DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
09:30

A Force Indiánál elszörnyülködést színlelve mutatják a monitornaikon villogó feliratot: ma nem lesz ebédszünet a teszten. Ezzel akkor valószínűleg egy órával megnyúlik a gyakorlási lehetőség, amivel valamelyest pótolhatják a múlt héten havazás miatt kiesett időt. Persze enniük attól most is kell majd a csapattagoknak, úgyhogy jelentősen biztos senki nem jár ezzel jobban.

A rajtgyakorlatokat elvégezték, immár hivatalosan is vége a napi programnak.

Újra kinyit a bokszutca, de az előbbi eredmények véglegesnek tekinthetők: rajtgyakorlatokra lesz még lehetőség, melyek a hirtelen megállás miatt elmaradtak.

Leclerc a kavicságyban, így piros zászlóval ér véget a mai program!

Alonso elhagyta a bokszot, és csaknem 7 óra elteltével újra a pályán! Felmerülhet, hogy ennek mi értelme van: ennyi szerelés után nem árt ellenőrizni, működik-e az összerakott autó. Ha mégsem, ott lesz a csapat előtt az egész éjszaka…

Ricciardo köreinek száma 160-ra növekedett. Az ausztrál minden kör végén a bokszutcába tér vissza, egy-egy kerékcserére.

A Renault már közölte is, hogy befejezte a napot. Megengedhetik maguknak, Sainz és Hülkenberg 180 kört tett meg, ami meghaladja bármelyik másik csapatot.

A korábbi időszakhoz képest megélénkült a pálya, az utolsó félórában hatan is kint vannak. A keverékek alapján azonban már aligha látunk nagy javulást a köridőkben.

A rend kedvéért: Alonso azóta sem járt a pályán, a McLaren bokszát paravánok takarják el.

Az újonc Leclerc 150. körét is teljesítette, és rövidesen Ricciardo is átlépheti ezt a határt. Hartley negyedikként a 100-at érte el.

Eközben Hülkenberg túlesett egy versenyszimuláción. 92 kört teljesített úgy, hogy csak délután vezetett.

Állítólag 10 perc múlva Alonso visszatér a pályára, fél órát körözhet még a délelőtti kettő mellett.

Egy órával a nap vége előtt így állunk:

 „Remélik”, hogy még ma újra a pályán tudnak lenni Alonsóval, mondja a McLaren. A spanyol olajszivárgásra visszavezethető műszaki problémája 11 órakor történt, a csapatnak motort is kellett cserélnie.

Helyszíni szakértők kiemelik Nico Hülkenberg lágy abroncsos etapját, amely hosszú körök óta az 1:22-es érték körül van. Ez a Renault jó gumikezelési tulajdonoságára utal.

Bottas egyre közelebb lépdel csapattársához, már csak 0,160 másodpercre jár Hamiltontól.

Három 100-as a mezőnyben: Ricciardo és Leclerc után Ocon a Force Indiával szintén átlépte a bűvös határt.  

Valtteri Bottas ultralágy abroncson javít tovább legjobb körén, de továbbra is a harmadik helyen áll, 0,596 másodperc lemaradással.

Raikkönen lágy gumis etappal növeli körei számát és faragja le legjobb idejét: 1:20,242-vel most a nyolcadik helyen tart.

Ha közelről megnéznénk, azt látnánk, hogy ezt a Kubica-zászlót 5000 rajongó arcképéből állították össze. Holnap a lengyel tartalékpilóta is pályára lép.

A némethez Kimi Raikkönen csatlakozott. Kiszámolták, hány kilométert tesztelt eddig a két ferraris: Vettel 2113-at, Raikkönen 428-at…

Ennek ellenére a pálya csendes, éppen csak Nico Hülkenberg köröz. A törölt, de önként mégis megtartott ebédszünet után most tartják a nemhivatalos uzsonnaszünetet?

A levegő hőmérséklete 16 Celsius fok a barcelonai pályán, az aszfalt 29 Celsius: az időjárás még mindig kiválóan megfelel a reprezentatív adatgyűjtésre.

Így állunk 16 órakor:

A Haasnál is gond van, ugyanúgy folyik az olaj, mint a McLarennék, ők is dolgoznak a megoldáson...

A Red Bull-szerelők sportszerűek, hűtötték kicsit az előttük álló Williamst:

 

Némi gond a Williamsnél: Szergej Szirotkin megállt a bokszutcában a Red Bull garázsa előtt, a szerelők tolják vissza. 

