Tavaly Hamilton 1:21,765-tel zárta az élen az első tesztnapot, már most majdnem egy másodperccel gyorsabb az eleje, pedig borzasztóan hideg van.
Élő közvetítésünket természetesen holnap is megtalálod, 9 és 18 óra között ugyanilyen formában tudósítunk a teszt folytatásáról!
Végül Ricciardo egészen 102 körig jutott, a nap leggyorsabbja lett, így mindent vitt. Az első barcelonai tesztnap eredménye:
Ricciardo a Red Bull-lal elérte a 100 megtett kört: az ausztrál nem csupán a legjobb köridővel, hanem a legtöbb körrel is kezdi a szezont.
A Mercedes fotója szemlélteti a lehullott eső mennyiségét.
Well that’s no fun, is it... #DrivenByEachOther #F1 pic.twitter.com/vgRh64j7Ii
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2018. február 26.
Ricciardo keresztbe tett annak, hogy a Toro Rosso kisebb szenzációt érjen el a legtöbb megtett körrel: egy újabb inter abroncson megtett fordulóval 94-re növelte körszámát, míg Hartley 93-nál tart.
A pálya egyre csúszósabb, Alonso előbb intermediate, később teljesen esős gumin hagyta el a McLaren garázsát. Ricciardo próbálkozik még köztes gumikon, a többiek inkább a bokszban maradnak.
Újra nedves a pálya a szemerkélő esőtől, a Haas pedig közölte, számukra a mai program befejeződött. Romain Grosjean 55 kört tett meg 10. időeredménnyel – ennél csak a McLaren és Force India teljesített kevesebb távot.
So with the rain getting a little heavier at @Circuitcat_eng we’re calling it a day with the #VF18. 55-laps with @RGrosjean for P10 (1:22.578). #HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/sth7xBxm9L
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2018. február 26.
Szokatlan színeket fedezhettek fel a nézők a Red Bull abroncsain: Ricciardo zöld színezésű, azaz intermediate gumikon hajtott ki, száraz pályán. A választást az egyre alacsonyabb hőmérséklet (az aszfalton 8 Celsius fok) indokolhatta, mindenesetre az ausztrál a kör végén vissza is tért a bokszba.
Így állunk egyetlen órával a leintés előtt: az első öt helyen nem történt változás, Sainz a hatodik helyre jött fel – és ő az egyetlen, aki az elmúlt órában javítani tudott.
Brendon Hartley is visszatért a pályára, hogy szaporítsa megtett körei számát: 93-nál jár, biztosan araszol a bűvös 100-as határ felé. Belegondolni is furcsa, hogy épp a Honda-motorral hajtott Toro Rosso érheti el először ezt a szintet.
Néhány további kört követően Sainz kezd belejönni: hatodik helyre ugrott fel a spanyol lágy gumikon, 0,6 másodpercre csapattársától, Hülkenbergtől – igaz, a német délelőtt közepesen teljesítette ezt a tempót a Renault-val.
Bár lassan csak egy óra marad a napból, a délutáni forgalom változatlanul csekély a pályán. Jelenleg egyedül a Renault-t Hülkenbergtől átvevő Carlos Sainz van mozgásban, aki a 10. pozícióban áll 21 megtett körrel.
A spanyolhoz fűződik az alábbi, nézők kedvét felderítő akció is: egyik körében az utolsó előtti kanyart régi, gyors nyomvonalán vette be, mintha megfeledkezett volna a 2007 óta használt sikánról.
El más listo jejeje @alo_oficial #F1Testing #f1 pic.twitter.com/7rusxargru
— Madro (@Madro_jl) 2018. február 26.
Csupán 37 kört tett meg eddig, ennek ellenére Fernando Alonso autójára már az ultralágy gumik kerültek fel, habár javítani legjobb körén nem tudott. A spanyol szembemegy az árral: a többség közepes és lágy gumikon köröz Barcelonában, ő az egyedüli, aki szuperlággyal futotta legjobb körét.
Meglehetősen barátságtalan az idő Spanyolországban: a helyszíni hőmérők 7,6 Celsius fokot mutatnak, az aszfalt hőmérséklete 9,4 Celsius. Szükség van a kabátokra, mint amilyet a fotón idősebb Carlos Sainzon látunk.
16 órakor, két órával a tesztnap befejezése előtt változatlanul Daniel Ricciardo rendelkezik a legjobb körrel. Az első négy helyezett az ebédszünet óta nem javított idején, Alonso viszont ötödik helyre ugrott, Hamilton pedig az elmúlt órában a hatodik pozícióba lépett elő.
