DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
15:08

Az elismert riporter, Will Buxton úgy hallotta az autók részleteit vizslató fotósoktól, hogy a Ferrari hátulján a betiltott dupla diffúzorhoz hasonlatos kialakítást véltek felfedezni. Bizonyosan valami ötletes megoldás, és valószínűleg fogunk is még róla hallani.

Ne feledjetek holnap is csatlakozni hozzánk, hiszen a pénteki, nyolcadik tesztnappal véget ér a felkészülési időszak Barcelonában!

Itt a vége, Vettel új körrekorddal húzta be a 7. tesztnapot.

Magnussen csaknem két órát töltött a garázsban, most visszatért még néhány körre.

Az utolsó perceket a csapatok bokszkiállások gyakorlására fordítják.

Hamilton is javított, már Bottas előtt közepes abronccsal.

A McLaren bokszkiállása közben az autó hátulja lecsúszott az emelőről, a diffúzor pedig a földnek vágódott. Szinte nekünk fájt…

Pierre Gasly is megirigyelte Toro Rossó-s elődjét, és ő is megtett egy kvalifikációs kört, mellyel harmadik helyre iratkozott fel, 1,181 másodperc hátrányban. Már nem is olyan meglepő, hogy megbízható és gyors is a Honda-motoros csapat…

Sainz az utolsó órában gondolta úgy, hogy megnézi, mit tud hiperlággyal: a negyedik helyre ugrott fel, 1,5 másodpercre Vetteltől.

Újra szabad a pálya, még egy óra áll a csapatok rendelkezésére.

Amíg a teszt áll, mutatjuk a sorrendet egy órával a leintés előtt. 16 órához képest az első hét helyezett változatlan, a legfontosabb újdonság Hamilton előrelépése szuperlágy gumikon.

Hét órán keresztül nem kellett megszakítani az edzést, ennek is köszönhető a nagy mennyiségű megtett kör.

A képek alapján klasszikus kicsúszás történhetett.

Az eddig problémamentes nap első piros zászlója: Ericsson autója a 4-es kanyarban a kavicságyban!

Kié lesz a nap végén a legtöbb kör? Szoros harc folyik érte: a Mercedes 160-nál, Red Bull 157-nél, Ferrari 156-nál, Toro Rosso pedig 150-nél jár.

Az Auto Motor und Sport szakírója ebben a posztjában arról ír, hogy ne tévesszen meg minket Vettel hiperlágyas pályacsúcsa. A köridők lebontása után megállapította, hogy Bottas délelőtti versenyszimulációja körönként egy másodperccel gyorsabb volt, mint Vettelé és Verstappené délután.

Stoffel Vandoorne teljesítette napjának 100. körét – kellett ez a McLarennek, amely tegnap 57-ig, kedden 38-ig jutott. Persze hozzátartozik az igazsághoz az is, hogy a mai nap folyamán a McLaren lett az utolsó csapat, amely átlépte a 100 kört.

Felkerült a szuperlágy abroncs Lewis Hamilton autójára, a brit a nyolcadik helyre ugrott. Körideje 1:19,575.

Carlos Sainz javított, négy helyet ugorva a nyolcadik pozícióba lépett előre. Lewis Hamilton így már csupán a 12. helyen áll.

Az állás 16 órakor, két órával a nap vége előtt: a sorrend nem változott, a körszámláló azonban egyes versenyzők neve mellett jelentősen megugrott.

Vettel dolgavégzetten hajtott vissza a bokszba: befejezte versenyszimulációját. A négyszeres világbajnok egymaga 151 körnél tart ma.

A helyszínen levő újságíró, Nate Saunders információi szerint a Mercedes egyáltalán nem rendelkezik hiperlágy szettel a teszten: így nem is fogunk látni tőlük kört a legpuhább keveréken. A Mercedes eddigi legjobb köreit az ultralágyon érte el.

Vandoorne átlépte a 70 megtett kört. Eddig ez a legtermékenyebb napja a McLarennek a héten, de a múlt héten is csak egy olyan nap volt, amikor ennél többet köröztek.

Közben a ráérő versenyzőknek is vannak feladataik, most készülnek azok a fényképek, amelyeket majd a mindenféle grafikákon láthatunk a szezon során.

Hamilton a hosszú etapja vége felé elkezdett szenvedni a gumijaival, ennek jele az alábbi pályaelhagyás.

Valóban hosszú etapok zajlanak szinte mindig, amikor valaki a pályára hajt, amik olyan rengeteg eseményt azért nem generálnak. Hamilton most kihajtott a szuperkemény gumin, amit eddig elég ritkán láttunk a teszten.

Itt a jelenlegi állás, három óra van még hátra a mai tesztnapból.

Az elmúlt percekben elérte a 100 megtett kört Vettel, Verstappen és Gasly is.

Vettel legutóbbi, szuperlágyas etapjában igencsak kiegyensúlyozott tempót autózott, 11 köre során csak fél másodperc volt a szórás. Na de nem nyújtjuk szét a hírfolyamot az összes rögzített köridőlistával, ezt a Twitter-profilt követve találtok még sok ilyen adatot.

