A legtöbb kört Rosberg és Bottas teljesítette, mindketten 37-szer értek végig a monzai pályán.
Az első edzés beszámolóját itt olvashatjátok el. Térjetek vissza 14 órakor, ugyanis a második tréninget szintén nyomon követhetitek nálunk!
Perez sem javított, Rosberg az első edzés legjobbja:
Leintik az edzést, de a mezőny nagy része már a bokszban pihen. Perez van mért körön, aki ötödik helyen áll.
Alonsónak is problémái voltak. „Mit tegyek?” – kérdezte a csapatrádióban. 4-es fokozatban kellett visszatérnie a bokszba. A spanyol visszacsúszott a 13. helyre.
Az Ascariban többen lecsúsztak a pályáról (komolyabb következmény nélkül), Grosjean és Massa is így járt. A brazil továbbra is csak a 19. helyen áll. Az edzés elejének kiesése érezhetően rányomta bélyegét teljesítményére, mindössze 13 kört tett meg. Rosberg, a legszorgalmasabb vele ellentétben 35-öt.
Lewis Hamilton elmért egy sikánt. Ha úgy érzitek, eseménytelenségbe fulladt a szabadedzés, nem tévedtek. Ennél komolyabb incidensek nem fordultak elő az edzésen, nemhogy piros zászlóra nem volt szükség baleset vagy megállás miatt, de még a sárga sem került elő.
A Mercedesek már versenyszimulációt folytatnak 1:27-es körökkel – már csak néhány versenyző javít, Raikkönen felugrott a negyedik helyre, így a két Mercedest két Ferrari követi.
Bár a Mercedes használta a szuperlágyat, Rosberg 1:22.959-es körét, amellyel a listát vezeti, már a lágy keveréken futotta, és Hamilton is gyorsabb volt ezen a keveréken, mint a közepesen. A tavalyi pole-időt (1:23.397) már rég megdöntötték.
Motorcsere a Ferrarinál: Raikkönen és Vettel autójába a motor hat komponense közül ötből is új került be. Ez azt jelenti, hogy a TC és MGU-H egységekből mindketten, plusz Raikkönen belsőégésű motorból is az ötödiket használja: egy újabb csere ezekből a komponensekből hátrasorolást jelent. A Haasnál szintén cseréltek, ők is megkapták a Ferrari legújabb fejlesztését – a páros a TC-ből tart az ötödiknél.
Nem történt sok változás fél órával leintés előtt. Emlékeztető: a szuperlágy gumit, ami korábban még sosem szerepelt Monzában, csak a két Mercedes, Perez és Celis tette eddig fel.
Megpillantottuk az alábbi képet, és eszünkbe jutott, hogy megnézzük, hogy állnak a McLarenek. Alonso és Button 9. és 10. pozícióban tart 1,8 másodperc lemaradással, lágy gumin futották meg idejüket.
Felipe Massa autóját megjavították, teljesítette első gyorskörét. A brazil alaposan le van maradva a többiektől, ő még csak most próbálja ki a tesztabroncsot, a 17. helyen áll.
Nem meglepő, hogy a Mercedes vezeti a végsebességek listáját, azonban mindenképp érdemes megjegyezni, hallhattunk olyan várakozásokat, hogy már idén megdőlhet a monzai sebességcsúcs. 2005-ben Juan Pablo Montoya 372,6-tal repesztett a célegyeneshez, ehhez még bőven magasabb fokozatra kell kapcsolni.
A Ferrari 3. és 5. pozícióban áll Vettel és Raikkönen révén. A csapat új – idei utolsó – motorfejlesztését, amely már az előző versenyre elkészült, ezen a hétvégén veti be. Korábban hallani lehetett olyan jóslatot, hogy ezzel a Mercedes-erőforrás szintjét érik utol.
