DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
14:33

Közben a Ferrarinál valami olyannyira lázas munka zajlik, aminek érdekében még körbe is kerítették magukat. Tetőt elfelejtettek tenni, így készülhetett el az alábbi videó.

Ne feledjetek holnap is csatlakozni hozzánk, hiszen a pénteki, nyolcadik tesztnappal véget ér a felkészülési időszak Barcelonában!

Itt a vége, Vettel új körrekorddal húzta be a 7. tesztnapot.

Magnussen csaknem két órát töltött a garázsban, most visszatért még néhány körre.

Az utolsó perceket a csapatok bokszkiállások gyakorlására fordítják.

Hamilton is javított, már Bottas előtt közepes abronccsal.

A McLaren bokszkiállása közben az autó hátulja lecsúszott az emelőről, a diffúzor pedig a földnek vágódott. Szinte nekünk fájt…

Pierre Gasly is megirigyelte Toro Rossó-s elődjét, és ő is megtett egy kvalifikációs kört, mellyel harmadik helyre iratkozott fel, 1,181 másodperc hátrányban. Már nem is olyan meglepő, hogy megbízható és gyors is a Honda-motoros csapat…

Sainz az utolsó órában gondolta úgy, hogy megnézi, mit tud hiperlággyal: a negyedik helyre ugrott fel, 1,5 másodpercre Vetteltől.

Újra szabad a pálya, még egy óra áll a csapatok rendelkezésére.

Amíg a teszt áll, mutatjuk a sorrendet egy órával a leintés előtt. 16 órához képest az első hét helyezett változatlan, a legfontosabb újdonság Hamilton előrelépése szuperlágy gumikon.

Hét órán keresztül nem kellett megszakítani az edzést, ennek is köszönhető a nagy mennyiségű megtett kör.

A képek alapján klasszikus kicsúszás történhetett.

Az eddig problémamentes nap első piros zászlója: Ericsson autója a 4-es kanyarban a kavicságyban!

Kié lesz a nap végén a legtöbb kör? Szoros harc folyik érte: a Mercedes 160-nál, Red Bull 157-nél, Ferrari 156-nál, Toro Rosso pedig 150-nél jár.

Az Auto Motor und Sport szakírója ebben a posztjában arról ír, hogy ne tévesszen meg minket Vettel hiperlágyas pályacsúcsa. A köridők lebontása után megállapította, hogy Bottas délelőtti versenyszimulációja körönként egy másodperccel gyorsabb volt, mint Vettelé és Verstappené délután.

Stoffel Vandoorne teljesítette napjának 100. körét – kellett ez a McLarennek, amely tegnap 57-ig, kedden 38-ig jutott. Persze hozzátartozik az igazsághoz az is, hogy a mai nap folyamán a McLaren lett az utolsó csapat, amely átlépte a 100 kört.

Felkerült a szuperlágy abroncs Lewis Hamilton autójára, a brit a nyolcadik helyre ugrott. Körideje 1:19,575.

Carlos Sainz javított, négy helyet ugorva a nyolcadik pozícióba lépett előre. Lewis Hamilton így már csupán a 12. helyen áll.

Az állás 16 órakor, két órával a nap vége előtt: a sorrend nem változott, a körszámláló azonban egyes versenyzők neve mellett jelentősen megugrott.

Vettel dolgavégzetten hajtott vissza a bokszba: befejezte versenyszimulációját. A négyszeres világbajnok egymaga 151 körnél tart ma.

A helyszínen levő újságíró, Nate Saunders információi szerint a Mercedes egyáltalán nem rendelkezik hiperlágy szettel a teszten: így nem is fogunk látni tőlük kört a legpuhább keveréken. A Mercedes eddigi legjobb köreit az ultralágyon érte el.

Vandoorne átlépte a 70 megtett kört. Eddig ez a legtermékenyebb napja a McLarennek a héten, de a múlt héten is csak egy olyan nap volt, amikor ennél többet köröztek.

Közben a ráérő versenyzőknek is vannak feladataik, most készülnek azok a fényképek, amelyeket majd a mindenféle grafikákon láthatunk a szezon során.

Hamilton a hosszú etapja vége felé elkezdett szenvedni a gumijaival, ennek jele az alábbi pályaelhagyás.

Valóban hosszú etapok zajlanak szinte mindig, amikor valaki a pályára hajt, amik olyan rengeteg eseményt azért nem generálnak. Hamilton most kihajtott a szuperkemény gumin, amit eddig elég ritkán láttunk a teszten.

Az elismert riporter, Will Buxton úgy hallotta az autók részleteit vizslató fotósoktól, hogy a Ferrari hátulján a betiltott dupla diffúzorhoz hasonlatos kialakítást véltek felfedezni. Bizonyosan valami ötletes megoldás, és valószínűleg fogunk is még róla hallani.

Itt a jelenlegi állás, három óra van még hátra a mai tesztnapból.

Az elmúlt percekben elérte a 100 megtett kört Vettel, Verstappen és Gasly is.