A Mercedes nem aprózza el a nőnapot. Egy csoportba gyűjtötték összes hölgymunkatársukat, tartózkodjon jelenleg akár Barcelonában, akár Brackley-ban, akár Brixworthben. Vagyis egész pontosan három csoportba!

Nem számoltuk meg, hogy pontosan hányan vannak, de azt hasraütésre is kijelenthetjük, hogy jó sok virágra kellett pénzt félretennie a Mercedesnek az idei költségvetésből.

Megjelent már Stroll és Sainz is a pályán, és Vettel is folytatja a körözést. Alighanem a német lesz a versenyzők közül az első, aki ma eléri a 100 kört (a csapatokat illetően a Mercedes ezt már megtette). Ha viszont a korábbi tapasztalatokból indulunk ki, akkor valószínűleg a legjobb köridő ma már nem fog tovább javulni, általában a délelőtti etap végére szokták hagyni az egykörös próbálkozásaikat a csapatok.

Közben a Ferrarinál valami olyannyira lázas munka zajlik, aminek érdekében még körbe is kerítették magukat. Tetőt elfelejtettek tenni, így készülhetett el az alábbi videó.

Bottas egy komplett 66 körös barcelonai versenyszimulációt is letolt délelőtt, az alábbi Twitter-profilon pedig fel is jegyezték az összes köridejét. Kétkiállásos taktikával operált a finn, végig közepes keverékű gumikon, amit ugyebár egy versenyen nem tehet meg.

A délután újoncai közül Hamilton lett az első munkába álló, sőt, már el is érte a 10 megtett kört. Bottas délelőtti hosszú etapjaiból kiindulva valószínűleg Hamiltontól sem kell ma Vettel-döntögető időkre számítani, a Mercedes jó eséllyel az utolsó két napot már teljes gőzzel a versenyszimulációkra fordítja.

Jáj. Volt a McLarennek délelőtt egy problémás kerékcseréje, de valaki máris alátette a Benny Hill Show klasszikus betétzenéjét, és hirtelen úgy fest az egész, mintha egy komikus-ügyetlenkedős jelenet lenne a '70-es évek szórakoztatóiparából.

Testközelben a zöld zászlóval.

Bottas, Kubica és Hülkenberg helyére pedig várjuk Hamiltont, Strollt és Sainzt.

14-et üt az óra, jön a folytatás, a mai tesztnap utolsó négy órája, ami egyeseknek már az egész előszezoni tesztelés utolsó négy órája lesz.

Gasly leggyorsabb idejét pályaelhagyás miatt törölték, így Magnussen lépett fel a második helyre, míg a Toro Rosso franciája a negyedik pozícióba került.

És akkor most: ebédszünet!

Helyzetjelentés 13 órakor, azaz a nap felénél: Vettel 1:17,182-es új barcelonai körrekorddal áll az élen hiperlágy gumikon, de nemrég Pierre Gasly is bemet már 1:18 alá, a Toro Rosso-Honda a teszt eddigi második legjobb körét hozta a hiperlágyakon. 

Záporoznak az új egyéni csúcsok, most valószínűleg a legtöbben ilyen programot teljesítenek. Valtteri Bottas nem szállt be a buliba, ő a közepes keverékeken közelíti már a száz megtett kört, Stoffel Vandoorne pedig a biztató kezdés után közel két órára eltűnt a pályáról, de nemrég visszatért.

Így állunk tehát: 

 

Vettel tovább javít, 1:17,2-nél jár és elnézve a többiek tempóját, könnyen lehet itt ebből ma 1:16-os idő, ha a csapatok úgy akarják...

És még egyszer, megint csak halkan, de megjegyezzük: Vandoorne az elmúlt szűk két órában összesen két kört tett meg...

Magnussen 1:18,3-mal a második a szuperlágyakon - hét tizedet kapott Vetteltől úgy, hogy kettővel keményebb keveréken van!

Úgy tűnik, hogy a csapatok vagy feljebb tekerték a motorokat, vagy kevesebb üzemanyaggal mennek, vagy most a köridő a lényeg, mert mindenki rohamosan javul - Marcus Ericsson például 1:19,2-vel az ötödik, megelőzi Bottast. 

Megvan a pályacsúcs! Vettel 1:17,644-et ment a hiperlágyakon, négy tizedet adott Daniel Ricciardo tegnap felállított rekordjának. 

Hoppá: Magnussen is begyújtotta a rakétákat, 1:18,576-tal feljött a második helyre!

Csak csendben jegyezzük meg, hogy nemrég még Vandoorne volt a listavezető a megtett köröket tekintve, most viszont már csak Pierre Gaslyt előzi meg, őt is egyetlen eggyel... mi van a McLarennél?

Vettel keményebb gumin ostromolja a pályacsúcsot! A német 1:18,079-es körét ultralágy gumikon futotta és alig három századdal maradt el Daniel Ricciardo tegnapi tesztcsúcsától, egyben pályarekordjától - azt viszont az ausztrál a hiperlágyakon futotta. Vettel köre három tizeddel jobb, mint a Mercedes eddigi legjobbja ezen a keveréken. Így állunk délben:

Vettel 1:18,079-nél, mindjárt meglesz neki a teszt eddigi legjobb köre...

