DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
12:11

Változás az élen! Raikkönen egymás után két erősebb kört is produkált és 1:21,064-gyel átveszi a vezetést Hülkenbergtől, aki közben már túl van a negyven megtett körön. Sőt, a következő körben tovább javít a finn, már 1:21 alatt jár 1:20,970-nel!

 

Élő közvetítésünket természetesen holnap is megtalálod, 9 és 18 óra között ugyanilyen formában tudósítunk a teszt folytatásáról!

Végül Ricciardo egészen 102 körig jutott, a nap leggyorsabbja lett, így mindent vitt. Az első barcelonai tesztnap eredménye:

Ricciardo a Red Bull-lal elérte a 100 megtett kört: az ausztrál nem csupán a legjobb köridővel, hanem a legtöbb körrel is kezdi a szezont.

A Mercedes fotója szemlélteti a lehullott eső mennyiségét.

Ricciardo keresztbe tett annak, hogy a Toro Rosso kisebb szenzációt érjen el a legtöbb megtett körrel: egy újabb inter abroncson megtett fordulóval 94-re növelte körszámát, míg Hartley 93-nál tart.

A pálya egyre csúszósabb, Alonso előbb intermediate, később teljesen esős gumin hagyta el a McLaren garázsát. Ricciardo próbálkozik még köztes gumikon, a többiek inkább a bokszban maradnak. 

Újra nedves a pálya a szemerkélő esőtől, a Haas pedig közölte, számukra a mai program befejeződött. Romain Grosjean 55 kört tett meg 10. időeredménnyel – ennél csak a McLaren és Force India teljesített kevesebb távot.

 

Szokatlan színeket fedezhettek fel a nézők a Red Bull abroncsain: Ricciardo zöld színezésű, azaz intermediate gumikon hajtott ki, száraz pályán. A választást az egyre alacsonyabb hőmérséklet (az aszfalton 8 Celsius fok) indokolhatta, mindenesetre az ausztrál a kör végén vissza is tért a bokszba.

Így állunk egyetlen órával a leintés előtt: az első öt helyen nem történt változás, Sainz a hatodik helyre jött fel – és ő az egyetlen, aki az elmúlt órában javítani tudott.

Brendon Hartley is visszatért a pályára, hogy szaporítsa megtett körei számát: 93-nál jár, biztosan araszol a bűvös 100-as határ felé. Belegondolni is furcsa, hogy épp a Honda-motorral hajtott Toro Rosso érheti el először ezt a szintet.

Néhány további kört követően Sainz kezd belejönni: hatodik helyre ugrott fel a spanyol lágy gumikon, 0,6 másodpercre csapattársától, Hülkenbergtől – igaz, a német délelőtt közepesen teljesítette ezt a tempót a Renault-val.

Bár lassan csak egy óra marad a napból, a délutáni forgalom változatlanul csekély a pályán. Jelenleg egyedül a Renault-t Hülkenbergtől átvevő Carlos Sainz van mozgásban, aki a 10. pozícióban áll 21 megtett körrel.

A spanyolhoz fűződik az alábbi, nézők kedvét felderítő akció is: egyik körében az utolsó előtti kanyart régi, gyors nyomvonalán vette be, mintha megfeledkezett volna a 2007 óta használt sikánról.

 

Csupán 37 kört tett meg eddig, ennek ellenére Fernando Alonso autójára már az ultralágy gumik kerültek fel, habár javítani legjobb körén nem tudott. A spanyol szembemegy az árral: a többség közepes és lágy gumikon köröz Barcelonában, ő az egyedüli, aki szuperlággyal futotta legjobb körét.

Meglehetősen barátságtalan az idő Spanyolországban: a helyszíni hőmérők 7,6 Celsius fokot mutatnak, az aszfalt hőmérséklete 9,4 Celsius. Szükség van a kabátokra, mint amilyet a fotón idősebb Carlos Sainzon látunk.

16 órakor, két órával a tesztnap befejezése előtt változatlanul Daniel Ricciardo rendelkezik a legjobb körrel. Az első négy helyezett az ebédszünet óta nem javított idején, Alonso viszont ötödik helyre ugrott, Hamilton pedig az elmúlt órában a hatodik pozícióba lépett elő.

Szergej Szirotkin, aki számos kört megtett már, ideje azonban eddig nem volt, végre futott egy mért kört, igaz, nagyon lassú, 1:44-es eredményt. A délelőtt vezető Lance Strollt váltó orosz 15 körnél jár.

Szerencsére újra csak esőcseppekről volt szó, ezt bizonyítja, hogy Alonso, majd Grosjean és Szirotkin is kimerészkedtek a pályára.