Szergej Szirotkin, aki számos kört megtett már, ideje azonban eddig nem volt, végre futott egy mért kört, igaz, nagyon lassú, 1:44-es eredményt. A délelőtt vezető Lance Strollt váltó orosz 15 körnél jár.
Szerencsére újra csak esőcseppekről volt szó, ezt bizonyítja, hogy Alonso, majd Grosjean és Szirotkin is kimerészkedtek a pályára.
Helyszíni beszámolók szerint az eső rázendített, ezért minden autó visszatért a bokszba. Ha nem csak futó szemerkélésről van szó, hosszú ideig üres maradhat a pálya, a csapatok ugyanis kevés tartalékalkatrésszel rendelkeznek, nem mernek megkockáztatni egy balesetet a teszt első napján.
A tesztelők közül hetedikként Romain Grosjean is átlépte az 50 körös határt a Haasszal. A legnagyobb távot eddig meglepetésre Brendon Hartley teljesítette a Honda-motoros Toro Rossóval, az egész nap tesztelő pilóták közül csak Fernando Alonso nem érte el az 50-et, a spanyol 30 körnél jár.
Közben az F1 épp elindított egy élő közvetítést Facebookon. Közeli helyszíni felvételeket láthatunk benne a tesztről, na meg némi elemzést angolul.
Brendon Hartley eddig a nap legszorgosabbja, már 88 körnél jár. Ezt is nehezen lehetett elképzelni, hogy egy előszezoni tesztelés legelső napján egy Honda-erőforrás legyen a legaktívabb.
.@BrendonHartley is certainly earning his paycheck today!
— Toro Rosso (@ToroRosso) February 26, 2018
He's pushing hard and just finished his 88th lap! pic.twitter.com/3qPffz9Vb4
Egy rajongónak támadt egy ötlete, amivel mérsékelni lehetne a halo összképrondító hatását, és egy példán be is mutatta azt. Mi lenne, ha egy részüket a versenyző sisakjának színével összhangban festenék be?
Hello Pablo, what about painting the halo (or part of it) in the driver's helmet colours? Like the simple photoshop I made of Marcus Ericsson. I think it would add a nice personal touch to each car, apart from just a yellow or red camera mounting. #F1Testing #F1 pic.twitter.com/civWYYWecM
— Rogier Thomasse (@Rooooog) February 26, 2018
Megszületett Hamilton első mért ideje, Alonso pedig tovább javított, így a délutáni edzésidőszak első óráját követően az alábbi az állás:
Alonso 1:23,1-re javította eddigi legjobbját, Hamilton viszont egyelőre nem jegyzett mért időt, két kör után visszatért a bokszba.
És Lewis Hamilton is beült a Mercedesbe. A csapat előzetesen nem így jelezte, de ezek szerint náluk is az a döntés született, hogy felesben viszi a mai napot a két versenyző. De rajta kívül munkában már Ricciardo, Hartley és Grosjean is.
Soon, @LewisHamilton... It’s been a long three months out of the car, but we won’t keep him waiting much longer... #DrivenByEachOther #F1 pic.twitter.com/LJcY5i077P
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 26, 2018
"Ennél több kellene, hogy megakadályozza Szergejt az első köreinek teljesítésében" - írják a Williamsnél, és azzal a lendülettel ki is küldték a pályára az oroszt. Fernando Alonso csatlakozik hozzá, a spanyol neve mellett eddig csupán 10 kör áll délelőtti balesete miatt.
Ellenben az eső elkezdett csepegni, a 2-es kanyarban álló helyszíni megfigyelők ezt jelentik.
Viszont amikor beindul az élet, lesz két változás is. A Renault-nál Sainz ül Hülkenberg helyére, a Williamsnél pedig Szirotkin veszi át a munkát Strolltól.
Hiába folytatódott 14 órakor a teszt, egy fia autó, nem sok, annyi se gördült még ki a pályára.
Szünet! Véget ért az első F1-es tesztnap első fele, ezt Daniel Ricciardo és a Red Bull zárta az élen. Egyelőre a közepes gumiabroncsot használták a legtöbben, az élmezőnyből egyedül Kimi Raikkönen futotta a legjobb körét lágyakon, de ez is csak a harmadik helyre elég eddig - sokáig Valtteri Bottas, majd Nico Hülkenberg állt az élen, a finn a második, a német pedig végül a negyedik helyen fordulhat.