Vettel legutóbbi, szuperlágyas etapjában igencsak kiegyensúlyozott tempót autózott, 11 köre során csak fél másodperc volt a szórás. Na de nem nyújtjuk szét a hírfolyamot az összes rögzített köridőlistával, ezt a Twitter-profilt követve találtok még sok ilyen adatot.

A Mercedes nem aprózza el a nőnapot. Egy csoportba gyűjtötték összes hölgymunkatársukat, tartózkodjon jelenleg akár Barcelonában, akár Brackley-ban, akár Brixworthben. Vagyis egész pontosan három csoportba!

Nem számoltuk meg, hogy pontosan hányan vannak, de azt hasraütésre is kijelenthetjük, hogy jó sok virágra kellett pénzt félretennie a Mercedesnek az idei költségvetésből.

Megjelent már Stroll és Sainz is a pályán, és Vettel is folytatja a körözést. Alighanem a német lesz a versenyzők közül az első, aki ma eléri a 100 kört (a csapatokat illetően a Mercedes ezt már megtette). Ha viszont a korábbi tapasztalatokból indulunk ki, akkor valószínűleg a legjobb köridő ma már nem fog tovább javulni, általában a délelőtti etap végére szokták hagyni az egykörös próbálkozásaikat a csapatok.

Bottas egy komplett 66 körös barcelonai versenyszimulációt is letolt délelőtt, az alábbi Twitter-profilon pedig fel is jegyezték az összes köridejét. Kétkiállásos taktikával operált a finn, végig közepes keverékű gumikon, amit ugyebár egy versenyen nem tehet meg.

A délután újoncai közül Hamilton lett az első munkába álló, sőt, már el is érte a 10 megtett kört. Bottas délelőtti hosszú etapjaiból kiindulva valószínűleg Hamiltontól sem kell ma Vettel-döntögető időkre számítani, a Mercedes jó eséllyel az utolsó két napot már teljes gőzzel a versenyszimulációkra fordítja.

Jáj. Volt a McLarennek délelőtt egy problémás kerékcseréje, de valaki máris alátette a Benny Hill Show klasszikus betétzenéjét, és hirtelen úgy fest az egész, mintha egy komikus-ügyetlenkedős jelenet lenne a '70-es évek szórakoztatóiparából.

Testközelben a zöld zászlóval.

Bottas, Kubica és Hülkenberg helyére pedig várjuk Hamiltont, Strollt és Sainzt.

14-et üt az óra, jön a folytatás, a mai tesztnap utolsó négy órája, ami egyeseknek már az egész előszezoni tesztelés utolsó négy órája lesz.

Gasly leggyorsabb idejét pályaelhagyás miatt törölték, így Magnussen lépett fel a második helyre, míg a Toro Rosso franciája a negyedik pozícióba került.

És akkor most: ebédszünet!

Helyzetjelentés 13 órakor, azaz a nap felénél: Vettel 1:17,182-es új barcelonai körrekorddal áll az élen hiperlágy gumikon, de nemrég Pierre Gasly is bemet már 1:18 alá, a Toro Rosso-Honda a teszt eddigi második legjobb körét hozta a hiperlágyakon. 

Záporoznak az új egyéni csúcsok, most valószínűleg a legtöbben ilyen programot teljesítenek. Valtteri Bottas nem szállt be a buliba, ő a közepes keverékeken közelíti már a száz megtett kört, Stoffel Vandoorne pedig a biztató kezdés után közel két órára eltűnt a pályáról, de nemrég visszatért.

Így állunk tehát: 

 

Vettel tovább javít, 1:17,2-nél jár és elnézve a többiek tempóját, könnyen lehet itt ebből ma 1:16-os idő, ha a csapatok úgy akarják...

És még egyszer, megint csak halkan, de megjegyezzük: Vandoorne az elmúlt szűk két órában összesen két kört tett meg...

Magnussen 1:18,3-mal a második a szuperlágyakon - hét tizedet kapott Vetteltől úgy, hogy kettővel keményebb keveréken van!

Úgy tűnik, hogy a csapatok vagy feljebb tekerték a motorokat, vagy kevesebb üzemanyaggal mennek, vagy most a köridő a lényeg, mert mindenki rohamosan javul - Marcus Ericsson például 1:19,2-vel az ötödik, megelőzi Bottast. 

Megvan a pályacsúcs! Vettel 1:17,644-et ment a hiperlágyakon, négy tizedet adott Daniel Ricciardo tegnap felállított rekordjának. 

Hoppá: Magnussen is begyújtotta a rakétákat, 1:18,576-tal feljött a második helyre!

Csak csendben jegyezzük meg, hogy nemrég még Vandoorne volt a listavezető a megtett köröket tekintve, most viszont már csak Pierre Gaslyt előzi meg, őt is egyetlen eggyel... mi van a McLarennél?

Vettel keményebb gumin ostromolja a pályacsúcsot! A német 1:18,079-es körét ultralágy gumikon futotta és alig három századdal maradt el Daniel Ricciardo tegnapi tesztcsúcsától, egyben pályarekordjától - azt viszont az ausztrál a hiperlágyakon futotta. Vettel köre három tizeddel jobb, mint a Mercedes eddigi legjobbja ezen a keveréken. Így állunk délben:

Vettel 1:18,079-nél, mindjárt meglesz neki a teszt eddigi legjobb köre...