Esteban Ocon a közepes keveréken teljesít etapot, a köridejei: 1:23,9, 1:24,3, 1:24,4, 1:24,1, 1:23,9, 1:25,2, 1:23,8, 1:23,9, 1:23,7 és 1:23,8. A legjobbja ma eddig 1:20,805. 

Ricciardo versenyszimulációt végez délután, bokszkiállást is csinált, 1:23-as köröket produkál. 

Raikkönen megérkezett és teljesítette installációs körét!

Közben a Red Bull is elérte a száz kört, a pilóták közül Ricciardo a legszorgalmasabb 103-mal, ráadásul ő a leggyorsabb is eddig. 

Érdekesség: minden csapat ma futotta meg a saját legjobb körét eddig a teszt során, leszámítva a McLarent...

Ugyan a Ferrari megerősítette, hogy Kimi Raikkönen vezetni fog ma, egyelőre ennek semmi konkrét jele a bokszutcában sem - jó két és fél órája maradt a csapatnak és a finn pilótának. 

Bottas továbbra is nagyon meggyőző és stabilan 1:19-es köröket fut a közepes keveréken. 

Elérkeztünk a 15 órás helyzetjelentéshez: a csapatok tartottak maguknak ebédszünetet, pilótákat cseréltek és megkezdték a délutáni munkát, legalábbis jó részük, de van, aki még nem jött ki azóta a pályára. A Ferrari bejelentette, hogy Kimi Raikkönen mégis autóba ülhet ma, Valtteri Bottas remek tempót diktált első etapja során a Mercedesszel, a McLarent viszont már több mint négy órája nem láttuk a pályán a "kis probléma" óta... Így állunk most:

Íme Charles Leclerc körei a közepes gumikon: 1:26,0, 1:25,4, 1:25,2, 1:24,9, 1:24,7, 1:24,7, 1:24,2, 1:24,3, 1:24,7 és 1:24,0.

A Mercedes és a Renault is elérte a száz kört a mai nap folyamán!

A finn mercedeses tizenegy kört futott, most pedig friss hiperlágyak kerültek az autójára. 

Bottas sem vacakolt sokat, alig öt kör alatt feljött a harmadik helyre a közepes gumikon - 1:20 alatt a finn. 

Romain Grosjean is érkezik:

 

Hülkenberg egyedül van a pályán, de már kilenc körnél tart, határozottan elkezdte a munkát. 

Nico Hülkenberg megkezdte a munkát és futott egy 1:21-es kört a lágy keveréken, ő vette át a Renault-t Sainztól. 

A Ferrari megerősítette: a szünet után Raikkönen ül az autóba!

A Williams arról tweetelt, hogy hamarosan azért felpörögnek az események:

 

Percek óta üres a pálya, felmerül a kérdés, hogy tulajdonképpen miért nincs hivatalosan szünet?

A Force India is ebédszünetet tart elég sok más csapathoz hasonlóan, valamiért még sincs hivatalos pihenő...

Hoppá: Kimi Raikkönen elég jól érzi már magát és átveszi a Ferrarit Vetteltől! 

Jönnek a pilótacserék, érkezik Hülkenberg és Stroll.

Néhány statisztika a Pirellitől:

 

Elcsendesült a pálya, egyedül Esteban Ocon köröz most, a többiek a bokszban vannak. 

Éééés megvan, Daniel Ricciardo megfutotta a 2007 óta létező jelenlegi barcelonai vonalvezetés valaha volt leggyorsabb körét! 1:18,047-tel adta át a múltnak Felipe Massa 2008-as 1:18,339-ét. Az ausztrál köre még annál is gyorsabb, mint ami Hamilton végül törölt ideje volt pár órával ezelőtt. Ezt az eredményt pedig most már nem is fenyegeti a törlés veszélye, nagyon úgy néz ki.

Nálunk meg nem lesz kalapevés, hála az égnek.

A Toro Rossó-sok gyomra mindenesetre megelégelte az ürességet, a csapat 53 kör után most vonul el egy kis pihenőre. 

Hamilton a szuperlágyakon egy hosszabb etapot teljesít, közben Ricciardo is a pályára hajtott. Bár leállás most nincs, a tesztnap első négy órája letelt, így kötelességtudóan mutatjuk is a pillanatnyi állást.