A délelőtt legkiemelkedőbb eseménye Fernando Alonso balesete volt, akinek a kerékanya hibája miatt kiszakadt az egyik kereke, így öt kör után a kavicságyban kötött ki, majd három órát állt a bokszban, mire összerakták az autót - végül az ebédszünet előtt térhetett vissza egy-két installációs kör erejéig.
Szintén piros zászlót okozott Nikita Mazepin a Force Indiával, de ott nem történt különösebb probléma, kiemelendő ugyanakkor a Toro Rosso-Honda megbízhatóséga: szűk hetven kört tett meg eddig Brendon Hartley mindenféle gond nélkül, nem is rossz idővel.
Szóval összességében kezd izgalmassá válni a dolog az elején, mert a Ferrari és főleg a Red Bull sokáig "szunnyadt", de a szünet előtt mindketten felébredtek és végül Ricciardo állt az élre - 14:00 után jövünk a folytatással!
Az állás:
1. Ricciardo, Red Bull, 1:20,179 60 kör
2. Bottas, Mercedes, 1:20,349 57 kör
3. Raikkonen, Ferrari, 1:20,506 58 kör
4. Hülkenberg, Renault, 1:20,547 72 kör
5. Hartley, Toro Rosso, 1:22,371 71 kör
6. Stroll, Williams, 1:22,452 46 kör
7. Grosjean, Haas, 1:23,092 32 kör
8. Alonso, McLaren, 1:24,202 10 kör
9. Ericsson, Sauber, 1:24,897 40 kör
10. Mazepin, Force India, 1:25,628 22 kör
Ricciardo is beköszön! Most a Red Bull veszi át az első helyet 1:20,179-cel, közepes gumikon, négy gyártó lökdösi egymást az élen.
Hosszú idő után szól hozzá újra a tánchoz Valtteri Bottas! A finn visszatért a pályára és rögtön az első körével átvette a vezetést 1:20,349-es idejével.
Három óra kiesett, de újra a pályán Fernando Alonso és a McLaren - meglátjuk, hogy most mennyit bír a technika...
fotó: dppi
Ez kimaradt, de közben Ricciardo már felzárkózott harmadiknak és megelőzte Bottast, megvan a Red Bull első komolyabb ideje: alig másfél tizedre Raikkönentől!
Hülkenberg is megkapta a lágy abroncsot, még a szünet előtt megpróbálja visszavenni a vezetést?
Alonso újra az autóban!
Fernando is back in the car. The crew are putting the finishing touches on the #MCL33 & we’ll get going again. #BarcelonaTest pic.twitter.com/ngP6HOP7GZ
— McLaren (@McLarenF1) 2018. február 26.
Ez a Force India nagypn ütősen néz ki! Mit gondoltok a festésről? fotó: dppi
Ricciardo a közepes keveréken futott egy hosszabb etapot, íme a köridők: 1:24,1, 1:22,9, 1:22,3, 1:21,9, 1:21,9, 1:21,9, 1:21,5, 1:21,4, 1:21,7, 1:21,3, 1:21,0.
Mazepin hamarosan visszatérhet a Force Indiával!
Megint Raikkönen az élen! A finn megkapta a lágy abroncsokat, amivel négy századmásodpercet vert Hülkenbergre - eddig szinte csak a közepes keveréket láttuk, most jön az igazi gyorsulás?
Hülkenberg tovább javít, már négy tizeddel van Raikkönen előtt és közben Bottas is gyorsult, de ő még nem fért be 1:21 alá, továbbra is harmadik.
Hülkenberg visszavág: 1:20,863-mal ismét a német az élen a Renault-val, egy tizedet adott Raikkönennek!
Alonso esetével kapcsolatban már érkeznek is a poénok videók, képek, íme egy:
[Fernando Alonso takes to the track for day one of #F1Testing] pic.twitter.com/MUT6HMRvVy
— Simpsons F1 (@Simpsons_F1) 2018. február 26.
A legtöbb kört Brendon Hartley tette meg eddig, 46-ot. Egyelőre működik a Honda-motor a Toro Rossóban...
Változás az élen! Raikkönen egymás után két erősebb kört is produkált és 1:21,064-gyel átveszi a vezetést Hülkenbergtől, aki közben már túl van a negyven megtett körön. Sőt, a következő körben tovább javít a finn, már 1:21 alatt jár 1:20,970-nel!
Saját magára cáfolt rá a McLaren: Zak Brown most azt mondja, hogy egy kerékanyaga okozta Alonso balesetét és az ebédszünet után tudnak visszatérni a pályára. Tehát mégis órákat veszítenek az incidenssel...
