vissz, de egy 50 másodpercet álldogált ott, bizonyára a megfelelő üzemmódot kereste a kormányán.
És sárga zászló, Hamilton kicsúszott, még mindig nem tudott egy épkézláb kört összerakni - pedig az első szektorban legjobb részidővel rendelkezett.
Lila oldalfalú gumik és lila szektoridők kövezik útjukat.
Mindenki tartott egy hosszabb-rövidebb bokszutai pihenőt. A Force Indiák még most, utolsónak érkeznek be, a Mercedesek azonban egyedüliként már útnak is indultak következő menetükre.
Az idei szezon végén egy zoológiai összeállítást is csinálhatunk majd a legjobb előzések, rajtok és egyebek mellett, hiszen a bakui macskától a montreali sirályokon át a szingapúri óriásgyíkig az állatvilág több faja is felvonultatta már magát. És még hol az év vége!
Grosjean is bemutatott egy elfékezést a lelátó-alagút előtt. A francia már 14 kört teljesített, a legtöbbet a mezőnyből, de kell is sietnie, hiszen különféle problémák miatt pénteken alig körözhetett.
Kvjat is követi csapattársát, az 5. helyre katapultált előre. A két pilóta egymástól eltérő aerodinamikai csomaggal teljesíti a hétvégét, de reményeik szerint mindkettő elég hatékony lesz a pontszerzéshez.
Carlos Sainz ultralágy gumikkal feljött egészen a 4. helyig, Rosberghez mért lemaradása hét tized.
Itt a kép a két Mercedesről. Rosbergben talán felsejlett a 2014-es Orosz Nagydíj rajtja, amikor ő hibázott és fékezett füstölőset csapattársa mellett.
Hamilton csúnyán elfékezte magát, a bukótérből kellett visszajönnie. Különös látványt nyújtott, hogy a kanyar előtt éppen Rosberg húzódott félre előle.
Hamilton bejöt a második helyre, 262 ezreddel Rosberg mögé. Közben Vettel a harmadik, fél másodperces lemaradással.
Nem is szabadedzés a szabadedzés, ha Jenson Button nem panaszkodik a rádión a hatalmas alulkormányzottságra. Most is megtette.
Közben a tabellát Rosberg vezeti szuperlágyakon elért körével, az ultralágyas Raikkönen és a lágyas Verstappen előtt.
Itt a videó is Verstappen gyíkészleléséről. Nem biztos, hogy ennél még lesz érdekesebb eseménye ennek az edzésnek.
And... we have a lizard on track #SingaporeGP pic.twitter.com/YkFw6esMG6
— Gianlu D'Alessandro (@Gianludale27) September 17, 2016
Közben már el is hárult a törmelékek - és a gyík - által jeletett veszély, és az újraindítást Felipe Nasr egy kicsúszással tette emlékezetessé, amikor túl optimistán bújt be az egyik Haas mellé, de elfordulni már nem tudott.
Itt egy kép erről az átszabott szárnyról, ami látványban és teljesítményében is hátrányára vált.
Törmelékek hullottak le a szárnyről, a versenyirányítás piros zászlóval megszakította az edzést a takarítás idejére.
De még ilyen visszafogott tempó mellett is bajba került a Manor pilótája. Wehrlein megpördült és hátulról a falnak csapódott, hasonlóan ramaty állapotba hozva hátsó szárnyát, mint tegnap Grosjean tette egy hasonló incidens során.
Pascal Wehrleiné az első mért idő, 2:04,121-gyel. A következő körében is csak egy másodpercet javított ezen, szóval a német egyértelműen még mindig csak installációs köröket teljesít.
Hamilton is elindult, de megállt egy próbarajtra a bokszutca kijáratánál. Szüksége is van rá, ha nem hátrafelé akar mozogni a mezőnyben a vasárnapi start után, mint tette azt Monzában.
Az edzés installációs körökkel kezdődik, egy-egy ellenőrzőmenetet követően már a két Ferrari is vissztért a bokszba, miközben Hamilton és a Red Bullok még az ülésükben fészkelődnek.
Helyi idő szerint 18 óra van, és a hőmérsékleti értékek még magasabbak, mint az este rendezendő időmérőn és versenyen lesznek, így a most elért eredmények nem feltétlenül lesznek reprezentatívak.
Megkezdődött az edzés. Esteban Gutierrez az első pályára lépő, akit csapattársa és Marcus Ericsson követett iziben.
A péntek Nico Rosberg elsőségével ért véget, aki leggyorsabb körében 1:44,152-nél állította meg az időmérő órát. Lewis Hamiltonnak azonban nem álltak össze a gyorskörök, ráadásul egy műszaki hiba miatt nem sikerült hosszú etapokat sem teljesítenie, de mindezek ellenére sem aggódik a folytatást illetően.
Üdvözlünk mindenkit a harmadik szabadedzésről. Szingapúrban még nincs teljes sötétség, de az egyórás gyakorlás végére már nagy szükség lesz majd a pályát körülvevő reflektorokra.