EasyCapture5 

Ebédszünet ide vagy oda, a berögződés azért megmaradt a csapatoknál, és 13 órához közeledve kezd elcsendesülni a pálya. Az utóbbi percekben már átlagban két autó volt csak munkában, de most kihajtott még Hamilton is. Vajon rámegy még a leggyorsabb körre, mielőtt átadná munkaeszközét Bottasnak?

Hopphopp, és Ricciardo átvette a vezetést Hamiltontól! A Red Bull hiperlágy gumikon körözve 1:18,357-et jegyzett, ami 18 ezreddel még mindig elmarad a nem hivatalos pályarekordtól, viszont ezek után már megesszük a kalapunkat, ha nem fog az megdőlni a teszthét hátralévő részében.

Mint reggel jeleztük, ma nem tartanak hivatalos ebédszünetet, vagyis kötelező egyórás leállást Barcelonában 13:00 és 14:00 között. Persze ebédelni így is mindenki elvonul, de a pálya nem lesz zárva ebben az egy órában sem, így bárki, bármikor kihajthat.

Fernando "Halo for Alo" Alonso először szólt a nyilvánossághoz autójának meghibásodása óta: "Korai ebédszünet jön ma. Jól mentünk délelőtt, és ebéd után jön a folytatás!"

És még egy kitekintő, ezt a főnök úr jelenti a Genfi Autókiállításról, ahol csodájára járt az alábbi vizuális megoldásnak. A Formula-E új autója egy helyben áll, de az alatta futó fénycsíkoknak köszönhetően mégis úgy tűnik, mintha száguldana.  

Egy kis kitekintő a Formula-2-re, amelynek mezőnye szintén tesztel ezekben a napokban, méghozzá a Paul Ricardon. Kedden és ma délelőtt is a sorozat újonca, a McLaren-nevelt Lando Norris futotta a leggyorsabb időt.

Stroll javított pár tizedet és helyet, ezzel feljött a 7. helyre, és már nem is övé a mai legkevesebb kör, hanem Oconé.

 

Hamilton pontosan egy versenytávnál, 66 körnél tart, és tovább gyorsult. Most 1:18,400-at futott, ezzel pedig néhány századra ismét megközelítette azt a pályarekordot, amiről ma egyszer néhány percig már azt hihette, hogy megdöntötte.

A Kubica-rajongók által kitűzött lengyel zászló jól megy a barcelonai lelátó székjeinek színéhez. A szurkolók időben befoglalták a legjobb helyet, csütörtökön és pénteken ugyanis ismét beül a Williamsbe Kubica.

További infó a McLarentől, hogy az apró olajszivárgás is olyan gondot okozott, ami miatt ki kell cserélni a motort az autóban - ez zajlik jelenleg, és vesz el újabb értékes perceket a csapat programjából.

De ez gyorsan le is csengett. Úgy tűnik, hogy Hartley mindössze megpördült, és pár pillanatig mozdulatlan állapotban maradt az autó, ezért kerültek elő azonnal elővigyázatosságból a piros zászlók. Az új-zélandi azonban el tudott indulni, és önerőből vissza is tért a bokszba. Ismét szabad az út.

Itt a nap második piros zászlója. Ennek okozója most Brendon Hartley Toro Rosso-Hondája, amely szintén megállt a pályán.

Hamiltontól újabb javulást láthattunk, most 1:18,684-gyel áll az élen épp. Itt az állás három óra elteltével.

EasyCapture4_2

A McLaren elmondása szerint egy olajszivárgás okozta Alonso korábbi leállását. Az olajszivárgás tényét a pályabírók is rögtön megállapíthatták, hiszen el kellett fedniük a pályára került folyadékot, mielőtt folytatódhatott a teszt.

Többek között azért is jó F1-es pilótának lenni, mert a cipőüzlet is házhoz jön. Marcus Ericsson ma az ideális versenylábbelit próbálgatja, amíg csapattársa gyötri a Saubert a pályán.

James Allison, a Mercedes technikai igazgatója beszélt egy videóban arról, hogy mely tervezési megoldásnak tulajdonítja az idei előrelépés jelentős részét.

Most viszont szuperlágyakon futott a brit, míg a korábbi legjobbjaiért felelős jelöletlen gumikról azóta kiderült, hogy közepes keverékűek voltak.

Hamilton javított, de most nem jutott olyan magasságokba, mint a korábbi, törölt körével. 1:18,752-vel vezeti most a tabellát, nagyjából két tizedet faragott előző legjobbjából.