Közben Stroll s Ercsson is javulgat, a svédnek most már van érdemi mért köre is, bár ez továbbra is 1:28-as, amivel sereghajtó.
"Melegszik az idő", a reggeli hideg után már nyolc fokos a levegő és tizenhat fokos az aszfalt...
Az első öt helyezett egyébként mind a közepes keveréket használta, Hartley és Stroll a lágyakon, Alonso pedig a szuperlágyakon futotta eddigi legjobb körét.
Közben zöld jelzés, jönnek vissza a pilóták a pályára - a kisebb csúszás miatt nem 13:00-ig, hanem 13:10-ig tart az első etap, majd jön az ebédszünet.
Így állunk most:
Raikkönen közben elkezdett javulni, 1:21,986-tal feljött Hülkenberg és Bottas mögé a harmadik helyre!
Újabb piros zászló: Mazepin is a kavicságyban, a négyes kanyarban hagyta el a pályát a Force India.
Megjött a videó Alonso balesetéről:
The wheels quite literally came off for Fernando Alonso earlier
— Formula 1 (@F1) 2018. február 26.
Just a handful of laps in - not an ideal start to #F1Testing for McLaren #F1 pic.twitter.com/atANeIlr7L
Ez eddig nem a Ferrari napja: Kimi Raikkönen csak a hetedik, mindössze Mazepint és Strollt előzi meg, pedig megtett már tizennégy kört - egyelőre nem a tempón van a hangsúly a Scuderiánál.
Hoppá: Hülkenberg átveszi a vezetést! Gyorsnak tűnik a Renault, 1:21.326-ott ment a német, fél másodperccel előzi Bottast.
Változás: a McLaren most azt mondja, hogy mégis visszatérnek a pályára hamarosan, csak még takarítanak.
Érdekesség: Bottas jelenlegi 1:21,843-as ideje alig egy tizedre van attól a körtől, amellyel Lewis Hamilton az élen zárta a tavalyi első F1-es tesztapot. Idén a fejlesztések, a gumik és az új aszfalt miatt is mindenképpen gyorsulnia kell a mezőnynek.
Bottas már 1:22 alatt jár, egyelőre egyértelműen a Mercedes áll a legjobban, de hozzá képest Nico Hülkenberg 1:22,823-as ideje is jól mutat.
Állásfoglalás a McLarentől: nem Alonso hibázott, hanem az alkatrész hibája miatt csúszott ki. Viszont most több órás szerelés vár a csapatra, úgyhogy hosszú ideig nem látjuk majd a pályán a spanyolt. Egyelőre öt kör jutott neki...
Ez az alkatrész okozhatta Alonso kicsúszását:
Parece un problema en buje trasero derecho q habría provocado la perdida d rueda y trompo posterior. Alonso ha llegado a box con la punta del buje rota. Les llevará tiempo la investigación y reparación. La foto es d @jordirierola pic.twitter.com/4qar2izjgE
— Albert Fabrega ES (@AlbertFabrega) 2018. február 26.
Az állás:
1. Bottas 1:22,952
2. Alonso 1:24,202
3. Hülkenberg 1:25,088
4. Hartley 1:26,430
5. Ricciardo 1:27,214
6. Raikkönen 1:29,114
Közben Brendon Hartley már húsz körnél jár, ezzel ő ugrott az élre ezen a téren. Csak hogy még rosszabb legyen a McLarennek, a Honda-motor tökéletesen működik...
Továbbra sincsenek pontos információk arról, hogy mi is történt Alonso McLarenjével, nagy a hallgatás - a pletykák viszont aggasztóak, a bokszból érkező információk szerint egyszerűen elnyíródott a kereket tartó elem, ami finoman szólva is problémás. Hogy lehet így visszaküldeni az autót a pályára?
A Mercedesnél közben nincs semmi látnivaló: Bottas 15 köre a legtöbb mindenki közül, övé a legjobb idő is, minden rendben megy a világbajnoknál.
Az állás:
While the incident occured, Alonso was being the fastest in the two first sectors.#McLaren #Unleash2018 #F1Testing #F1 pic.twitter.com/yEqqoL1eE2
— Talking Motorsport™ (@TMotorsport_) 2018. február 26.
Zsúfolt a pálya, Hülkenberg, Stroll, Mazepin, Bottas és Hartley is köröz.
Zöld zászló, folytatódik a teszt!
Egy közeli kép a Ferrariról:
This car is absolutely stunning#SF71H #Kimi7 #F1Testing pic.twitter.com/6x5S9sjvwt
— tami | SEB⑤ (@Vetteleclerc) 2018. február 26.