Sorban jönnek az egyéni legjobb idők, Kubica 1:19,119 a lágyakon, Magnussen 1:19,359 a szuperlágyakon. 

Még egy adalék Vettel köréhez: ez az eddigi legjobb tesztkör az elmúlt két hétben, amely a szuperlágy abroncsokon született. 

Vettel megint: 1:18,414, ez már a Ferrari legjobb tesztköre eddig. 

Hát, leginkább semmi: Vettel a szuperlágyakon átveszi a vezetést, kilenc ezredmásodpercet adott a hiperlágyakon köröző Hülkenbergnek. 

Mi ez a füst a Ferrarinál?

Hülkenberg az élen! A német is megkapta a hiperlágyakat, 1:18,675-tel egyéni legjobb tesztkörét futotta, összességében pedig az elmúlt két hét negyedk legjobb eredményét szállította. 

A Renault antennája:

Belendült a Sauber is: Marcus Ericsson a csapat eddigi legjobb köreit futja éppen a teszt során, folyamatosan javul, most 1:20,1-nél jár, igaz, a szuperlágy gumikat használja. 

Így állunk 11 órakor:

Új egyéni legjobb idő Pereztől, 1:20,130-cal az ötödik a lágy keveréken.

Közben borúsabb lett az ég, jönnek a felhők...

Másfél óra telt el és hirtelen kiürült a pálya, mindenki a bokszban - eddig Vandoorne 32 köre a csúcs, de mindenki futott már legalább 17-et. 

Vandoorne etapja az ultralágyakon - egy erős és egy hűtő kör: 1:20,2, 1:26,7, 1:19,4, 1:26,8, 1:19,5, 1:27,6 és 1:19,5.

Kubica gyorsul, 1:20,6-ot ment, Hülkenberg pedig közben futott egy erős, 1:19,4-es kört, amellyel átvette a második helyet Vetteltől - ő is lágy keveréken autózik. 

Vettel a harmincadik körében jár, lágy gumikon teljesít borzasztó kiegyensúlyozott etapot, sőt, még most kezd el gyorsulni - jelenleg 1:19,7 körül autózik és a teszten futott eddigi legjobbja 1:19,541.

Vandoorne már 1:19 alatt, 1:18,855-nél jár és megtett 23 kört, egyelőre jól működik a McLaren-Renault. 

Helyszíni információk szerint a Red Bull különböző első szárnyakat próbálgat egyelőre - Verstappen hosszú etapot fut, de kétszer is járt közben a bokszban és mindkétszer szárnyat cseréltek gyorsan. 

Így állunk egy óra után - Vandoorne bekezdett a hiperlágyakon, a többieek is mocorognak, bár van, aki egyelőre egészen mást tesztel - új aeroelemeket, stb. Ericsson és a Sauber még csak installációs köröket futott.

Érdekesség: a McLaren mindenki másnál sokkal többet használja a hiperlágyat a tesztek során, a többiek múlt héten a közepesre, ezen a héten pedig leginkább a lágyra szavaztak, Robert Kubica pedig nemrég az intermediate abroncsokon nézett ki...

Vandoorne gyorsul, már 1:19,0-val vezet és közben megkezdte a munkát Kubica is. 

Magnussen és Verstappen is megérkezett, előbbi 1:20-as, utóbbi 1:21-es körrel, rajtuk kívül viszont egyelőre csak az emíltett Vandorne és Vettel, valamint Gasly futott mért kört. 

Jönnek közben az érdemi idők is, Vandoorne 1:19,494-gyel áll az élen hiperlágy gumikon, Vettel hét tizeddel mögötte a lágyakon. 

A Renault és a Mercedes is ilyen elemekkel van felszerelve, mint amit ebben a videóban Hülkenberg autójának hátulján látunk:

 

McLaren a pályán - vajon ma jobb napjuk lesz?

 

Valaki összefestékezte a Toro Rosso garázsát:

 

Megvannak az első idők, de ezek még csak ismerkedős körök, Bottas 1:56-tal áll az élen. 

Zöld zászló, szabad a pálya!

A Renault egyedi kipufogójáról már beszámoltunk, a csapat ma egy új első szárnyat is kipróbál majd. 

A Williamsnél Robert Kubica kezdi meg a napot hamarosan. 

Ne feledjük tehát, hogy szerdán Daniel Ricciardo pályacsúcsot döntött a Red Bull-lal, 1:18,047-et ment a hiperlágy abroncsokon. 

A Toro Rosso ezzel a képpel kívánt jó reggelt:

Így festett a pálya nyolc óra körül:

Köszöntjük olvasóinkat az F1-es téli teszt hetedik napján. Felül látható, hogy ki fog ma autóba ülni és az is, hogy mettől meddig tart a program - a tervek szerint ezúttal lesz hivatalos ebédszünet majd a nap közepén.