 

A Sauber és Leclerc ma már egy ilyen füstös pillanatot is átélt a garázsban.

Ricciardo 1:19,381-gyel, szuperlágy gumikon bejön a második helyre, Vettel elé.

Ez a pozitív hír most különösen jól jön a wokingiaknak: a Genfi Autókiállításon bemutatták a gyártó legújabb sportautóját, a McLaren Sennát!

Stroll most zárkózött fel köridő tekintetében a többiekre, de 1:21,6-jával még mindig utolsó.

Az ember már mindenben a McLarennek való beszólást látja. "A kommunikáció még sohasem volt ilyen egyszerű" - üzeni a Toro Rosso garázsából a Honda.

Visszatért a zöldség. Meg egy kis cementpor a 7-es kanyarba, Alonso autója ugyanis utolsó lehelletéből még kifolytatott magából ezt-azt, amit el kellett fedni.

Pedig Alonso eddig egész biztatóan rótta a köröket, a negyedik legjobb idővel rendelkezik, és Sainzcal holtversenyben 46 körrel a nap eddigi legaktívabbjának számít.

Itt egy jobb. A helyszín a 7-es kanyar, a megállás előtt pedig füst tört elő az autó "testnyílásaiból".

Nem a hó esik megint, csak ilyen a kép, ami a pálya mellett parkoló Alonsót és autóját igyekszik prezentálni.

És most végre egy kevésbé váratlan dolog is történt (bocsánat): piros zászló, megállt a pályán a McLaren.

Két óra elteltével így állunk. Vagyis nem mi, hanem ők.

EasyCapture3_1

A címvédő legjobbjának így most előző, 1:18,945-ös ideje számít, de ezzel is az élen áll. Mögötte már Vettel 1:19,5-tel, majd jön Alonso és Ricciardo.

ÉS EZT IS ELVETTÉK, hát mi van itt? Ahogy korábban Ocont, most Hamiltont is megfosztották a legjobb idejétől, az ítélet szerint a 14-es kanyarban hagyta el a pályát a brit, ezért nem maradhatott érvényben a pár percig rekordnak hitt eredmény.

Na Hamilton viszont most, még ha finoman próbálunk fogalmazni, akkor is odadurrantott egy hatalmasat, megfutotta ugyanis a jelenlegi barcelonai vonalvezetés valaha volt legjobb körét, még ha teszt lévén ez nem is tekinthető hivatalos rekordnak. Az 1:18,317-es, továbbra is jelöletlen gumikkal futott körével egy tízéves eredményt adott át a múltnak. 2008 áprilisában szintén egy teszten Felipe Massa 1:18,339-et ért el a Ferrarival.

Egyelőre a Williamsnél a legalacsonyabb az aktivitás. Lance Stroll mindössze 8 kört tett meg eddig, és versenyképes körideje sincs, legjobbja is 10 másodperccel van elmaradva az etalontól. Ha nincs valami problémájuk, akkor aerodinamikai kísérletezgetés lehet terítéken a csapatnál. 

Eközben a Genfi Autókiállításon Jean Todt és Susie Wolff bejelentették a Girls on Track - Karting Challenge elnevezésű gokartprogram beindítását, amelyet az Európai Bizottság és a Yokohama is támogat, célja pedig, hogy segítse a 13-18 éves gokartos lányok felkészítését a versenyzés magasabb szintjeire.

 

És még csavar is van benne, szinte mint egy versenyhétvégén: Ocon köridejét törölték pályaelhagyás miatt. Jelenleg így Hamilton 1:19,404-es eredménye a nap eddigi legjobbja, Ocon meg visszacsúszott a 7. helyre és 1:21,2-re.

És még mindig nincs megállás: Hamilton a rejtélyes gumikkal 1:19,404-re javított, majd a bokszba hajtott, ekkor viszont jött lágyakon Ocon, és nemes egyszerűséggel megfutotta az idei legjobb kört Barcelonában:  1:19,067-tel már a Force India vezet mindenféle rangsort!

Az Autosport sasszemű informátorai szerint mégsem fehér oldalfalú az a gumi Hamilton autóján, hanem jelölés nélküli. A Pirelli a teszteken olykor használ ilyen jelöletlen gumikat, amelyek keménysége talán örökre rejtve marad a nyilvánosság előtt.