Sorban jönnek az egyéni legjobb idők, Kubica 1:19,119 a lágyakon, Magnussen 1:19,359 a szuperlágyakon. 

Még egy adalék Vettel köréhez: ez az eddigi legjobb tesztkör az elmúlt két hétben, amely a szuperlágy abroncsokon született. 

Vettel megint: 1:18,414, ez már a Ferrari legjobb tesztköre eddig. 

Hát, leginkább semmi: Vettel a szuperlágyakon átveszi a vezetést, kilenc ezredmásodpercet adott a hiperlágyakon köröző Hülkenbergnek. 

Mi ez a füst a Ferrarinál?

Hülkenberg az élen! A német is megkapta a hiperlágyakat, 1:18,675-tel egyéni legjobb tesztkörét futotta, összességében pedig az elmúlt két hét negyedk legjobb eredményét szállította. 

A Renault antennája:

Belendült a Sauber is: Marcus Ericsson a csapat eddigi legjobb köreit futja éppen a teszt során, folyamatosan javul, most 1:20,1-nél jár, igaz, a szuperlágy gumikat használja. 

Így állunk 11 órakor:

Új egyéni legjobb idő Pereztől, 1:20,130-cal az ötödik a lágy keveréken.

Közben borúsabb lett az ég, jönnek a felhők...

Másfél óra telt el és hirtelen kiürült a pálya, mindenki a bokszban - eddig Vandoorne 32 köre a csúcs, de mindenki futott már legalább 17-et. 

Vandoorne etapja az ultralágyakon - egy erős és egy hűtő kör: 1:20,2, 1:26,7, 1:19,4, 1:26,8, 1:19,5, 1:27,6 és 1:19,5.

Kubica gyorsul, 1:20,6-ot ment, Hülkenberg pedig közben futott egy erős, 1:19,4-es kört, amellyel átvette a második helyet Vetteltől - ő is lágy keveréken autózik. 

Vettel a harmincadik körében jár, lágy gumikon teljesít borzasztó kiegyensúlyozott etapot, sőt, még most kezd el gyorsulni - jelenleg 1:19,7 körül autózik és a teszten futott eddigi legjobbja 1:19,541.

Vandoorne már 1:19 alatt, 1:18,855-nél jár és megtett 23 kört, egyelőre jól működik a McLaren-Renault. 

Helyszíni információk szerint a Red Bull különböző első szárnyakat próbálgat egyelőre - Verstappen hosszú etapot fut, de kétszer is járt közben a bokszban és mindkétszer szárnyat cseréltek gyorsan. 

Így állunk egy óra után - Vandoorne bekezdett a hiperlágyakon, a többieek is mocorognak, bár van, aki egyelőre egészen mást tesztel - új aeroelemeket, stb. Ericsson és a Sauber még csak installációs köröket futott.

Érdekesség: a McLaren mindenki másnál sokkal többet használja a hiperlágyat a tesztek során, a többiek múlt héten a közepesre, ezen a héten pedig leginkább a lágyra szavaztak, Robert Kubica pedig nemrég az intermediate abroncsokon nézett ki...

Vandoorne gyorsul, már 1:19,0-val vezet és közben megkezdte a munkát Kubica is. 

Magnussen és Verstappen is megérkezett, előbbi 1:20-as, utóbbi 1:21-es körrel, rajtuk kívül viszont egyelőre csak az emíltett Vandorne és Vettel, valamint Gasly futott mért kört. 

Jönnek közben az érdemi idők is, Vandoorne 1:19,494-gyel áll az élen hiperlágy gumikon, Vettel hét tizeddel mögötte a lágyakon. 

A Renault és a Mercedes is ilyen elemekkel van felszerelve, mint amit ebben a videóban Hülkenberg autójának hátulján látunk:

 

McLaren a pályán - vajon ma jobb napjuk lesz?

 

Valaki összefestékezte a Toro Rosso garázsát:

 

Megvannak az első idők, de ezek még csak ismerkedős körök, Bottas 1:56-tal áll az élen. 

Zöld zászló, szabad a pálya!

A Renault egyedi kipufogójáról már beszámoltunk, a csapat ma egy új első szárnyat is kipróbál majd. 

A Williamsnél Robert Kubica kezdi meg a napot hamarosan. 

Ne feledjük tehát, hogy szerdán Daniel Ricciardo pályacsúcsot döntött a Red Bull-lal, 1:18,047-et ment a hiperlágy abroncsokon. 

A Toro Rosso ezzel a képpel kívánt jó reggelt:

Így festett a pálya nyolc óra körül:

Köszöntjük olvasóinkat az F1-es téli teszt hetedik napján. Felül látható, hogy ki fog ma autóba ülni és az is, hogy mettől meddig tart a program - a tervek szerint ezúttal lesz hivatalos ebédszünet majd a nap közepén.