Helyszíni beszámolók szerint az eső rázendített, ezért minden autó visszatért a bokszba. Ha nem csak futó szemerkélésről van szó, hosszú ideig üres maradhat a pálya, a csapatok ugyanis kevés tartalékalkatrésszel rendelkeznek, nem mernek megkockáztatni egy balesetet a teszt első napján.

A tesztelők közül hetedikként Romain Grosjean is átlépte az 50 körös határt a Haasszal. A legnagyobb távot eddig meglepetésre Brendon Hartley teljesítette a Honda-motoros Toro Rossóval, az egész nap tesztelő pilóták közül csak Fernando Alonso nem érte el az 50-et, a spanyol 30 körnél jár.

Közben az F1 épp elindított egy élő közvetítést Facebookon. Közeli helyszíni felvételeket láthatunk benne a tesztről, na meg némi elemzést angolul.

Ide kattintva érhető el.

Brendon Hartley eddig a nap legszorgosabbja, már 88 körnél jár. Ezt is nehezen lehetett elképzelni, hogy egy előszezoni tesztelés legelső napján egy Honda-erőforrás legyen a legaktívabb.

Egy rajongónak támadt egy ötlete, amivel mérsékelni lehetne a halo összképrondító hatását, és egy példán be is mutatta azt. Mi lenne, ha egy részüket a versenyző sisakjának színével összhangban festenék be?

Megszületett Hamilton első mért ideje, Alonso pedig tovább javított, így a délutáni edzésidőszak első óráját követően az alábbi az állás:

EasyCapture1_4

Alonso 1:23,1-re javította eddigi legjobbját, Hamilton viszont egyelőre nem jegyzett mért időt, két kör után visszatért a bokszba.

És Lewis Hamilton is beült a Mercedesbe. A csapat előzetesen nem így jelezte, de ezek szerint náluk is az a döntés született, hogy felesben viszi a mai napot a két versenyző. De rajta kívül munkában már Ricciardo, Hartley és Grosjean is.

"Ennél több kellene, hogy megakadályozza Szergejt az első köreinek teljesítésében" - írják a Williamsnél, és azzal a lendülettel ki is küldték a pályára az oroszt. Fernando Alonso csatlakozik hozzá, a spanyol neve mellett eddig csupán 10 kör áll délelőtti balesete miatt.

Ellenben az eső elkezdett csepegni, a 2-es kanyarban álló helyszíni megfigyelők ezt jelentik. 

Viszont amikor beindul az élet, lesz két változás is. A Renault-nál Sainz ül Hülkenberg helyére, a Williamsnél pedig Szirotkin veszi át a munkát Strolltól.

Hiába folytatódott 14 órakor a teszt, egy fia autó, nem sok, annyi se gördült még ki a pályára.

Szünet! Véget ért az első F1-es tesztnap első fele, ezt Daniel Ricciardo és a Red Bull zárta az élen. Egyelőre a közepes gumiabroncsot használták a legtöbben, az élmezőnyből egyedül Kimi Raikkönen futotta a legjobb körét lágyakon, de ez is csak a harmadik helyre elég eddig - sokáig Valtteri Bottas, majd Nico Hülkenberg állt az élen, a finn a második, a német pedig végül a negyedik helyen fordulhat.

A délelőtt legkiemelkedőbb eseménye Fernando Alonso balesete volt, akinek a kerékanya hibája miatt kiszakadt az egyik kereke, így öt kör után a kavicságyban kötött ki, majd három órát állt a bokszban, mire összerakták az autót - végül az ebédszünet előtt térhetett vissza egy-két installációs kör erejéig.

Szintén piros zászlót okozott Nikita Mazepin a Force Indiával, de ott nem történt különösebb probléma, kiemelendő ugyanakkor a Toro Rosso-Honda megbízhatóséga: szűk hetven kört tett meg eddig Brendon Hartley mindenféle gond nélkül, nem is rossz idővel.

Szóval összességében kezd izgalmassá válni a dolog az elején, mert a Ferrari és főleg a Red Bull sokáig "szunnyadt", de a szünet előtt mindketten felébredtek és végül Ricciardo állt az élre - 14:00 után jövünk a folytatással!

Az állás:

1. Ricciardo, Red Bull, 1:20,179 60 kör

2. Bottas, Mercedes, 1:20,349 57 kör

3. Raikkonen, Ferrari, 1:20,506 58 kör

4. Hülkenberg, Renault, 1:20,547 72 kör

5. Hartley, Toro Rosso, 1:22,371 71 kör

6. Stroll, Williams, 1:22,452 46 kör

7. Grosjean, Haas, 1:23,092 32 kör

8. Alonso, McLaren, 1:24,202 10 kör

9. Ericsson, Sauber, 1:24,897 40 kör

10. Mazepin, Force India, 1:25,628 22 kör

Ricciardo is beköszön! Most a Red Bull veszi át az első helyet 1:20,179-cel, közepes gumikon, négy gyártó lökdösi egymást az élen.