Záporoznak az egyre jobb köridők. Hamilton most éppen rátromfolt Alonsóra, és úgy lett nála 26 ezreddel gyorsabb, hogy a közepes keverékű gumikat használta. De javított az elmúlt percekben Sainz és Ricciardo is.

Íme az állás az első óra elteltével.

EasyCapture2_3

Már Sainznak, Hamiltonnak és Ricciardónak is van 1:20,4-es köre, és a Renault spanyolja lehet az első, aki eljut ma 20 megtett körig.

Új hűtőnyílások jelentek meg a McLarenen. Tegnapi hírek szerint a vártnál nagyobb hűtésre van szükségük az autó belsőségeinek, ez az intézkedés is ennek jegyében születhetett.

Emlékeztek még a Mercedes múlt heti hóemberére? Amikor azt hittük volna, hogy mostanra felszívódott, váratlanul előkerült a frizsiderből... Mondjuk elfelejtettek szólni, hogy a kép agresszív termékmegjelenítést tartalmaz!

És tegnapi legjobbját már Vettel is megjavította a most futott 1:20,273-as körrel, lágy gumikon. Na, ez már biztosan tempósabb tesztnap lesz, mint a keddi volt.

Hoppácika, Fernando Alonso az élre ugrott, 1:19,856-os körével pedig ő az idei téli tesztek eddigi negyedik leggyorsabb embere. A múlt héten csak Hamilton és Vettel, valamint két ezredmásodperces különbséggel Vandoorne tudott nála gyorsabban körbeérni. A teljes igazsághoz viszont hozzátartozik, hogy ahogyan Vandoorne, úgy most Alonso is a legpuhább, hiperlágy gumikeveréket használta.

A Mercedes szerelői megbizonyosodtak róla, hogy a tél folyamán sem felejtették el, hogyan kell gyorsan kereket cserélni egy autón. Itt egy bokszkiállás-gyakorlás Hamiltonnal:

Hamilton 1:21,015-nél jár, miközben hét pilótának van már mért ideje, és mind a tíz autó járt már a pályán az első 30 perc során.

A Ferrari pilótacseréje egyeseket még váratlanul ért, a helyszíni eredménylistákon egy ideig továbbra is Kimi Raikkönen neve állt, miközben az eddigi két installációs körre nem is ő, hanem Sebastian Vettel vitte el az autót.

Megszülettek az első, még nem éppen jelentős köridők. Hamilton 1:23,0-val, Grosjean 1:24,2-vel, Sainz 1:25,4-gyel kezdett. A teszt eddigi legjobb ideje Hamilton nevéhez fűződik a múlt csütörtöki 1:19,333-mal, ennél a tegnapi etalon egy egész másodperccel gyengébb volt, hiszen Vettel is csak 1:20,396-ig jutott.

Kibiggyesztettük a hírfolyam tetejére a mai tesztfelállást (frissítés után már biztosan látható), hogy egész nap szem előtt legyen. Ha lehet egy tesztnapon ilyet mondani, igazi "sztárparádét" hoz a délelőtt, hiszen Hamilton, Vettel, Alonso és Ricciardo is a pályán. 

És itt a bizonyítéka, hogy a McLaren is épen és egészségesen kezdi a napot a keddi problémahegyek után.

Megkezdődött a mai 8 órás gyakorlás, többen pedig egyetlen másodpercet sem akartak elvesztegetni: Hartley, Grosjean és Ocon teljesítették elsőként installációs körüket.

Egyelőre meglehetősen hűvös van Barcelonában, a levegő hőmérséklete 7 °C, az aszfalté pedig 18 °C.

A tervek szerint így ma Vettel, Ricciardo, Ocon, Hartley, Grosjean, Alonso és Leclerc lesz a pályán, illetve a Mercedesnél, a Williamsnél és a Renault-nál mindkét versenyző lehetőséget kap délelőtti/délutáni váltásban. De mint mindig, a csapatok ezúttal is fenntartják a műsorváltozás jogát.

Napos napot mindenkinek a szerdai tesztnap kezdetén. És ne is kerülgessük a reggel legfontosabb hírét: a Ferrarinál ma Kimi Raikkönen lenne soron, de a finn beteget jelentett, így ma is a kedden leggyorsabb Sebastian Vettel viszi pályára az SF71H modellt. Reméljük, a 2007-es bajnok holnapra rendbejön, különben értékes gyakorlási időt veszít.