Így állunk egy óra elteltével, a piros zászló alatt:
1. Bottas - Mercedes 1:22,952
2. Alonso - McLaren 1:24.,202
3. Ricciardo - Red Bull 1:27,214
4. Raikkonen - Ferrari 1:58,273
A teszt eddigi legfontosabb eseménye egy képen:
Így suhan el a célegyenesben Raikkönen:
Kimi updated his instagram just now!
— tami | SEB⑤ (@Vetteleclerc) 2018. február 26.
"First official lap."#Kimi7 #SF71H #F1Testing pic.twitter.com/ZplJLwff4Z
Fotók a McLarenről:
Pierwsza czerwona flaga w sezonie 2018: Alonso bez prawego tylnego koła w żwirze na poboczu ostatniego zakrętu #ElevenF1 pic.twitter.com/6fUZUC0pPf
— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) 2018. február 26.
PIROS ZÁSZLÓ! Alonso a kavicságyban és a McLaren egyik kereke kitört!
Így hasít a célegyenesben a McLaren:
She’s a beaut #F1Testing #BeBrave #Papayaaaaaas pic.twitter.com/vtJmYpspL7
— Jessica ✨ (@parisianskies) 2018. február 26.
A többiek kevésbé aktívak egyelőre, Fernando Alonso 1:24,202-vel a második jelen pillanatban.
Valtteri Bottas 1:24,556-tal futott egy mért kört, majd folytatta a javulást és 1:22,952-nél jár jelenleg.
A reggeli Haas-bemutatóról készült galériánk itt megtekinthető: https://formula.hu/galeria/megerkezett-barcelonaba-a-haas#50659
Alonso már vissza is tért a bokszba egy installációs kört követően:
#F1Testing @alo_oficial installation lap completed #MCL33 pic.twitter.com/gL9W8O6Hhr
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) 2018. február 26.
A Mercedes, a Toro Rosso, a Haas és a Sauber is a pályán, közben megérkezett a Red Bull, a McLaren és a Renault is. A Ferrarin pedig Red Bull-szerű diffúzort láthatunk!
Pár perc késéssel ugyan, de megkezdődött a teszt!
Közben a Red Bull is megmutatta, hogy milyen is az idei autó festése:
Back in matte! Our 2018 Racing Colours #RB14 pic.twitter.com/pIiY4bKZ5R
— Red Bull Racing (@redbullracing) 2018. február 26.
Bottas már készül, hogy pályára vigye az új Mercedest:
#F1Testing = Here we go!!@ValtteriBottas will be up this morning, before @LewisHamilton jumps behind the wheel of W09 after lunch! #DrivenByEachOther @F1 pic.twitter.com/ckpPpPJwDf
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2018. február 26.
Rettentő hideg van Barcelonában (is): alig tíz fokos az aszfalt, a levegő pedig még ennél is hűvösebb.
A hírek szerint a Force Indiánál nem marad el a névváltoztatás, de egyelőre még nem történt meg - hamarosan viszont ennek bejelentésére is sor kerülhet.
Végezetül a Toro Rosso is bemutatta 2018-as technikáját: https://formula.hu/f1/2018/02/26/a-toro-rosso-is-bemutatta-idei-autojat
És megérkezett az új Force India is: https://formula.hu/f1/2018/02/26/megerkezett-az-uj-force-india-1
A mai nap az új Haas bemutatásával indult - bár képeken már láthattuk, most élőben is megcsodálható volt:
#F1Testing @RGrosjean and @KevinMagnussen unveil @HaasF1Team FV18! pic.twitter.com/OkfYAv52mh
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) 2018. február 26.
Bár a teszt csak ma veszi kezdetét, volt, aki már korábban is pályára gurult az új autóval: https://formula.hu/parc-ferme/17692
A teljes (eddig ismert) tesztfelállásról írtunk már korábban, ez ide kattintva olvasható: https://formula.hu/f1/2018/02/25/ki-mikor-ul-autoba-az-elso-barcelonai-teszten
Hogy mit tudhatunk meg a mai teszten?
"A köridőket el lehet rejteni mondjuk több üzemanyaggal, de egy pilóta mindig tudni fogja, hogy az autója gyors vagy sem. Sokan alábecsülik ezt, pedig eg F1-es versenyző minden részletet megérez, egy apró változást a guminyomásban, vagy bármit, azt pedig főleg tudni fogja, hogy ha az autója alapvetően gyorsabb, mint tavaly" - nyilatkozta a korábbi pilóta, Anthony Davidson.
Figyeljük tehát a versenyzők reakcióit!