A pálya csendes, egyedül Danyiil Kvjat és Carlos Sainz van kint – végre ők is feliratkoztak a mért körrel rendelkezők listájára, igaz, 20. és 21. helyen állnak. Ők még mindig a tesztabroncsot használják.
A legjobb szektoridőkben nem találunk meglepetést: Hamilton-Rosberg-Rosberg.
Hírek a Williams háza tájáról: a hétvége eddigi főszereplője, Massa az egyetlen, aki eddig csak egy installációs kört tette meg, és ez egy darabig nem is fog változni: töltési hibát fedeztek fel az autón, és ezt javítják.
Így áll az edzés 30 perc után: Nico Rosberg tovább javított szuperlágyon, Hamilton pedig nála is jobb kört futott ezen a keveréken. Vettel feljött a harmadik helyre lágyon.
És Rosberg az első 1:23-as körrel. Rajta kívül csak a kilencedik helyen álló Celis használta eddig ezt a gumit.
Fernando Alonso ugrott a harmadik helyre 1,5 másodperces lemaradással, Vettel is megfutotta a Ferrari első gyorskörét, ő a hatodik. Mindketten lágy gumit használnak – mindjárt érkezik Rosberg szuperlágyon…
Ha már Olasz Nagydíj: Kipróbáltátok a verseny történetéről szóló kvízünket?
„Itt-ott még kicsit sajgok. De örülök, hogy megint versenyezhetek” – mondta a rádión Magnussen.
Az ötödik helyre ugrott Kevin Magnussen, aki óriási spái balesete után megkapta az orvosi engedélyt a versenyzésre. Ő már a megszokott lágy keveréket használta.
Negyed óra elteltével Hamilton az élen 1:24.1-gyel a tesztabroncson. A Ferrarik csupán egyetlen installációs kört tettek meg az edzésen.
Egyelőre csak négy versenyző futott mért időt: Nico Rosberg 1:24.946-tal áll az élen, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Jenson Button követik őt. Verstappen is kihajtott a halóval, de ő nem teljesített mért kört.
Ismét pályán a Pirelli lágy, strapabíróbb prototípus-abroncsai, akárcsak Spában – akit zavarba ejtene a sárga „T” jelzés, már tudja, erről van szó. A két Toro Rosso és a Force India tesztpilótáján, Jenson Buttonon kívül mindenki ezt tette fel első kifutásán.
Bár arról volt szó, Jenson Button a halóval csak installációs kört teljesít, a brit megfutott egy mért időt, az első edzés gyorskörét: a mclarenes 1:28.922-vel az élen.
Elkezdődött a 86. Olasz Nagydíj első szabadedzése, a két Ferrari hajtott ki a mezőny élén.
Max Verstappen autóján szintén feltűnt a halo a bokszban. Belgiumban csapattársa, Daniel Ricciardo próbálta ki az eszközt.
Tegnap egy érdekes jótékonysági meccset tartottak, a kispályát a monzai célegyenesben húzták fel. Itt olvashattok a mérkőzésről, melyen többek között Alonso, Ricciardo, Verstappen is szerepelt profi focisták ellen.
A szabadedzésen feltűnik az alábbi gyönyörűség is, most Jenson Button autóján. További kommentárt nem is fűznénk hozzá.
A hétvégi eddigi legfontosabb híre az, hogy Felipe Massa jövőre már nem lesz a Formula-1-ben, a Williams pilótája tegnap jelentette be visszavonulását. Azóta sok mindenki beszélt a brazil búcsújáról – köztük ő maga is felidézte pályafutása legfontosabb momentumait –, már másik sorozatba is hívták. Ide kattintva egy helyen böngészhettek tegnap óta megjelent, Massával kapcsolatos cikkeink között.
Nem kellett sokat várni, kereken öt napja még a Belga Nagydíj eseményeiről tudósítottunk, most pedig már a monzai verseny rövidesen startoló első szabadedzéséről fogunk beszámolni szokásos szöveges közvetítésünkben.