Hosszú idő után szól hozzá újra a tánchoz Valtteri Bottas! A finn visszatért a pályára és rögtön az első körével átvette a vezetést 1:20,349-es idejével.

Három óra kiesett, de újra a pályán Fernando Alonso és a McLaren - meglátjuk, hogy most mennyit bír a technika...

fotó: dppi

Ez kimaradt, de közben Ricciardo már felzárkózott harmadiknak és megelőzte Bottast, megvan a Red Bull első komolyabb ideje: alig másfél tizedre Raikkönentől!

Hülkenberg is megkapta a lágy abroncsot, még a szünet előtt megpróbálja visszavenni a vezetést?

Alonso újra az autóban!

 

Ez a Force India nagypn ütősen néz ki! Mit gondoltok a festésről? fotó: dppi

 

Ricciardo a közepes keveréken futott egy hosszabb etapot, íme a köridők: 1:24,1, 1:22,9, 1:22,3, 1:21,9, 1:21,9, 1:21,9, 1:21,5, 1:21,4, 1:21,7, 1:21,3, 1:21,0.

Mazepin hamarosan visszatérhet a Force Indiával!

Megint Raikkönen az élen! A finn megkapta a lágy abroncsokat, amivel négy századmásodpercet vert Hülkenbergre - eddig szinte csak a közepes keveréket láttuk, most jön az igazi gyorsulás?

Hülkenberg tovább javít, már négy tizeddel van Raikkönen előtt és közben Bottas is gyorsult, de ő még nem fért be 1:21 alá, továbbra is harmadik.

Hülkenberg visszavág: 1:20,863-mal ismét a német az élen a Renault-val, egy tizedet adott Raikkönennek!

 

Alonso esetével kapcsolatban már érkeznek is a poénok videók, képek, íme egy:

 

A legtöbb kört Brendon Hartley tette meg eddig, 46-ot. Egyelőre működik a Honda-motor a Toro Rossóban...

Tavaly Hamilton 1:21,765-tel zárta az élen az első tesztnapot, már most majdnem egy másodperccel gyorsabb az eleje, pedig borzasztóan hideg van.

Saját magára cáfolt rá a McLaren: Zak Brown most azt mondja, hogy egy kerékanyaga okozta Alonso balesetét és az ebédszünet után tudnak visszatérni a pályára. Tehát mégis órákat veszítenek az incidenssel...

Közben Stroll s Ercsson is javulgat, a svédnek most már van érdemi mért köre is, bár ez továbbra is 1:28-as, amivel sereghajtó.

"Melegszik az idő", a reggeli hideg után már nyolc fokos a levegő és tizenhat fokos az aszfalt...

Az első öt helyezett egyébként mind a közepes keveréket használta, Hartley és Stroll a lágyakon, Alonso pedig a szuperlágyakon futotta eddigi legjobb körét. 

Közben zöld jelzés, jönnek vissza a pilóták a pályára - a kisebb csúszás miatt nem 13:00-ig, hanem 13:10-ig tart az első etap, majd jön az ebédszünet.

Így állunk most:

 

Raikkönen közben elkezdett javulni, 1:21,986-tal feljött Hülkenberg és Bottas mögé a harmadik helyre!

Újabb piros zászló: Mazepin is a kavicságyban, a négyes kanyarban hagyta el a pályát a Force India. 

Megjött a videó Alonso balesetéről:

 

Ez eddig nem a Ferrari napja: Kimi Raikkönen csak a hetedik, mindössze Mazepint és Strollt előzi meg, pedig megtett már tizennégy kört - egyelőre nem a tempón van a hangsúly a Scuderiánál. 

Hoppá: Hülkenberg átveszi a vezetést! Gyorsnak tűnik a Renault, 1:21.326-ott ment a német, fél másodperccel előzi Bottast.

Változás: a McLaren most azt mondja, hogy mégis visszatérnek a pályára hamarosan, csak még takarítanak. 

Érdekesség: Bottas jelenlegi 1:21,843-as ideje alig egy tizedre van attól a körtől, amellyel Lewis Hamilton az élen zárta a tavalyi első F1-es tesztapot. Idén a fejlesztések, a gumik és az új aszfalt miatt is mindenképpen gyorsulnia kell a mezőnynek. 

Bottas már 1:22 alatt jár, egyelőre egyértelműen a Mercedes áll a legjobban, de hozzá képest Nico Hülkenberg 1:22,823-as ideje is jól mutat. 

Állásfoglalás a McLarentől: nem Alonso hibázott, hanem az alkatrész hibája miatt csúszott ki. Viszont most több órás szerelés vár a csapatra, úgyhogy hosszú ideig nem látjuk majd a pályán a spanyolt. Egyelőre öt kör jutott neki...

 

Ez az alkatrész okozhatta Alonso kicsúszását:

 

Az állás:

1. Bottas 1:22,952
2. Alonso 1:24,202
3. Hülkenberg 1:25,088
4. Hartley 1:26,430
5. Ricciardo 1:27,214
6. Raikkönen 1:29,114

 

Közben Brendon Hartley már húsz körnél jár, ezzel ő ugrott az élre ezen a téren. Csak hogy még rosszabb legyen a McLarennek, a Honda-motor tökéletesen működik...

Továbbra sincsenek pontos információk arról, hogy mi is történt Alonso McLarenjével, nagy a hallgatás - a pletykák viszont aggasztóak, a bokszból érkező információk szerint egyszerűen elnyíródott a kereket tartó elem, ami finoman szólva is problémás. Hogy lehet így visszaküldeni az autót a pályára?

A Mercedesnél közben nincs semmi látnivaló: Bottas 15 köre a legtöbb mindenki közül, övé a legjobb idő is, minden rendben megy a világbajnoknál. 

Az állás:

 

Zsúfolt a pálya, Hülkenberg, Stroll, Mazepin, Bottas és Hartley is köröz.

Zöld zászló, folytatódik a teszt!

Egy közeli kép a Ferrariról:

 

Így állunk egy óra elteltével, a piros zászló alatt:

1. Bottas - Mercedes 1:22,952

2. Alonso - McLaren 1:24.,202

3. Ricciardo - Red Bull 1:27,214

4. Raikkonen - Ferrari 1:58,273

A teszt eddigi legfontosabb eseménye egy képen:

 

Így suhan el a célegyenesben Raikkönen:

 

Fotók a McLarenről:

 

PIROS ZÁSZLÓ! Alonso a kavicságyban és a McLaren egyik kereke kitört!

Így hasít a célegyenesben a McLaren:

 

A többiek kevésbé aktívak egyelőre, Fernando Alonso 1:24,202-vel a második jelen pillanatban.

Valtteri Bottas 1:24,556-tal futott egy mért kört, majd folytatta a javulást és 1:22,952-nél jár jelenleg.

A reggeli Haas-bemutatóról készült galériánk itt megtekinthető: https://formula.hu/galeria/megerkezett-barcelonaba-a-haas#50659

 

Alonso már vissza is tért a bokszba egy installációs kört követően:

 

A Mercedes, a Toro Rosso, a Haas és a Sauber is a pályán, közben megérkezett a Red Bull, a McLaren és a Renault is. A Ferrarin pedig Red Bull-szerű diffúzort láthatunk!

Pár perc késéssel ugyan, de megkezdődött a teszt!

Közben a Red Bull is megmutatta, hogy milyen is az idei autó festése:

RB

RB2

 

Bottas már készül, hogy pályára vigye az új Mercedest:

 

Rettentő hideg van Barcelonában (is): alig tíz fokos az aszfalt, a levegő pedig még ennél is hűvösebb. 

 

A hírek szerint a Force Indiánál nem marad el a névváltoztatás, de egyelőre még nem történt meg - hamarosan viszont ennek bejelentésére is sor kerülhet.

Végezetül a Toro Rosso is bemutatta 2018-as technikáját: https://formula.hu/f1/2018/02/26/a-toro-rosso-is-bemutatta-idei-autojat

 

 

És megérkezett az új Force India is: https://formula.hu/f1/2018/02/26/megerkezett-az-uj-force-india-1

 

A mai nap az új Haas bemutatásával indult - bár képeken már láthattuk, most élőben is megcsodálható volt:

 

Bár a teszt csak ma veszi kezdetét, volt, aki már korábban is pályára gurult az új autóval: https://formula.hu/parc-ferme/17692

 

A teljes (eddig ismert) tesztfelállásról írtunk már korábban, ez ide kattintva olvasható: https://formula.hu/f1/2018/02/25/ki-mikor-ul-autoba-az-elso-barcelonai-teszten

 

Hogy mit tudhatunk meg a mai teszten?

"A köridőket el lehet rejteni mondjuk több üzemanyaggal, de egy pilóta mindig tudni fogja, hogy az autója gyors vagy sem. Sokan alábecsülik ezt, pedig eg F1-es versenyző minden részletet megérez, egy apró változást a guminyomásban, vagy bármit, azt pedig főleg tudni fogja, hogy ha az autója alapvetően gyorsabb, mint tavaly" - nyilatkozta a korábbi pilóta, Anthony Davidson.

Figyeljük tehát a versenyzők reakcióit!